ארנפלד סוכנות לביטוח

איתור כתב שירות רדיו חלופי דרך דו"ח הר הביטוח

דו"ח הר הביטוח מאפשר למבוטחים לקבל את המידע על הביטוחים שלהם בקלות ובנגישות. בעלי ביטוח רכב לא תמיד יודעים אילו כתבי שירות נלווים לביטוח שלהם. אם יש לכם כתבי שירות שונים כמו שירותי דרך לרכב, רכב חלופי, רדיו חלופי לרכב ועוד, תוכלו לאתר אותם באמצעות הדו"ח המוכר. כאן ריכזנו מידע על הדו"ח ועל איך שאפשר לבצע איתור כתב שירות רדיו חלופי. על כל שאלה בנושא, צרו איתנו קשר לקבלת מענה מדויק לכם, לשירותכם, צוות ארנפלד סוכנות ביטוח.

מה זה בכלל כתב שירות?

כידוע, עולם הביטוח מורכב מפוליסות ביטוח. כדי להנות מכיסוי ביטוחי, רוכשים פוליסת ביטוח והיא תכלול את כיסויים המינימליים שהחוק מחייב את חברת הביטוח לכלול בביטוח (לא בכל פוליסת ביטוח יש חוק הקובע מה היא אמורה לכלול, בביטוח בריאות ובביטוחים נוספים יש חוק הקובע את המינימום שיינתן). לכל פוליסת ביטוח ישנן החרגות וכך יש מקרים שלא מבוטחים מסגרת הפוליסה. יש ביטוחים שלא כוללים מלכתחילה כיסוי למקרים מסוימים וכך, מי שרוצה להרחיב את ההגנה הביטוחית שהוא מקבל מחברת הביטוח רוכב כתב שירות שהוא בסך הכל מסמך בו חברת הביטוח מתחייבת לתת שירות במקרה בו נגרם נזק לרכיב המבוטח. כתב שירות רדיו חלופי יציע תיקון או החלפה של הרדיו הנמצא ברכב. כתב שירות לא יכול לעלות יקר יותר ממחיר הפוליסה אליה הוא נלווה. על פי חוק לא ניתן לרכוש כתב שירות לחוד, ללא פוליסה וכתב השירות תמיד יתלווה לפוליסה. לא ניתן לקבל כתב שירות חינם ללא עלות והוא תמיד יעלה כסף. בעולם הביטוח מכנים את כתבי השירות בשם "ריידרים". בשפה הפשוטה נכנה את כתבי השירות בשם הרחבות ביטוח. בסופו של דבר לא משנה לנו מה שם ההרחבה, כל עוד והיא מספקת לנו מענה ביטוחי מספק, נמשיך לרכוש אותה ולהנות ממנה.

ביטוח רכב כולל מגוון ביטוחים וכתבי שירות

ביטוח רכב כולל מגוון ביטוחים. יש את הביטוח הבסיסי שהוא ביטוח רכב, אליו נלוות 2 קטגוריות נוספות בהן ניתן להרחיב את המענה הביטוחי. נחלק את ביטוח הרכב לשלושה סוגי ביטוח:

ביטוח חובה – ביטוח רכב חובה הוא הביטוח הבסיסי ביותר והוא מספק הגנה לנהג המבוטח מפני נזק שהוא עלול לגרום להולך רגל או נהג אחר בתאונה. ביטוח זה מכסה נזקי גוף.

ביטוח צד ג' – חשוב מאוד להוסיף לביטוח החובה ביטוח צד ג' שיכסה גם נזקי רכוש שנגרמו כתוצאה מהרכב המבוטח. כיסוי ביטוחי זה מכסה נזקים שנגרמו לרכוש מישהו אחר או לנהג עצמו.

ביטוח מקיף – ביטוח זה יכלול גם את ביטוח רכב חובה, גם ביטוח צד ג' וגם הרחבות נוספות בהתאם לצורך. כל הרחבה כזו היא כתב שירות בפני עצמו ויש מגוון גדול של כתבי שירות כמו כתב שירות שירותי דרך, כתב שירות רכב חלופי, רדיו חלופי ועוד…

מה מציע כתב שירות רדיו חלופי?

בכל חברת ביטוח כתב השירות יכלול נתונים אחרים. כתב שירות זה מציע רדיו חלופי לבעל רכב שהרדיו ברכבו ניזוק בגין אחת הסיבות הנקובות בכתב השירות. חברת הביטוח מעמידה לרשות המבוטח חברה חיצונית ממנה המבוטח יוכל לקבל את שירות התיקון או ההחלפה – בהתאם לנזק שנגרם. על בעל הרכב יהיה צורך לשלם דמי השתתפות סמליים כמו שניתן להבין.

למה מבצעים איתור כתב שירות רדיו חלופי?

איתור כתב שירות רדיו חלופי נעשה בלא מעט מקרים ובכל פעם זו יכולה להיות סיבה אחרת:

מימוש כתב השירות

לפעמים אנשים רוצים למצוא את חברת הביטוח המציעה את כתב השירות כדי לדעת אל מי הם אמורים לפנות כאשר הרדיו ברכבם ניזוק. הם רוצים לקבל את השירות מהחברה החיצונית שתיתן להם רדיו חלופי.הרחבת ההגנה הביטוחית

כשמעוניינים לבטח את הרכב על כל סעיפיו. לא לוקחים סיכונים על דברים יקרים. מי שמשתמש ברדיו ברכבו, ירצה שהוא ימשיך לעבוד וגם אם הוא ינזק, הוא לא יצטרך לשלם סכום גבוה עבור ההחלפה שלו. איתור כתבי שירות נעשה כשהמבוטח רוצה לדעת על מה הוא מבוטח והאם כל מה שהוא רוצה להגן עליו מכוסה במסגרת הביטוח או שיש צורך בהרחבת המעטפת הביטוחית.

ביטול ביטוחים כפולים או מיותרים

לפעמים אנשים מבטחים ביטוח רכב ורוכשים את כתבי השירות שחברת הביטוח מציעה להם למרות שהם לא ממש צריכים אותם. לא כולם משתמשים ברדיו ברכבם, בפרט כשיש רכבים עם מולטימדיות חכמות או חיבור זמין לטלפון הנייד. רכישת כתב שירות רדיו חלופי כשלא נעשה בו שימוש, היא לחינם. חבל לשלם כסף על סתם…

לא מעט מבוטחים רוכשים ביטוח כפול וכך גם כתבי השירות עלולים להיות כפולים. כתב שירות כפול הוא לא תועלתי וחבל לשלם יקר על כפל ביטוחי. באמצעות בדיקת האיתור השגרתית ניתן לאתר ביטוחים כפולים ולמנוע את היווצרותם.

ייעול התיק הביטוחי

לא מעט מבוטחים משלמים על ביטוחים כפולים. על פי נתונים שפרסם משרד האוצר, מעל חמישים אחוז מאוכלוסיית המבוטחים בישראל לא יודעת מה קורה עם תיק הביטוח שלה. התחרות בענף הביטוח היא גבוהה וניתן להרוויח ממנה ולמצוא ביטוחים זולים או  בעלי תנאים מותאמים יותר. לצורך ייעול התיק הביטוחי מומלץ אחת לשנתיים לבצע בדיקת ביטוחים שגרתית שתשקף את מצב הביטוחים.

איך מאתרים כתב שירות רדיו חלופי?

איתור כתב שירות רדיו חלופי נעשה כמו איתור כל ביטוח אחר. לפני איתור כתב שירות חשוב לדעת לאיזו פוליסה הוא נלווה. אם אנחנו מעוניינים לאתר כתב שירות רדיו חלופי, נדע לחפש אותו בצמידות לביטוח הרכב הקיים. אחרי שאנחנו יודעים לאיזו פוליסה כתב השירות שייך, נהיה הרבה יותר ממוקדים והתהליך יהיה ממוקד ויעיל יותר.

את האיתור עצמו ניתן לבצע באופן עצמאי על ידי כניסה לאתר הר הביטוח הממשלתי, אך ניתן לתת לסוכני הביטוח לבצע אותו עבורכם ולהנות מבדיקה יעילה ומקיפה.

בדיקה באמצעות אתר הר הביטוח

אתר הר הביטוח הוא אתר ממשלתי שהוקם על ידי משרד האוצר בראשות שוק ההון הביטוח והחיסכון במטרה להנגיש את המידע הביטוחי לציבור המבוטחים לאחר שהנתונים הראו שקרוב לשבעים אחוזים מהאוכלוסייה לא מודעים למה שקורה בתיק הביטוחים שלהם, כך הרבה מבוטחים שילמו על ביטוחים כפולים מבלי לדעת על כך. מי שרצה לברר את מצב הביטוחים שלו היה צריך לפנות לחברות הביטוח השונות ולבקש את המידע המופיע על שמו. לא תמיד ידעו אל אילו חברות ביטוח לפנות וכך לא מעט תלונות הצטברו בעניין וארך זמן עד שזה קרה, אך כיום כל מבוטח יכול להנות מאתר הר הביטוח שהוקם לצורך כך.

איך משתמשים באתר?

הכניסה לאתר היא פשוטה והיא דומה לכל כניסה לאתר ממשלתי, יהיה עליכם להזין פרטים מזהים לאימות הנתונים ולאחר מכן תועברו לבחירת השירות הרצוי. לאיתור כתב שירות תצטרכו לבחור בשירות חיפוש ביטוחים על שמי, לאחר הבחירה תקבלו את רשימת כל הביטוחים המופיעה על שימכם. את הרשימה הזו תוכלו לייצא לדו"ח הר הביטוח. אם יש לכם ביטוח רכב על שימכם הוא יופיע שם וכתבי השירות הנלווים אליו יופיעו על ידו. פענוח הדו"ח הוא לא מורכב. הבעיה היא דווקא פערי המידע שעלולים להיות בין המידע הנכון למה שמופיע בהר הביטוח. זו גם הסיבה בשלה ההמלצה היא לפנות לסוכן ביטוח לביצוע בדיקת ביטוחים מקיפה אחת לשנתיים. צוות סוכני הביטוח בארנפלד סוכנות לביטוח מצליח לעזור בכך לעשרות עד מאות מבוטחים בשנה. מוזמנים גם אתם להנות מהשירות המקצועי וליצור קשר לצורך כך.

 

איתור כתב שירות רדיו חלופי דרך דו"ח הר הביטוח
איתור כתב שירות רדיו חלופי דרך דו"ח הר הביטוח
תמונה של קובי ענבר
נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא
השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
כתבות נוספות בנושא
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם סוכן ביטוח, אשמח לקבל פרטים.