ארנפלד סוכנות לביטוח

עבר ביטוחי רכב

עבר ביטוחי רכב עשוי להיות ההבדל המרכזי שבין ההחלטה על רכישת רכב מיד שניה שכבר ראינו ובדקנו, לבין ויתור על אותו הרכב וכניסה לתהליך החיפושים מחדש. אם בעבר איש מאיתנו לא ידע מהו עברו הביטוחי של הרכב, מהם הנזקים שנגרמו לו ומהי ירידת ערכו האמיתית, כיום אפשר לבדוק את העבר הביטוחי בצורה קלה ומהירה ולקבל החלטה צרכנית נבונה ובעיקר משתלמת יותר.

 

בדיקת עבר ביטוחי רכב לפני קנייה

אם אתם שוקלים לקנות בקרוב רכב מיד שניה דרך גורם פרטי, חברת ליסינג או טרייד אין, יש לנו סוד קטן שיעזור לכם לייעל את הרכישה: מאגר שבו תוכלו להתעדכן בהיסטוריית תביעות ביטוחי רכב ששולמו בגין ירידת ערך או נזקים שנגרמו לכל רכב.

כמובן שכל אדם שהרכב ברשותו יודע מהו טיב הנהיגה שלו וזוכר כל מקרה שבו הופעל הביטוח.

אם לא היה מקרה של הפעלת הביטוח כלל, הנהג הזהיר יוכל להוציא בקלות את טופס היעדר התביעות שלו ולהציג אותו בפני הקונה הפוטנציאלי כעדות לכך שהרכב לא ספג ירידת ערך כתוצאה מתאונה או נזק אחר שנגרם כתוצאה מהשימוש בו.

חשוב להזכיר שטופס העדר התביעות משקף את אי הפעלת הביטוח במהלך שלוש השנים האחרונות, כאשר אדם שהחזיק באותו הרכב מעבר לאותה התקופה לא יוכל להוכיח כי לא תבע מוקדם יותר את הביטוח – מה שיוצר אי וודאות בקרב הקונה.

אבל מה בנוגע לאדם שמעוניין לרכוש רכב מיד שניה שאי אפשר לדעת דרך המוכר מה הייתה היסטוריית תביעות הביטוח של אותו הרכב? המחמירים ייקחו כמובן את הרכב לבדיקה שתקבע האם הייתה לו תאונה או שנגרם לו נזק, אבל כידוע גם בדיקות אלו לא תמיד מהימנות עד הקצה, בוודאי שלא ברכישה מסוחרים או חברות ליסינג שייתכן ויש להן סוג של הסדר עם אותו מוסך בדיקה.

ולכן אלו שאינם מסתפקים רק בבדיקה ומעוניינים לקבל את כל האינפורמציה הרלוונטית להחלטת הרכישה מעכשיו לעכשיו, יוכלו להיכנס למאגר של מרכז הסליקה infocar, המציג את נתוני התביעות מכל חברות הביטוח.

זהו מאגר פתוח לכלל הציבור, שהשימוש בו בתשלום סמלי של 10 שקלים ובתמורה, מתקבלת ישירות למייל כל ההיסטוריה הביטוחית של אותו הרכב.

אותו עבר ביטוחי מציין גם את הסכום ששולם מטעמה של חברת הביטוח, את סוג הנזק שנגרם לאותו הרכב (טוטאל לוס, ירידת ערך, גניבה עם איתור הרכב או גניבה ללא מציאת הרכב), מה היה סוג הכיסוי הביטוחי (ביטוח מקיף או צד ג') ומהי ירידת הערך שספג, אם התקיימה.

הנתונים מציגים גם את סטטוס התביעות שהיו לאותו הרכב בציון תביעות פתוחות וסגורות ואת החברה שבה הרכב בוטח.

מידע זה על פי גישת משרד התחבורה נגיש לבעלי הרכב או למורשים מטעמו, כלומר נהגים נוספים ברכב או הקונים הפוטנציאליים שדורשים להתעדכן בנושא.

כמובן שלמוכר שאין מה להסתיר יהיה קל לספק גישה באותו הרגע למאגר ובכך ליצור גושפנקא לנתוני הרכב ותקינותו.

מרכז הסליקה של עבר ביטוחי הרכב שואב מידע עד שבע שנים אחורנית ומתעדכן באופן שוטף מכל חברות הביטוח הקיימות: איילון, ביטוח ישיר, הראל, הפניקס, מגדל, מנורה, AIG, שירביט, שומרה, ביטוח חקלאי ושלמה סיקסט.

לראיה, שווה לבקש מהמוכר גישה לאותו מאגר ולקבל נתונים שיש עמם ערך משמעותי החוסך זמן, כסף ועוגמת נפש.

 

עבר ביטוחי לנהגים זהירים

במקרה שאתם מעוניינים בביטוח רכב מקיף, עליכם לענות על כמה שאלות חשובות שמתייחסות לעבר התביעות כמבוטחים וקובעות את הסיכוי לקבל את הצעת הביטוח הטובה ביותר.

למעשה, חברת הביטוח מתעניינת בהיסטוריית התביעות שלכם כדי להחליט באיזו פוליסה ניתן לבטח אתכם.

אם לא הוגשו על ביטוח הרכב תביעות במהלך 3 השנים האחרונות, אתם נחשבים לנהגים זהירים וללא עבר ביטוחי.

חשוב לציין שעבר ביטוחי מכיל גם תביעות ישנות שהתרחשו למעלה משלוש השנים האחרונות, אבל לרוב לא מדובר בתביעות שאמורות לקבוע או למסגר את ההצעה שתקבלו מחברת הביטוח.

 

מהיכן מתקבל העבר הביטוחי?

נהגים שעברו תאונת דרכים והגישו תביעה לביטוח הרכב, צברו לעצמם היסטוריית תביעות על הביטוח.

במקרים מסוימים אם תובעים את צד ג', ייתכן שתביעה זו לא תוגדר כעבר ביטוחי אך היא בהכרח תוגדר ככזו אם הביטוח המקיף הוא זה שנתבע. כיום אפשר להוציא בקלות רבה ביותר ובחינם את טופס העדר תביעות הביטוח או היסטוריית התביעות מאתר הר הביטוח של משרד האוצר.

 

עבר ביטוחי רכב = עליית מחיר הביטוח

כאמור, חברת הביטוח מעוניינת לוודא שאתם נהגים זהירים, דהיינו נהגים שלא עברו תאונות שגררו הפעלה של הביטוח וגרמו לחברת הביטוח לכסות על הנזק שנגרם.

לקוח שלא מימש את הפוליסה שלו נחשב כלקוח טוב ומועדף בכל חברות הביטוח ולכן צפוי לקבל בהשוואה ליתר הנהגים מחיר טוב יותר, שמלווה לפעמים גם בהטבות מוצלחות כמו הרחבת כיסוי שמשות ושירותי גרירה ללא עלות.

נהגים שהייתה להם היסטוריית תביעות צפויים לקבל מחיר יקר יותר על הפוליסה ולכן מומלץ להשוות מחירים מול מספר חברות ולבדוק מה כולל הכיסוי שניתן מכל אחת מהן.

חברות הביטוח לא מחויבות למחירים אחידים (להבדיל מביטוח החובה למשל) ולכן המחירים צפויים להשתנות ולפעמים גם באופן משמעותי. רצוי כמובן לבדוק גם את חברת ביטוח החובה שלכם ולבדוק האם שני הביטוחים יחד יעמידו בפניכם הצעה יותר משתלמת.

 

חשיבותו של טופס העדר תביעות

דו"ח עבר ביטוחי או בשמו הפופולרי – העדר תביעות, הוא טופס שמציג את כל התביעות שהוגשו במהלך השנה האחרונה (תקופת הפוליסה האחרונה) לחברת הביטוח המבטחת בביטוח מקיף או צד ג'.

המסמך מופק מטעם חברת הביטוח מידי שנה ובעבר היה נשלח לקראת סיום מועד הביטוח לנהגים, כדי שיוכלו להתכונן לחידוש הביטוח, לקבל הצעות שונות ולהיערך למחיר הפוליסה הצפוי.

בעקבות תלונות בעבר על כך שחברות ביטוח לא תמיד מקפידות לשלוח את הטופס בזמן, נוצרה האפשרות להפיק את המסמך באופן עצמאי מתוך אתר הר הביטוח ולהגיש אותו לחברת הביטוח הרצויה כדי שזו תחזור אליכם עם הצעה משתלמת.

נהגים שברשותם העדר תביעות, דהיינו טופס המוכיח כי הם נהגים זהירים שלא תבעו את הביטוח בשלוש השנים האחרונות, זכאים למספר הטבות בהחלט מוצלחות. בראש ובראשונה, מדובר בהוזלה משמעותית של כ-30%-40% מגובה הפוליסה "הרשמי".

חלק מהחברות מספקות הנחה חלקית גם לנהגים שתבעו רק פעם אחת או שהתביעה שלהם טופלה דרך מוסך הסדר.

הטבות אלו יכולות להתבטא גם במאות שקלים ממחיר הביטוח וכן בהטבות נוספות כמו הנחה בתשלום הפרמיה, הרחבות שונות ללא תוספת תשלום, הרחבת גובה הכיסוי והפחתת דמי ההשתתפות העצמית ועוד.

חשוב לציין שכל הצעת ביטוח שנמסרה לכם היא הצעה שנשענת הן על טופס העדר התביעות שהצגתם והן על בדיקת העבר הביטוחי שחברת הביטוח תערוך. חברת הביטוח רשאית גם לבדוק את העבר הביטוחי בהמשך הדרך ומכל סיבה שהיא.

אם יתברר במסגרת הבדיקה כי ההצהרה שלכם בנוגע להעדר התביעות איננה נכונה, חברת הביטוח עלולה לדחות את תביעתכם לחלוטין ולמנוע קבלת פיצוי, גם אם בפועל התרחשה תאונה או שנגרם לרכב נזק כלשהו.

תמונה של קובי ענבר
נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא
השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
כתבות נוספות בנושא
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם סוכן ביטוח, אשמח לקבל פרטים.