ארנפלד סוכנות לביטוח

איתור ביטוח מקיף לעסק בעזרת דו"ח הר הביטוח

ביטוח מקיף לעסק הוא ביטוח שכל בעל עסק המעוניין לבטח את עצמו מפני נזקים אפשריים, רוכש. הבעיה היא שלא כל אחד יודע מה קורה עם הביטוח שרכש. יש לא מעט ביטוחים המסתיימים לאחר תקופה מסוימת. חברת הביטוח לא תמיד מעדכנת את המבוטח כי עליו לחדש את הביטוח כדי להאריך את תקופת הביטוח וכך נוצר מצב שלחוסר ביטוח. חשוב לבצע איתור ביטוח מקיף לעסק ולבדוק מה תקופת הביטוח ומהם התנאים שחשוב לזכור.

 

מה זה ביטוח מקיף לעסק?

לכל עסק יש צרכי ביטוח שונים בהתאם לאופיו. יש עסק בעל עובדים הנצרך לבטח גם אותם במסגרת הביטוח לעסק ויש עסק בעל מבנה ומלאי סחורה שיש לבטח כדי להגן על בעל העסק מפני נזק אפשרי העלול להיגרם לעסק בגין נזקים למלאי, למבנה או פיצויים שיהיה עליו לשלם לאחד מבאי העסק שנפגע בגינו, הוא בוחר לבטח את עצמו ולהגן על הקיים. ביטוח זה יכלול מגוון פוליסות ביטוח בהתאם לצרכי העסק. וכך, במקרה של נזק למוצר מבוטח, חברת הביטוח המבטחת תממן את כיסוי הנזק.

 

למה לרכוש ביטוח זה?

ביטוח זה מונע הפסדים מבעלי עסק. שריפה הפורצת במחסן הסחורה לדוגמא, עלולה להמיט כלכלית את בעל העסק אם הוא לא מבוטח בביטוח זה. אך אם הוא מבוטח בביטוח מקיף לעסק הכולל ביטוח תכולה, חברת הביטוח תבטח את המקרה ותפצה אותו בגובה הנזק שנגרם לו.

 

למה אנשים מבצעים איתור ביטוח מקיף לעסק?

הסיבות לביצוע בדיקת איתור ביטוח מקיף לעסק, הן מגוונות. ההמלצה היא לא לחכות לרגע האחרון ולבדוק מה קורה עם התיק הביטוחי שלכם מראש, לפני שקורה מקרה לא נעים… סיקרנו כאן את הסיבות המובילות לביצוע בדיקת ביטוחים.

מקרה ביטוחי המצריך מימון רב

לא מעט אנשים נזכרים לבדוק מה קורה בתיק הביטוחי שלהם לאחר שהעסק שלהם מעורב במקרה כלשהו, הוא חווה נזק וכעת, כולם אומרים לבעל העסק שיתבע את החברה המבטחת אותו. בעל העסק לא יודע אם בכלל יש לו ביטוח מקיף המבטח את המקרה ולכן הוא פונה לערוך בדיקה כזו. חשוב לציין כי רכישת ביטוח בשלב כזה, היא כבר לא רלוונטית לאותו מקרה וחבל. היערכות מקדימה מונעת הפסדים.

 

מניעת כפל ביטוחי

כפל ביטוחי הוא מצב בו מבוטח משלם פעמיים על אותו ביטוח. אין סיבה לשלם פעמיים על אותו מוצר. בפרט אם לא מרוויחים בסופו של דבר פיצויים כפולים בגלל התשלום הכפול… ביטוח מקיף לעסק הוא ביטוח הנרכש מחברות הביטוח הפרטיות. יש בתי עסק בודדים שיש להם כפל ביטוחי ולכן הם מבצעים בדיקה שתמנע מהם לשלם מחירים כפולים.

 

התייעלות עסקית

לא מעט עסקים עוברים התייעלות עסקית, הם רוכשים מוצרים חדשים לעסק, מעסיקים עובדים נוספים או אפילו רוכשים מבנה חדש שיאכלס את פעילות העסק. במקרה כזה חשוב לעדכן את חברת הביטוח בשינויים שהתרחשו כדי להגדיל את הביטוח בהתאם ולמנוע מצב של חסר ביטוחים.

 

מניעת חסר ביטוחי

חסר ביטוחי הוא מצב בו מבוטח חושב שיש לו ביטוח, אך לאמיתו של דבר תקופת הביטוח הסתיימה וכעת הוא נותר ללא כל ביטוח. בביטוח מקיף לעסק, יש סעיפים שלא תקפים לאורך זמן רב וחברת הביטוח לרוב, לא טורחת לעדכן את המבוטח כי תקופת הביטוח הסתיימה לה ויש צורך בחידוש הביטוח.

 

התייעלות התיק הביטוחי

את התיק הביטוחי חשוב לייעל. ההמלצה של סוכני הביטוח היא לבצע בדיקה זו אחת לשנתיים וחצי. עולם הביטוח מתפתח מיום ליום וכך התחרות מעמיקה, כל חברת ביטוח מעוניינת למשוך אליה כמה שיותר מבוטחים. לצורך כך חברות הביטוח מציעות פוליסות ביטוח במחירים נמוכים, מקלות את התנאים למימוש הביטוח ומנסות בסופו של דבר למשוך כמה שיותר מבוטחים אליהן.

המרוויח הראשי מהסיפור הוא דווקא המבוטח עצמו. כדי לחסוך בעלות הביטוח עליו לבדוק אחת לתקופה מה קורה בשוק הביטוח. מה הביטוח שלו כולל והאם יש חברות ביטוח אחרות המציעות את הביטוח שישי לו בהיקף נרחב יותר באותו מחיר או שאולי אף במחיר נמוך יותר? חשוב לציין כי לא בכל מקרה בו מוצאים ביטוח זול יותר, ההמלצה תהיה לרכוש אותו. תמיד חשוב לבחון את כלל הנתונים. התייעצות עם איש מקצוע היא היעילה ביותר.

 

איך מאתרים ביטוח מקיף לעסק?

יש מגוון דרכים לביצוע בדיקת האיתור. הדרך המקובלת ביותר כיום היא איתור ביטוח מקיף לעסק דרך דו"ח הר הביטוח, אך בכל זאת יש דרכים נוספות וסיקרנו כאן את מרביתן.

 

עיון בדו"ח החיוב החודשי

על ביטוח משלמים. עיינו בדו"חות החיוב החודשיים של העסק וחפשו את שורת החיוב לביטוח. כך תוכלו להגיע אל שם החברה המבטחת ולפנות אליה להמשך הבירור.

 

פנייה לחברה המבטחת

פנייה לחברה המבטחת היא רלוונטית רק לאחר שיודעים את שמה. ניתן לפנות אל מגוון חברות ביטוח ולבקש פרטי ביטוח הרשומים על שימכם וכך להגיע אל הביטוח הרשום על שימכם. כיום פונים לחברת הביטוח רק לאחר שיש את דו"ח הר הביטוח ביד.

 

בדיקה במערכת הר הביטוח

הר הביטוח הוא אתר ממשלתי שהוקם על ידי משרד האוצר במטרה להנגיש מידע על מוצרי הביטוח לציבור המבוטחים. תוכלו להיכנס למערכת, להפיק את דו"ח הר הביטוח ולאתר באמצעותו את הביטוחים הקיימים לעסק שלכם. דו"ח הר הביטוח הופך את איתור ביטוח מקיף לעסק לקל יותר.

 

פניה לסוכן ביטוח

למרות דו"ח הר הביטוח. מי שרוצה לבצע בדיקת ביטוחים מעמיקה, פונה לסוכן ביטוח מקצועי שיבצע את הבדיקה עבורו. מרבית סוכני הביטוח מבצעים את הבדיקה ללא תשלום וכך המבוטח מחליט אם הרצונו לערוך שינויים בתיק הביטוחים או לא.

 

מהו אתר הר הביטוח?

אתר הר הביטוח הוא אתר ממשלתי המשמש כעין מנוע חיפוש באמצעותו ניתן להפיק את דו"ח הר הביטוח בו מרוכזים מרבית המבוטחים המופיעים על שם המבוטח. אם מדובר בעסק, הביטוחים יהיו רשומים על שם בעל העסק. וכך, לאחר הזנת מספר זהות, בוחרים את השירות הרצוי ומקבלים את הדו"ח המיוחל. השימוש באתר הוא חינמי וכל אחד יכול לעשות בו שימוש.

 

איך ניתן לאתר את הביטוח הקיים דרך האתר?

לאחר הנפקת הדו"ח תקבלו את רשימת הביטוחים הקיימת על שימכם וכך תוכלו לזהות אילו ביטוחים הם עבור העסק. ברשימת יופיעו ביטוח חיים, ביטוח מבנה, ביטוח תכולה וביטוח משכנתא כמו ביטוחי רכב. לצד כל פוליסת ביטוח יופיע שם החברה המבטחת והדרך ליצירת קשר איתה כדי לברר על רכיבי הפוליסה עצמה.

 

למה לא מסתפקים בבדיקה זו ופונים לסוכן ביטוח לביצוע בדיקה מעמיקה?

בסופו של דבר, גם כשיש את דו"ח הר הביטוח, לא כל אחד יודע מה הוא אומר ואילו ביטוחים קיימים. הנתונים המופיעים בדו"ח הם לא צמיד מעודכנים. האתר מתעדכן אחת לחודש וכשיש שינוי שנעשה לאחרונה, הוא לא בהכרח יופיע. כמו"כ, יש חברות שלא מעבירות מידע למערכת בהסכמת המבוטח וכך, בסופו של דבר פנייה לסוכן ביטוח מבטיחה למבוטח בדיקה מעמיקה העשויה לייעל את התיק הביטוחי בצורה משמעותית.

איתור ביטוח מקיף לעסק בעזרת דו_ח הר הביטוח
איתור ביטוח מקיף לעסק בעזרת דו"ח הר הביטוח
תמונה של קובי ענבר
נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא
השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
כתבות נוספות בנושא
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם סוכן ביטוח, אשמח לקבל פרטים.