ארנפלד סוכנות לביטוח

ביטוח רכב דיגיטלי – ליברה (Libra) מול ווישור (WeSure), מה עדיף? 

לא אחת אנו מתבקשים להמליץ כיצד לבחור חברה מסוימת או שירות כלשהו. בכל פעם שכזו, אנו מקפידים להדגיש את החשיבות של סקר שוק מקיף קודם לבחירה. באמצעות סקר השוק, שכולל השוואה של פרמטרים שונים – מחיר, טיב שירות, שירות לקוחות, שביעות רצון לקוחות ועוד, מלאכת הבחירה נעשית פשוטה בהרבה. היות שבשוק ביטוח הרכב הדיגיטלי קיימות כיום שתי חברות מרכזיות בלבד – ליברה (Libra) וווישור (WeSure), השתדלנו לבצע עבורכם את סקר השוק, כדי לדעת איזו חברה עדיפה. התוצאות לפניכם.

 

לפני הכל – מי הן חברות ליברה (Libra) וווישור (WeSure)?

בשנת 2019 התווספה חברה חדשה לשוק ביטוח הרכב המקוון בישראל – חברת ווישור (Wesure). בכך, הצטרפה החברה לחברת ליברה, שהייתה החברה החלוצה להציע שירותי ביטוח רכב מקוונים. פירושו של דבר הוא שכעת אתם יכולים לבטח את רכבכם באינטרנט, ללא צורך ביצירת קשר עם נציג טלפוני כזה או אחר, ללא המתנה מייגעת לנציג שירות אלא רק על ידי לחיצת מספר כפתורים והקלדת מספר נתונים. כמובן שאם יש צורך בכך, שתי החברות מעמידות לרשות לקוחותיהם מוקדים מאוישים. הבשורה של שתי החברות, לפחות לדבריהן, היא העמדת מחירים נוחים עבור לקוחותיהם, בדגש על הנוחות שמוענקת להם בעת רכישת הביטוח.

איך בדקנו איזו חברה עדיפה?

בחיפוש אחר חברת הביטוח העדיפה, יצרנו שני פרופילים של נהגים: הראשון, נהג בשנות העשרים המאוחרות לחייו, בעל וותק של 7-10 שנים על הכביש. מדובר אפוא בנהג שאינו נהג חדש, אך יחד עם זאת אינו נהג וותיק. עבור נהג שכזה חברות הביטוח נוהגות לדרוש מחירים גבוהים בהשוואה למחירים הנגבים לנהגים בעשור הרביעי ,החמישי והשישי לחייהם (גילאי 30-60). הפרופיל השני שיצרנו, הוא של נהג בשנות החמישים לחייו. לשני הנהגים שלנו יש עבר ביטוחי, דהיינו – היה להם ביטוח רכב ב3 השנים האחרונות. כמו כן, לנהגים לא היו תאונות בשלוש השנים האחרונות. כעת, נכנסו לאתרים של שתי החברות: ליברה וכן ווישור, ובדקנו איזו חברה עדיפה לדעתנו.

 

איזו חברה עדיפה?

בבדיקה, בחנו שלושה רכבים שונים: הראשון, פיגו 508 אקסס אוטומטית שנת 2015. השני, פולקסווגן גולף דור 6 – (1600) טרנדליין אוטומטית, משנת 2010. השלישי, טויוטה קורולה די וותיקה – משנת 1998. עוד לפני שנדבר על ההבדלים במחיר בין שתי החברות, ואל תדאגו – עוד נגיע לכך, בחנו את נוחות וחווית הגלישה באתר.

בבחינה הזו, אין כל ספק כי חברת ווישור עולה בהרבה על חברת ליברה. כאשר אדם מעוניין לבטח את רכבו, הפרמטר העיקרי שמעסיק אותו הוא מחיר הביטוח השנתי. חברת ווישור מציגה את מחיר הביטוח ללקוח כעבור זמן קצר בלבד, כאשר הלקוח צריך למסור מספר פלאפון, לאמת באתר את הסיסמא שנשלחה למכשירו הסלולרי, וכן לכתוב את גילו, המין שלו ואת מספר הרכב.

התהליך מתבצע במהירות, וכאמור, כעבור מספר דקות ספורות – לנו זה לקח 3 דקות, לאחריהן קיבלנו הצעת מחיר. אצל חברת ליברה לעומת זאת, הלקוח מקבל את הצעת המחיר כעבור זמן רב. מספר השאלות שנשאל הלקוח באתר של ליברה גדול בהשוואה למספר השאלות שנשאל באתר של ווישור, ובנוסף, המעבר בין שאלה לשאלה לוקח זמן רב והאתר עובד בצורה איטית למדי.

בנוסף, לפני שליברה מציגה את המחיר ללקוח, היא מציעה כברירת מחדל לענות על מספר נוסף של שאלות שעשויות להשיג לו הנחה נוספת (חלקן שאלות מוזרות, לפחות לדעתנו, כגון – 'דרג בכנות מאחד עד עשר: 'האם אתה מחשיב עצמך נהג זהיר?' 'כמה תאונות עשית בעשר שנים האחרונות' או 'האם הרכב שלך מתוחזק ומתוקתק').

רק לאחר המענה על השאלות הנוספות, מתקבלת הצעת המחיר. לנו לקח כ9 דקות עד שקיבלנו את הצעת המחיר המיוחלת, פער משמעותי בהשוואה לזמן שלקח לנו בחברת ווישור.

בהערת אגב נוסיף כי גם בחברת ווישור ניתן לקבל הנחות. עם הצגת מחיר הביטוח, החברה מאפשרת להוריד את המחיר המוצע, אם מוותרים לדוגמא על חלקים מסוימים מכיסויי הביטוח, לדוגמא- וויתור על ביטוח שמשות וגרירה. ווישור מפרטת עבור הלקוח כמה כסף הוא חוסך בכל 'וויתור' שכזה.

עוד נוסיף, כי ליברה לא מבטחת את כל סוגי הלקוחות והרכבים – בדומה לחברות ביטוח נוספות, נהגים שאין להם רצף ביטוחי של שלוש שנים לפחות או נהגים בעלי למעלה משתי תביעות לא יזכו לביטוח בחברה.

החברה לא מבטחת בנוסף רכבים ישנים רבים, כפי שקרה לנו לדוגמא כאשר ניסינו לקבל הצעת מחיר לביטוח רכב משנת 1998.

גם חברת ווישור לא מבטחת נהגים שאין להם רצף ביטוחי של שלוש שנים לפחות או נהגים בעלי למעלה משתי תביעות. יחד עם זאת, את 'מבחן הרכב הישן' שניסינו לבטח, חברת ווישור עברה.

כעת נציג את הצעות המחיר שקיבלנו עבור שלושה רכבים שונים. נזכיר, כי בדקנו את מחיר הביטוח עבור נהג בשנות ה20 המאוחרות לחייו ונהג בשנות ה50 לחייו, שניהם ללא תאונות עבר ובעל וותק נהיגה של קרוב לעשר שנים ושלושים שנה בהתאמה.

 

דוגמא א': פיגו 508 אקסס אוטומטית שנת 2015

  • נהג א' (שנות העשרים המאוחרות לחייו):

ביטוח חובה: חברת ליברה מציגה הצעת מחיר של 1886 ש"ח. חברת ווישור מציעה הצעה על סך 1575 ₪.
ביטוח צד ג': חברת ווישור דורשת 1131 ₪ לפני הנחות פרסונליות, חברת ליברה מציעה הצעה על סך 1624 ₪.
ביטוח מקיף: 2650 ₪ מציעה חברת ווישור, וחברת ליברה מעמידה הצעה על סך 3988 ₪ לפני הנחות פרסונליות.

  • נהג ב (שנות החמישים לחייו):

חברת ווישור דורשת תשלום של 933 ₪ עבור ביטוח חובה, 971 ₪ עבור ביטוח צד ג' לפני הנחות פרסונליות, ו2293 ₪  עבור ביטוח מקיף. חברת ליברה דורשת תשלום של 1138 ₪ עבור ביטוח חובה, 1360 ₪ עבור ביטוח צד ג' לפני הנחות פרסונליות, ו3524 ₪  עבור ביטוח מקיף לפני הנחות פרסונליות.

 

דוגמא ב': פולקסווגן גולף דור 6 – (1600) טרנדליין אוטו'-. שנת 2010

  • נהג א' (שנות העשרים המאוחרות לחייו):

ביטוח חובה: חברת ליברה מציגה הצעת מחיר של 1886 ש"ח. חברת ווישור מציעה ביטוח חובה במחיר של 1706 ₪.
ביטוח מקיף: חברת ליברה מציעה מחיר של 4100 ₪, ואילו המחיר מציעה חברת ווישור נמוך יותר ועומד על 3470 ₪.
מי שמעוניין לבטח רכב זה באמצעות ביטוח צד ג' בלבד, יאלץ לשלם 1624 ₪ לחברת ליברה, ו1287 ₪ לחברת ווישור.

  • נהג ב (שנות החמישים לחייו):

חברת ווישור דורשת תשלום של 933 ₪ עבור ביטוח חובה, 971 ₪ עבור ביטוח צד ג' לפני הנחות פרסונליות, ו1860 ₪  עבור ביטוח מקיף. חברת ליברה דורשת תשלום של 1138 ₪ עבור ביטוח חובה, 3792 ₪ עבור ביטוח מקיף ו1360 ₪ עבור ביטוח צד ג'.

 

דוגמא ג': טויוטה קורולה שנת 1998

  • נהג א' (שנות העשרים המאוחרות לחייו):

חברת ליברה לא מאפשרת לבטח רכב שיוצר בשנה זו. חברת ווישור לעומתה, מציעה 1287 ₪ לביטוח צד ג' לפני הנחות פרסונליות ו2045 ₪ עבור ביטוח חובה. לא ניתן לבטח את הרכב בחברה בביטוח מקיף.

  • נהג ב (שנות החמישים לחייו):

חברת ווישור מציעה הצעת מחיר על סך 1212 ₪ לשנה עבור ביטוח חובה, ו970 ₪ עבור ביטוח צג ג' לפני הנחות פרסונליות. חברת ליברה מציעה ביטוח חובה במחיר של 1493 ₪ לשנה, ו1360 ₪ שנתיים עבור ביטוח צד ג' לפני הנחות פרסונליות.

 

באיזו חברה לבחור, WeSure או Libra?

בפתיחת המאמר סיפרנו שאנו עתידים לבצע עבורכם סקר שוק שיסייע לכם לבחור את החברה העדיפה מבין חברות ליברה וווישור. למרות שמסקר השוק שביצענו עולה כי חברת ווישור נוחה וזולה בהרבה מחברת ליברה, יתכן כי עבור רכבים מסוימים חברת ליברה תהיה זולה יותר מחברת ווישור.

המלצתנו היא לבצע השוואה בין שתי חברות הביטוח הללו בכדי לאתר את המחיר הנוח והזול ביותר. אם אין לכם זמן ואתם רק רוצים להשיג ביטוח כמה שיותר מהר, המלצתנו תהיה לבטח את רכבכם באמצעות חברת ווישור.

תמונה של קובי ענבר
נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא
השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
כתבות נוספות בנושא
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם סוכן ביטוח, אשמח לקבל פרטים.