ארנפלד סוכנות לביטוח

סיבות לאיתור ביטוח באמצעות דו"ח הר הביטוח

דו"ח הר הביטוח הוא מסמך המרכז את נתוני הביטוחים שלכם. כדי לאתר ביטוח, ניתן לפעול בדרך הקלה והיישומית שהתאפשרה בשנים האחרונות והיא – איתור באמצעות הר הביטוח. ריכזנו כאן מידע על אופן האיתור ועל מגוון קיים של סיבות לאיתור ביטוח באמצעות דו"ח הר הביטוח. על כל שאלה בנושא, אתם מוזמנים לכתוב לנו, צוות ארנפלד ביטוחים ישמח להנגיש לכם מידע מדויק לתיק הביטוחי שלכם באופן אישי.

 

מה זה דו"ח הר הביטוח?

לאחר שהצטברו תלונות רבות על חוסר נגישות המידע הביטוחי במשרד האוצר, הוחלט על הקמת אתר הר הביטוח. מדובר באתר ממשלתי בפיקוח משרד האוצר בראשות שוק ההון הביטוח והחיסכון ובו מרוכזים נתוני הביטוחים כפי שהם מדווחים למערכת על ידי חברות הביטוח. כל חברת ביטוח מחויבת להעביר מידע באופן חודשי על הביטוחים שהיא מעניקה. כך המידע נאגר במערכת הר הביטוח וכל מבוטח יכול לקבל בקלות מידע על הביטוחים שלו.

דו"ח הר הביטוח הוא הדו"ח המרכז את נתוני הביטוחים המופיעים על שם המבוטח.

 

אילו פרטים דו"ח הר הביטוח יכלול?

בדו"ח תראו ריכוז של כל הביטוחים הרשומים על שימכם, כפי שהם מופיעים במערת הר הביטוח הממשלתית. הנתונים יכללו פרטים על:

  • שמות הביטוחים ומספרי הפוליסות
  • שמות החברות המבטחות והדרך ליצירת קשר עימן
  • תוקף הפוליסה
  • גובה הפרמיה החודשית / הרבעונית
  • כתבי שירות הנלווים לפוליסה.

 

כדי לקבל מידע נוסף על הפוליסות הרשומות על שימכם, תצטרכו לפנות לחברת הביטוח המבטחת ולקבל את יתר פרטי הביטוח. באמצעות דו"ח הר הביטוח, אנשים מגלים על מה הם משלמים פרמיה חודשית וכך הם רואים אם הביטוח שיש להם מספק אותם, האם הוא בכלל נדרש או שיש צורך להרחיב או לבטל אותו… חשוב לציין כי את המידע שניתן לראות באתר הר הביטוח, כל אחד יכול לקבל ולהגיע אליו ללא עלות וללא הגבלה מסוימת. רק מה שחשוב לזכור זה פערי המידע האפשריים – לפעמים חברות ביטוח מחתימות את המבוטח על הסכמה לאי דיווח להר הביטוח, מה שמאפשר להן לא לדווח למערכת וממילא גם המבוטחים מתקשים לקבל את המידע על הביטוחים שלהם (אל תחתמו על הסכמה שכזו).

 

מידע על סיבות לאיתור ביטוח באמצעות דו"ח הר הביטוח

אנשים משלמים את מיטב כספם על פרמיות ביטוח, מבלי לדעת מה כוללת פוליסת הביטוח עליה הם משלמים כל כך הרבה. הסיבות אליתור ביטוחים הן מגוונות:

 

מימוש הביטוח

לא מעט מבוטחים לא יודעים מי חברת הביטוח לה הם משלמים ואל מי הם אמורים לפנות כשהם זכאים לממש את הביטוח שלהם. לפעמים רק אחרי שקורה משהו, הולכים לבדוק מי חברת הביטוח המבטחת והאם ניתן לקבל כיסוי למקרה שארע. פרצה שריפה והדירה ניזוקה? הם פונים לבדוק איזו חברת ביטוח אמורה לפצות אותם על המקרה ולמי הם משלמים על ביטוח דירה… חשוב לציין כי גם אם המבוטח מגלה שיש לו ביטוח על המקרה שארע, זה עדיין לא מבטיח לו שהוא יקבל את הכיסוי. יכול להיות שיש לו חסר ביטוחי והמקרה שארע חורג מכיסויי הפוליסה. בשלב כזה לא יעזור להצטרף לפוליסה מורחבת יותר, כבר מאוחר מידי למקרה שקרה.

 

הוזלת הפרמיה הביטוחית

ענף הביטוח שוקק תחרות. כל חברת ביטוח מעוניינת שיבטחו אצלה כמה שיותר אנשים וכך חברות הביטוח מציעות פוליסות במחירים נמוכים או בתנאים מועדפים. מי שנהנה מהעניין ויכול להפוך אותו להזדמנות הוא דווקא המבוטח עצמו שיכול לנצל את ההזדמנות ולערוך סקר שוק והשוואת ביטוחים למציאת הביטוח המציע פרמיה חודשית נמוכה ביחס למה שהוא משלם. חשוב לזכור כי בבחירת ביטוח המחיר הוא לא זה שיקבע וקריטי להתייחס גם ליתר הנתונים כמו הכיסוי הביטוחי הניתן, השירות של חברת הביטוח ועוד. הרי מה יעזור ביטוח זול ככל שיהיה, אם ביום שתרצו לתבוע את חברת הביטוח היא תתנער מאחריותה לפצות?

 

מניעת חסר ביטוחי

חסר ביטוחי הוא מצב בו מבוטח חושב שהוא מבוטח בביטוח מסוים, אך לאמיתו של דבר הוא לא יקבל פיצוי / כיסוי על המקרה שחשב. זה יכול להיות בגלל החרגה בפוליסה וזה יכול להיות בגלל פוליסה שתוקפה פג תוקף. כדי לדעת על מה אתם מבוטחים, תצטרכו לאתר את הביטוחים ולוודא שמדובר בביטוח תקף הכולל את הכיסויים שחשובים לכם. גיליתם שהביטוח שלכם לא מושלם כמו שחשבתם? אתם תמיד יכולים להרחיב אותו ולהוסיף עוד כתבי שירות המרחיבים את הכיסוי המתקבל. מצב של חסר ביטוחי עלול לגבות מחיר יקר מידי.

מניעת ביטוחים כפולים

ביטוח כפול הוא לא פרי דמיון. על פי נתוני משרד האוצר, מעל 70% מהמבוטחים לא יודעים שהם משלמים על ביטוחים כפולים. במצב כזה המבוטח משלם על מספר ביטוחים זהים. זה יכול להיות ביטוח בריאות תכפול שהוא קנה בשתי חברות ביטוח, וזה יכול להיות כפל בכיסוי מסוים בלבד (כמו ביטוח סיעודי שקיים גם במסגרת הביטוח הפרטי שלו וגם במסגרת הביטוח הסיעודי שרכש דרך קופת חולים). במצב כזה המבוטח לא מקבל פיצוי כפול ביום התביעה ומה שקורה זה שהחברות המבטחות נושאות יחד בנטל התשלום. הוא לא מקבל פיצוי גבוה יותר בגלל הכפל והחברות מצידן גם מקשות על קבלת הכספים מבחינה בירוקרטית. איתור באמצעות הר הביטוח מאפשר לזהות ביטוחים כפולים בקלות.

 

לפני רכישת פוליסה

מבוטחים רבים שהפנימו את הסיכון לביטוחים כפולים ורוצים להימנע מכך, יודעים לפני כל רכישת פוליסת ביטוח לבדוק באתר הר הביטוח על אילו ביטוחים הם משלמים והאם משתלם להם לרכוש את הביטוח המוצע להם. על פי חוק, סוכנויות הביטוח מחוייבות לבדוק לפני כל מכירת ביטוח אם יש ללקוח שלהם ביטוח זהה בכדי להימנע מביטוחים כפולים. בפועל? כדאי שתבצעו בדיקה תקופתית אחת לשנתיים כדי להבטיח שתיק הביטוח שלכם הוא אכן יעיל ועונה לדרישות שלכם.

 

ייעול התיק הביטוחי

באמצעות איתור בהר הביטוח ניתן לאתר ביטוחים כפולים ולזהות מה ניתן לעשות בכדי לייעל את התיק הביטוחי. גם מבחינת מחיר וגם ובעיקר (!) מבחינת התאמה לצרכי המבוטח. למנוע ממנו הפסדים עתידיים רק בגלל חסר ביטוחי וכדומה.

 

אילו ביטוחים ניתן לאתר באמצעות הר הביטוח?

הר הביטוח מאפשר איתור של מגוון ביטוחים:

 

אנחנו פה בשבילכם

את איתור הביטוחים ניתן לבצע באמצעות אתר הר הביטוח. אך מי שמעוניין לבדוק את מצב התיק הביטוחי שלו לעומק, פונה לסוכן ביטוח שיבדוק זאת עבורו. אנו בסוכנות הביטוח ארנפלד מציעים שירות בדיקת ביטוחים באתר הר הביטוח ללא עלות. אם תרצו להרחיב את הבדיקה תמיד תוכלו להיעזר בנו. בדיקה כזו היא מקצועית ומעיקה. היא בודקת נתונים ומאפשרת ייעול הנתונים הקיימים.

סיבות לאיתור ביטוח באמצעות דוח הר הביטוח
סיבות לאיתור ביטוח באמצעות דוח הר הביטוח
תמונה של קובי ענבר
נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא
השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
כתבות נוספות בנושא
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם סוכן ביטוח, אשמח לקבל פרטים.