ארנפלד סוכנות לביטוח

איתור ביטוח אובדן כושר עבודה

לאף אחד אין ביטוח שיבטיח לו שהוא לא יאבד את כושר העבודה שלו… כדי לצמצם סיכונים ממקרים כאלו, נועד ביטוח אובדן כושר עבודה המעניק פיצוי כספי חודשי במקרה כזה. על פי נתונים שנבדקו, מרבית הישראלים לא יודעים מה קורה בתיק הביטוח שלהם וכך רבים פונים לבדוק את הביטוח שלהם. במסגרת בדיקה זו הם גם מבצעים איתור ביטוח אובדן כושר עבודה. החלטנו לרכז כאן מידע עבורכם בנושא. על כל שאלה נוספת, אתם מוזמנים לפנות לצוות סוכני הביטוח של ארנפלד ביטוחים שישמח לעמוד לשירותכם.

 

מה זה ביטוח אובדן כושר עבודה?

ביטוח זה מעניק כיסוי ביטוחי למקרים בהם המבוטח הרגיל להשתכר כפי יכולתו, לא מצליח לעבור ולפרנס את עצמו בגלל פגיעה כתוצאה מתאונה או מחלה. גם אם הנזק הוא זמני וגם אם הוא קבוע, המבוטח יהיה זכאי לקבל גמלת פיצויים בתקופה בה הוא לא יכול לעבוד ולפרנס את עצמו.

תקופת ביטוח אובדן כושר עבודה היא קבועה בחוק והיא עד גיל פרישה. גובה הפיצוי הניתן הוא בהתאם למשכורות המבוטח האחרונות: או 3 או 12 החודשים האחרונים בהם עבד. חברת הביטוח תשלם למבוטח גמלה חודשית של 75% מהשכר שהיה רגיל אליו. חשוב לציין כי ישנה תקופת המתנה בה המבוטח עדיין לא יכול להשתכר בגלל אובדן כושר עבודה, אך כדי לקבל פיצויים עליו להמתין תקופה של 90 יום.

 

מה ביטוח זה מקנה למבוטח?

לפני הכל, ביטוח כזה מקנה למבוטח רוגע נפשי. הוא יודע שהוא יוכל להמשיך לפרנס את משפחתו היקרה לו. גם אם הוא יפגע ולא יצליח לעבוד כמו שהיה רגיל, חברת הביטוח תשלם לו על אובדן כושר העבודה. גובה הכיסוי הביטוחי הניתן מגיע ל-75% מגובה השכר הממוצע בחודשים האחרונים בהם עבד.

 

איפה ניתן לרכוש ביטוח אובדן כושר עבודה?

ביטוח אובדן כושר עבודה הוא ביטוח שניתן לרכוש אצל לא מעט חברות ביטוח, במספר דרכים:

  • קרן פנסיה – לכל אחד יש קרן פנסיה במסגרת העבודה שלו. ביטוח פנסיה כולל גם ביטוח אובדן כושר עבודה במרבית המקרים.
  • חברת ביטוח – במסגרת ביטוח תאונות אישיות ניתן לרכוש ביטוח אובדן כושר עבודה.
  • ביטוח מנהלים – ביטוח מנהלים הוא ביטוח המעניק למבוטח כיסוי מורחב מפני מקרים שונים כמו מוות או נכות. ביטוח אובדן כושר עבודה במסגרת ביטוח זה היא לא תמיד משתלמת בגלל מחירה היקר הפוגע בגובה החיסכון הפנסיוני העתידי.

אם אתם מעוניינים לרכוש ביטוח אובדן כושר עבודה, עליכם לפנות לסוכן ביטוח שימכור לכם ביטוח זה. עקרונית, חברות הביטוח לא משווקות ביטוח זה בצורתו ה"מקורית".

 

למה לבצע איתור ביטוח אובדן כושר עבודה?

אין ספק כי המגוון הגדול ממנו ניתן לרכוש ביטוח אובדן כושר עבודה, משפיע על הבלגן בתחום. אנשים לא יודעים על מה הם מבוטחים, אצל מי הם מבוטחים וכך גם, איתור ביטוח אבדן כושר עבודה הוא לא כל כך פשוט. יש ביטוחים שכדי לאתר אותם ניתן להיעזר באתר הר הביטוח, אך יש ביטוחים שכדי לאתר אותם יש להיכנס לאתר הר הכסף. כאן נרחיב על האפשרות לבצע איתור ביטוח אובדן כושר עבודה באמצעות אתר הר הביטוח המוכר. אבל לפני כן נבדוק, מהן הסיבות המובילות אנשים לבדוק מה קורה עם הביטוח שלהם? הסיבות לכך מגוונות:

 

מניעת כפל ביטוחי

אם יש למבוטח מספר ביטוחים מהם הוא זכאי לקבל פיצוי במקרה של אובדן כושר עבודה, חברות הביטוח רשאיות לקזז מסכום הפיצוי, כל עוד וגובה הפיצוי עולות על 100% משכרו הממוצע עליו מתבססים התגמולים. כדי להימנע ממצב כזה, חשוב לבדוק את הנתונים מראש עם סוכן ביטוח מקצועי.

 

אובדן כושר עבודה

מקרה של אובדן כושר עבודה מעורר לא מעט אנשים לבדוק מה קורה עם תיק הביטוח שלהם. שלב זה נחשב לרגע האחרון ולא יעזור לרכוש בשלב זה ביטוח שיכסה את אי ההשתכרות… ואכן, חכם עיניו בראשו ורוכש ביטוח כזה ללא צורך.

 

ייעול התיק הביטוחי

ענף הביטוח מלא תחרות וכל אחד יכול להנות מתנאי ביטוח טובים יותר אם ידע לערוך נכון השוואת ביטוחים ולמצוא את הביטוח שנותן לו את המענה הטוב ביותר עבורו. כדי לייעל ביטוח כזה, יהיה עליכם לבצע לפני הכל איתור ביטוח אובדן כושר עבודה, לדעת מה כולל הביטוח שלכם וכך תוכלו להתקדם למציאת הביטוח המתאים יותר עבורכם.

 

איך מבצעים איתור ביטוח אובדן כושר עבודה?

את הביטוח ניתן לאתר באמצעות אתר הר הביטוח. אבל, גם אתר הר הביטוח מציג מידע חלקי בלבד. ורשימת הביטוחים שבו מוגבלת:

אם ביטוח אובדן כושר עבודה הקיים לא נרכש במסגרת אחד מהביטוחים הללו, והוא ניתן במסגרת ביטוח מנהלים הפנסיוני, הוא לא יופיע במערכת וכדי לאתר אותו יהיה עליכם להיכנס לאתר הר הכסף הממשלתי או לאתר המסלקה הפנסיונית.

 

איך עובד אתר הר הביטוח?

כדי לאתר ביטוח אובדן כושר עבודה באמצעות הר הביטוח, עליכם להיכנס לאתר (וודאו שמדובר באתר הממשלתי), להזין פרטים מזהים לאימות הנתונים וכך, לבחור את השירות הרצוי. במקרה הזה תצטרכו לבחור בשירות "חיפוש ביטוחים על שמי" וכך, תופיע רשימת הביטוחים הקיימת על שימכם. את הנתונים תוכלו לייצא לדו"ח מסודר המכונה "דו"ח הר הביטוח" וכך לקבל את הרשימה המסודרת. לאחר שיש לכם את דו"ח הר הביטוח תצטרכו לבדוק אם הוא כולל פרטים על ביטוח אובדן כושר עבודה, תוכלו לפנות לחברה המבטחת. אם אין פרטים על הביטוח, ההמלצה היא לפנות לערכית בדיקה מקיפה מקצועית של סוכן ביטוח.

מה כולל דו"ח הר הביטוח?

הדו"ח כולל מידע על הביטוחים המופיעים במערכת:

  • רשימת ביטוחים
  • לצד כל ביטוח יופיע מספר הפוליסה
  • שם החברה המבטחת
  • הדרך ליצירת קשר עם החברה המבטחת
  • תקופת הביטוח
  • מחיר הפרמיה

הדו"ח לא יתן מידע על תנאי הביטוח לפרטיו. ולכן, כדי לקבל מידע מקיף יש להמשיך בתהליך ולפנות לחברת הביטוח עצמה. ההמלצה היא לפנות לעריכת בדיקת ביטוחים מקצועית.

 

למה לערוך בדיקת ביטוחים מקצועית?

בדיקה מקצועית תהיה יעילה הרבה יותר. סוכן ביטוח יבדוק מהם הצרכים שלכם ברכישת ביטוח, על מה חשוב לכם הביטוח. וכך, הוא ידע לבדוק כל ביטוח אם הוא מתאים לצרכים הקיימים. כאשר הוא יזהה ביטוח שלא עונה לצרכים הקיימים, הוא ימליץ על שינויים אפשריים. דבר כזה יכול לחסוך עשרות אלפי שקלים למבוטח במצטבר. ההמלצה היא לערוך בדיקה מקיפה, אחת לשנתיים וחצי כדי לראות את מצב התיק הביטוחי ולהימנע מהפתעות בהמשך. אף אחד לא רוצה להגיע ליום פקודה ולגלות שהוא לא מבוטח כפי שחשב… בדיקה כזו מבטיחה כי המבוטח יקבל מענה ביטוחי בהתאם לצורך העולה.

 

לסיכום

איתור ביטוח אובדן כושר עבודה מתאפשר באופן עצמאי בקלות דרך אתר הר הביטוח. תמיד ניתן להיעזר ולייעל את הבדיקה על ידי פניה לאיש מקצוע.

איתור ביטוח אובדן כושר עבודה
איתור ביטוח אובדן כושר עבודה
תמונה של קובי ענבר
נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא
השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
כתבות נוספות בנושא
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם סוכן ביטוח, אשמח לקבל פרטים.