ארנפלד סוכנות לביטוח

איך מבצעים בדיקה מה קורה עם התיק הביטוחי?

לכל אחד מאיתנו יש תיק ביטוחי עם פוליסות הביטוח הרשומות על שמו. על פי נתוני משרד האוצר, פחות מחמישים אחוז מהאוכלוסייה המבוטחת יודעת על מה היא משלמת פרמיות חודשיות ובמה היא מבוטחת. הבשורה היא שכל אחד יכול לבדוק את הנתונים ולהתעדכן בהם. איך מבצעים בדיקה מה קורה עם התיק הביטוחי ומהי הדרך הקלה ביותר לביצוע בדיקה זו? במדריך מקיף זה ריכזנו מידע בנושא. על כל שאלה נוספת, אתם מוזמנים לכתוב לנו. נשמח לעמוד לשירותכם, צוות ארנפלד – סוכנות לביטוח.

 

מה התיק הביטוחי כולל?

על פי חוק, כל אזרח ישראלי מבוטח בביטוח בריאות ממלכתי והוא יכול לקבל תרופות וטיפולים מסובסדים במסגרת ביטוח זה בקופת החולים אליה הוא רשום. לצד ביטוחים אלו, אנו דואגים לבטח את עצמנו בביטוחים נוספים מפני מגוון מקרים כמו תאונה – ביטוח רכב, שריפה בדירה – ביטוח מבנה ותכולה, פגיעה ביכולת ההשתכרות מבחינה בריאותית – ביטוח אובדן כושר עבודה, מפני מוות – ביטוח חיים, התמודדות עם מחלה קשה – ביטוח מחלות קשות ועוד.

הבעיה היא שלא כל אחד יודע על מה הוא משלם ומה התיק הביטוחי שלו כולל. בדיוק בשביל זה כדאי להכיר את אתר הר הביטוח באמצעותו מבצעים בדיקה מה קורה עם התיק הביטוחי.

 

איך מבצעים בדיקה מה קורה עם התיק הביטוחי בצורה יעילה?

כל אחד יכול לבדוק את מצב התיק הביטוחי שלו באמצעות אתר הר הביטוח. הר הביטוח הוא אתר ממשלתי שהוקם על ידי משרד האוצר במטרה להנגיש את המידע הביטוחי לציבור המבוטחים. זה קרה לאחר שהצטברו לא מעט תלונות ממבוטחים על חוסר הנגשת המידע הביטוחי. מאז הוקמה מערכת הר הביטוח, אכן המודעות לנשוא עלתה ואופן הבדיקה נעשה פשוט ויעיל יותר.

 

אם בעבר כדי לבדוק את התיק הביטוחי היה צורך לפנות לחברות הביטוח המבטחות בבקשה לקבלת מידע על הביטוחים הרשומים על שימכם, ולהתנהל על פי קצב כל חברת ביטוח, הרי שהיום הכל שונה. כל שעליכם לעשות כדי לאתר את הביטוחים המופיעים על שימכם הוא להיכנס לאתר הר הביטוח הממשלתי, להזין נתונים מזהים לאימות הנתונים (כמו בכל כניסה לאתר ממשלתי) ולבחור בשירות חיפוש ביטוחים על שמי. בחירה כזו תוביל אתכם לתיק הביטוחי שלכם וכך תוןכלו לראות את הנתונים המופיעים על שימכם במערכת. הנתונים המופיעים במערכת מועברים אליה באופן שוטף על ידי חברות הביטוח וכך ניתן להתעדכן בנתונים ללא הגבלה. חשוב לציין שלמרות המאמצים הרבים, עדיין יתכנו פערי מידע בין הנתונים במערכת לנתונים בפועל.

את הנתונים תוכלו לייצא לדו"ח המכונה דו"ח הר הביטוח וכך, למפות את הנתונים ולהבין את מצב התיק הביטוחי האישי שלכם.

 

למה יתכנו פערי מידע באתר הר הביטוח?

חשוב להבין כי בסך הכל, מערכת הר הביטוח מופעלת על ידי משרד האוצר בראשון שוק ההון הביטוח והחיסכון. כל ביטוח שתרכשו בחברת הביטוח, חייב להיות מדווח למערכת הממשלתית. למרות זאת, יש לא מעט פערי מידע במקרים מסויימים. איך זה קורה?

  • ביטוח שנרכש על שם מספר דרכון ולא מספר זהות
  • בעת רכישת הביטוח, המבוטח חתם על טופס הסכמה לאי דיווח למערכת הר הביטוח (על תחתמו על דבר כזה)
  • שגיאות הקלדה וטעויות טכניות עלולות לצוץ בכל אתר, גם אתר ממשלתי.

כדי להתגבר על פערי המידע, מומלץ לערוך בדיקת ביטוחים מקיפה בנוסף לבדיקה המהירה הנעשית באמצעות הר הביטוח הממשלתי.

 

מה דו"ח הר הביטוח כולל?

המידע בדו"ח הר הביטוח יביא לכם ריכוז של הנתונים המופיעים במערכת על התיק הביטוחי שלכם:

  • שמות הביטוחים הרשומים על שימכם
  • שמות החברות המבטחות
  • הדרך ליצירת קשר עם חברות הביטוח
  • תוקף כל הפוליסות
  • גובה הפרמיה החודשית / רבעונית / שנתית
  • כתבי שירות הנלווים לפוליסה

 

כדי לקבל פרטים מורחבים כמו פירוט הכיסוי הניתן וההחרגות על הפוליסה, יהיה עליכם לפנות לחברת הביטוח המבטחת ולקבל מידע ישיר ממנה. הדו"ח מרכז את כל הנתונים והוא מעין "קיצור דרך" לייעול התיק הביטוחי.

 

איך מייעלים את התיק הביטוחי?

לאחר שיש לכם את דו"ח הר הביטוח ביד, יהיה לכם קל יותר לייעל את התיק הביטוחי ולדעת מה טעון שיפור. עדיין יהיה עליכם לשקוד על המלאכה ולבדוק כל נתון לעומק, מה כולל התיק הביטוחי שיש לכם ומהם הצרכים שלכם. האם יש ביטוח מיותר ולא רלוונטי? האם הביטוחים הקיימים נותנים מענה מספק לנכסים שברשותכם? או אולי חלילה יש חסר ביטוחי ובמקרה של נזק אתם עלולים למצוא את עצמכם בלי כיסוי מתאים רק בגלל ביטוח שנזנח? את הנתונים הללו חשוב לבדוק לעומק. לפנות לחברות המבטחות ולקבל מהן את הנתונים לבדיקת ההחרגות הקיימות, גובה ההשתתפות העצמית הנדרשת במקרה של מימוש הביטוח וכמובן, לעריכת השוואת מחיר למציאת ביטוח במחיר נמוך ומשתלם יותר.

מה שאפשר להרוויח מבדיקה

אחרי שראינו איך מבצעים בדיקה מה קורה עם התיק הביטוחי, כדאי שתכירו את מה שאפשר להרוויח מבדיקה כזו:

  • מניעת כפל ביטוחי – כפל ביטוחי הוא מצב בו המבוטח משלם על מספר ביטוחים זהים ללא ידיעתו. במקרה כזה המבוטח לא מקבל פיצוי כפול במקרה תביעה ולכן כפל ביטוחי גורם למבוטח רק הפסד וחבל.
  • ביטול ביטוחים לא רלוונטיים – לפעמים מבוטחים מגלים כי הם משלמים על ביטוחים שאפילו לא ידעו על קיומם. דו"ח הר הביטוח מרכז את כל הנתונים וממילא קל לזהות ולראות איזה ביטוח צריך ואיזה פחות.
  • השוואת מחירי ביטוח – ענף הביטוח תחרותי מאוד וכל אחד יכול למקסם את תנאי הביטוח שלו, בין אם מדובר בתנאי ביטוח ובין אם מדובר במחיר הפרמיה החודשית. לצורך כך תוכלו לערוך השוואת ביטוחים ולבחור את הביטוח המתאים לכם ביותר.
  • מניעת חסר ביטוחי – לפעמים אנשים חושבים שהם מבוטחים, הם הרי משלמים פרמיה חודשית לחברת הביטוח… הבעיה היא שהם לא יודעים על מה בדיוק הם משלמים ומה כוללת הפוליסה בה הם מבוטחים. במקרה כזה המבוטח עלול למצוא את עצמו מפסיד אלפי שקלים רק בגלל חוסר מידע. מסיבה זו כדאי לבדוק מהן ההחרגות על הפוליסה ואילו כיסויים נדרשים בכדי להרחיב את המעטפת הביטוחית הנדרשת. רק נחשוב על אדם שחשב שיש לו ביטוח בריאות וברגע האמת כשהוא מתמודד עם מחלה קשה, הוא מגלה שאין לו ביטוח פרטי שיכול לממן את עלויות הטיפולים היקרים שהוא אמור לעבור… ביטוח בעלות עשרות שקלים בודדים לחודש היה חוסך לו הון עתק! מכירים את המשפט " לי זה לא יקרה"? הבעיה היא שזה לא הוכיח את עצמו מעולם…

 

בדיקת ביטוחים מקיפה לשיפור התיק הביטוחי

אם אתם רוצים לוודא שיש לכם את התיק הביטוחי המשתלם ביותר למצב שלכם, כדאי שתפנו לצוות המומחים שלנו לעריכת בדיקת ביטוחים מקצועית מקיפה. אין סיבה שתשלמו מחיר יקר על הביטוחים שלכם. את בדיקת הר הביטוח נבצע עבורכם ללא עלות וכך תוכלו לקבל את המידע במינימום מאמץ בליווי הסבר מקצועי. אם תרצו להרחיב את הבדיקה, אנחנו כאן לשירותכם. כי גם כשיש את דו"ח הר הביטוח ביד, עדיין יש מה לבדוק. צרו קשר עוד היום עם ארנפלד סוכנות לביטוח לייעול התיק הביטוחי

איך מבצעים בדיקה מה קורה עם התיק הביטוחי
איך מבצעים בדיקה מה קורה עם התיק הביטוחי
תמונה של קובי ענבר
נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא
השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
כתבות נוספות בנושא
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם סוכן ביטוח, אשמח לקבל פרטים.