ארנפלד סוכנות לביטוח

מה עושים כדי לייעל את התיק הביטוחי?

ניהול תיק ביטוח כרוך באיזון סיכונים ותשואות תוך מתן מענה לצרכי המבוטחים. על ידי שימוש באסטרטגיות שונות, חברות הביטוח יכולות לייעל את תיקי ההשקעות שלהן כדי להשיג יציבות פיננסית וצמיחה. במאמר זה אנו בוחנים אסטרטגיות מפתח המשמשות למיטוב תיקי ביטוח גם מצד חברות הביטוח וכמובן מצד המבוטחים. ולמה זה אמור לעניין אתכם כמבוטחים? כי אתם רוצים לקבל את הטוב ביותר מחברת הביטוח שלכם. ואם היא לא עושה את זה, זה הזמן לנהל על כך משא ומתן או פשוט לעבור לחברת ביטוח שזוכה למדד שביעות רצון לקוחות גבוה יותר.

 

1. ניהול סיכונים

ניהול סיכונים יעיל הוא חיוני לאופטימיזציה של תיק ביטוח. על חברות הביטוח לזהות, להעריך ולצמצם סיכונים שונים כמו מבנה מסוכן ומבוטח בעל היסטוריה ביטוחית. על ידי יישום שיטות ניהול סיכונים יעילות, חברות הביטוח יכולות להגן על בריאותן הפיננסית ולשמור על כושרן הפיננסי.

 

2. הקצאת נכסים

הקצאת נכסים משחקת תפקיד משמעותי באופטימיזציה של תיקים. על חברות הביטוח להקצות בקפידה את ההשקעה בין סוגי נכסים שונים, כגון מניות, אג"ח ונדל"ן, על סמך סובלנות הסיכון ויעדי ההשקעה שלהם. גיוון בין סוגי נכסים עוזר למזער סיכונים ולשפר את תשואות התיק.

 

3. שיטות חיתום

שיטות חיתום תקינות חיוניות לאופטימיזציה של תיקי ביטוח. על המבטחים לערוך הערכות חיתום יסודיות כדי לתמחר במדויק סיכונים ולקבוע פרמיות מתאימות. על ידי אימוץ נהלי חיתום מחמירים, חברות הביטוח יכולות לזהות מראש נתונים נלווים המגבירים את הסיכון ומוחרגים מהפוליסה וכך לעדכן את המבוטח שידע על ההחרגה למניעת הפסד עתידי.

 

4. עמידה ברגולציה

עמידה בדרישות הרגולטוריות היא קריטית לאופטימיזציה של תיקי הביטוח. על המבטחים לעמוד בסטנדרטים רגולטוריים הקשורים להלימות הון, רזרבות ויחסי פירעון. על ידי הבטחת עמידה במסגרות רגולטוריות, מבטחים יכולים לשמור על יציבות פיננסית ולבנות אמון עם לקוחותיהם והמשקיעים בהם.

 

מבחינת חברות הביטוח

ייעול תיק ביטוח דורש גישה מקיפה המתייחסת להיבטים שונים של ניהול סיכונים, הקצאת נכסים, אימוץ נהלי חיתום ועוד. על ידי יישום אסטרטגיות אלו ביעילות, מבטחים יכולים להשיג יציבות פיננסית שתקנה חוסן למבוטחים שלהם. איך המבוטח עצמו יכול לייעל את התיק הביטוחי שלו?

 

איך מייעלים את התיק הביטוחי ומונעים הפסדים?

ביטוח הוא מרכיב קריטי המעניק הגנה פיננסית מפני אירועים בלתי צפויים. עם זאת, ייתכן שלמבוטחים רבים אין כיסוי הולם או שהם משלמים יותר מהנדרש עבור הפוליסות שלהם. מה עושים כדי ליעל את התיק הביטוחי? ריכזנו כאן אסטרטגיות לשיפור הכיסוי הביטוחי ביעילות.

 

1. הערכת הכיסוי הנוכחי

הצעד הראשון בשיפור הכיסוי הביטוחי הוא להעריך את הפוליסות הנוכחיות. בדקו את פוליסות הביטוח הקיימות ביחס לנכסים הקיימים. חשוב להבין את מגבלות הכיסוי, ההשתתפות העצמית וההחרגות. המטרה הראשונית היא לבדוק אם הכיסוי הנוכחי הקיים מגן כראוי על הנכסים וההתחייבויות הקיימות.

 

2. זהו פערי כיסוי

זהו פערי כיסוי או ביטוחים שבהם הייתם רוצים להרחיב את הביטוח הקיים. קחו בחשבון סיכונים פוטנציאליים שהייתם רוצים להתמגן מפניהם. אחרי שגיליתם את הפערים, תוכלו לראות מהם הנתונים שצריך לשנות בתיק הביטוחי.

 

3. ערכו השוואת ביטוחים

אל תסתפקו בפוליסות הביטוח הנוכחיות שיש לכם מבלי לבחון אפשרויות אחרות. חפשו הצעות מחיר מחברות ביטוח שונות כדי להשוות אפשרויות כיסוי ופרמיות. קחו בחשבון גורמים כמו המוניטין של המבטח, שירות הלקוחות והיציבות הפיננסית בנוסף למחיר בעת הערכת ההשוואה.

 

4. חבילת פוליסות להנחות

ספקי ביטוח רבים מציעים הנחות עבור שילוב של פוליסות מרובות, כגון שילוב של ביטוח רכב וביטוח בעל דירה באותה חברה. איסוף פוליסות לא רק מפשט את ניהול הביטוח, אלא יכול גם להביא לחיסכון משמעותי בעלויות באמצעות הנחות ריבוי פוליסות.

 

5. הגדלת השתתפות עצמית לקבלת פרמיות נמוכות יותר

ככל שדמי ההשתתפות העצמית נמוכים יותר, גובה הפרמיה יהיה גבוה יותר. בדקו אם משתלם לכם להגדיל את ההשתתפות העצמית כדי להוריד את פרמיית הביטוח. השתתפות עצמית גבוהה יותר פירושה שתשלמו יותר מכיסכם במקרה של תביעה, אך בגלל ההשתתפות הגבוהה, מחיר הביטוח יפחת.

 

6. בדקו את מגבלות הכיסוי

לכל פוליסת ביטוח, יש החרגות ומגבלות. במהלך הבדיקה כדאי לבדוק את תנאי הביטוח וההחרגות הקיימות כדי לוודא שהן מתאימות לצרכים הנוכחיים. התאימום את הכיסוי בהתאם לשינויים בנכסים, בהתחייבויות ובאורח החיים. לדוגמה, אם שיפצתם לאחרונה את הבית או רכשתם חפצי ערך, הגדילו את מגבלות הכיסוי הביטוחי בהתאם. אם ישנה החרגה על סעיף ביטוחי מסוים, בדקו אם תוכלו לרכוש הרחבה שתתן מענה ותכסה את ההחרגות הקיימות על הכיסוי הביטוחי הכללי.

 

7. סקירה ועדכון קבוע של פוליסות:

גם אחרי שכבר רכשתם ביטוחים מותאמים לצרכים שלכם, חשוב להמשיך ולבדוק באופן שוטף אחת לשנתיים לפחות מה קורה עם התיק הביטוחי ואיך ניתן להתאים אותו לתנאי הביטוח. כידוע, החיים שלנו דינאמיים והנתונים משתנים מתקופה לתקופה. צרכי הביטוח יכולים להשתנות עם הזמן עקב אירועי חיים, כגון נישואים, בעלות על נכס, שינויי קריירה או לידת ילדים. עדכנו את הפוליסות שלכם לפי הצורך כדי לשמור על כיסוי הולם ולמנוע חסר ביטוחי.

 

איך יודעים מה התיק הביטוחי כולל?

אז נכון, שיפור הכיסוי הביטוחי דורש הערכה יזומה, השוואה והתאמה של הפוליסות הקיימות כדי להתאים אותן לצרכים המתפתחים. על ידי ביצוע אסטרטגיות אלה, מבוטחים יכולים לשפר את ההגנה שלהם מפני סיכונים תוך אופטימיזציה של עלויות הביטוח שלהם ביעילות. אבל מה עושה מי שלא יודע מה קורה עם התיק הביטוחי שלו ואין לו מושג על מה הוא בכלל משלם לחברת הביטוח מידי חודש? כאן נכנסת לתמונה מערכת הר הביטוח.

 

איתור וייעול ביטוחים באמצעות הר הביטוח

כדי להנגיש את המידע הביטוחי לציבור המבוטחים בישראל, הקים משרד האוצר את אתר הר הביטוח המשמש כמעין מנוע חיפוש לאיתור ביטוחים. כדי להנות משירות זה, תצטרכו להיכנס לאתר, להזין נתונים מזהים לאימות ולבחור בשירות חיפוש ביטוחים. רשימת הביטוחים המופיעה על שימכם תופיע בדו"ח וכך תוכלו בקלות לדעת אילו פוליסות רשומות על שימכם, מיהן החברות המבטחות והאם יש סיכון לביטוחים כפולים.

 

מה עושים עם דו"ח הר הביטוח?

לאחר שיש לכם את דו"ח הר הביטוח  ביד, יהיה לכם הרבה יותר קל ליישם את ייעול התיק הביטוחי, יש לכם רשימה מסודרת ואתם יכולים לראות שור על גבי לבן מה הביטוחים שלכם כוללים. באמצעות הדו"ח ניתן לזהות מצבים בעייתים כמו:

  • כפל ביטוחי – מצב בו המבוטח משלם על ביטוח זהה מספר פעמים למרות שהוא לא יקבל פיצוי כפול במימוש הביטוח.
  • ביטוח לא רלוונטי – יש לא מעט מבוטחים שממשיכים לשלם על ביטוחים שהם כבר לא צריכים. זה יכול להיות ביטוח דירה על נכס שהחליף בעלות וכדומה.
  • ביטוח יקר ביחס למחירי השוק – בדו"ח הר הביטוח ניתן לראות את גובה הפרמיה החודשית הנגבית וזו הזדמנות לערוך השוואה בין הביטוחים המוצעים בשוק לביטוח הקיים. התחרותיות בשוק יכולה בהחלט לסייע לכם למצוא ביטוח משתלם לתנאים שלכם. חשוב לבדוק את כל תנאי הביטוח ולא רק את מחיר הפרמיה.
  • חסר ביטוחי – לפעמים מבוטחים חושבים שהם מבוטחים בביטוחים מסוימים אך לאחר הנפקת הדו"ח הם יכולים לראות אילו ביטוחים יש על שמם, מה כוללים ביטוחים, מהן ההחרגות על הביטוח וכך קל יותר לזהות מצב של חסר ביטוחי (דו"ח הר הביטוח לא יציין את ההחרגות בפוליסה ואת זה המידע על כך המבוטח יקבל אם יפנה לחברה המבטחת שפרטיה מופיעים בדו"ח).

 

תכל'ס, לא פשוט למפות את הנתונים המתקבלים מהדו"ח, ישנה עדיפות ברורה לעריכת בדיקה כזו עם איש מקצוע. עוד היום תוכלו לפנות לצוות ארנפלד ביטוחים ולהנות מבדיקת הר הביטוח חינם ללא עלות. כך תקבלו גם הסבר על כל נתון וכמובן, הבדיקה תתבצע על הצד הטוב ביותר.

 

לסיכום

ריכזנו כאן עבורכם אסטרטגיות מעשיות לשיפור הכיסוי הביטוחי שלהם, לרבות הערכת הכיסוי הנוכחי, זיהוי פערים, חיפוש הצעות מחיר, חבילת פוליסות, התאמת השתתפות עצמית ומגבלות כיסוי. את כל זה ניתן לעשות בקלות רבה יותר עם דו"ח הר הביטוח. הכניסה להר הביטוח היא חינמית והשימוש בו הוא ללא הגבלה. אם תרצו שאיש מקצוע יעשה זאת עבורכם, אנחנו כאן לשירותכם.

מה עושים כדי לייעל את התיק הביטוחי?
מה עושים כדי לייעל את התיק הביטוחי?
תמונה של קובי ענבר
נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא
השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
כתבות נוספות בנושא
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם סוכן ביטוח, אשמח לקבל פרטים.