ארנפלד סוכנות לביטוח

איתור ביטוח סייבר

איתור ביטוח סייבר הוא מוצר אפקטיבי וחיוני במציאות המקוונת של ימינו ומאפשר לעסקים, מוסדות ומשפחות להתגונן מפני כל מתקפת רשת שגרמה לנזקים כלכליים ותדמיתיים.

 

תרחיש האימים של העסק המודרני

אתם הבעלים הגאים של חברה בתנופה. עבדתם קשה כדי להתרחב ולצמוח ואתם בדיוק מתחילים ליהנות מהרווחים הנאים שהארגון גורף. אלא שבדיוק אז, מישהו אנונימי מחליט לפרוץ למאגרי המידע שלכם, לחלץ מידע רגיש במיוחד כמו פרטים אישיים וחסויים של הלקוחות או מספרי כרטיסי אשראי. בתרחיש אחר, אותו גורם מביא לקריסת האתר והמערכות המקוונות שלכם ואפילו דורש מכם כופר.

וכך בלחיצת כפתור, קורס עולמם של בעלי עסקים ובעלי אתרים מכל תחום אפשרי. החשיפה לסכנות הסייבר במאה ה-21 היא כה גבוהה, עד שגם עבודה יציבה, מחושבת ומאורגנת עם צפי הכנסות לטווח של שנים קדימה עשויה להתערער בבוקר בהיר אחד של מתקפה, בין אם היא הופנתה כנגדכם או נגד עובדי הארגון וחמור מאלו – גם נגד לקוחותיכם.

 

איתור ביטוח סייבר לעסקים

מתוך הכרה במכלול הסיכונים שנובעים מתוך פעילות בעידן המקוון נולד ביטוח הסייבר, שנועד לכסות במקרים של פגיעה בעסק בעקבות פשע דיגיטלי או פעולת סייבר אסורה כלפי הארגון.

מתקפת הסייבר או לוחמה קיברנטית אם תרצו, אילצה את חברות הביטוח לייצר מוצר אפקטיבי שיגן על המבוטחים כך שהם יקבלו פיצוי במקרה שבו המתקפה גרמה להם נזק. בנוסף, ביטוחים אלו מתייחסים במידה רבה גם לסיכוני הביטחון הטבעיים שכרוכים בלוחמה בארגוני הטרור, שמביעים את עצמם לא פעם דרך פיגועים וירטואליים ממש.

מכיוון שהאקרים וארגוני פשיעת הסייבר לא פוסחים גם על חברות קטנות ובינוניות שייתכן וההגנה שלהן מופחתת, קיימת חשיבות מרכזית ביצירת ביטוח שכזה בכל עסק הפועל באמצעים מקוונים. הפגיעה עשויה להתרחש כמובן גם בכל ארגון גדול ממגוון מניעים שונים ובאלפי דרכים חדשות ומתפתחות, כך שאי אפשר למנוע אותה לחלוטין אלא רק להתגונן מפניה ככל האפשר.

 

הכיסויים במסגרת ביטוחי הסייבר

ביטוחי הסייבר כוללים כיסוי בגין נזקים שנגרמו למבוטחים בשורה של מקרים אפשריים:

תביעות מצד ג' (כמו לקוחות או ספקים) שהוגשו נגד הארגון שנפגע

נזקי וירוסים, הדלפה, הפרת פרטיות או פגיעה בקניין רוחני וזכויות יוצרים

נזקים שנגרמו למבוטח באופן ישיר

נזקים שנגרמו לעסק במישרין (כמו למשל אובדן הכנסה עקב ניסיונות סחיטה או ניהול משברים, בעקבות קריסת מערכות המחשוב, העסקת ארגון יח"צ ועוד)

חשוב להבהיר שישנם מוצרי ביטוח רבים שנועדו להגן על העסק מפני סיכונים שונים, לרבות ביטוחי צד ג', ביטוח עסק, ביטוח מבנה עסק, אחריות מקצועית ועוד, אך הם אינם מכסים בפועל מפני נזקים שנגרמו כתוצאה ממתקפת סייבר.

 

יתרונות משמעותיים ורבים לכל ארגון

יתרונות רכישת ביטוח סיכוני סייבר הם רבים למדי. ראשית, הם מכסים כל נזק פיננסי שנגרם לארגון ולבעליו, כך שניתן להפעיל את הביטוח בגין כל מתקפת סייבר שהצליחה להתממש ובכל דרגת חומרה.

שנית, הכיסוי ניתן גם בכל הנוגע לפגיעה בשם הטוב או במוניטין כך שניתן לקבל כיסוי גם אם העסק לא נפגע כלכלית, אך כן נגרמו לו בעיות תדמיתיות שונות או שהוא נקלע למשבר מול לקוחותיו.

בנוסף, הכיסוי מסופק גם לחברות שאין להן אתר עצמאי משלהן אך קיימים להן שירותי מחשוב שונים כמו שרת חיצוני, שירותי ענן, אפליקציות ותוכנות – אמצעים שחשופים לאיומים טכנולוגיים זהים למדי.

ביטוח הסייבר מסייע לניהול הסיכונים באופן שמצמצם חשיפה לפגיעה ומעביר למבטחים חלק משמעותי ממנה, וזאת בתמורה לפרמיה שאיננה יקרה באופן קיצוני והיא ברת השגה עבור כל עסק ובכל סדר גודל.

מבחינה עסקית מדובר בהגנה כוללת למדי, שכן פעולות הסייבר הפוטנציאליות רבות מאוד ולכן תתקיים הגנה גם בעת אירועי אבטחת מידע והוצאות מומחים כתוצאה מהם, כיסויים למקרי כופר או סחיטה, למקרי פישינג (גניבת כספים במרמה דרך הרשת), גניבת זהות, בריונות ברשת, שחזור מסמכים ובסיסי דאטה ואפילו איומים טכנולוגיים נוספים לאחר האירוע.

יתרונות ביטוחי הסייבר לעסקים אינם נעצרים כאן, משום שלוחמת הסייבר היא לוחמה מתעדכנת כמעט באופן יומי: האקרים מוצאים באופן תמידי שיטות פריצה חדשות, כך שקשה לאתר את כל השיטות הקיימות או למצוא להן הגנה חזקה מספיק. ולכן הביטוח הוא ביטוח שמתעדכן באופן שוטף וזאת על פי טיב השימוש של הלקוחות והעובדים במערכת וברשת האינטרנט בכלל ובהתאם לצרכים המשתנים והמגמות בשוק.

 

יצירת ביטוח סייבר אפקטיבי

עם התרחבות המעגלים העסקיים והשינויים בשוק גם לטובת שילוב בין עבודה מהבית והמשרד בכל רמה שהיא, מתעורר צורך מוגבר יותר בנתונים ומידע. האינטרנט הוא מקום זמין ונגיש לתחלופת נתונים מכל סוג, אך הוא מחייב דרכי פעולה שיבטיחו את הגעתו של המידע בשלמותו למקומות הנכונים בלבד. ככל שהשימוש ברשת גדול יותר, כך גובר הסיכון, נולדים ביטוחים מקיפים יותר וקיים צורך לבחור את המתאים ביותר מביניהם.

לכן איתור ביטוח הסייבר המתאים הוא אתגר, משום שמרבית חברות הביטוח הגדולות כבר מציעות אותו, אך הוא מכיל בדרך כלל מספר אפשרויות וגם מחיר משתנה וזאת על פי תנאי הפוליסה שהמבוטח מעוניין בה.

הדרך הטובה ביותר לבחור את הביטוח המותאם והמדויק ביותר לצרכי העסק היא לפנות לסוכנות ביטוח ניטרלית שכבר דאגה להשוואת מחירים ואופטימיזציה של הפוליסות הקיימות בשוק ולקבל ממנה ייעוץ ומענה יעילים בנוגע לכל שאלה והתלבטות.

במסגרת ההתייעצות על הכיסוי הרלוונטי ניתן לבדוק גם האם נוצר בעבר ביטוח סייבר דרך אתר הר הביטוח על מנת למנוע מצב של כפל ביטוחים.

 

איתור ביטוח סייבר דרך הר הביטוח

כפי שציינו, ביטוחי הסייבר "חיים" בעולם דינמי ומשתנה חדשות לבקרים, מה שדורש מהארגון או המשפחה להישאר באופן קבוע עם אצבע על הדופק, לדעת היטב מה כוללת הפוליסה הנוכחית ולזהות חידושים או שינויים בזירת הפעילות האישית שדורשים התאמה טובה יותר של הביטוח.

כדי לעשות זאת, אין קל ופשוט יותר משימוש באתר הר הביטוח כדי לקבל את הנתונים הללו. מערכת הר הביטוח מאפשרת צפייה בכל הביטוחים הקיימים כך שניתן לקבל מידע על כל פוליסת ביטוח, לרבות מידע על פוליסות של נפטרים. הפרטים המופיעים במערכת אינם פרטים אישיים ורגישים של בעלי הפוליסה או עסקיהם, אלא פרטים שנוגעים לפוליסה עצמה וחברת הביטוח המבטחת, כך שניתן ליצור עמה קשר מיידי.

את הפוליסה ניתן להוריד לצפייה ולאפיין אותה על פי צרכי המבוטח בכל רגע נתון, מה שמקל על תהליך מיטוב התיק הביטוחי ומאפשר לארגון להישאר עקבי בפעולותיו ובצרכי ההגנה שלו מפני אירועי סייבר.

נציין גם שלמערכת הר הביטוח קיימים פיצ'רים המזהים כפלי ביטוח באופן אוטומטי, כך שאם יצרתם שני ביטוחים מאותו הסוג, תוכלו לבטל אחד מהם על פי בחירה בפוליסה הטובה מבין השתיים. המערכת כוללת גם קישור מהפוליסה לאזור אישי בחברה המבטחת ובו נמצאים פרטים נוספים ואפשרויות פעולה בנוגע לפוליסה הקיימת.

קיים גם קישור למחשבות השוואה של רשות שוק ההון וקישור למדד השירות, שבהם ניתן לאבחן את טיב השירות שמציעה חברת הביטוח ולהשוות מחירים בין ביטוחי סייבר בחברות הביטוח השונות.

 

בארנפלד דואגים לכם תמיד

אנו בארנפלד סוכנות לביטוח מעמידים לרשותכם את כל הכלים ליצירת תיק ביטוחי מושלם המכסה מפני כל סכנה או תרחיש בחיי העסק. סוכן ביטוח מורשה בחברתנו ינתח את התיק שלכם תוך הקפדה על ביטול כפלי ביטוח, שיפור הכיסוי הקיים והוזלת עלויות. נוכל לסייע לכם לאפיין את מצבכם ולספק המלצות שיסייעו לכם לקבל החלטות מתאימות וכמובן לפעול למענכם כאשר תידרשו להפעיל את הביטוח ולתבוע בגין נזקים מאירוע סייבר שנגרם לכם.

תמונה של קובי ענבר
נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא
השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
כתבות נוספות בנושא
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם סוכן ביטוח, אשמח לקבל פרטים.