ארנפלד סוכנות לביטוח

איתור ביטוח חיים למשכנתא דרך דו"ח הר הביטוח

דו"ח הר הביטוח מאפשר לכל אזרח ישראלי לאתר את הביטוחים הרשומים על שמו. ביטוח משכנתא הוא אחד מהביטוחים החשובים שניתן לאתר באמצעות דו"ח זה. איך מבצעים איתור ביטוח משכנתא ומהי הדרך המומלצת ביותר? כאן ריכזנו לכם מידע בנושא. נקווה שהוא יניב לכם תועלת. על כל שאלה בנושא, צרו איתנו קשר, נשמח לעזור לכם.

 

מה זה ביטוח משכנתא?

באישור משכנתא הבנק רוצה לבטח את עצמו משני גורמים: מפני מות הלווה בטרם סיום תשלום ההלוואה ומפני בלאי של הדירה הממושכנת. מה עושה כדי למגן את עצמו מפני סיכונים אלו? הוא דורש מהמבוטח לרכוש ביטוח משכנתא.

 

ביטוח חיים

ביטוח משכנתא הוא ביטוח הכולל ביטוח חיים המבטח את חיי הלווה בגובה ההלוואה שנותרה לתשלום. לווה שנטל משכנתא של מיליון שקלים יצטרך לבטח את חייו על סכום זה. כך אם הוא ימות בטרם עת, חלילה, חברת הביטוח תעביר לבנק את יתרת החוב ויורשיו לא יצטרכו לשלם את יתרת המשכנתא. הם יוכלו להנות מהנכס עצמו, ללא חובות. גם הבנק מצידו ירוויח והוא לא יצטרך לרדוף אחרי יורשים שחרב עליהם עולמם בעת פטירתם אביהם, בדרישה לתשלום החוב…

 

ביטוח מבנה

לצד ביטוח החיים, ביטוח משכנתא הוא ביטוח הכולל גם ביטוח מבנה. ביטוח זה מעניק כיסוי ביטוחי לנזקים העלולים להיגרם לנכס הממושכן לבנק. זה יכול להיות נזקי שריפה, גניבה או אסון טבע שגרם לדירה נזק. במקרה של נזק כזה, חברת הביטוח תממן את עלויות התיקונים והמבוטח יוכל להמשיך לשלם משכנתא על נכס תקין.

 

למה לבצע איתור ביטוח חיים למשכנתא?

איתור ביטוח משכנתא נעשה בשל מגוון סיבות. המשותף בין כולם היא חיסכון.

מניעת כפל ביטוחי

לא מעט ישראלים משלמים על כפל ביטוחי. מדובר במצב בו המבוטח משלם מספר פעמים על אותו ביטוח. במקרה של ביטוח משכנתא זה קל להסבר: יש למבוטח ביטוח מבנה בשתי חברות ביטוח וכך, בעת מימוש הביטוח (אם ארע נזק בדירה), שתי חברות הביטוח יפצו על הנזק. כך שכל חברת ביטוח תשלם אך ורק חלק מהפיצוי הנדרש. המבוטח לא מקבל פיצוי מוגדל ולכן העניין לא הופך לרווחי.

חשוב לציין כי בביטוחי חיים אין מושג של כפל ביטוחי. לערך חיי אדם אין הגבלה ולכן ניתן לבטח אותם אין ספור פעמים. יחד עם זאת אין סיבה לבטח חיי לווה מספר פעמים ללא סיבה מוצדקת. את הכספים הללו ניתן למנוע על ידי הביטוחים המיותרים.

 

ביטול ביטוחים מיותרים

נכסי נדל"ן הם אמנם לא ניידים, אך בעלותם בהחלט נתונה לשינויים… כאשר מוכרים נכס ומסלקים את המשכנתא שלו, אין צורך להמשיך לבטח אותו. הוא כבר לא שייך לכם ואין לכם כל סיבה להמשיך לשלם בגיינו ביטוח משכנתא… כדי לבטל את הביטוח הקיים יש לאתר אותו. עורכים איתור ביטוח משכנתא ונמנעים מתשלומים מיותרים.

 

השוואת ביטוחים להגדלת החיסכון

לא מעט חברות ביטוח מציעות ביטוח משכנתא. כדי לדעת איזה ביטוח משכנתא משתלם יותר, יש צורך להציב נתונים זה מול זה. לצורך כך מבצעים איתור ביטוח משכנתא, מוצאים את הנתונים הקיימים וממילא ההשוואה קלה ואפשרית יותר לביצוע. עולם הביטוח משתנה ללא הרף. ישנה תחרות ענפה בין חברות הביטוח השונות.

כל אחת מהן מנסה למשוך אליה כמה שיותר מבוטחים. גם במחיר של הוזלת הפרמיה החודשית / הרחבת תנאי הכיסוי הביטוחי וכו'. מבוטח חכם מנצל את המצב ועורך השוואת ביטוחים לאיתור ביטוח המשכנתא המשתלם ביותר עבורו. באמצעות השוואת ביטוחים ניתן להגיע לחסכון של מאות שקלים בשנה.

 

איך מאתרים ביטוח משכנתא?

הדרך לאיתור ביטוח משכנתא היא לא אחידה. כל אחד יכול לבצע איתור ביטוח משכנתא בדרך ייחודית משלו. בעבר היו נפוצות דרכים רבות כמו חיפוש התשלום לחברת הביטוח בדו"חות החיוב החודשיים, חיפוש בדו"ח הביטוח השנתי וכן הלאה. לא כל שיטה מתאימה לכל אחד וכאשר יש שיטה נגישה ויעילה יותר, קל להיעזר בה.

 

איתור ביטוח משכנתא דרך דו"ח הר הביטוח

אתר הר הביטוח הוא אתר ממשלתי שהוקם על ידי משרד האוצר במטרה לנגיש את המידע הביטוחי לכלל המבוטחים. לפני הקמת האתר הדרכים לאיתור ביטוחים היו מגוונות ופחות יעילות ומקיפות. כיום, באמצעות האתר המשמש מעין מנוע חיפוש לאיתור ביטוחים, כל אחד יכול להיעזר באתר, השימוש הוא חינמי ללא הגבלה.

כל שעליכם לעשות הוא להיכנס לאתר הר הביטוח, להזין את פרטיכם האישיים לאימות כמו בכל כניסה לאתר ממשלתי ולבחור את השירות הרצוי: חיפוש ביטוחים על שמי. לאחר הקלקה על מקש זה יופק עבורכם דו"ח הר הביטוח האישי שלכם. הדו"ח מרכז את רשימת כל הביטוחים הרשומים על שימכם במערכת. הביטוחים שיופיעו הם ביטוחי חיים, ביטוחי בריאות, ביטוח רכב וביטוח דירה. כך ניתן לקבל מידע דרך הדו"ח על קיום ביטוח משכנתא.

 

הר הביטוח לא מספק את הצורך הקיים

עם כל הכבוד למשרד האוצר על הקמת אתר הר הביטוח. עדיין המענה הקיים לא מספק את ציבור המבוטחים. מבוטח רוצה לקבל את המידע מבלי שהוא יצטרך לדעת לפענח דו"חות. הוא רוצה לקבל את המידע ברור ופשוט ככל הניתן. כמו כל אתם, גם אתר הר הביטוח לא חף מתקלות טכניות. לפעמים הנתונים שהוא מציג שגויים רק בגלל טעות הקלדה אנושית, לפעמים מדובר בעדכון שעדיין לא שונה במערכת.

כך או כך, גם אם המידע המתקבל הוא מדויק, חשוב לזכור כי יש לא מעט חברות ביטוח המחתימות את הרוכשים הפונים אליהן על הסכמה שלא להעביר דיווח למערכת הר הביטוח כפי שנדרש מהן. הסכמה כזו תקפה מבחינה חוקית וכך, מידע ביטוחי רב לא יופיע בדו"ח רק בגלל שהוא לא דווח.

מה עושים כדי לבצע איתור ביטוח משכנתא בצורה מקיפה מבלי שאף פרט ישמט?  ניתן לפנות לאתר של הר הביטוח הממשלתי, ובנוסף פונים ישירות לכל חברת ביטוח באשר היא. הבעיה היא שמדובר בעבודה סיזיפית. לכל חברת ביטוח לו"ז משלה והעניינים לא הופכים למורכבים פחות כאשר פונים ישירות לחברה… זו הסיבה בשלה רבים פונים לסוכן ביטוח לביצוע בדיקת ביטוחים מקיפה.

 

איתור ביטוח משכנתא באמצעות סוכן ביטוח

בדיקת ביטוחים המתבצעת על ידי סוכן ביטוח היא בדיקה מקצועית יותר והיא מקיפה יותר פרמטרים. מלבד הדו"ח שתקבלו, סוכן הביטוח יפנה אל חברות הביטוח בבדיקה לאיתור הביטוחים הקיימים על שימכם. הוא יצבור כמה שיותר מידע על הביטוחים הקיימים בכדי שיהיה לכם קל יותר לקבל החלטות לייעול התיק הביטוחי. עריכת סדר ביטוחי היא פעולה מומלצת אחת לשנתיים וחצי במסגרתה פונים אל סוכנות ביטוח לעריכת בדיקת ביטוחים מקיפה.

 

צוות ארנפלד סוכנות לביטוח כאן בשבילכם

צוות סוכני הביטוח של ארנפלד ביטוחים שמח להנגיש לכם מידע מקצועי באתר. אנו עוסקים באיתור ביטוחים וייעול תיקי ביטוח להגדלת החיסכון של המבוטחים הפונים אלינו. מוזמנים גם אתם להנות מהשירות המקצועי שלנו. על הנפקת דו"ח הר הביטוח סוכני ביטוח לא יגבו מכם תשלום ואתם תוכלו לקבל פירוט שיתן לכם מענה בנוגע למתרחש עם תיק הביטוחים האישי שלכם.

אז תתחילו לקחת אחריות על הכספים שאתם מוציאים ותתחילו לאתר את הביטוחים שלכם.

איתור ביטוח חיים למשכנתא דרך דוח הר הביטוח
איתור ביטוח חיים למשכנתא דרך דוח הר הביטוח
תמונה של קובי ענבר
נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא
השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
כתבות נוספות בנושא
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם סוכן ביטוח, אשמח לקבל פרטים.