ארנפלד סוכנות לביטוח

איתור ביטוח נכות מתאונה דרך דו"ח הר הביטוח

ביטוח נכות מתאונה הוא ביטוח פרטי שניתן לרכוש אותו במסגרת ביטוח בריאות פרטי ו/או במסגרת ביטוח הפנסיה כעוד ביטוח פנסיוני. איתור ביטוח נכות הוא פעולה שנעשית ללא הרף על ידי מבוטחים. הסיבות לכך מגוונות והדרכים לביצוע האיתור, משתנות בהתאם. הדרך הקלה ביותר כיום לאתר ביטוח נכות מתאונה היא באמצעות דו"ח הר הביטוח.

 

מה זה ביטוח נכות?

ביטוח נכות מבטח את המבוטח מפני מעורבות בתאונה שהובילה לפציעה. כאשר מבוטח הופך לנכה, הוא זכאי לתבוע את חברת הביטוח בקבלת פיצויים – בנוסף לתביעה שהוא תובע מהמוסד לביטוח לאומי… כיום ביטוח נכות מתאונה הוא אחד מהרכיבים של ביטוח בריאות פרטי והוא יופיע כביטוח אובדן כושר עבודה.

יש מקרים בהם ביטוח זה יהיה חלק מהביטוח הפנסיוני הקיים והוא יופיע בביטוח מנהלים וכדומה. ביטוח אובדן כושר עבודה הוא ביטוח המעניק למבוטח קצבה חודשית במקרה שהוא לא יצליח לחזור להשתכר כבעבר בעקבות הפציעה שחווה.

 

למה לבצע איתור ביטוח נכות?

איתור ביטוח נכות מבוצע ללא הרף על ידי מבוטחים וסוכני ביטוח. הסיבה המרכזית בגינה נערכות בדיקות אלו היא דווקא כדי להרחיב את מעטפת ההגנה. אף אחד לא רוצה למצוא את עצמו חשוף לסיכון כלכלי לאחר אובדן כושר עבודה / מעורבות בתאונת דרכים. ריכזנו לכם כאן את הסיבות המרכזיות המניעות לביצוע האיתור:

 

הוזלת מחיר הביטוח

מחיר הביטוח הוא לא מחיר קבוע בחוק… כל חברת ביטוח משנה את תעריף הביטוח בהתאם לרצונה ולתנאים שהיא מציעה. כך עולם הביטוח הוא תחרותי כמו כל תחום אחר. כל חברת ביטוח רוצה לשווק את עצמה ולמשוך אליה כמה שיותר מבוטחים… לצורך כך היא גם מוזילה מחירים, משלבת הרחבות בפוליסה, והכל במטרה להגדיל את קהל לקוחותיה. המרוויחים הראשיים מתחרות זו הם דווקא המבוטחים עצמם.

מבוטח חכם יבדוק אחת לשנתיים מה קורה בתחום הביטוח לעומת הביטוחים הרשומים על שמו. וכך, במקרים רבים מבוטחים מגלים כי הם יכולים להוזיל את המחיר שהם משלמים וגם לקבל תמורה מקיפה יותר. כדי להנות מכך צריך להכיר את עולם הביטוח ולדעת לערוך השוואת ביטוחים יעילה מבלי לוותר על העקרונות החשובים (לצורך כך פנו לסוכן ביטוח שיעשה עבורכם את העבודה).

 

הגדלת היקף הביטוח

היקף הביטוח יכול להיות בסיסי או מורחב, בהתאם לרצון המבוטח. מבוטחים רבים לא יודעים מה קורה עם הביטוח שלהם וכדי לקבל את המידע הם עורכים איתור ביטוח נכות. לאחר האיתור הם בודקים שהם אכן מקבלים מענה לצרכים האישיים שלהם ואם הביטוח הקיים לא עונה על הכיסוי הביטוחי שהם רוצים, הם דואגים להרחיב את ההיקף הביטוחי ובכך להגן על עצמם כמה שיותר.

 

מניעת כפל ביטוחי

כפל ביטוחי הוא מצב בו מבוטח משלם מספר פעמים על אותו ביטוח במספר חברות ביטוח. זה יכול להיות ביטוח נכות שניתן במסגרת העבודה והעובד משלם עליו כחלק מהניכויים לפנסיה, כאשר לצד זה יש לו ביטוח חיים או ביטוח בריאות הכולל סעיף של ביטוח אובדן כושר עבודה וכו'. לא תמיד יש כאן כפל ביטוחי. אבל במקרים שקיים כפל כזה, חבל לשלם עליו מחיר מיותר.

חשוב לבצע בדיקה תקופתית לאיתור ביטוח נכות יחד עם יתר הביטוחים וכך להימנע ממצב של כפל ביטוחי. במקרים של כפל ביטוחי המבוטח לא מקבל פיצויים כפולים כמו שהיינו חושבים שצריך להיות. אלא חברות הביטוח השונות מחלקות ביניהן את גובה התשלום הנדרש וכך המבוטח מקבל את אותו הפיצוי שהיה מקבל אילו היה מבוטח בחברת ביטוח אחת ותו לא.

 

סדר בתיק הביטוחי

אחת לשנתיים וחצי מומלץ לערוך סדר בתיק הביטוחי, לאתר את הביטוחים הקיימים ולדאוג שיש את הביטוחים החיוניים החשובים למבוטח בהתאם לתנאי חייו. יש מבוטחים שכלל לא יודעים מה קורה עם תיק הביטוחים שלהם ורק לאחר שהם מעורבים בתאונה חלילה, הם נזכרים לבדוק אם יש להם ביטוח שיפצה אותם עליה. וחבל.

בדיקה בזמן אמת היא הרגע האחרון ואם לא ימצא ביטוח נכות הוא עלול למצוא את עצמו סופג נזק כלכלי רק. ניתן למנוע מצבים כאלו ופשוט לערוך בדיקת ביטוחים מקיפה ושגרתית אחת לשנתיים. איך? ניתן לעשות זאת באופן עצמאי וניתן לפנות אל סוכן ביטוח לצורך כך.

 

איך מאתרים ביטוח נכות?

ביטוח נכות מתאונה הוא ביטוח שיכול להופיע במספר ביטוחים. הוא יכול להיות כחלק מביטוח רכב של הרכב הפוגע – במקרה בו מדובר בתאונת דרכים. הוא יכול להופיע כחלק מהביטוח הפנסיוני הקיים במסגרת העבודה והוא יכול להיות הרחבה של ביטוח בריאות פרטי.

כדי לאתר ביטוח כזה כשוב לבדוק את כל האופציות. איך עושים את זה? יש מספר דרכים. הדרך המובילה ביותר היא בדיקה בהר הביטוח. אך לאמיתו של דבר, היא לא בהכרח הדרך היעילה. יש דרכים מועילות יותר.

איתור ביטוח נכות כפי שהתבצע בעבר

בעבר, כדי לאתר ביטוח נכות היו בודקים את דו"חות החיוב החודשים וכך מאתרים את שורת החיוב לחברה המבטחת. מאתרים אותה ופונים אליה לקבלת יתר הנתונים. תלושי המשכורת היו נבדקים ובהתאם להם היו בודקים את הנתונים. היום ניתן להיעזר במערכות שהוקמו בכדי להקל על מלאכת האיתור ומאז שהוקמה מערכת הר הביטוח, העניינים הפכו לקלים בהרבה.

 

איתור ביטוח נכות כיום

כיום יש את מערכת הר הביטוח ממנה ניתן להפיק את דו"ח הר הביטוח המרכז את נתוני כל הביטוחים הרשומים על שם המבוטח. בנוסף למערכת הר הביטוח יש את מערכת הר הכסף ממנה ניתן להתעדכן במצב הביטוחים הפנסיונים הקיימים. מערכות אלו הן ממשלתיות והשימוש בהן לא מוגבל.

 

דרך דו"ח הר הביטוח

דו"ח הר הביטוח מרכז מידע על ביטוחי בריאות קיימים, ביטוח חיים, ביטוח רכב וביטוח מבנה. מידע על ביטוח מנהלים והביטוחים פנסיוניים לא יופיע בו. לאחר הפקת הדו"ח תדעו מה קורה בביטוחים הבסיסיים שלכם. לאחר הבדיקה בהר הביטוח תצטרכו להיכנס לאתר הר הכסף כדי לבדוק מה קורה עם הביטוחים הפנסיוניים שלכם והאם גם הם כוללים ביטוח נכות מתאונה או ביטוח אובדן כושר עבודה.

 

דרך הר הכסף

מדובר במערכת אתר ממשלתית באמצעותה תוכלו לקבל מידע על כספים פנסיוניים שלכם, מידע על הביטוחים הפנסיוניים שלכם וכו'. הכניסה לאתר היא באמצעות הזדהות והזנת פרטים אישיים לאימות הנתונים לאחריהם יהיה עליכם לבחור את השירות הרצוי בו אתם מעוניינים.

 

הדרך המומלצת ביותר – איתור ביטוח נכות על ידי סוכן ביטוח

לאמיתו של דבר, לא כל מבוטח יודע להבין נכון את הנתונים המתקבלים מדו"ח הר הביטוח. אדם מן השורה מעדיף לתת למומחים לעבוד בשבילו ולפענח בשבילו את הנתונים. הוא רוצה לקבל את שורת הסיכום: האם יש לו ביטוח? האם כדאי להרחיב את הביטוח הקיים? האם הביטוח הקיים הוא במחיר הוגן שניתן למצוא ביטוח זהה במחיר הגון יותר? סוכן ביטוח מומחה ידע לבדוק את כל הנתונים ולהציב אותם להחלטת המבוטח.

צוות סוכני הביטוח של ארנפלד סוכנות לביטוח בע"מ מציעים שירות בדיקת ביטוחים שגרתיות לייעול התיק הביטוחי של לקוחותיהם. בדיקות כאלו הוכחו כיעילות ומניבות למבוטחים חיסכון משמעותי. צרו קשר לקבלת פרטים.

איתור ביטוח נכות מתאונה דרך דוח הר הביטוח
איתור ביטוח נכות מתאונה דרך דוח הר הביטוח
תמונה של קובי ענבר
נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא
השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
כתבות נוספות בנושא
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם סוכן ביטוח, אשמח לקבל פרטים.