ארנפלד סוכנות לביטוח

כמה עולה ביטוח דירה?

כולנו מחזיקים בצורה כזו או אחרת בדירה – בין אם שוכרים או בין אם בעלים, אנחנו חיים בדירה והיא דורשת אחזקה. אחד מהאלמנטים החשובים ביותר במישור של אחזקת דירה הוא רכישה נכונה של ביטוח דירה. לרוב, כאשר גרים בדירה שכורה, האחריות ברכישת ביטוח דירה מוסדרת באמצעות החוזה עם בעל הדירה. ישנם בעלי דירה מסוימים שמעוניינים להסדיר את הסוגיה הזו בעצמם, בעוד שאחרים מעדיפים שהשוכרים יסדירו את עניין הביטוח.

 

בדירה עצמה ישנם גורמים רבים שהם מאוד יקרים לנו – רהיטים, מוצרי טכנולוגיה, תכשיטים שיש בבעלותנו או כל מוצר יקר ערך אחר. בנוסף, ישנו היבט נוסף והוא המבנה עצמו של הדירה – הצנרת, הקירות, המרצפות, וכולי.

שני ההיבטים האלו של הדירה מתבטאים גם הם בסוגי ביטוח הדירה שקיימים – ביטוח תכולת הדירה וביטוח מבנה הדירה. כאמור, שני הביטוחים מכסים שני סוגים של נזקים שנוצרים, האחד מכסה נזקים שנוצרים לתכולת הדירה והאחר את הנזקים שנוצרים למבנה שלה.

כאשר מגיעים לדון במחירים של ביטוח דירה יש לזכור – ישנם מאפיינים רבים שהופכים דירות לייחודיות, ובהתאם, משפיעים באופן ישיר על המחירים של ביטוח הדירות על הדירה הספציפית הזו. לכן, כאשר משווים עם חברים או עם אנשים אחרים בסביבה – כדאי לזכור שיכולים להיות מאפיינים נוספים שיכול להיות שלא לקחתם בחשבון.

במאמר זה יוסברו מהם הרכיבים השונים של ביטוח דירה, ובהתאם כיצד הם משפיעים על מחירי ביטוח הדירה. כאמור, כל דירה כוללת מאפיינים רבים ולכן קשה לקבוע מבלי לדעת מהו מחיר ביטוח הדירה. אולם, היכרות עם המרכיבים של הביטוח, יסייעו לכם לקבל אומדן.

 

הקו המנחה למחירי ביטוח דירה

באופן כללי ניתן לתאר את הקו המנחה לפיו עובדות חברות הביטוח באופן הבא – ככל שהסיכויים לכך שייווצרו נזקים בדירה גבוהים יותר (ובהתאם – נזקים יקרים) כך הסכום שחברת הביטוח תדרוש על מנת לבטח את הדירה הם יקרים יותר.

חברת הביטוח מגלמת את הסיכון שהיא לוקחת במחירי הפוליסה החודשיים. לאחר סקירה של הגורמים השונים שמשפיעים על מחירי פוליסת ביטוח הדירה שלכם – תוכלו להבין היטב כמה בערך אמור לעלות ביטוח הדירה שלכם.

 

גורמים שמשפיעים על מחירי ביטוח תכולת הדירה

עלות התכולה

הגורם הראשון שמשפיע על מחירי ביטוח תכולת הדירה הוא עלות התכולה של הדירה. ככל שישנם רהיטים ומכשירים יקרים יותר, לצד תכשיטים, שעונים ומוצרים יקרי ערך אחרים – כך עלות הפיצוי שיתקבל במידה והם יינזקו גבוה יותר, ובהתאם – עלות הביטוח עליהם תהיה יקרה יותר.

על מנת לאמוד מהי עלות התכולה שיש בדירה, חברת הביטוח שולחת שמאי מומחה מטעמה על מנת להעריך את העלות של המוצרים השונים שיש באחזקתכם.  השמאי בתור איש מקצוע לרוב יותר להעריך היטב מהי עלות המוצרים, אך כדאי לשמור אסמכתאות המעידות על המחירים של המוצרים השונים, במידה ומתגלה חילוקי דעות עם השמאי.

 

הסיכוי לנזק

אמצעי אבטחה בדירה

ככל שישנם יותר סיכויים לנזק – כך הביטוח יהיה יקר יותר. גורם אחד שמובא לידי חשבון בהקשר הזה הוא אמצעי האבטחה שישנם בדירה. ככל שישנם אמצעי אבטחה רבים יותר, כך הסיכויים שיצליחו לפרוץ לדירה נמוכים יתר.

אמצעי האבטחה הרלוונטיים הם רבים מאוד, החל מאמצעי מיגון כמו מנעולים כפולים וסורגים ועד מערכת אזעקה, בין אם פשוטה יחסית, הכוללת קוד שבמידה והוא לא מנוטרל מוזעקת חברת האבטחה, ובין אם מורכבת יותר שכוללת גם מצלמות אבטחה או כלים נוספים למניעת פריצה.

 

מיקום הדירה

מיקום הדירה משנה מאוד גם הוא. ככל שהדירה נמצאת באזור שבו ישנה פשיעה רבה, אזי שעלות הביטוח תהיה יקרה יותר שכן הסיכויים לפריצה וגניבה של תכולת הדירה גבוהים יותר. מדובר על אינדיקציה חשובה שיכולה להשפיע על מחירי פוליסת הביטוח.

באופן דומה, גם הקומה של הדירה יכולה להשפיע גם היא. ככל שהדירה היא דירת קרקע – הסיכויים לפרוץ גבוהים יותר, ולכן לרוב יידרשו לקחת דיירי דירת הקרקע אמצעי זהירות כמו סורגים, בכדי להקשות על הפריצה לדירה. לעומת זאת, דיירים בקומה עשירית למשל, מוגנים הרבה יותר במישור זה.

 

סוג המבנה

כאשר מדובר על ביטוח מבנה, עסקינן בעיקר בסיכונים שיכולים להיגרם למבנה של הדירה ולכן העיסוק מתמקד לרוב בסוגיות של הסיכויים של פריצת שריפה, פיצוץ צינורת או כל כשל תשתיות אחר שיכול להרע את מצב מבנה הדירה.

לכן, נוספות אינדיקציות נוספות הקשורות לשנת ההקמה של המבנה ולטיב התשתיות בו. בהתאם, ככל שהדירה תהיה חדשה יותר – כך התשתיות שלה אינן בלויות ולכן הסיכויים לפיצוץ צנרת למשל נמוכים יותר מאשר במבנה ישן.

 

עבר ביטוחי

אינדיקציה משמעותית נוספת שחברות הביטוח משתמשות בה בכל הנוגע לקביעת מחירי ביטוח הדירה הוא האם ישנו עבר ביטוחי לדירות בבניין. כלומר, האם הוגשו תביעות ביטוח מסוימות בעקבות ליקויים ונזקים שנוצרו בדירה.

ככל שהיו כאלו – חברות הביטוח מסתכלות על כך באופן משמעותי שכן זוהי אינדיקציה חזקה לכך שעלולות להיות מוגשות תביעות נוספות בעתיד. עם זאת, פקידי חברת הביטוח מסתכלים בדיוק על סיבת התביעה וכולי ולפי זה מייחסים חשיבות כזו או אחרת לתביעה.

 

סכום הביטוח הוא יחסי – אבל כמה בערך עולה הביטוח ?

עכשיו, לאחר שראיתם שישנם מאפיינים רבים שמשפיעים על הביטוח של כל דירה – אך בכל זאת ישנו טווח מחירים שרוב הדירות נכנסות אליו. בהכללה גסה, ניתן להגיד שרוב ביטוחי הדירה (אך הדבר כמובן תלוי בכמות הכיסוי שמעוניינים בו) לא יעלו לכם יותר ממאה וחמישים שקלים מידי חודש. כמובן שיש לקחת את הסכום הזה בעירבון מוגבל אך על מנת לקבל הערכה גסה זהו כלל אצבע לא רע.

 

השימוש במחשבון ביטוח דירה של רשות שוק ההון

לאחרונה, בעקבות הפערים במחירים שמציעות חברות הביטוח השונות והקושי של הלקוחות להבין מהו מחיר הוגן על ביטוח דירה ומה לא (בעקבות הפרמטרים הרבים שמשפיעים מאוד על מחירי הביטוח של הדירה, כפי שראיתם לעיל), השיקה רשות שוק ההון מחשבון ביטוח דירה.

תחילה, במחשבון תתבקשו למלא מידע מקיף על הדירה ועל הבניין – במטרה לייצר השוואה פוטנציאלית של מחירים בעבור הלקוחות. השימוש במחשבון של רשות שוק ההון יכול להוות אינדיקציה נהדרת למחירים הראויים לתשלום על ביטוח הדירה – ואילו מחירים הם מופרזים.

בנוסף, מאפיין נוח נוסף שמוצע במחשבון הזה הוא "ציון במדד השירות בביטוח דירה" – שמסייע להבין האם מדובר בחברת ביטוח שלקוחות רבים היו מרוצים מן הפוליסה הזו בה וההתנהלות של החברה הייתה מוצלחת. חשוב לזכור – הפוליסות והציונים המוצעים קשורים מאוד למאפיינים הייחודיים שהוזנו של הדירה.

 

סיכום

המחירים של ביטוח דירה הם דבר יחסי שתלוי בפרמטרים רבים מאוד, שחלקם פורטו במאמר – עלות תכולת הדירה, אמצעי ההגנה שמותקנים בה, הסיכויים שיגרם נזק, כמות הכיסוי הביטוחי ועוד. לכן, כאשר מחפשים ביטוח חשוב להתאים אותו בדיוק לצרכים שלכם.

עם זאת, בהכללה גסה ניתן להגיד שרוב סוגי הביטוח לרוב סוגי הדירות יעלו בהערכה גסה כ-מאה וחמישים שקלים מידי חודש למבוטחים. אך שוב, ככל שישנם כיסויים נוספים למוצרים יקרי ערך או לסיטואציות חריגות יותר, המחיר יכול להשתנות.

תמונה של קובי ענבר
נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא
השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
כתבות נוספות בנושא
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם סוכן ביטוח, אשמח לקבל פרטים.