ארנפלד סוכנות לביטוח

איתור ביטוח בריאות

על פי נתוני משרד האוצר לא מעט אנשים משלמים על ביטוחים כפולים. הליך איתור ביטוח בריאות נועד למנוע מצב של תשלום על ביטוח כפול או יקר מידי. איך זה עובד? והאם ניתן לאתר בקלות ביטוחים? צוות ארנפלד ביטוחים ריכז כאן מידע במיוחד עבורכם. על כל שאלה נוספת בנושא, אתם מוזמנים ליצור קשר עם הצוות המוביל.

 

מהן הסיבות לביצוע איתור ביטוח בריאות?

הטיפולים הרפואיים הופכים לנטל כלכלי

הבריאות שלנו חשובה לנו. יש אנשים שמגלים זאת רק לאחר בהם לוקים בבריאותם והם נאלצים לשלם כספים רבים למימון טיפולים רפואיים יקרים. בדרך כלל אנשים "מתעוררים" לחפש את ביטוח הבריאות שלהם במקרים כאלו. הוי אומר – בשעת האפס. הם צריכים ביטוח כאן ועכשיו, הם לא יודעים מה קורה בתיק הביטוח שלהם וכעת הם פונים לבצע איתור ביטוח בריאות.

 

הם רוצים לייעל את תיק הביטוח

ההמלצה הגורפת היא לערוך סדר בתיק הביטוחי מידי שנתיים וכך לייעל את התיק הביטוחי. הרי ענף הביטוח משתנה ללא הרף, חברות הביטוח מציעות ביטוחים משתלמים יותר ופחות ולא מעט מבוטחים מגלים כי הם יכולים לבטל את הפוליסה הישנה שלהם ולרכוש ביטוח בריאות חדש ומקיף יותר שיתן להם כיסוי יעיל יותר. לפעמים רוצים דווקא להוזיל את מחיר הביטוח ולצורך כך נדרשים לבדוק את פרטי הביטוח הקיים…

 

מניעת כפל ביטוחי

על פי נתוני משרד האוצר מעל 65% מהאוכלוסייה הישראלית היא בעלת מספר ביטוחים זהים שלא מקנים לה זכויות רבות. בשפה מקצועית מצב כזה מכונה "כפל ביטוחי", המבוטח מבוטח במספר מקומות על אותו ביטוח ולמרות זאת, הוא לא צפוי לקבל פיצוי כספי גבוה יותר במקרה ביטוחי, הכסף לתשלום יתחלק בין החברות המבטחות וכך הוא בעצם מפסיד מהעניין. כדי למנוע מצבים כאלו (הנפוצים מאוד בביטוח בריאות המורכב משלל כיסויים), עורכים מידי תקופה איתור ביטוח בריאות.

איך ניתן לאתר בקלות ביטוחים קיימים?

ישנן מגוון דרכים למציאת ביטוח בריאות וביטוחים אחרים. הדרך הידועה היא דרך דו"ח הר הביטוח, אך מדובר בדרך אחת מיני כמה. סיקרנו כאן עבורכם את הנתונים. כדאי שתכירו אותם.

 

עיון בדו"ח השנתי

חברות הביטוח מחויבות לשלוח מידי שנה דו"ח ביטוח הכולל פרטים על הרכב הביטוחים השונים הקיימים אצלן. בדו"ח הביטוח ניתן לקבל מידע על ביטוח חיים וביטוח בריאות, כך שלא כדאי להשליך את הדו"ח השנתי המתקבל ועיון בו יוכל לפתור לכם את איתור הביטוח המבוקש.

 

פניה ישירה לחברה המבטחת

דרך נוספת לאיתור הביטוחים הקיימים היא באמצעות פנייה לחברת הביטוח בה הביטוח נרכש. לצורך כך יהיה צורך לפנות לחברת הביטוח ולדרוש ממנה את המידע הקיים על שימכם. הבעיה היא שלא כולם יודעים היכן רכשו את הביטוח שלהם. יש כאלו שאפילו לא זוכרים שיש להם ביטוח כזה והם מבצעים איתור ביטוח בריאות כדי לקבל תמונת מצב.

 

עיון בדו"ח החיוב החודשי

על ביטוח בריאות משלמים פרמיה חודשית כל חודש מחדש. דרך עקיפה להגיע אל החברה המבטחת היא דרך החיוב החודשי. בדקו אם יש לכם הוראת חיוב חודשית מטעם חברה לביטוח ובדקו על איזה ביטוח אתם משלמים. הבעיה היא שכדי לבדוק ולהצליב נתונים אלו צריך סבלנות וזמן ליצירת קשר עם חברת הביטוח.

הר הביטוח

הדרך המוכרת ביותר היא איתור ביטוח בריאות באמצעות דו"ח הר הביטוח. מדובר בדו"ח המופק על ידי מערכת האתר הממשלתי שהוקם על ידי משרד האוצר במטרה להנגיש למבוטחים את המידע על מוצרי הביטוח שלהם. מדובר במעין מנוע חיפוש שהשימוש בו הוא ידידותי וקל. כדי להיעזר באתר תצטרכו לבחור בשירות המבוקש, במקרה  הזה מדובר בשירות "חיפוש ביטוחים על שמי" וכך תועברו לשאלון זיהוי שיש צורך למלא אותו לצורכי אימות ואבטחה. לאחר הזיהוי תוכלו להפיק דו"ח של כל הנתונים המופיעים על שימכם באתר. בין הביטוחים תוכלו למצוא את ביטוח הבריאות אותו אתם מחפשים. חשוב שתשימו לב שמגוון הביטוחים מכונים במגוון שמות ויכול להיות ביטוח בריאות לצד ביטוח סיעודי כך שלמרות ששמות הביטוחים הוא שונה, הרכב הכיסוי הוא זהה. נדרשת עין מקצועית לבדיקת הנתונים המתקבלים.

 

הביטוחים שניתן לקבל עליהם מידע באתר הר הביטוח הממשלתי

במסגרת החיפוש באתר הר הביטוח ניתן לקבל מידע מגוון על הביטוחים השונים הקיימים על שימכם. חשוב לציין כי לא על כל הביטוחים ניתן לקבל מידע באתר, ישנם ביטוחים כמו ביטוח מנהלים עליהם ניתן לקבל מידע באתר הר הכסף שהוא מנוע חיפוש אחר

  • ביטוח רכב חובה, ביטוח צד ג' וביטוח רכב מקיף.
  • ביטוח נכס – ביטוח מבנה וביטוח תכולה
  • ביטוח חיים – עם מרכיב חיסכון ובלי.
  • ביטוח משכנתא שנרכש בתהליך לקיחת משכנתא.
  • ביטוח בריאות הכולל מגוון כיסויים כמו ביטוח סיעודי, ביטוח שיניים, ביטוח מחלות קשות ועוד.

 

חסרונות החיפוש באתר הר הביטוח הממשלתי

כפי שרבים מדווחים, ישנם מקרים בהם מתגלים פערי מידע בין המידע הנתון שהמערכת הממשלתית לבין הביטוחים הקיימים במציאות. הסיבות לפערים אלו קיימות בשל מגוון גורמים.

 

  • האתר מתעדכן אחת לחודש, אורך זמן עד שמעדכנים ביטוח בריאות שנרכש בחודש האחרון.
  • חברות ביטוח שונות מחתימות את מבוטחיהן על אי דיווח למערכת הר הביטוח וכך לא ניתן לקבל מידע על הביטוח באתר.
  • לא ניתן לקבל מידע באתר על ביטוחים לא פעילים.
  • ביטוחים שנרכשו על מספר דרכון ולא על מספר זיהוי, לא תמיד יופיעו במערכת.
  • כמו כל אתר אינטרנט גם כאשר מדובר באתר ממשלתי, השגיאות הטכניות בלתי נמנעות.

מסיבה זו רבים מעדיפים לא להתעסק עם הנושא בכוחות עצמם והם פונים לסוכן ביטוח אמין לצורך כך.

פניה לסוכן ביטוח

סוכן ביטוח יכול לבדוק את נתוני כל הביטוחים ולמפות בצורה מקצועית ויעילה את הדרכים לייעול התיק הביטוחי. כך לא תצטרכו לפעול עצמאית ולהיכנס לאתר הר הביטוח למציאת הביטוחים הקיימים על שימכם, סוכן הביטוח יעשה זאת עבורכם במסגרת בדיקת התיק הביטוחי. כך אתם תהנו מעין מקצועית שתלווה את התהליך ותדריך אתכם בפעולות המומלצות לייעול התיק הביטוחי שלכם.

 

מאתרים את הביטוחים עוד לפני הרכישה

לא מעט מבוטחים משלמים מחיר כפול על ביטוח בריאות. הם מבוטחים בביטוח דרך קופת החולים, הם משלמים גם על ביטוח סיעודי ובנוסף לכך הם מבוטחים בביטוח בריאות מטעם העבודה בצורה פרטית. לפני שאתם רוכשים ביטוח בריאות חשוב שתכירו את ההבדלים בין כל ביטוח בריאות המוצע לכם. אמנם ביטוח המוצע דרך הקופה לא יהיה זהה לביטוח המוצע דרך חברות הביטוח, אך ישנם כיסויים שלא תצטרכו לרכוש כל עוד ואתם בעלי ביטוח נוסף. בגלל שלא כדאי להישאר בלי ביטוח מספק, לא כדאי לפעול באופן עצמאי ולבטל ביטוחים קיימים ללא מחשבה מוקדמת. חשוב לפנות לסוכן ביטוח מומלץ ואמין כפי שסיכמנו כאן. אמנם ניתן לקבל את עיקר המידע דרך האתר הממשלתי או דרך אתרינו, אתר הר הביטוח הפרטי בו אנו נפיק עבורכם דו"ח אשר יכיל המלצות הכתובות בשפה פשוטה, כיצד תוכלו להוזיל את עלות הביטוחים שלכם וכל זאת בחינם בכמה לחיצות עכבר פשוטות.

איתור ביטוח בריאות עם דוח הר הביטוח
איתור ביטוח בריאות עם דוח הר הביטוח
ישנן שלושה סיבות עיקריות לאיתור ביטוחי הבריאות, ראשית הינה בכדי לוודא שכיסוי הביטוחים אשר בידנו הינו המתאים ביותר עבורנו, שנית כאשר אנו מדברים על ענף סוכנות הביטוח אנו מדברים על ענף אשר משתנה ללא הרף ולאור זאת אנו צריכים לראות שנמצאים בידינו הביטוחים העדכניים ביותר שמפיקים עבורנו ערך רב בכסף מועט ושלישית תנו לי לספר לכם נתון מפוצץ, ע"פ נתוני משרד האוצר מעל מ-65% מהאוכלוסייה הישראלית הינם בעלות ובעלי ביטוחים כפולים וכמובן שאף אחד לא רוצה לשלם כפליים במיוחד בשל הסיבה המפתיעה שאינינו מקבלים זכויות רבות עבור תשלום זה. במידה ואתם ותרצו להרחיב על הנושאים ניתן להיכנס לאתרינו ולהמשיך לקרוא את מאמרינו המקיף בנושא.
ישנן מספר רב של דרכים לאיתור ביטוחים, הדרך העיקרית והבולטת ביותר הינה דרך טופס "הר הביטוח", מדובר בטופס אשר מנפיק עבורכם את כלל הביטוחים אשר ברשותכם בכמה לחיצות עכבר פשוטות. במידה ותרצו להכיר עוד דרכים או לקרוא עוד כיצד עושים זאת בעזרת טופס "הר הביטוח" כנסו לאתרינו לקרוא מידע מקיף בנושא.
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם סוכן ביטוח, אשמח לקבל פרטים.