ארנפלד סוכנות לביטוח

ביטוח נהג חדש – הצטרפות של נהג למשפחה 

כל הורה מכיר את התחושה שמלווה הצטרפות של ילד חדש למשפחה. רגשות כמו שמחה, אהבה ואושר משמשים בערבוביה ומאפשרים לכל אחד להתרגל למציאות החדשה בצורה שונה. בנוסף לכל הרגשות החיוביים והנפלאים הללו מצטרף לו עוד רגש אחד שאי אפשר להתעלם ממנו: הדאגה. אתם מתחילים לחשוב על כל דבר, ולדאוג מכל מה שיכול לקרות. פינות של שולחנות שמעולם לא שמתם לב אליהן עד אותו הרגע, הגובה של שולחן המטבח, המיחם שמונח ליד הכיור ואיפה מאחסנים את הסכינים? הדאגות הולכות ומתרבות ולאורך השנים הן הופכות להיות יותר ויותר גדולות. אחת הבולטות שבהן היא הדאגה לילד שמתחיל לקחת שיעורי נהיגה ואתם יודעים שבשלב כלשהו, אחרי הטסט, הוא יהפוך להיות נהג חדש ואתם תהיו חייבים לתת לו את האוטו מדי פעם. כדי להרגיע את עצמכם קצת, אפשר מראש לרכוש ביטוח נהג חדש ולדעת שלפחות את הפינה הזו כיסיתם.

 

ביטוח נהג חדש – הדברים שחשוב להכיר

מגבלת הגיל

אולי זה מפתיע, אבל במדינת ישראל לנהג חדש אין שום קשר לגיל. כל אדם בישראל, בכל גיל, בשנתיים הראשונות לאחר הוצאת הרישיון נקרא "נהג חדש". כך, גם אדם שיתחיל לנהוג בגיל 40 ונער בן 18 שהוציא רישיון נהיגה אתמול, ייחשבו שניהם נהגים חדשים עם אותן מגבלות ואותם החוקים. הביטוח מתקשר לצעירים מאחר ורוב הנהגים בישראל מוציאים את רישיון הנהיגה ברגע שבו הם יכולים ובגיל הצעיר ביותר, אך לפעמים ניתן למצוא נהגים חדשים גם בגילאים מבוגרים יותר.

 

שלטים ברכב

מלבד הביטוח, חייבים להראות לעולם שהנהג הוא חדש, אחרת הדבר עלול לגרור קנסות ודוחות. כדי לעשות זאת, יש להצמיד שלט של "נהג חדש" אל אחורי הרכב בכל פעם בה הנהג החדש עולה על ההגה. לעומת זאת, אם נהג ותיק עולה על ההגה, אסור לו לנסוע עם השלט. חשוב לזכור זאת מאחר והביטוח עלול לבדוק את הפרט הזה במקרה של תאונה ברכב בזמן נהיגה של הנהג החדש.

 

עלייה במחיר הביטוח

חשוב להבין כי בשורה התחתונה, ביטוח של נהג חדש הוא יקר משמעותית מביטוח לנהגים ותיקים. חברות הביטוח מסבירות זאת בעזרת הנתונים המראים כי היקף המעורבות של נהגים חדשים בתאונות גבוה באופן יחסי למספרם, ולכן כדי שלחברת הביטוח יהיה משתלם לעשות את הביטוח – הם צריכים לתמחר אותו בהתאם. הפערים במחירים יכולים להיות משמעותיים ולהגיע אפילו עד 40-50% הבדל במחירי הביטוח לפני הוספת הנהג החדש ואחריו.

 

מגבלות של נהג חדש

חצי שנה לאחר הוצאת הרישיון חייב הנהג לנסוע עם מלווה. אותו מלווה חייב להיות נהג שגילו מעל 24 שנים עם יותר מחמש שנות ניסיון בנהיגה או מישהו שגילו מעל שלושים עם לפחות שלוש שנות ניסיון בנהיגה. בשלושת החודשים הראשונים מחויב הנהג במלווה לשעות היום והלילה, לאורך כל נסיעה. בשלושת החודשים הנוספים של החצי שנה הראשונה בה הוא נוהג, מחויב נהג חדש למלווה רק בשעות הלילה ובשעות היום הוא יכול לנסוע ללא מלווה. כמו כן, עד גיל 21, חל איסור על נהג חדש להסיע מעל שני נוסעים ברכבו בו זמנית. עם זאת, במידה ויש מלווה ברכב רשאי נהג חדש להסיע את רכבו גם כאשר הוא מלא ויש בו מעל שני נוסעים.

 

השתתפות עצמית לנהג חדש

כמעט בכל ביטוח יש מרכיב של השתתפות עצמית. אם במקרה מתרחשת תאונת דרכים ויש נזק לרכב, יש צורך בשמאי שיעריך מה גובה הנזק והנהג חייב לשלם השתתפות עצמית על הנזק שבוצע. לכל נהג נקבעת רמת ההשתתפות העצמית הנדרשת בהתאם למספר פרמטרים שונים, אך אין ספק שסוג הנהג שמשלם הכי הרבה השתתפות עצמית הוא נהג חדש בעקבות המעורבות הגבוהה של נהגים חדשים בתאונות דרכים.

 

אפשרויות להוזלת הביטוח לנהגים חדשים

החלת הביטוח לפי ימים / קילומטרים / שעות

חלק מחברות הביטוח מבינות את המצוקה של הורים לנהגים חדשים ואת ההבנה כי מדובר בהתייקרות משמעותית בסכום הביטוח. מסיבה זו, מציעות החברות הללו אפשרות לרכוש ביטוח שמופעל על פי ימים. במידה והנהג החדש לא מתכנן לנהוג על הרכב היום, אין צורך להפעיל את הביטוח ובמידה וכן, ניתן להפעיל זאת באמצעות אפליקציה או שיחה פשוטה וכך לנהוג באמצעות הביטוח רק בזמן שבו אתם רוצים. מאחר והביטוח מופעל רק בזמנים ספציפיים ולאורך הנהיגה בלבד, פעמים רבות ניתן יהיה להשתמש בו לאורך זמן, בצורה ממוקדת וכך לחסוך חלק מעלויות הביטוח. אותו העיקרון פועל גם על מספר קילומטרים או מספר שעות, כאשר כל חברה מחליטה לעשות זאת בצורה שונה.

 

הורדת תחומי אחריות עבור חברת הביטוח

בכל ביטוח אתם מכסים באופן אוטומטי שמשות, חלונות, גרירות ועוד. אם תיצרו קשר עם חברת הביטוח ותציעו להם לוותר על האחריות עבור דברים אלו, תופתעו לגלות שעלות הביטוח יכולה להיות זולה בהרבה – כאשר סכום ההנחה יכול להגיע עד מאות שקלים. עם זאת, אל תשכחו שאם אכן יקרה משהו – כמו צורך בגרר או שמשה שבורה, אתם לא תוכלו לפנות לחברת הביטוח ותצטרכו לתקן זאת בעצמכם, מה שאומר שאתם עלולים לגלות שההוזלה בסופו של דבר יצאה יקרה בהרבה.

 

נהיגה מוצלחת ותהנו מכל רגע!

תמונה של קובי ענבר
נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא
השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
כתבות נוספות בנושא
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם סוכן ביטוח, אשמח לקבל פרטים.