ארנפלד סוכנות לביטוח

כיצד נאתר חסכונות פנסיוניים?

חסכונות פנסיוניים הם לזמן הפנסיה אך ניתן להנות מהם גם לפני כן. קרן השתלמות היא קופת גמל שניתן להגדיל עימה את החיסכון הפנסיוני אך היא בהחלט יכולה להיפדות עוד הרבה לפני כן… על כל מקרה, כאן ריכזנו מידע כיצד נאתר חסכונות פנסיוניים, אם תקופת הפנסיה חשובה לכם ואתם רוצים להיערך אליה נכון מבחינה כלכלית, כדאי שתבדקו מה מצב החסכונות הפנסיוניים שלכם. במקרים מסוימים אנשים מאתרים חסכונות פנסיוניים כאשר הם מעוניינים למצוא מקור הלוואה אטרקטיבית וכך הם לוקחים הלוואה על חשבון החיסכון שבקופת הגמל. זה יכול להיות גם  מקרה ביטוחי שארע וכך הם מוצאים את עצמם מחפשים את הביטוחים הפנסיוניים שהם חושבים שיש להם.

 

מה מוכר כחסכונות פנסיוניים?

חסכונות פנסיוניים הם מוצרי ביטוח מוגדרים:

  • קופת גמל וקרנות פנסיה – חיסכון, פנסיה, השתלמות
  • ביטוח חיים עם רכיב חיסכון
  • ביטוח חיים לא רכיב חיסכון

 

איפה ניתן לקבל מידע על חסכונות פנסיוניים?

כדי לדעת מה קורה עם הביטוחים והחסכונות הפנסיוניים שלכם, תוכלו לשמור את דפי המידע והמכתבים המגיעים אליכם כל רבעון מחדש מחברות הביטוח והחיסכון. אך מאז 2005, מאז הוקמה מערכת הר הכסף, הנושא הפך לפשוט בהרבה. כדי לאתר חסכונות פנסיוניים תצטרכו להיכנס לאתר הר הכסף הממשלתי, להזין נתונים מזהים לאימות אישי מו בכל כניסה למערכת ממשלתית, ולהנות מהמידע הקיים על החסכונות הפנסיוניים הרשומים על שימכם. לצד אופציה זו, ניתן לקבל מידע על חסכונות פנסיוניים גם דרך אתר המסלקה הפנסיונית בצורה מקיפה יותר.

 

מה ההבדל בין המסלקה הפנסיונית לאתר הר הכסף?

נסכם את הנתונים בטבלה מסודרת שתקל על ההבנה:

מהות ההבדל: הר הכסף: המסלקה הפנסיונית:
עלות השימוש: ללא עלות כ-20 ₪ דמי שימוש סמליים
למי האתר שייך? משרד האוצר ובנק ישראל חברה פרטית, בפיקוח משרד האוצר
תוך כמה זמן ניתן לקבל מידע? באופן מיידי תוך 3 ימי עסקים
האם ניתן לקבל מידע על חסכונות פנסיוניים של קרובי משפחה שנפטרו? כן לא ניתן לקבל מידע על אנשים אחרים.
האם ניתן לבצע פעולות? לא ניתן לבצע פעולות, ניתן רק לקבל מידע ניתן גם לבצע פעולות ולהעביר כספים מחיסכון לחיסכון
איזה מידע ניתן לקבל? מידע על סוג החיסכון ומיקומו. לאחרונה התחילו להציג גם נתונים מספריים מידע מפורט על כל חיסכון

 

האם ניתן לקבל מידע גם על חשבונות בנק? כן לא

 

תכל'ס, במה עדיף להשתמש?

בסופו של דבר, אין הגבלה על מספר הפעמים שניתן לערוך איתור חסכונות פנסיוניים. כך שבהחלט תוכלו להיעזר בשני האתרים. נוח יותר להשתמש עם המסלקה הפנסיונית המקיפה את כל הנתונים. אך גם במערכת הר הביטוח ניתן לקבל מידע שנותן כיוון לאיזה חברות ביטוח לפנות בכדי לקבל את מלוא המידע. זו הסיבה שרבים מעדיפים לאתר חסכונות פנסיוניים באמצעות המסלקה הפנסיונית.

 

כיצד נאתר חסכונות פנסיוניים בקלות?

הדרך לאיתור חסכונות פנסיוניים היא פשוטה. תוכלו להיכנס לאתר הר הכסף, להזין נתונים לכניסה מאובטחת ולהיכנס לתיק האישי שלכם בו יופיע מידע על החסכונות הפנסיוניים שלכם. כעת יש לכם בחירת אם לפנות לכל חברת ביטוח בה מצוין שיש לכם חיסכון, או שאתם מסתפקים בנתונים. תוכלו להיכנס לאתר המסלקה הפנסיונית ולקבל מידע מעודכן יותר היישר מחברות הביטוח עצמן (ברגע שאתם מגישים בקשה, המערכת פונה לחברות הביטוח לאסוף את המידע עליכם ולכן איסוף המידע אורך זמן…). האיתור עצמו לא מורכב. מה שמורכב הוא מיפוי הנתונים והפקת הלקחים לשיפור החסכונות הפנסיוניים.

 

מה עושים לשיפור החיסכון הפנסיוני?

באופן כללי כל אחד יכול לבדוק מה מצב החסכונות הפנסיוניים שלו, אך הקושי היותר גדול הוא להתאים את החסכונות לצרכים הקיימים. בכדי לשפר את החסכונות ה]פנסיוניים ניתן לפנות לסוכן ביטוח לתכנון פנסיוני או ליועץ פנסיוני ייעודי לכך. לאחר מיפוי הנתונים הקיימים יהיה ניתן לדעת באופן מדויק מה צריך לשפר בכדי להגדיל את החסכון הפנסיוני.

 

השלבים בתכנון פנסיוני

איתור החסכונות הפנסיוניים

בשלב ראשון יהיה עליכם לאתר את החסכונות הפנסיוניים הרשומים על שימכם. זאת תוכלו לעשות כפי שהסברנו כאן, באמצעות המסלקה הפנסיונית או הר הכסף. אחרי שיש לכם נתונים מדויקים מה יתרת כל חיסכון ועל מה הצפי שלה בתקופת הפרישה שלכם, יהיה לכם בסיס להמשך הדרך.

 

בדיקת נתוני החסכונות הקיימים

יכול להיות שאתם אומנם מפקידים מידי חודש הפקדות גבוהות לחיסכון הפנסיוני, אך האם החיסכון באמת משרת אתכם? האם דמי הניהול הגבוהים לא זוללים את מרבית ההפקדה והצבירה הקיימת? מהי רמת הסיכון הנלוות לחיסכון והאם גובה החיסכון הצפוי מתאים לרמת החיים בה תרצו לחיות בתקופת הפרישה?

 

שינוי הנתונים הנדרשים

אחרי שראיתם שאתם משלמים דמי ניהול גבוהים או שראיתם שהחיסכון הקיים הוא קטן ביחס לצריכה העתידית שלכם, תוכלו לערוך שיפורים כנדרש. כאן חשוב להקפיד על חישוב ההוצאות הצפויות בתקופת הפרישה ביחס להכנסה העתידית. כך יהיה ניתן להיערך בצורה יעילה. בשביל לעשות זאת באופן מקצועי פונים ליועץ פנסיוני בעל הכשרה לתחום ספציפי זה.

 

מה עושים לשיפור הביטוחים הקיימים?

כולנו רוצים להגיע לתקופת הפנסיה בזמן שנקבע לנו, אך אנו גם רוצים להגיע אליה בבריאות. הבעיה היא שהבריאות נשחקת ככל שהגיל עולה. מה עושים? הולכים לטיפולים רפואיים לשיפור המצב הבריאותי. הבעיה היא שכל זה עולה כסף. וכאן נכנסת לתמונה פוליסת ביטוח בריאות אליה ניתן להוסיף מגוון כתבי שירות נלווים. כך המבוטח יודע שגם אם הוא יחלה במחלה שהטיפול בה יקר, יהיה לו איך לממן את הטיפול – חברת הביטוח תממן את הטיפול. כמו ביטוח בריאות, יש עוד ביטוחים רבים שחוסכים לנו כסף לא מועט לאורך זמן – ביטוח רכב, ביטוח מבנה, ביטוח תכולה, ביטוח עסק ועוד. מי שרוצה להגן על עצמו מהוצאות מיותרות דואג להקיף את עצמו במעטפת ביטוחית מספקת לצרכים שלו. איך תדעו אם יש לכם מספיק ביטוחים? בשביל זה עורכים בדיקת ביטוחים שגרתית.

 

בדיקת ביטוחים מהי?

באמצעות אתר הר הביטוח (השימוש בו דומה לשימוש באתר הר הכסף, אך הוא מביא מידע רק על ביטוחים כלליים) תוכלו לקבל מידע על התיק הביטוחי שלכם. מהן הפוליסות הרשומות על שימכם, מה גובה כל פרמיה ומיהי החברה המבטחת, מהי תקופת הביטוח ומהם כתבי השירות הנלווים (הרחבות הביטוח).

לאחר הכניסה לאתר הר הביטוח, תוכלו להנפיק את המידע לדו"ח הר הביטוח שירכז את כל הנתונים. כעת יהיה עליכם לעבור שורה אחר שורה לאיתור ביטוחים כפולים, ביטוחים יקרים ביחס למחיר השוק ואל תתפלאו לגלות גם ביטוחים לא רלוונטיים, כי זה קורה. על פי נתוני משרד האוצר, מעל שבעים אחוז מאוכלוסיית המבוטחים בישראל לא יודעת על מה היא משלמת לחברת הביטוח למרות שיש לה ביטוחים כפולים! את המצב הזה ניתן לשנות ומאז שהוקם אתר הר הביטוח, המודעות גברה, מבוטחים יודעים לפנות לסוכן הביטוח שלהם שיערוך עבורם את בדיקת הביטוחים הזו. וכן, גם אתם יכולים להנות מבדיקה חינמית זו. אנו בארנפלד סוכנות ביטוח מציעים חינם את בדיקת הר הביטוח לכל פונה.

כיצד נאתר חסכונות פנסיוניים
כיצד נאתר חסכונות פנסיוניים
תמונה של קובי ענבר
נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא
השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
כתבות נוספות בנושא
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם סוכן ביטוח, אשמח לקבל פרטים.