ארנפלד סוכנות לביטוח

איתור ביטוח דירה

ביטוח דירה הוא ביטוח שאף אחד לא רוצה למצוא את עצמו בלעדיו… מדובר בביטוח המקנה למבוטח רוגע נפשי וכלכלי. הוא יודע שגם אם יקרה משהו לדירה שלו, יהיה מי שישתתף בתיקון הנזק והוא יוכל להמשיך להנות מהנכס שלו. כאן הרחבנו על איתור ביטוח דירה. אם יש לכם שאלה נוספת על ביטוח דירה, מוזמנים לפנות לצוות המוביל שלנו, שלכם, ארנפלד ביטוחים.

 

מה זה ביטוח דירה?

ביטוח דירה הוא ביטוח המעניק למבוטח כיסוי ביטוחי על נזקים שנגרמים למבנה הדירה. ביטוח דירה הוא ביטוח הכולל שני ביטוחים: ביטוח מבנה וביטוח תכולה. אם קונים ביטוח מבנה, זה לא מבטיח שהפוליסה כוללת ביטוח תכולה. כך שאם אתם מעוניינים בשני הביטוחים, בצעו איתור ביטוח דירה כדי לדעת מה כולל הביטוח שלכם. ביטוח מבנה מכסה נזקים שנגרמו למבנה הנכס המבוטח בעוד שביטוח תכולה מפצה על נזקים שנגרמו לחפצים ורהיטים הנמצאים בדירה.

אדם שדירתו נשרפה לדוגמא, נאלץ לשלם סכום גבוה לתיקון הנזקים שהתרחשו בדירה. כאשר הדירה מבוטחת בביטוח מבנה, המבוטח לא יצטרך לעמוד בפני הוצאות גבוהות כל כך. חברת הביטוח תשלם את עלות התיקון והוא יצטרך לשלם רק את דמי ההשתתפות העצמית הסמלית. ביטוח דירה מבטח מפני שריפות, גניבות, נזקי מים ואסונות טבע. שימו לב שיש לא מעט החרגות בביטוח זה. אם אתם מעוניינים להרחיב את המעטפת הביטוחית, בדקו מה לא כלול בביטוח שלכם ורכשו כיסוי ביטוחי נלווה לפוליסה הבסיסית. אבל כדי לא להסתבך עם הבדיקות הללו, פעלו בצורה הפשוטה יותר: פנו לסוכן ביטוח אמין שיבדוק את הנתונים האלו בשבילכם.

 

מתי רוכשים ביטוח דירה?

מי שרוכש נכס רוכש גם ביטוח דירה. אף אחד לא רוצה למצוא את הנכס שלו מאבד מערכו רק בגלל תקלה המצריכה תיקון שאין לו איך לשלם… גם בתור שוכרי דירות אנשים בוחרים לרכוש ביטוח שיגן עליהם מפני נזקים שהם עלולים להידרש לשלם.

הבנקים וגופי מימון המציעים הלוואות משכנתא, מתנים את הלוואת המשכנתא ברכישת ביטוח דירה. כך הם מבטיחים לעצמם שהמשכון ימשיך להיות בעל ערך גם אם הוא ינזק. אם יש לכם משכנתא, יש לכם ביטוח דירה על שימכם, השאלה היא אם הביטוח עדיף תקף או שיש צורך לחדש אותו.

 

למה מבצעים איתור ביטוח דירה?

איתור ביטוח דירה נעשה עם סיבה. אף אחד לא מתחיל את היום ומחליט לבדוק מה קורה עם תיק הביטוח שלו… כשמבוטח מחליט לבדוק מה קורה עם ביטוח הדירה שלו, יש לו כוונה בעניין. ריכזנו כאן את הסיבות המרכזיות לחיפוש הביטוח.

 

מקרה ביטוחי המצריך טיפול

מבוטח שדירתו ניזוקה, נאלץ לשלם עלויות גבוהות לתיקון הנזק. וכך הוא פונה לבדוק אם יש לו חברת ביטוח שתכסה את עלויות התיקון. יש מבוטחים שיודעים שיש להם ביטוח כזה והם רק צריכים לאתר אותו ולבדוק מי החברה המבטחת בכדי שיוכלו להגיש תביעה. ולעומת זאת, יש את האנשים שלא יודעים אם הם מבוטחים בגלל שאין להם מושג מה קורה בתיק הביטוחי שלהם. על כל מקרה, כדי שיוכלו לממש את הביטוח יש צורך בתקופת אכשרה. כך שלא יהיה ניתן לרכוש ביטוח ולממש אותו מיד לאחר הרכישה… חכם עיניו בראשו ומבצע בדיקת ביטוחים שגרתית אחת לשנתיים.

 

למנוע כפל ביטוחי

כפל ביטוחי הוא מצב בו המבוטח רוכש מספר ביטוחים זהים. כך מבוטח בעל שני ביטוחי דירה, משלם על כפל ביטוחי. למרות שהוא משלם פרמיה כפולה, הוא לא יוכל לקבל פיצויים מלאים מכל חברה מבטחת ולכן הכפל מיותר. כדי למנוע כפל ביטוחי, מאתרים את כל הביטוחים הקיימים ומבטלים את הביטוח הכפול. לפני ביטול ביטוח כפול, חשוב להשוות אותו אל הביטוח הזהה לו ולבדוק את מי מהם כדאי לבטל.

 

להוזיל את מחיר הפרמיה החודשית

לא קל לעמוד בתשלומים בדור בו הריבית עולה ומחירי המחייה גואים. הרצון להוזיל את מחיר הפרמיה החודשית, מוביל אנשים לבדוק כמה הם משלמים על הביטוח שלהם וכך, לאחר איתור הפוליסה, הם פונים לבדוק את מצב השוק ואת האפשרות אם ניתן להשיג פוליסה במחיר נמוך יותר. רק שימו לב לא להעדיף ביטוח זול במחיר שעולה יקר בסופו של דבר…

 

לעדכן את הביטוח

מצב דירה משתנה, אנשים עוברים דירה, מרחיבים את הנכס ויש צורך לעדכן את החברה המבטחת בשינויים, כדי שהביטוח הקיים ימשיך להיות רלוונטי. מה עושים? מאתרים את הביטוח הקיים ופונים אל החברה בעדכון הנתונים הדרושים.

 

להרחיב את הפוליסה הבסיסית

ביטוח דירה לא יכלול את כל הכיסויים הביטוחיים האפשריים. מבוטח שרוצה הגנה גם מפני רעידת אדמה לדוגמא, צריך לרכוש כתב שירות המעניק כיסוי ביטוחי נוסף לפוליסה הבסיסית. בכדי להרחיב את המעטפת הביטוחית, צריך לבדוק מהן החרגות הפוליסה הקיימת.

לייעל את תיק הביטוח

את תיק הביטוח ניתן לייעל ולהתאים ליכולות ולצרכי המבוטח. זה יכול להיות התאמה למחיר, התאמה לגובה ההשתתפות העצמית המתאימה וכו'. ייעול התיק הביטוחי הוא דבר שחשוב לעשות אחת לתקופה וזו הסיבה להמלצה לבדוק את מצב הביטוחים אחת לתקופה.

 

איתור ביטוח דירה – איך עושים את זה?

איתור ביטוח דירה ניתן לבצע כמו איתור כל ביטוח אחר. לצורך כך ניתן להיעזר באתר הר הביטוח הממשלתי. האתר מציג את המידע הביטוחי כפי שהוא מופיע במערכת הר הביטוח ולכן הוא יכול להועיל לאיתור ביטוחים. כדי למצוא ביטוח באמצעות דו"ח הר הביטוח עליכם להיכנס לאתר הממשלתי (שימו לב שסיומת כתובת האתר היא ממשלתית), להזדהות ולאחר אימות הנתונים, תוכלו לבחור בשירות הרצוי. בחרו ב"חיפוש ביטוחים על שמי". וכך, נתוני הביטוח שלכם יופיעו. את הנתונים הללו תוכלו לייצא לדו"ח הר הביטוח.

בדו"ח יופיעו כל הביטוחים הרשומים על שימכם, שם החברה המבטחת והדרך ליצירת קשר עימה. אם יש לכם ביטוח דירה, הוא יופיע ברשימת הביטוחים. למרות המידע הנגיש, עדיין ישנם פערי מידע. לפעמים הנתונים לא מדויקים וזה יכול להיות ממגוון סיבות כמו טעות הקלדה, ביטוח שעדיין לא עודכן, חברת ביטוח שלא העבירה דיווח בהסכמת המבוטח ועוד. כדי לעקוף את פערי המידע העלולים לצוץ, ההמלצה היא לפנות לסוכן ביטוח לעריכת בדיקת ביטוחים מקצועית.

מהי בדיקת ביטוחים מקצועית?

בדיקה כזו נערכת על ידי סוכן ביטוח שבודק את הנתונים, הוא פונה לחברות המבטחות, בודק את סעיפי כל פוליסה וכך הוא מקבל את תמונת המצב המדויקת. הוא בודק עם המבוטח מה חשוב לו ובמה הוא רוצה להיות מבוטח וכך, בהתאם לצרכי המבוטח, סוכן הביטוח מתאים את הביטוחים בהתאמה מדויקת. ביטוח צריך להיות מתאים לצרכי המבוטח. בצורה כזו המבוטח חוסך כסף על תשלומי ביטוח, ביטוחים כפולים והוא נהנה ממעטפת ביטוחית רחבה ומותאמת לו. בדיקה כזו מומלצת לביצוע אחת לשנתיים וחצי. היא מונעת עוגמת נפש בהמשך.

הכירו את צוות ארנפלד ביטוחים

סוכנות הביטוח ארנפלד ביטוחים מציעה למבוטחיה שירות בדיקת ביטוחים מקיפה במערכת הר הביטוח ללא עלות. מדובר בצוות מקצועי ומנוסה וזו ההזדמנות שלכם לייעל את תיק הביטוח שלכם.

איתור ביטוח דירה
איתור ביטוח דירה
תמונה של קובי ענבר
נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא
השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
כתבות נוספות בנושא
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם סוכן ביטוח, אשמח לקבל פרטים.