ארנפלד סוכנות לביטוח

מה ההבדל בין הר הכסף למסלקה הפנסיונית

אם נסכם את ההבדל בין המסלקה הפנסיונית לאתר הר הכסף, נגלה כי ההבדלים הם לא גדולים. אבל הם בהחלט משמעותיים. כאן ריכזנו מידע על ההבדלים ביניהם, אבל לפני שנתחיל עם ההבדלים, בואו נתחיל עם המשותף. נסביר קצת על כל אתר ומשם נצא לדרך. באמצעות האתרים הללו מבצעים איתור חסכונות פנסיונים בסופו של דבר.

המסלקה הפנסיונית – נעים להכיר

בכדי להקל על ציבור החוסכים בישראל לקבל את המידע הפיננסי על החסכונות שלהם, משרד האוצר פיתח אלגוריתמים ומערכות מידע המשמשים כמנוע חיפוש לאיתור חסכונות פנסיוניים. מדובר באתר דיגיטלי המופעל על ידי חברה חיצונית שמונתה לכך על ידי משרד האוצר והיא מפעילה את המערכת. תמורת השימוש באתר נגבים דמי שימוש של כעשרים שקלים.

 

אם בעבר כדי לאתר חיסכון פנסיוני אבוד היה עליכם ליצור קשר עם חברות ביטוח וגופי מנהל אחרים, הרי שהיום קל לאתר חסכונות אבודים. אתם ממלאים באתר המסלקה הפנסיונית בקשה לקבלת מידע עדכני מגופים מסוימים לגבי חסכונות, ביטוחים וחשבונות קיימים, ותוך שלושה ימי עבודה המידע נמצא אצלכם, עדכני ואמין. המידע שהמסלקה הפנסיונית מספקת מועבר אליה מהגופים הפיננסים המוכרים בישראל. בכל פעם היא מקבלת בקשה לקבלת מידע, היא פונה לחברות הביטוח ולכלל הגופים הרלוונטיים ומביאה את המידע הקיים. מדובר במערכת מאובטחת על פי נהלי משרד האוצר ורק למבוטח עצמו או לסוכן הביטוח שלו יש גישה אליה. גם מעסיקים יכולים באמצעות המסלקה לבצע הפקדות לקופת הגמל לעובדים שלהם בקלות. המסלקה הפנסיונית מאפשרת לא רק לקבל את המידע הפיננסי של הסכומים המדויקים הנמצאים בקופה, אלא גם לבצע דרכה פעולות ושינויים כמו ביצוע הפקדות, ניוד כספים וכדומה.

 

הר הכסף – נעים להכיר

אתר הר הכסף הוקם על ידי משרד האוצר במטרה להנגיש את המידע הפיננסי על המקום בו מנוהלות קופות פנסיה, פוליסות ביטוח פנסיוני וחסכונות בנקאיים אבודים. באמצעות אתר הר הכסף ניתן לאתר כספים אבודים גם של קרובי משפחה שנפטרו. חשוב לציין כי אתר הר הכסף עובר שיפורים תמידיים ואם בעבר מספר החיפושים היה מוגבל לעשר, הרי שהיום תודות לאבטחה המוגברת ניתן לערוך בו חיפושים ללא הגבלה וניתן לקבל בו מידע גם על חשבונות לא פעילים ולא פעילים. השימוש באתר הר הכסף הוא ללא עלות בגלל שהוא מופעל על ידי משרד האוצר עצמו. לצד הר הכסף, משרד האוצר מתפעל את אתר האינטרנט המפורסם "הר הביטוח" באמצעותו ניתן לאתר מידע על ביטוחים כללים שלא כוללים רכיבים פנסיוניים.

 

מהם ההבדלים בין המסלקה הפנסיונית לאתר הר הכסף?

למרות ששני האתרים ההלו מאפשרים איתור חסכונות פנסיונים בקלות, עדיין הם לא זהים ויש הבדל משמעותי ביניהם. לכל אחד מהם יש את הייחודיות שלו. כאשר מעוניינים למצוא מידע ספציפי, צריך לבדוק איפה יהיה ניתן לקבל את המידע המקיף ביותר ולשם לפנות. אז מהם ההבדלים?

 

ההבדל

הר הכסף

המסלקה הפנסיונית

למי האתר שייך בנק ישראל ומשרד האוצר חברה חיצונית בשם "סוויפטנס" מנהלת את המערכת בפיקוח משרד האוצר
מידע פיננסי על קרוב משפחה שנפטר ניתן לקבל מידע לא ניתן לקבל מידע
עלות השימוש ללא כל עלות דמי שימוש סמליים של כעשרים שקלים
מהירות קבלת המידע המידע מתקבל באופן מיידי לאחר הזנת מספר זהות המידע מתקבל תוך שלושה ימי עבודה לכל היותר
מידע על חשבונות בנק ניתן לקבל לא ניתן לקבל על כך מידע
מידע על ביטוחים ניתן לקבל מידע אך ורק על ביטחי חיים ניתן לקבל מידע על ביטוחים בעלי מרכיב פנסיוני
מידע על חסכונות פנסיוניים ניתן לבצע איתור חסכונות פנסיונים ניתן לבצע איתור חסכונות פנסיונים
מה כולל המידע המתקבל מידע על החברה המנהלת את החסכון ומה סוג החיסכון. מידע מפורט כולל סכומים מדויקים
ביצוע פעולות לא ניתן לבצע פעולות באמצעות האתר ניתן לבצע פעולות באמצעות האתר
אופן ההזדהות כמו בכל כניסה לאתר ממשלתי כניסה מאובטחת באמצעות מספר זהות

 

איתור חסכונות פנסיונים – איפה המידע המדויק ביותר?

כשרוצים לאתר חסכונות פנסיוניים, רוצים לקבל את המידע המלא ומפורט. לא לכל אחד יש עניין לאתר את סוג החיסכון הפנסיוני ואז לפנות לחברת הביטוח המנהלת את החיסכון לקבלת יתר הפרטים. לכן מובנת השאלה איפה יהיה נוח יותר לבדוק את מצב החסכונות הפנסיוניים. והתשובה היא פשוטה, אם אתם מעוניינים לאתר חסכונות פנסיוניים, העדיפות תהיה להיעזר באתר המסלקה הפנסיונית. נכון שזה עולה דמי שימוש סמליים לעומת הר הכסף שמאפשר שימוש חינמי, אך עדיין זה משתלם יותר. המידע באתר הר הכסף מתעדכן אחת לחודש. לעומת זאת, המידע במסלקה הפנסיונית מגיע עם בקשת המידע. כך שהמידע מדויק יותר והוא גם מכיל סכומים מדויקים ואפשרויות לניוד ושינוי כספים.

 

למרות שאתר המסלקה הפנסיונית נחשב לאמין ומעודכן יותר, גם בו עלולות להתרחש טעויות ושגיאות. זה יכול להיות בגלל מידע חלקי שהתקבל במערכת, רישום שגוי או חסר בגוף המבטח או סתם תקלה טכנית באיסוף או שליחת כל המידע הנדרש. אם אתם מזהים שהמידע שהתקבל לא מדויק, כדאי שתבדקו שוב מול הגוף הפיננסי בבדיקה מעמיקה יותר. המידע הרשום בגוף הפיננסי הוא זה שיקבע בסופו של דבר.

 

איתור חסכונות פנסיוניים  – איפה המידע מונגש יותר?

באתר המסלקה הפנסיונית המידע המתקבל ברור ומסודר יותר. אם יש לכם גם קופות גמל להשקעה וגם קופות גמל לחיסכון, המידע יהיה מסודר בהפרדה, בטבלה שונה ובצורה שונה. למרות ההנגשה של המידע בצורה ברורה ככל הניתן, עדיין לא כל מבוטח יודע לייעל את התיק הפנסיוני שלו מעיון בדו"ח המתקבל ולכן ההמלצה היא לפנות ליועץ פנסיוני וותיק ומומחה בתחום שידע לחשב ולדאוג לעתיד הפיננסי שלכם. הכל מתחיל בתכנון נכון.

האם ניתן להסתפק בדיקה באתר המסלקה הפנסיונית?

חשוב לציין שהמידע המתקבל מאתר המסלקה הפנסיונית הוא לא חלופה לפנייה ישירה לגופים הניהול שיציגו את המידע המפורט והעדכני היותר. אך לצורך איתור חסכונות פנסיוניים, ניתן להיעזר בו והוא יכול לספק. אם הבדיקה העלתה נתונים ורוצים לייעל אותם, ניתן לפנות לגופים הרלוונטיים. התייעצות עם יועץ פנסיוני תהיה חכמה במקרים כאלו.

 

כל כמה זמן ניתן להיעזר באתרים הללו?

אתר הר הכסף משמש גם הוא לאיתור חסכונות פנסיונים ובו ניתן לערוך חיפושים ללא הגבלת כמות וללא עלות. לעומת זאת, שימוש באתר המסלקה הפנסיונית עולה דמי שימוש סמליים ולכן אף אחד לא ירצה לבצע שוב ושוב חיפוש ולשלם על כך שוב ושוב. לכן מומלץ לשמור את הדו"ח המתקבל. אם אתם מעוניינים לקבל מידע אחת לרבעון, אתם יכולים לבחור באפשרות לקבל מידע מתמשך. כך לא תצטרכו להיכנס לאתר ולבקש את המידע, הוא יגיע לכם ישירות לכתובת המייל שהזנתם במערכת אחת לתקופה שבחרתם.

מילון מונחים מקיף בדיני חדלות פירעון ופשיטת רגל
מילון מונחים מקיף בדיני חדלות פירעון ופשיטת רגל

ארנפלד ביטוחים כאן לשירותכם!

צוות היועצים שלנו בארנפלד סוכנות לביטוח ישמחו להנגיש ולתכנן גם לכם את העתיד הפיננסי על הצד הטוב ביותר. אתם מוזמנים לצור קשר עוד היום ולקבוע פגישה לתכנון פנסיוני שידאג לעתיד הפיננסי שלכם.

תמונה של קובי ענבר
נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא
השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
כתבות נוספות בנושא
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם סוכן ביטוח, אשמח לקבל פרטים.