ארנפלד סוכנות לביטוח

איתור כספים אבודים של קרוב משפחה שנפטר

כשאדם קרוב נפטר, מלבד האבל על האובדן העצום, קרובי משפחתו של הנפטר, עלולים למצוא את עצמם מקבלים דרישות לתשלום חובות של הנפטר, ריביות תופחות ועוד. אבל אל תשכחו שפעמים רבות קרובי משפחתו של הנפטר יכולים לקבל את כספי הנפטר כירושה. איך מבצעים איתור כספים אבודים של קרוב משפחה שנפטר? בדיוק לשם כך ריכזנו כאן מידע. לא מדובר בתהליך מורכב וכל אחד יכול לבצע אותו בכוחות עצמו לאחר ההיכרות עם הנתונים הקריטיים.

 

איך מאתרים כספים אבודים באופן כללי?

כסף אבוד הוא לא כסף שהיה בארנק ואבד ברחבי הבית או הרחוב… מדובר בחשבונות חיסכון שהוקמו בעבר וברבות השנים, הם נשכחו. זה יכול להיות חשבונות בנק, חשבונות חיסכון או כל חיסכון אחר. לצד חשבונות החיסכון, כספים לא מעטים מושקעים בביטוחים הקיימים. לא מעט מבוטחים לא יודעים על מה הם משלמים לחברת הביטוח וכך, מידי חודש הם ממשיכים לשלם לחברת הביטוח, אך לאמיתו של דבר, הם לא יודעים שיש להם ביטוח שיכול לתת להם כיסוי במקרים מסוימים… כאשר נבצע איתור כספים אבודים, חשוב להבדיל בין איתור ביטוחים כלליים, לאיתור ביטוחים פנסיוניים וחשבונות בנק אבודים.

 

איתור ביטוחים כלליים

מידי חודש אתם משלמים פרמיה חודשית על ביטוחים מסויימים אבל אתם לא באמת יודעים על מה אתם משלמים… איך תוכלו לדעת מה כולל התיק הביטוחי שלכם? איתור ביטוחים כללים הוא קל ופשוט בשנים האחרונות בזכות ההתפתחות הטכנולוגית והנגשת המידע בתחום. לאחר שנים של חוסר מודעות לנושא ותלונות שהצטברו במשרד האוצר על חוסר הנגשת המידע הביטוחי, הוקמה מערכת הר הביטוח המאפשרת לכל מבוטח לצפות בתיק הביטוחי שלו בקלות ובמהירות. מדובר באתר דיגיטל אליו ניתן להיכנס לאחר אימות נתונים אישיים כמו בכל כניסה לאתר ממשלתי, לאחר מכן המבוטח יכול לצפות בכל הביטוחים הרשומים על שמו במערכת. המערכת משמשת כמנוע חיפוש לאיתור ביטוחים. המבוטח יקבל דו"ח המרכז את כל הביטוחים הרשומים על שמו בצורה מסודרת. דו"ח זה מכונה דו"ח הר הביטוח והיחס אליו הוא כאל קיצור דרך שמאפשר לקבל נתונים במהירות. לאחר שיש לכם את הדו"ח, תוכלו לבדוק את הנתונים שהוא מציג ולזהות ביטוחים יקרים ביחס למחיר השוק, ביטוחים כפולים או ביטוחים לא רלוונטיים כמו ביטוח על פריט שהחליף בעלות וכבר אין לכם צורך לבטח אותו יותר.

 

איתור כספים אבודים וביטוחים פנסיוניים

אתר הר ביטוח המאפשר איתור מהיר של ביטוחים כלליים, לא מאפשר איתור ביטוחים פנסיוניים וכדי לאתר כספים אבודים כמו חשבונות בנק, קופות גמל וביטוחים פנסיוניים, תוכלו להיעזר באתר המסלקה הפנסיונית או באתר הר הכסף. אתר הר הכסף מאפשר כניסה כמו אל כל אתר ממשלתי וחיפוש נתונים אישיים על כספים אבודים. גם כאן ניתן  לרכז את המידע לדו"ח מיוחד המכונה דו"ח הר הכסף. הנפקת דו"ח זה היא ללא עלות, אך מי שרוצה לקבל מידע מקיף יותר, יפנה לאתר המסלקה הפנסיונית המופעל על ידי חברה חיצונית שזכתה במכרז משרד האוצר וממילא היא גם גובה תשלום סמלי על כל שימוש באתר. אז נכון, כדי לקבל מידע מדו"ח המסלקה הפנסיונית תצטרכו לשלם עשרות שקלים כעמלת שירות, אך כך אתם יודעים שאתם מקבלים את כל המידע שיש.

 

מה ההבדל בין הר הכסף למסלקה הפנסיונית?

המסלקה הפנסיונית הר הכסף
האתר הוא בבעלות: חברת סוויפטנס – בפיקוח משרד האוצר בנק ישראל ומשרד האוצר
דמי השימוש סמליים, כ-20 ש"ח ללא עלות
מהירות קבלת המידע תוך 3 ימי עבודה באופן מיידי
האם ניתן לבצע פעולות ניתן לבצע פעולות דרך האתר לא ניתן לבצע פעולות
מה יכלול המידע המתקבל מידע מפורט על כל חיסכון וביטוחים פנסיוניים המידע הוא כוללני יותר ולא יכלול פירוט נרחב
איזה מידע ניתן לקבל? מידע על ביטוחים וחסכונות פנסיוניים מידע על חשבונות בנק וביטוחי חיים
איתור מידע על קרוב משפחה שנפטר לא ניתן לאתר באמצעות אתר זה ניתן לאתר באמצעות אתר זה

 

 

למה מאתרים ביטוחים וכספים אבודים?

ביטוח שלא יודעים על קיומו גורר הפסד לבעליו. בתור מבוטחים שלא יודעים על ביטוח שיש לכם, אתם יכולים לרכוש תחתיו ביטוח זהה, מבלי לדעת שאתם משלמים מחיר כפול על שני ביטוחים, לאחר מקרה ביטוחי המבוטח לא יודע על זכאותו לקבל כיסוי או פיצוי על המקרה הביטוחי ובמקרים רבים הוא ממשיך לשלם על ביטוח שהפך ללא רלוונטי  לצרכים שלו. אף אחד לא רוצה למצוא את עצמו משלם מחיר כפול על ביטוחים, ועוד יותר אף אחד לא רוצה למצוא את עצמו מפסיד כספים רק בגלל שהוא היה בטוח שהוא מבוטח למרות שאין לו ביטוח כזה. בביטוחים פנסיונים העניין הופך לקריטי ביותר. קחו לדוגמא עובד שאיבד את יכולתו לעבוד בעבות מעורבות בתאונה כלשהיא, הוא בטוח שיש לו ביטוח אובדן כושר עבודה שיתן לו מענה מספק, אך הביטוח הוא לא על כל סכום ההכנסה שלו והוא מוצא את עצמו ללא ביטוח מספק וללא יכולת השתכרות עצמאית. חבל. במחשבה מוקדמת מונעים בעיות כאלו.

 

איך מבצעים איתור כספים אבודים של קרוב משפחה שנפטר?

קרוב משפחה שלכם נפטר ואתם יודעים שעליכם לסדר את העניינים הבירוקרטיים הקשורים. כחלק מהסידורים הנדרשים, תצטרכו להודיע לחברות הביטוח על פטירת המבוטח, כך גביית הפרמיה החודשית תיפסק ואם יש למבוטח ביטוחי חיים, המוטבים הרשומים יוכלו לקבל את הכסף. איך מאתרים כספים אבודים של קרוב משפחה שנפטר? באמצעות אתר הר הכסף. אתר הר הביטוח גם הוא יכול לסייע לכם באיתור ביטוחים כלליים אותם תצטרכו לבטל בכדי למנוע חיובים מיותרים. אך אתר הר הכסף יסייע לכם לאתר את הכספים האבודים של המבוטח הנפטר.

 

ליווי מקצועי

הליך איתור כספים אבודים באמצעות אתר הר הכסף הוא פשוט ונגיש יחסית. עדיין ההמלצה היא לפנות לסוכן ביטוח מומחה לנושא, הוא יוכל לבצע עבורכם את הבדיקה בצורה מקיפה מול הגופים הפיננסיים הרלוונטיים, כך תהיו בטוחים שלא פספסתם אף נתון. חשוב לציין כי אמנם הבדיקה באתר הר הכסף היא פשוטה, היא רק תצביע על מיקום כל חיסכון וכדי לקבלו בזמן אמת, יהיה עליכם לפנות אל הגוף המנהל את החיסכון. ההתנהלות מול גופים אלו מלווה בבירוקרטיות רבות. מי שמעוניין להפוך את העניין לפשוט ומזורז, יפנה לסוכן ביטוח מומחה בתחום שיערוך עבורו את הבדיקות ויתנהל מול הגופים הפיננסים לקיצור וייעול התהליך.

 

חשוב לציין

קחו בחשבון שאף גוף פיננסי לא ישחרר לכם כספי קרוב משפחה שנפטר מבלי שהוא יבין שאתם היורשים של הכסף. אם יש צו ירושה ניתן למשוך כספים עד לסכום מסוים בכפוף לאישור הבנק. כאשר מדובר בכספי קופת גמל, ההתייחסות תהיה למוטבים הרשומים בתיק הביטוחי. רק לאחר 3 שנים מיום הפטירה ניתן למשוך את הכסף כאשר אין מוטבים וגובה המשיכה יוגבל לחמש אלף ₪ בלבד. אבל למה שתסתבכו עם כל זה? תנו למומחים בתחום לעבוד עבורכם, לקצר לכם תהליכים ולייעל את התהליך בצורה משמעותית. צרו קשר עוד היום עם סוכנות לביטוח ארנפלד.

איתור כספים אבודים של קרוב משפחה שנפטר
איתור כספים אבודים של קרוב משפחה שנפטר
תמונה של קובי ענבר
נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא
השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
כתבות נוספות בנושא
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם סוכן ביטוח, אשמח לקבל פרטים.