ארנפלד סוכנות לביטוח

גלה עושר נסתר: חשיפת הדרך לאיתור פוליסות ביטוח וחיסכון פנסיוני

רשות ההון הביטוח והחיסכון מעוניינים לייעל את הנגשת המידע לציבור החוסכים המבוטחים. לאחר שאנשים רבים לא ידעו על כספים ששייכים להם, הוחלט להקים את מערכת הר הכסף המאפשרת לכל מבוטח חוסך לקבל את המידע על הנתונים שלו. אם אתם מעוניינים לבצע איתור פוליסות ביטוח וחיסכון פנסיוני, אתם מוזמנים לקבל כאן את המידע על כך.

למה מבצעים איתור ביטוח וחיסכון פנסיוני

על פי חוק כל עובד שכיר ועצמאי נדרשים להפריש לפנסיה. בתור שכירים המעסיק הוא זה שיפתח לכם את קופת הפנסיה ויבצע את ההפקדות אליה. בתור צמאים דרשו להיות הרבה יותר מעורים, לברר על קופת פנסיה משתלמת ולבחור את הקופה הרצויה בתנאים מותאמים לכם. הבעיה היא מרבית ציבור החוסכים בישראל כלל לא מודע למידע הפנסיוני שלו. יש הרבה שמפרישים לפנסיה, המעסיק הוא זה שמעביר את הסכומים והם לא בודקים אחר הנעשה, החסכונות מופקדים וכך לא מעט כספים הולכים לאיבוד. אנשים פותחים חשבונות חיסכון, שוכחים מהם וכדי לאתר אותם, הם צריכים נס של ממש. במקרים רבים החיסכון היה של אדם שנפטר, יורשיו רצו לפדות את החסכונות, אך לא היה להם צל של מושג למי עליהם לפנות. זה לפעמים הצריך פנייה רבת היקף לגופים מוסדיים, פנייה לחוקרים פרטיים ועוד. היום כאשר הנושא זכה להתעניינות ממשלתית, הרבה יותר קל לאתר כספים אבודים. משרד האוצר הקים את אתר הר הכסף באמצעותו ניתן לאתר כספים אבודים הנמצאים בחסכונות וביטוחים.

מה זה הר הכסף?

הר הכסף הוא אתר ממשלתי שהוקם במטרה להנגיש לציבור החוסכים בישראל מידע על החסכונות וחשבונות הפנסיה שלהם במטרה למנוע אבדן של חשבונות ושכחה שלהם… באמצעות האתר ניתן לאתר כספים אבודים אישיים או של קרובי משפחה שהלכו לעולמם. אם בעבר פתחתם חשבון בנק שאתם לא זוכרים מקיומו או שמדובר בקופצת חיסכון שלא תליתם בה תקוות ולכן אתם גם לא זוכרים ממנה, עיון באתר יכול להציג לכם ללא עלות את המידע על החסכונות הרשומים על שימכם.

על פי נתוני משרד האוצר, יש מיליארדי שקלים הנמצאים בחשבונות בנק רדומים. אף אחד מאיתנו לא היה רוצה לשכוח מסכומים משמעותיים שיש לו. באמצעות האתר ניתן לחסוך בדרך הנפוצה לגילוי כל החשבונות: אם בעבר כדי לאתר את כל החסכונות היה צריך לפנות לכל בנק לחוד ולבדוק אם יש אצלו חשבון על שימכם, הרי שהיום בדיקה אחת באתר הר הכסף מעלה לכם את עיקרי הנתונים המבוקשים.

איתור פוליסות ביטוח וחיסכון פנסיוני באמצעות הר הכסף

באמצעות הר הכסף ניתן לאתר כספי אבודים של חשבונות פעילים ולא פעילים (בעבר היה ניתן לאתר רק חשבונות לא פעילים באתר ורק מידע ללא סכומים מדויקים. בשנה האחרונה הנושא שופר וכך כיום הר הכסף מנגיש מידע פיננסי למעוניינים באיתור חשבונות פנסיה רדומים או כספים אבודים).

איתור פוליסות ביטוח על שימכם

אתם יכולים לבצע חיפוש כספים אבודים הרשומים על שימכם באמצעות המערכת. חשוב לציין כי חיפוש כזה מוגבל ל-עשרה חיפושים בלבד. לעומת חיפוש אישי, ניתן לחפש כספים אבודים הרשומים על שם קרוב משפחה שנפטר. חיפוש כזה מוגבל גם הוא בחיפושים. זה אומר שכל אחד מקרובי משפחתו יכולים לערוך בדיקה כזו 10 פעמים ולא יותר.

מה ניתן לאתר?

ניתן לחלק את הכספים האבודים לשתי קטגוריות: חשבונות בנק אבודים ופוליסות ביטוח וחיסכון פנסיוני.

חשבון בנק שלא היתה בו פעילות 10 חודשים, הבנק מחוייב ליצור קשר עם בעל החשבון. אם הוא לא הצליח ליצור קשר עם בעליו, עליו להשקיע את הכסף הנמצא בחשבון וכך, כאשר ה"מאבד" ימצא את כספו האבוד, הוא יוכל למצוא בו סכום גבוה יותר מהסכום ש"שכח".

חשבונות פנסיוניים וביטוחים אבודים יכולים להיות כל ביטוח פנסיוני כמו קרן השתלמות, קרן פנסיה או אפילו ביטוח חיים הכולל מרכיב חיסכון שלא היתה בהם פעילות ב-12 החודשים האחרונים. לפעמים אנשים שוכחים איפה הם מבוטחים ומאיזו חברת ביטוח הם יכולים לקבל פיצויים…

אתר הר הכסף לא מושלם

השאיפה עדיין נשארה לשפר את ביצועי הר הכסף. עדיין לא ניתן להסתמך על המידע המתקבל מהסיבה הפשוטה, האתר מתעדכן אחת לחודש, אמנם הוא מצליח לתת יותר מידע מבעבר, אך הוא עדיין לא יציג מספר חשבונות אם קיימים מספר חשבונות באותו גוף פיננסי. המוטבים הזכאים לקבל את כספי הביטוח גןם לא יופיעו בבדיקה כזו וכדי לקבל את המידע המקיף והמעמיק, יהיה צורך לפנות לחברה המנהלת את הכסף. ההמלצה היא לפנות ליועץ פנסיוני לביצוע בדיקה מעמיקה כזו.

איך עוד ניתן לבצע איתור פוליסות ביטוח וחיסכון פנסיוני

יש לא מעט אתרים ומערכות דיגיטליות באמצעותן ניתן לייעל איתור ביטוחים וכספים. מאז שאתר הר הכסף יצא לאור, המדינה הספיקה לפתח מערכות מידע נוספות כך שכיום, אל תתפלאו לגלות שניתן למצוא מידע על פוליסות וחסכונות מבלי להיכנס להר הכסף:

לאיתור חשבונות בנק

ניתן לבדוק באופן אישי מול הבנקים ולעבור בנק אחר בנק בבדיקה אם יש חשבון הרשום על שימכם.

לאיתור כספים על שם קרוב נפטר

רק באתר הר הכסף ניתן לקבל מידע פיננסי על חשבונות לא פעילים ופעילים של קרוב משפחה שנפטר. באמצעות אתר הר הביטוח ניתן לקבל מידע על הביטוחים שלו. אך לא על חשבונות בנק ופנסיה…

לאיתור ביטוחים כללים

ביטוחי חיים, בריאות, נכס, עסק, רכוש ורכב ניתן לאתר באמצעות אתר הר הביטוח הממשלתי. השימוש באתר הר הביטוח הוא ללא עלות וכל אחד יכול למצוא בעזרתו ביטוחים על שמו, ללא עלות וללא הגבלת חיפושים.

לאיתור ביטוחים פנסיוניים וחשבונות אבודים

אתר המסלקה הפנסיונית מאפשר קבלת מידע פיננסי מדויק על הנתונים הרשומים על שימכם בגופים המוסדיים. השימוש באתר המסלקה הפנסיונית עולה דמי שימוש סמליים שחל כעשרים ש"ח והוא לא מוגבל למספר חיפושים. חשוב לציין כי המידע המתקבל מאתר המסלקה הפנסיונית נחשב להרבה יותר מעודכן מכל יתר האתרים.

 

למה לאתר פוליסות ביטוח ופנסיות?

באמצעות איתור פוליסות ביטוח ניתן לבדוק את הנתונים הנכללים בפוליסה ולייעל אותה. עיש מקרים בהם אנשים מגלים שהם משלמים על ביטוח שלא משתלם עבורם. לפעמים הביטוח לא נדרש ואין סיבה שהם ימשיכו לשלם עליו. כאשר מדובר באיתור קופות גמל חשוב לזכור כי לריווחיות קופות גמל יש לא מעט משפיעים כשהעיקרי שבהם הוא גובה דמי הניהול וניסיון הניהול של מנהלי הקופה. כל עוד ואתם לא יודעים מי מנהל את קופת הפנסיה שלכם, לא תוכלו לדעת מה גובה דמי הניהול שאתם משלמים, מה כוללת הפנסיה שלכם וכו'. לאחר איתור החשבון, תוכלו לפנות לחברת הניהול ולדרוש את יתר הפרטים. עריכת השוואה בין מוצרי פנסיה היא דבר מקובל, קרנות הפנסיה יודעות על כך ולא פעם הן מתאימות את עצמן מבחינת המחיר או התנאים… צרו קשר עם סוכנות לביטוח ארנפלד שידע להשיג לכם את הטוב ביותר עבורכם.

תשובות לשאלות נפוצות

איך ניתן לאתר חסכונות אבודים?

אם יש לכם חסכונות אליהם הייתם מפקידים כל חודש לקופת גמל כלשהיא, בין אם הם פעילים ובין אם לא, תוכלו לאתר אותם בשתי דרכים מרכזיות:

  • אתר המסלקה הפנסיונית שנבנתה על ידי גוף פרטי והיא מספקת את הנתונים הפיננסים המעודכנים ביותר על קופות הגמל. המידע המונגש מאפשר לסוכני ביטוח להכיר את צרכי הלקוח שלהם ולהתאים לו ביטוח / חיסכון מתאים לצורך הקיים.
  • אתר הר הכסף – מדובר באתר שהוקם על ידי משרד האוצר במטרה להנגיש מידע פיננסי על כספים אבודים לציבור החוסכים בישראל. השימוש באתר הוא ללא תשלום, מהיר ונוח לשימוש.

 

איך ניתן לאתר פוליסות ביטוח?

ביטוחים כללים ללא מרכיב פנסיוני ניתן לאתר באמצעות אתר הר הביטוח הממשלתי. הביטוחים שתוכלו למצוא דרך הר הביטוח יהיו ביטוחי חיים, בריאות, נכס, דירה, עסק ורכב. ביטוח חיים הכלול בביטוח מנהלים לדוגמא, לא יופיע בדו"ח הר הביטוח. כי יש ביטוחים הכוללים מרכיב פנסיוני ואותם ניתן לאתר כמו כל קראן פנסיה.

 

איך ניתן לאתר כספים אבודים של קרוב משפחה שנפטר?

קרוב משפחה שנפטר והותיר אחריו חשבונות בנק לא ידועים או חסכונות לא פעילים זה דבר מצוי יחסית. אם בעבר כדי לאתר את הכספים האבודים היה צריך לעבור בנק אחר בנק לאיתור החשבון הקיים, הרי שהיום באמצעות אתר הר הכסף ניתן לאתר מידע פיננסי על קרובי משפחה שהלכו לעולמם. החיפוש באתר מוגבל ל-10 חיפושים והוא מנגיש את המידע בצורה ברורה ויעילה.

גלה עושר נסתר חשיפת הדרך לאיתור פוליסות ביטוח וחיסכון פנסיוני
גלה עושר נסתר חשיפת הדרך לאיתור פוליסות ביטוח וחיסכון פנסיוני
תמונה של קובי ענבר
נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא
השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
כתבות נוספות בנושא
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם סוכן ביטוח, אשמח לקבל פרטים.