ארנפלד סוכנות לביטוח

הארכת ביטוח נסיעות לחו"ל

בין אם אתם מטיילים שמאריכים את הטיול שלהם, ובין אם בעקבות הכיף הגדול שהטיול מעניק לכם אתם מעוניינים להגדיל את אורך השהות שלכם – מאמר זה, בנושא הארכת ביטוח נסיעות לחו"ל הוא בהחלט מיועד לכם.

משבר הקורונה יצר בעיות למטיילים רבים – חלק מן המטיילים היו צריכים לקטוע את הטיולים שלהם ברחבי העולם ולחזור לישראל, בעוד שאחרים דווקא החליטו להישאר במדינות שהיו בהן ולא לקטוע את הטיול. כעת כאשר ההגבלות משתחררות, רבים מעוניינים לשוב ולטייל – ובעקבות הגעגוע לטיולים בחו"ל אף להאריך את הטיול שלהם. בנוסף, השינויים בלימודים הגבוהים והמעבר ללמידה היברידית מגדילה את טווח האפשרויות העומדות בפני סטודנטים – ורבים מחליטים להמשיך בלימודים שלהם ממקומות רבים בחו"ל, בין אם לבצע חילופי סטודנטים או ללמוד עם הלפטופ על חוף הים.

 

כמה דגשים לפני שמתחילים

האם ישנו תאריך חזרה?

כאשר מגיעים להאריך את ביטוח – ישנה חשיבות רבה לשאלה האם ישנו תאריך חזרה מן הטיול או השהות או לא. ככל שישנו תאריך חזרה מחודש, אז המצב פשוט יחסית – מאריכים את ביטוח הנסיעות לחו"ל עד תאריך החזרה.

לעומת זאת, המצב נהפך להיות מעט מורכב יותר במידה ואין תאריך חזרה לארץ. הסיבוך נובע מכך שצריך לקבוע תאריך שבו מסתיים ביטוח הנסיעות.

עם זאת, ניתן להאריך את הביטוח למספר חודשים שבו בוודאות עדיין תהיו בטיול, ולאחר מכן להאריך מחדש את ביטוח הנסיעות – ואז אולי יהיה בידכם תאריך שבו תהיו מעוניינים לחזור ארצה.

 

קחו כמה ימים מראש

הארכת ביטוח הנסיעות לחו"ל, יכול להיות בעבור חברות ביטוח מסוימות, תהליך שלוקח מספר ימים עד שהוא מאושר (בייחוד אם נופלים למקרים חריגים מסוימים, כמו שהות ממושכת מאוד). לכן, אין לחכות לרגע האחרון לפני שמאריכים את הביטוח.

מדובר על עניין חשוב מאוד משום שאם תמצאו את עצמכם לא מבוטחים, ולו ליום אחד, יש לכך השלכות רציניות יחסית.

קודם כל, אם אתם נפצעים – אין לכם כיסוי ביטוחי שיחזיר את ההוצאות הבריאותיות השונות שלכם (ומדובר בהוצאה יקרה!).

בנוסף, לפי נהלי הפרוצדורה של הרבה חברות ביטוח, במידה וישנו חלון זמנים שבו אתם לא מבוטחים, החברה לא מחויבת להאריך לכם את הביטוח.

מדובר כמובן בתוצאה שלילית שאתם לא מעוניינים בה, משום שרכישת ביטוח נסיעות לטווח ארוך כשאתם כבר בחו"ל ולא מבוטחים הוא עניין שדורש זמן והתעסקות שאתם כנראה לא מעוניינים בה.

 

דעו את הכללים של חברת הביטוח

אל תחכו לרגע האחרון כדי להתחיל לברר מה הם הנהלים ומה הן הדרישות של חברת הביטוח על מנת להאריך את ביטוח הנסיעות שלכם.

באופן דומה לטיפ הראשון, מדובר על בעניין חשוב ואתם עלולים למצוא את עצמכם בבעיה.

בעוד שישנן חברות שבהן מדובר בהליך פשוט יחסית, חברות אחרות עלולות לדרוש מכם יותר ניירת ומסמכים שלא בטוח יש לכם בהישג יד בהכרח.

לכן, ככל שאתם מתכוננים לכך מראש ויודעים מה חברת הביטוח דורשת – אתם תהיו בסדר.

 

הארכת ביטוח נסיעות לחו"ל – מתי ההארכה מובטחת

המצב הקל ביותר הוא מצב שבו ישנה הארכת ביטוח מובטחת על ידי חברת הביטוח. לרוב, התנאי הזה יצוין בפוליסת הביטוח.

חלק ניכר של חברות הביטוח למשל מבטיחות להאריך את ביטוח הנסיעות לחול במידה ומדובר על תקופה שלא עולה על מאה ושמונים יום, כחצי שנה.

מדובר באפשרות משמעותית שיכולה מאוד להקל עליכם. לרוב, התנאי של חברת הביטוח הוא שאם לא הייתה הרעה משמעותית בסטטוס הרפואי טרם הנסיעה ניתן יהיה לקבל את ההארכה באופן שלא דורש הרבה בירוקרטיה.

לעיתים, טרם אישור הבקשה חברת הביטוח תדרוש מידע נוסף על סטטוס המטייל – היכן הוא מטייל, מדוע הוא בוחר להאריך את הטיול, האם הייתה הרעה במצבו הרפואי של המבוטח והאם הוא מעוניין להגיש תביעת ביטוח ועדיין לא עשה זאת. מדובר בסך שאלות שלרוב חברות הביטוח מעוניינות לדעת, לפני שהן מאשרות את ההארכה.

 

מתי ההארכה לא מובטחת

בגדול, לכל חברת ביטוח ישנם תנאים מעט אחרים מתי היא לא מעוניינת להאריך יותר את ביטוח הנסיעות. מדובר על מידע שיכול להשתנות מאוד בהתאם לתוכניות ביטוח הנסיעות לחו"ל שבחרתם, שכן כל תוכנית בין היתר מתנה את העיסוק גם בסוגייה הזו.

מספר חברות ביטוח למשל מוכנות להעניק הארכה יחסית בקלות לתקופת זמן של עד שנה בביטוח הנסיעות, עם זאת – כאשר עוברים את התקופה של שנה, החברה לא מוכנה להמשיך את ביטוח הנסיעות של המבוטח בתור מדיניות.

לעומת זאת, ישנן חברות שכבר על מנת להאריך את ביטוח הנסיעות לתקופה העולה עד מאה ושמונים יום (חצי שנה) – דורשות להגיש בקשה בפורמט מיוחד על מנת שהחברה תוכל לדון ולהחליט האם להאריך את ביטוח הנסיעות או לא.

 

פרוצדורה מיוחדת

לעיתים, חברות הביטוח יכולות לדרוש אף קיום של פרוצדורה מיוחדת על מנת להגיש את הבקשה להארכה לא מובטחת. כלומר, על מנת שחברת הביטוח בכלל תדון בבקשה, יש להגיש אותה בפורמט אחר שכולל סוגי מידע נוספים טרם ההארכה.

ככל שהביטוח נקנה על ידי סוכן ביטוח, ניתן להגיש את המסמכים בקלות יתרה על ידי הסוכן והבקשה תטופל תוך מספר ימים.

במידה וביטוח הבריאות נקנה לבד, יש צורך לוודא מה הן הפרוצדורות הנוספות שחברת הביטוח דורשת על מנת לדון בהארכה.

 

מהו כיסוי הביטוח כאשר מאריכים את הביטוח?

אצל מרבית חברות הביטוח, כאשר מאריכים את ביטוח הנסיעות מאריכים את הפוליסה הקיימת, כלומר, מותירים את היקף הכיסוי של ביטוח הנסיעות זהה גם לתקופה הנוספת של השהייה בחו"ל.

על מנת לשנות את הכיסוי של פוליסת הביטוח – יש לדון עם סוכן הביטוח או עם החברה, שכן הלכה למעשה מדובר על חתימה על פוליסת ביטוח חדשה.

 

הארכת הטיול בעקבות חולי במחלת הקורונה

בעקבות מגפת הקורונה, רבים אשר נדבקו בחו"ל ומצאו זאת בשדה התעופה – נאלצים להאריך את הטיול שלהם עד תום תקופת הבידוד. ככל שהגילוי על המחלה נמצא במסגרת הביטוח הרפואי – יתקבל על ידי הביטוח גם החזר על הטיסות שבוטלו.

עם זאת, לחברות שונות ישנם נהלים שונים בכל הנוגע להארכת ביטוח הנסיעות למי שחולה במחלת הקורונה במהלך הנסיעה.

לרוב, זה כנראה לא יהווה בעיה, אך אם ישנן תופעות לוואי משמעותיות, זה עלול לעלות לכדי שינוי בסטטוס הרפואי ולגרור שינויים בביטוח. ככל שזה קורה – יש לפנות לסוכן הביטוח ולהבין מה הם הנהלים של חברת הביטוח שלך.

 

סיכום

הארכת ביטוח נסיעות לחו"ל היא פעולה פשוטה יחסית. עם זאת, ישנם כמה דברים שכדאי לדעת ולזכור כאשר מעוניינים לעשות זאת. כאשר מדובר על הארכה קצרה – אף חברת ביטוח לא תעשה בעיות.

אולם, ככל שההארכה מתחילה להיות מאוד ארוכה, ישנם נהלים אחרים שמסדרים את האופן שבו צריך להגיש את הבקשה – ולא בטוח שחברת הביטוח תענה לה.

לא מומלץ בכלל להישאר במצב שבו אין ביטוח רפואי כלל, לכן יש לפעול להאריך את הביטוח לפחות כמה ימים לפני שפג התוקף שלו.

תמונה של קובי ענבר
נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא
השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
כתבות נוספות בנושא

ביטוח ספורט אתגרי

צניחה חופשית, באנג'י, טיפוס הרים, רפטינג וסקי מים יכולים להיות אטרקציות מטריפות מחוץ לישראל. הנופים ותוואי הדרך משתנים והחוויה בדרך כלל אקסטרימית ומאתגרת בהרבה ממה שניתן לבצע במדינתנו הצנועה.

קרא עוד »