ארנפלד סוכנות לביטוח

איתור ביטוח עסק דרך דו"ח הר הביטוח

כל בעל עסק מחושב יודע עד כמה הביטוח לעסק הוא חשוב. קשה למצוא את בעל העסק שיהיה מוכן לספוג הפסדים רק כדי לחסוך את עלויות הביטוח… בעלי עסק רבים לא יודעים מה קורה עם תיק הביטוחים של העסק שלהם. וחבל. ניתן לבצע איתור ביטוח עסק ולייעל את התיק הביטוח לטוב ביותר. איך עושים את זה? על כך בדיוק ריכזנו לכם כאן מידע. מוזמנים להמשיך איתנו ואם צצות לכם שאלות בנושא, הפנו אותם לצוות המקצועי שלנו.

 

מה זה ביטוח עסק?

כמו כל נכס אחר, גם העסק צריך להיות מבוטח. העסק נמצא במבנה? המבנה צריך להיות מבוטח! העסק מחזיק מלאי וסחורה? יש לבטח את תכולת בית העסק! לעסק יש מכשירי ציוד יקרים? כדי להימנע מהפסדים ונזקים על בעל העסק לבטח את הציוד יקר הערך בו הוא מחזיק.

ביטוח עסק הוא ביטוח הכולל מגוון ביטוחים שנועדו לבטח את העסק מפני הוצאות בלתי צפויות. לכל עסק צרכים ייחודיים משלו ולכן ביטוח עסק יכלול מספר פוליסות בהתאם לצורך. זה יכול להיות ביטוח מבנה, ביטוח תכולה, ביטוח רכב וכן הלאה –  הכל בהתאם לצרכי העסק המשתנים.

 

למה לבצע איתור ביטוח עסק?

ביטוח עסק הוא ביטוח חשוב. הוא מונע מבעל העסק הוצאות רבות. לפעמים הרצון לאתר את הביטוח הקיים נובע בגלל מקרה ביטוחי שהתרחש ומצריך מבעל העסק לשלם סכומים גבוהים לכיסוי העלויות ולפעמים הסיבה היא אחרת. הרחבנו כאן על הסיבות המובילות.

התקווה שיש מי שישלם

ביטוח עסק כולל כיסויים משתנים בין עסק לעסק כפי שציינו קודם לכן. כאשר מקרה ביטוחי מתרחש בעסק, בעל העסק נצרך לשלם סכום גבוה לכיסוי העלויות. עלויות כאלו עלולות להמיט את העסק מבחינה כלכלית. זו יכולה להיות שריפה שפרצה בעסק ושרפה את המלאי הקיים.

שריפה כזו מצריכה מבעל העסק לשלם את תיקוני המבנה הנדרשים, להשלים את המלאי החסר, ובמקרה בו יש נפגעים בנפש, עליו לפצות על נזקי הגוף שהתרחשו בגין העסק. איזה בעל העסק ירצה להיות חשוף לכל כך הרבה סיכונים? לא מצאנו… כל בעל עסק מתכנן את עצמו ורוכש מראש ביטוח עסק.

וכך, במקרה ביטוחי בעלי עסק רבים מוצאים את עצמם מבצעים איתור ביטוח עסק כדי לקבל את הכיסוי הביטוחי המגיע להם. חשוב לציין כי מקרה ביטוחי הוא לא הזמן לרכוש את הביטוחים. כאשר מקרה התרחש, לא יעזור לאותו המקרה לרכוש ביטוח על המקום… מי שרכש ביטוח מראש יכול להנות ממנו בבוא העת. וכבר כתבו חז"ל  "חכם עיניו בראשו".

 

מניעת כפל ביטוחי

יש לא מעט מבוטחים המשלמים מספר פעמים על אותו ביטוח, הנקרא גם כפל ביטוחי. זה ממש כמו שתשלמו מספר פעמים על אותו מוצר. אין סיבה לשלם מחיר יקר וכפול על אותו הביטוח. אם יש לכם ביטוח מבנה, לא תצטרכו לרכוש עוד ביטוח על אותו מבנה.

אם אחד מהם טוב יותר מהשני, ערכו השוואה ביניהם למציאת הביטוח המתאים ביותר עבורכם. אין סיבה לשלם פעמיים. לאחר ביצוע איתור ביטוח עסק מתקבלת רשימה של כל הביטוחים הקיימים וכך קל למפות ולזהות את הביטוחים הכפולים (לא תמיד הם קיימים). ביטול ביטוחים כפולים חוסך למבוטח מאות שקלים בשנה, אם לא יותר.

 

הרחבת הכיסוי הביטוחי

עסק עובר שינויים. עסקים גדלים ומפתחים עם השנים וכך, עסק שהתחיל את דרכו עם מכונה אחת יכול למצוא את עצמו כעבור מספר שנים עם מלאי מכונות יקרות. כל מכונה כזו היא בעלת ערך והרס שלה עלול לגרום לבעל העסק הפסדים. בתור בעל עסק שאכפת לו חשוב שתעקבו ותערכו סדר בביטוחים הקיימים.

תמפו את הצרכים שלכם ותבדקו מה חשוב לכם שיהיה מבוטח בעסק. לאחר מכן תערכו איתור ביטוח עסק ותבדקו אילו פוליסות אתם צריכים להרחיב בהתאם לצרכים שלכם. נכון, הרחבת הכיסוי הביטוחי מייקרת על פי רוב את מחיר הפרמיה החודשית, אך לטווח הרחוק המבוטח חוסך עלויות רבות עם הרחבת הביטוח.

 

ביטול ביטוחים מיותרים

יש מקרים בהם מבוטחים ממשיכים לשלם על ביטוחים שהם כבר לא צריכים. זה יכול להיות ביטוח מבנה על מבנה שכבר לא שייך לעסק… ביטוח ציוד כאשר הציוד כבר נמכר וכן הלאה. אף אחד לא רוצה לשלם מחירים מיותרים וחשוב לאתר את ביטוח העסק כדי להימנע ממקרים כאלו.

 

הוזלת מחירי הביטוח ועריכת סדר בתיק הביטוחי

כל אחד רוצה לחסוך במחיר הביטוח, לקבל כמה שיותר תמורה במחיר נמוך ככל הניתן. עולם הביטוח משתנה ללא הרף וניתן למקסם את התמורה המתקבלת. כל חברת ביטוח מעוניינת למשוך אליה כמה שיותר מבוטחים. לצורך כך חברות הביטוח מציעות מחירי פרמיה נמוכים, תנאי ביטוח משופרים, העיקר שכמה שיותר מבוטחים יצטרפו אליהן.

ההמלצה היא לערוך אחת לשנתיים בדיקת ביטוחים מקיפה ולאתר את הביטוחים הרשומים על שם עסק. לאחר איתור הביטוח יהיה לכם קל יותר לערוך השוואת מחירים בין נתוני הביטוח שלכם לנתוני הביטוחים המוצעים במשק.

 

איך מבצעים איתור ביטוח עסק?

ביטוח עסק הוא ביטוח שניתן לאתר אותו במגוון דרכים. בעבר כדי לאתר ביטוחים היה על המבוטחים לפנות לחברת הביטוח ולקבל ממנה את המידע. התלות בחברת הביטוח הייתה מוחלטת. בעלי עסקים היו נעזרים בדו"חות החיוב החודשיים כדי לזהות אילו חברות ביטוח מבטחות אותם ואל מי עליהם לפנות בבקשה להמצאת פרטי הביטוח. כיום המצב שונה וכל מבוטח יכול לקבל מידע ביטוחי באמצעות אתר הר הביטוחי שהוקם לצורך כך.

 

איתור ביטוח עסק באמצעות דו"ח הר הביטוח

לאחר שמבוטחים רבים התלוננו במשרד האוצר כי המידע הביטוחי קשה להשגה, הוחלט על הקמת מערכת הר הביטוח. המערכת מקבלת דיווחים שוטפים מחברות הביטוח בישראל וכך היא מאפשרת למבוטח לאתר את הביטוחים הקיימים על שמו בקלות ובנוחות.

כאשר מדובר בעסק, חשוב לבדוק על שם מי הביטוחים רשומים. על פי רוב הביטוחים יהיו רשומים על שם בעל העסק. כאשר יש מספר שותפים חשוב לבדוק את הביטוחים הרשומים על שם שניהם.

 

איך זה עובד?

אתר הר הביטוח משמש מעין מנוע חיפוש לאיתור ביטוחים קיימים ולא דווקא ביטוח עסק… בכניסה לאתר יהיה על המבוטח להזין פרטים מזהים לאימות הנתונים כמו בכל כניסה לאתר ממשלתי. לאחר הכניסה יהיה עליו לבחור את השירות הרצוי : חיפוש ביטוחים על שמי.

תוך מספר רגעים יתקבל דו"ח הר הביטוח המרכז את כל הביטוחים הרשומים במערכת האתר על שמו. לצד כל ביטוח יופיע מספר הפוליסה, מחיר הפרמיה החודשית המשולמת והדרך ליצירת קשר עם החברה המבטחת לקבלת פרטים מקיפים יותר.

למרות שהאתר נגיש והשימוש בו הוא חינמי, אנשים מעדיפים חיים קלים והם מעדיפים לפנות לסוכן ביטוח שיביא להם את הממצאים הקיימים. בדיקה של סוכן ביטוח גם היא ניתנת כשירות ולא נגבה עליה תשלום. כך שהיא בהחלט עדיפה.

 

איתור ביטוח עסק עם צוות ארנפלד ביטוחים

צוות סוכני הביטוח של ארנפלד ביטוחים עוסק באיתור ביטוחים. הבדיקה המבוצעת היא מקיפה ויעילה. מוזמנים להגדיל את החיסכון שלכם באמצעותה.

איתור ביטוח עסק דרך דוח הר הביטוח
איתור ביטוח עסק דרך דוח הר הביטוח

 

תמונה של קובי ענבר
נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא
השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
כתבות נוספות בנושא
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם סוכן ביטוח, אשמח לקבל פרטים.