ארנפלד סוכנות לביטוח

איתור כתב שירות רכב חלופי דרך דו"ח הר הביטוח

אף אחד לא רוצה למצוא את עצמו נזקק לרכב חלופי כשאין לו יכולת כלכלית לכך. ובכלל, למען האמת, אף אחד לא מעדיף רכב חלופי כשיש לו רכב טוב. אבל בחיים אנחנו לא מתכננים תוכניות ומקבלים כמו שתיכננו. הפעם החלטנו להנגיש כאן מידע שיסייע לכם בביצוע איתור כתב שירות רכב חלופי וכתבי שירות בכלל. על כל שאלה בנושא, נשמח שתכתבו לנו וננגיש מידע נוסף.

 

מה זה כתב שירות?

מדובר במסמך המעיד כי חברת הביטוח התחייבה לתת שירות למבוטח כפי שמופיע במסמך. במקרה של רכב חלופי, חברת השירות ציינה בכתב השירות שהמבוטח יוכל לקבל מרשימת נותני שירות מסוימת רכב חלופי במקרה של נזק זמני לרכב המבוטח. כתב שירות הוא הרחבה לביטוח הבסיסי. חברות הביטוח לא רשאיות לתת אותו חינם ומחיר כתב השירות צריך להיות נמוך יותר ממחיר הפוליסה אליה היא נלווית. יש חוקים נוספים על כתבי שירות, אך לא כאן המקום להרחיב עליהם.

https://www.youtube.com/watch?v=Q0O2C_Mew10

מה ביטוח רכב כולל?

ביטוח רכב הוא ביטוח אותו חובה לרכוש על פי חוק. כל רכב העולה לכביש, חייב להיות מבוטח. הביטוח שחייבים לרכוש על פי חוק הוא הביטוח הבסיסי. ביטוח רכב מתפצל לשלושה ביטוחים:

  1. ביטוח רכב בסיסי המכונה ביטוח חובה – על פי חוק כל רכב חייב להיות מבוטח בביטוח זה. ביטוח זה מעניק כיסוי לנזקים הנגרמים להולכי רגל או נהגים אחרים שניזוקו מהרכב.
  2. ביטוח צד ג' – מכסה נזקים שנגרמו לרכוש שנפגע כתוצאה מהרכב המבוטח. זה יכול להיות גם נזק שקרה לרכב עצמו.
  3. ביטוח מקיף – ביטוח הכולל מגוון כיסויים והרחבות בהתאם לרצון המבוטח. זה יכול להיות כתב שירות רכב חלופי, כתב שירות גרירה בדרכים ועוד.

בביטוח רכב אסור לוותר על ביטוח רכב וביטוח צד ג'. את הכיסויים שתבחרו להרחבת הביטוח – אתם תחליטו בהתאם לנתונים האישיים שלכם. אל תוותרו על הבסיס.

למה צריך לבצע איתור כתב שירות רכב חלופי?

אין צורך לבצע איתור כתב שירות רכב חלופי. לרוב, כאשר אנשים פונים לחפש את כתב השירות שלהם, יש להם רצון מסוים. ריכזנו כאן את הסיבות בשלהם אנשים מעוניינים לאתר את כתבי השירות שלהם. הפעם עסקנו בכתב שירות רכב חלופי, אך זה יכול להיות כל ביטוח אחר.

צורך ברכב חלופי

כמה פשוט. אנשים שצריכים רכב חלופי פונים לבצע איתור כתב שירות רכב חלופי בתקווה שיש להם כתב שירות כזה. לאמיתו של דבר, בדיקה כזו יכולה לעזור להם למצוא את חברת הביטוח המבטחת אותם לצורך הגשת תביעה לקבלת רכב חלופי. אם אין להם כתב שירות כזה והם מעוניינים לרכוש, הרכישה לא תקנה להם את האפשרות לקבל מיידית רכב חלופי על חשבון חברת הביטוח, יהיה עליהם לחכות תקופת אכשרה עד לאפשרות לקבל את השירות. ככה אנחנו, רק אחרי שרואים את חשיבות הביטוחים, נזכרים לבדוק אם יש לנו ביטוח כזה. אבל בביטוחים כבר מוכר המשפט "עדיף להיזהר מאשר להצטער".

איתור כפל ביטוחים

כפל ביטוחים הוא מצב בו משלמים על מספר ביטוחים זהים. על פי נתונים שפרסם משרד האוצר, מעל חמישים אחוז מציבור המבוטחים בישראל משלם על כפל ביטוחים והוא אפילו לא יודע על כך. אף אחד לא היה רוצה לרכוש פעמיים את אותו מוצר כשהוא לא מרוויח מכך… הסיבה שזה קורה היא עצובה: חוסר5 מודעות. אנשים ששומעים על כך פונים לבדוק מה קורה בתיק הביטוחי שלכם וכך, אם הם מגלים שיש להם כפל ביטוחי, הם מבטלים את הביטוח הכפול וחוסכים לא מעט כסף מידי חודש. כאשר יש כפל ביטוחי, המבוטח משלם פרמיה חודשית כפולה, אך כאשר הוא מממש את הביטוח, הוא מקבל את אותו הפיצוי שהיה מקבל אילו היה מבוטח בחברת ביטוח אחת. חברות הביטוח נושאות יחד בנטל תשלום הפיצויים והוא לא מרוויח דבר מהכפל הביטוחי. כפל ביטוחי יכול להתרחש בכל סוגי הביטוחי למעט ביטוח חיים אותו ניתן לרכוש ללא הגבלה.

ביטול ביטוחים מיותרים

לפעמים רוכשים ביטוח וכעבור תקופה מגלים שהביטוח שהיה אז חשוב, כבר לא כל כך חסר נכון לתקופה הנוכחית. זה יכול להיות כתב שירות רכב חלופי שנרכש כאשר היה למשפחה רכב אחד. אך לאחר תקופה הם רכשו עוד רכב וכך, הם לא רואים צורך לשלם מידי חודש על כיסוי שיספק להם רכב חלופי. במקרה כזה מבצעים איתור כתב שירות רכב חלופי ומבטלים אותו.

הוזלת מחיר הביטוח

את מחירי הביטוחים ניתן להוזיל בצורה משמעותית. עולם הביטוח מתפתח מיום ליום וכלך אנשים מוצאים את עצמם עורכים השוואת מחירים בין ביטוחים שונים למציאת הביטוח המשתלם ביותר עבורם. השוואת ביטוחים כזו ניתנת רק לאחר שיש את פרטי הביטוח הקיים. ולכן עורכים איתור כתב שירות רכב חלופי. רק אחרי האיתור, ניתן להשוות בינו לכתב שירות זהה שמציעה חברת ביטוח אחרת. בהשוואת מחירים חשוב לזכור להתייחס אל כל תנאי הפוליסה ולא רק למחיר עצמו. יש תנאים שחבל לוותר עליהם רק בגלל מחיר זעום. בדקו את העניין בכובד ראש. אין סיבה להפסיד רק בגלל הבדל של מספר שקלים. בדיקה של סוכן ביטוח תכוון אתכם אל הביטוחים המשתלמים עבורכם.

בדיקת הרכב הפוליסה

לפעמים קורה ואנשים "מתעוררים" לבדוק מה ביטוח הרכב שלהם כולל. וכך הם מבצעים איתור כל כתבי השירות הנלווים לפוליסה. הם  בודקים לעומק כל שורה ומנסים לייעל את הפוליסה בהתאם לתוצאות. לצורך כך מומלץ להיעזר בסוכן ביטוח מקצועי שיוכל לכוון אתכם בצעדים המתאימים לכם.

איך מאתרים כתב שירות רכב חלופי?

הדרך לביצוע איתור כתבי שירות, שונה מאוד מהדרך שהייתה מקובלת בעבר וכיום. כדי לאתר כתב שירות בעבר ביב צורך לפנות אל חברת הביטוח המבטחת ולשמוע ממנה את הפרטים. כל חברת ביטוח מתנהלת בקצב אחר ולכן העניין היה יכול לארוך מספר ימים. כיום, קל הרבה יותר לאתר ביטוחים, עושים זאת באמצעות אתר הר הביטוח המוכר.

מה זה הר הביטוח?

הר הביטוח הוא אתר אינטרנט שהקים משרד האוצר במטרה למנוע את חוסר המודעות השולטת בנושא הביטוחים ובכך למנוע את הביטוחים המיותרים, הכפולים ואת יתר הבעיות בנושא. אט אט האתר מתפתח יותר ויותר, נכון להיום, הבדיקה באתר מספקת נתונים טובים, אך עדיין יכולים להיווצר טעויות ופערי מידע בין המצוי למופיע באתר. השימוש באתר הוא חינמי, ללא עלות ניתן למצוא דרכו את כל הביטוחים הרשומים על שימכם.

איך משתמשים בהר הביטוח?

כדי לקבל את רשימת כל הביטוחים הרשומה על שימכם, יהיה עליכם להיכנס לאתר הממשלתי, להזין פרטים מזהים ולהמתין לאישור הנתונים. לאחר מספר שניות תופיע רשימת כל הביטוחים הרשומים על שימכם. את הדו"ח תוכלו לייצא לדו"ח הר הביטוח שבאמצעותו תוכלו למפות את כל הנתונים ולבדוק מה רצוי לשנות לייעול הביטוחים הקיימים.

למה לעבוד קשה?

סוכנות הביטוח ארנפלד ביטוחים מציעה שירות בדיקת ביטוחים בהר הביטוח חינם ללא עלות. כך תוכלו לקבל את דו"ח הר הביטוח בצירוף הסבר על כל שורה. מוזמנים לקבל עוד היום את הדו"ח שלכם. ליצירת קשר לחצו כאן.

איתור כתב שירות שירותי רכב וגרירה מורחב דרך דוח הר הביטוח
איתור כתב שירות שירותי רכב וגרירה מורחב דרך דוח הר הביטוח
תמונה של קובי ענבר
נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא
השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
כתבות נוספות בנושא
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם סוכן ביטוח, אשמח לקבל פרטים.