ארנפלד סוכנות לביטוח

איתור ביטוח רכב

ביטוח רכב הוא ביטוח חובה לכל רכב בישראל העולה על הכביש. מדובר בביטוח שתוקפו פג ויש צורך לחדש אותו אחת לתקופה. כאן ריכזנו מידע בנושא. כי כל בעל רכב צריך לדעת מה קורה בתיק הביטוחי שלו. איתור ביטוח רכב מתאפשר במספר דרכים מגוונות כשהיעילה שבהם היא דרך דו"ח הר הביטוח. אם יש לכם שאלות בנושא, מוזמנים להפנות אותנו לצוות סוכנות הביטוח ארנפלד.

 

מה כולל ביטוח רכב?

ביטוח רכב הוא ביטוח חובה אותו כל נהג חייב לרכוש לפני שהוא יוצא לנהוג. נהיגה ברכב ללא ביטוח היא עוון פלילי. יש את הביטוח הבסיסי המבטח את מי שעלול להיפגע מנסיעת הרכב. ויש את הביטוחים המקיפים יותר: ביטוח מקיף הכולל מגוון כיסויים ביטוחיים וביטוח צד ג' המעניק כיסוי ביטוחי גם לרכב הנפגע עצמו ולגורם אחר שנפגע מהרכב. אף נהג לא רוצה להסתבך בתביעת ענק לתשלום פיצויים בגין תאונה בה רכבו היה מעורב. ולכן, רכישת ביטוח רכב היא יותר מהכרחית. הבעיה היא שלא כולם יודעים מה קורה בתיק הביטוחים שלהם. מה עושים במצב כזה? קמים ומחפשים את הביטוח הקיים.

 

למה מבצעים איתור ביטוח רכב?

אנשים לא קמים ביום בהיר ומחליטים לחפש אילו ביטוחים רשומים על שמם… לכל אחד יש את סדר יומו ואף אחד לא מחפש לעצמו מטלות נוספות… כאשר מדובר בביטוח רכב, פעמים רבות החיפוש מתבצע בדחיפות כעוד משימה לביצוע. ריכזנו לכם כאן את הסיבות המובילות לכך.

מקרה ביטוחי

לפעמים מעורבות בתאונת דרכים מעוררת את הנהג לבדוק מה קורה עם ביטוח הרכב שיש לו. הוא לא רוצה לגלות שאין לו הגנה מספקת. לצערנו, יש נהגים שרק לאחר שהיו מעורבים בתאונה הם מגלים כי הביטוח שלהם לא נתן מעטפת מספקת. וכך, הם נאלצים לשלם הון לא מבוטל מכספם. אז נכון, מעורבות במקרה ביטוחי היא בהחלט זמן לחשבון נפש ולבדיקת המצב הביטוחי הקיים. אך אם אין לכם ביטוח, לא תוכלו לרכוש אותו לכיסוי הנזק שנגרם קודם לרכישה… חשוב לבדוק מראש את נתוני הביטוח ולהתאימם לצורך העולה.

 

מניעת כפל ביטוחי

כפל ביטוחי הוא מצב בו מבוטח הוא בעל שני ביטוחים המכילים רכיבי ביטוח זהים. למרות הפרמיה החודשית הכפולה, הוא לא יזכה לקבל פיצוי כפול בעת מימוש הביטוח. חברות הביטוח המבטחות אותו יחלקו את ביניהן את גובה הפיצוי הנדרש לתשלום. על פי נתוני משרד האוצר, קרוב לחצי מאחוז המבוטחים לא יודעים כי הם משלמים מחיר יקר על כפל ביטוחי. כדי להימנע מכך, מאתרים את הביטוחים הקיימים ומבטלים את הביטוח הפחות משתלם.

 

עדכון וחידוש הביטוח

ביטוח רכב הוא לא ביטוח שנשאר לאורך זמן… יש צורך בחידוש ביטוח רכב אחת לשנה / שנתיים – בהתאם לתקנון החברה המבטחת. לא מזמן הגיע אלינו אדם שאפילו לא יודע שהוא נוהג על רכב לא מבוטח, למרות שרכישת ביטוח כזה היא חובה חוקית. לא כל חברת ביטוח מעדכנת את מבוטחיה כי תוקף הביטוח תם… ובדיוק בגלל זה צריך לבצע את בדיקת הר הביטוח.

 

הרחבת המעטפת הביטוחית

לכל פוליסת ביטוח ישנן החרגות ותנאים משלה. כאשר מבוטח רוצה לייעל את התיק הביטוחי, הוא פונה לבצע איתור ביטוח רכב, בודק את התנאים הנלווים לביטוח וכך הוא בוחר את הביטוח המציע את התנאים המתאימים לו ביותר.

 

הוזלת מחיר הביטוח

ענף הביטוח מלא תחרות. כל חברת ביטוח מתחרה בחברותיה וכל אחת מהן מעוניינת להגיע אל כמה שיותר לקוחות. לצורך כך החברות מגמישות את תנאי הביטוח. יש חברות המוזילות את מחיר הביטוח לעומת אחרות המשלבות ביטוח בתנאים מקיפים יותר. המרוויח הראשי מכל הסיפור הוא דווקא המבוטח שיכול לנצל את ההזדמנות ולערוך השוואת מחירי ביטוח למציאת הביטוח הזול ביותר. בנקודה זו חשוב לציין כי בהשוואת ביטוחים אסור לשכוח את יתר תנאי הביטוח. הרי אמנם מחיר הביטוח הוא זול, אך מה הוא תועלתי אם הוא לא מעניק הגנה ביטוחית מספקת???

 

איך מאתרים ביטוח רכב?

איתור ביטוח רכב יכול להתבצע במספר דרכים. הדרך המוכרת ביותר כיום, בשנת 2023, היא דרך דו"ח הר הביטוח. אבל גם היום וגם פעם, הדרכים היו מגוונות.

 

איתור ביטוח רכב בעבר

בעבר כדי לבצע איתור ביטוח רכב, היו בודקים את דו"ח החיוב לתשלום. הרי על ביטוח אמורים לשלם. וכך, יצאו מתוך נקודת הנחה כי אם הביטוח לא מופיע בשורות החיוב של כרטיס האשראי / הבנק, הביטוח לא נמצא. בסופו של דבר, היו מקרים בהם היו למבוטחים מספר חשבונות בנק והאיתור בדרך הזו היה מורכב מידי. מבוטח שידע את שם חברת הביטוח המבטחת אותו, פנה אליה ישירות וביקש ממנה את המידע הקיים על שמו. גם כאן הייתה התנהלות הכפופה להתנהלות חברות הביטוח העובדות בקצב שלהן. כדי לייעל את התהליך, משרד האוצר הקים את אתר הר הביטוח בו נעזרים בשנים האחרונות.

 

איתור ביטוח רכב כיום

כיום יש את אתר הר הביטוח הממשלתי בו נעזרים כדי לאתר ביטוחים אלמנטריים כמו ביטוח רכב, ביטוח בריאות ועוד. מדובר באתר ממשלתי המקבל את המידע ללא הרף מחברות הביטוח. כל חודש מחדש האתר מתעדכן וכך, הוא מציג את רשימת הביטוח המופיעה במערכת על שם המבוטח. בצורה כזו המבוטח מצליח לקבל בלחיצת כפתור את המידע על כל הביטוחים המופיעים על שמו. אם יש לו ביטוח רכב, הביטוח גם יופיע בדו"ח הר הביטוח.

 

איך זה עובד?

כדי לקבל את דו"ח הר הביטוח עליכם להיכנס לאתר הר הביטוח הממשלתי, להזין פרטים אישיים מזהים לאימות הנתונים ולבחור בשירות "חיפוש ביטוחים על שמי" תוך מספר רגעים יופיע דו"ח הר הביטוח האישי שלכם. תוכלו להוריד אותו כקובץ אקסל או לשלוח אותו לכתובת מייל שתזינו במערכת. הדו"ח מרכז את הנתונים העיקריים הנדרשים בעת איתור ביטוח רכב או כל ביטוח אחר:

  • שם הפוליסה ומספרה וכמובן שם חברת הביטוח המבטחת
  • רשימת כל הביטוחים הקיימים
  • מחיר הפרמיה החודשית
  • מצב הביטוח
  • כתבי שירות הנספחים אליו
  • הדרך ליצירת קשר עם החברה המבטחת

 

למה אתר הר הביטוח לא מביא את כל המידע?

בסופו של דבר, איתור ביטוח רכב דרך הר הביטוח הניא הדרך הנפוצה ביותר כיום. למרות זאת, יש גם חסרונות לשימוש באתר הר הביטוח והעיקרי שבהם: האתר עלול לא להנגיש את כל המידע.

זה יכול לקרות בגלל מספר גורמים:

  • יש חברות ביטוח המחתימות את מבוטחיהן על אי העברת מידע למאגר המידע של הר הביטוח וכך, הן פטורות מדיווח שוטף (בתור מבוטחים, על תחתמו על מסמך שכזה!).
  • האתר מתעדכן אחת לחודש ויתכן שהמידע עדיין לא עודכן.
  • תקלות טכניות עלולות לצוץ כמו בכל מקום.
  • ביטוחים לא פעילים לא יופיעו.

 

מה עושים כדי לייעל את הבדיקה?

כדי לייעל את הבדיקה נעזרים בליווי מקצועי ופונים אל סוכן ביטוח לעריכת בדיקת בטוחים מקצועית ומקיפה. איש מקצוע ידע למפות את מצב הנתונים ולבדוק שאכן, הביטוחים הקיימים עונים על הצרכים העולים. בדיקה כזו יעילה יותר מבדיקה עצמאית והיא מומלצת לביצוע אחת לשנתיים וחצי.

איתור ביטוח רכב דרך דוח הר הביטוח
איתור ביטוח רכב דרך דוח הר הביטוח
תמונה של קובי ענבר
נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא
השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
כתבות נוספות בנושא
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם סוכן ביטוח, אשמח לקבל פרטים.