ארנפלד סוכנות לביטוח

איתור כתב שירות פנסים ומראות דרך דו"ח הר הביטוח

על פי חוק, כל רכב העולה על הכביש צריך להיות מבוטח. הביטוח הבסיסי הוא הביטוח הנדרש על פי חוק והוא מכונה ביטוח רכב חובה. מרביתנו לא מסתפקים רק בביטוח הבסיסי ובוחרים להרחיב את המעטפת הביטוחית בביטוחים נוספים וכתבי שירות. רבים מגיעים לממצב בו הם לא יודעים איך לאתר את הביטוח שלהם. כאן ריכזנו מידע על האפשרות לבצע איתור כתב שירות פנסים ומראות. איך ולמה עושים את זה? נקווה שהמידע שכאן יביא לכם תועלת.

 

מה זה כתב שירות?

כל פוליסת ביטוח תכלול כיסויים מסוימים אותם חברת הביטוח מחויבת להעניק על פי חוק. לכיסויים הבסיסיים חברות הביטוח מוסיפות עוד כיסויים הכלולים בפוליסה. אך יש לא מעט החרגות וכיסויים שלא כלולים בפוליסה. מי שמעוניין לרכוש אותן, רוכש כתב שירות הנלווה לפוליסה. מדובר בהרחבה לפוליסה שנרכשה. כתב השירות הוא מעין מסמך בו חברת הביטוח מתחייבת להעניק למבוטח שירות במקרים מסוימים. זה יכול להיות בעת בעיית בתדלוק, צורך ברכב חלופי ובמקרה שלנו, נזק לפנסים ולמראות. חברות הביטוח לא רשאיות למכור כתבי שירות לחוד. כתב השירות נמכר יחד עם הפוליסה ובכפוף לה. מחיר כתב השירות יהיה תמיד נמוך יותר ממחיר הפוליסה עצמה.

מה ביטוח רכב כולל?

ביטוח רכב הוא ביטוח הכולל 3 מרכיבי כיסוי עיקריים:

  • ביטוח רכב חובה – במסגרת ביטוח זה הביטוח מעניק כיסוי ביטוחי לנהג הרכב, להולכי הרגל ולנהגים אחרים העלולים להינזק מתאונה שהרכב עלול לבצע.
  • ביטוח צד ג' – מעניק כיסוי ביטוחי במקרים בהם הרכב המבוטח גרם נזק לרכוש אחר. גם הרכב עצמו יבוטח בסעיף זה.
  • ביטוח מקיף – הוא ביטוח הכולל מגוון רחב של כיסויים וכתבי שירות הנבחרים בהתאם לרצון המבוטח. זה יכול לכלול כיסוי ביטוחי למקרה בו הרכב מוכרז כטוטאל לוס, פנצ'ר בגלגל, שירותי גרירה, תיקון נזק לפנסים ועוד. כיסויים אלו נמכרים ככתבי שירות הנלווים לפוליסה עצמה.


למה לבצע איתור כתב שירות פנסים ומראות?

הסיבות לביצוע איתור כתב שירות פנסים ומראות הוא מגוון. החלטנו לרכז כאן את המובילות שבהן. אך שימו לב, סיבות אלו יכולות להיות רלוונטיות לביצוע איתור ביטוח אחרים ולא דווקא כתב השירות אותו הזכרנו כאן.

מקרה ביטוחי

לא מעט אנשים פונים לבצע איתור כתב שירות פנסים ומראות לאחר שהם מגלים שהפנסים או המראות ברכבם, ניזוקו… כדי להימנע מהפסד כספי, הם פונים כמוצא אחרון לבדוק אולי יש להם כתב שירות ששכחו ממנו. חשוב לציין כי בשלב כזה לא ניתן לרכוש כתב שירות כדי לקבל את שירות חברת הביטוח. ביטוחים קונים לפני שצריך. לכל ביטוח יש תקופת אכשרה ולכן, אם תגלו בבדיקה שאין לכם כתב שירות כזה, תוכלו לרכוש כדי שיהיה לכם. אבל לנצל אותו תוכלו רק לאחר תום תקופת האכשרה שאורכה משתנה בין חברת ביטוח אחת לשנייה. חכם עיניו בראשו ורוכש את הביטוחים מראש.

כפל ביטוחי

כפל ביטוחי הוא מצב בו מבוטח משלם למספר חברות ביטוח עבור ביטוח זהה ובכך יש לו יותר מביטוח אחד המציע את אותו הכיסוי. במקרה כזה המבוטח לא מרוויח פיצויים כפולים כמו שרבים טועים לחשוב. ההפך הוא הנכון, חברות הביטוח נושאות יחד בנטל התשלום וכך, המבוטח מקבל את אותו סכום פיצוי שהיה מקבל אם לא היה מבוטח בעוד ביטוח. בכפל ביטוחי המבוטח מפסיד כסף מידי חודש וחבל. ניתן למנוע את זה על ידי בדיקת מוקדמת. מבצעים איתור של כל הביטוחים הקיימים לצד איתור כתב שירות פנסים ומראות ויתר כתבי השירות הקיימים וכך, עוברים שורה אחר שורה לוודא שאין כפילות בין הביטוחים וכתבי השירות הקיימים.

הוזלת הביטוח

התחרות בעולם הביטוח מתפתחת ללא הרף. כך חברות ביטוח רבות חדשות צצות, כל אחת מהן מעוניינת להגיע אל כמה שיותר לקוחות. וכך, הן מוזילות את המחיר, משנות את מה שהחוק מאפשר להן והמרוויח הראשי מכל הסיפור הוא דווקא המבוטח. מבוטח עם ראש על הכתפיים מנצל את ההזדמנות ואחת לתקופה עורך בדיקה שבסופה הוא מחליט אם להשאיר את הביטוח כפי שהוא, או לעבור לחברת ביטוח אחרת המציעה את אותו ביטוח במחיר נמוך יותר.

כדי להוזיל את הביטוח יש צורך בנתוני הביטוח הקיים לצורך עריכת השוואת ביטוחים. לאחר ביצוע איתור כתב שירות פנסים ומראות שיש ברשותכם, תוכלו להשוות אותו לכתב שירות זהה המוצע על  ידי חברת ביטוח אחרת.

בדיקת הרכב הביטוחי

ההרכב הביטוחי משתנה בין מבוטח למבוטח בהתאם לתקנון החברה המבטחת ובהתאם לנתוניו האישיים. מבוטחים שהמעטפת הביטוחית חשובה להם דואגים לבדוק אחת לתקופה מה כוללת הפוליסה שלהם. כך הם יודעים מהן ההחרגות על הפוליסה ואילו כתבי שירות יש להם. אם יש צורך, הם ממהרים לרכוש כתבי שירות לצורך הקיים. כאשר מונעים חסר ביטוחי, חוסכים אלפי שקלים ואפילו יותר. כך במקרה ביטוחי המבוטח לא יצטרך לשלם מכספו לתיקון הנזק וחברת הביטוח היא זו שתישא בנזק.

ייעול התיק הביטוחי והתאמתו לצורך הקיים

כל תיק ביטוחי ניתן לייעל ולשנות בהתאם לנתונים הקיימים המשתנים בהתאם למצבי החיים. סוכני ביטוח ממליצים על בדיקת ביטוחים תקופתית אחת לשנתיים וחצי בכדי להבטיח שהמעטפת הביטוחית הקיימת תישאר רלוונטית לאורך שנים. אם יש צורך בעריכת שינויים, זה בדיוק הזמן לבדוק איך ניתן לייעל את הביטוחים הקיימים.

איך מבצעים איתור כתב שירות, האם כמו כל ביטוח?

הדרך לאתר ביטוחים היום, שונה מאוד מהדרך שהייתה מקובלת בעבר. בעבר היה צורך לפנות אל חברת הביטוח ישירות ולבדוק מולה איזה ביטוח קיים. מי שלא ידע מי היא חברת הביטוח שמבטחת אותו היה צריך להתחיל לעקוב אחרי דו"חות החיוב החודשיים למציאת חברת הביטוח לה הוא משלם. היום העניינים הרבה יותר קלים תודות לאתר הר הביטוח.

מה זה הר הביטוח?

מדובר באתר ממשלתי שהוקם על ידי משרד האוצר במטרה להנגיש מידע לציבור המבוטחים בישראל. האתר משמש מעין מנוע לאיתור ביטוחים קיימים. באמצעות האתר ניתן לאתר ביטוחים, כתבי שירות נלווים, דו"ח העדר תביעות ולעשות סדר בתיק הביטוחי.

איך מוצאים ביטוחים בהר הביטוח?

השימוש באתר הוא קל ולא מורכב. כל שעליכם לעשות הוא להיכנס לאתר, להזדהות באמצעות מספר זהות, תאריך יציאה אחרון מהארץ ועוד שאלות כמו בכל כניסה לאתר ממשלתי. לאחר אימות הנתונים יהיה עליכם לבחור בשירות חיפוש ביטוחים על שמי וכך תופיע לפניכם רשימת כל הביטוחים שעל שימכם, כפי שהיא מופיעה במערכת.
לאיתור ביטוח וקבלת מענה מהצוות של סוכנות ארנפלד השאירו פרטים כאן.

מהי הדרך היעילה ביותר למציאת כתב שירות בקלות?

בסופו של דבר, מי שמעוניין לבצע איתור כתב שירות פנסים ומראות או כל ביטוח אחר בקלות ובמהירות, פונה עריכת בדיקה מקצועית באמצעות סוכנות ביטוח. בדיקה באמצעות סוכנות עדיפה בגלל שהיא מעמיקה יותר והיא יכולה להביא גם נתונים שלא הופיעו בדו"ח הר הביטוח.

ארנפלד סוכנות ביטוחים מנגישה שירות בדיקת ביטוחים וכך, כל מי שרוצה לערוך סדר בביטוחים שלו, מוזמן להיעזר במומחים בתחום. התועלת מבדיקה זו היא רבה, במיוחד כאשר מדובר בבדיקה לא נעשתה כבר מספר שנים.

תשובות לשאלות נפוצות בנושא

כמה עולה השימוש באתר הר הביטוח?

השימוש באתר הר הביטוח הוא חינמי וניתן להיעזר בו ללא תשלום וללא הגבלה.

כמה עולה בדיקת ביטוחים בהר הביטוח המתבצעת על ידי סוכן?

סוכני ביטוח לא גובים תשלום עבור בדיקת ביטוחים בהר הביטוח. כאשר מדובר בבדיקה מקיפה יותר שהיא לא רק בדיקה של הר הביטוח אלא ביצוע פעולות נוספות, ייתכן ויגבו ממכם תשלום. הכל בהתאם לתנאי סוכנות הביטוח אליה פניתם.

איפה מופיעים כתבי השירות בדו"ח הר הביטוח?

כתבי השירות יופיעו בדו"ח הר הביטוח לצד פוליסת הביטוח המרכזית. כאשר מבצעים איתור כתב שירות פנסים ומראות לצורך הדוגמא, יש לבדוק את שורה כתבי השירות הנלווית לפוליסת ביטוח רכב. כיון שזו הפוליסה אליה כתב השירות נלווה.

 

איתור ביטוח ניתוחים עם פיצוי דרך דוח הר הביטוח
איתור ביטוח ניתוחים עם פיצוי דרך דוח הר הביטוח

 

תמונה של קובי ענבר
נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא
השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
כתבות נוספות בנושא
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם סוכן ביטוח, אשמח לקבל פרטים.