ארנפלד סוכנות לביטוח

איתור כתב שירות שמשות מורחב דרך דו"ח הר הביטוח

האם ניתן לאתר כתב שירות דרך דו"ח הר הביטוח? כאן ריכזנו לכם מידע על הדרך לאיתור כתבי שירות בתחום הביטוח. צוות סוכני הביטוח של ארנפלד ביטוחים שמח להנגיש לכם כאן מידע מקצועי. על כל שאלה בנושא כדאי שתפנו לצוות לקבלת מענה מדויק למקרה שלכם.

 

מה זה כתב שירות?

כאשר רוכשים ביטוח כלשהו, יש את הפוליסה הבסיסית אותה חברת הביטוח אמורה לספק על פי חוק. אליה מתווספות הרחבות. חברת הביטוח יכולה להחליט לצרף לביטוח הנמכר הרחבה שתרחיב את הכיסוי. תנאי הכיסוי המורחב והפרטים עליו לא יופיעו בפוליסה עצמה אלא במסמכים הנלווים לפוליסה עצמה. למסמכים אלו יש שם "כתבי שירות".

המבוטח הוא זה שמחליט אם הוא רוצה לרכוש את כתבי השירות או לוותר עליהם. הוספת כתב שירות לביטוח יכולה לייקר את הפוליסה כמו שהפחתה יכולה להוזיל. כתב שירות מכונה גם ריידר בשפה מקצועית. מדובר במעין שירות המשלים את המענה שהפוליסה הנמכרת מציעה. כתב שירות הוא לא ביטוח בפני עצמו. הוא מעין התחייבות של הספק לספק מענה במקרים מסויימים.

חשוב לציין כי החוק אוסר על חברות הביטוח לחייב את המבוטח לרכוש כתב שירות יחד עם הביטוח עצמו. ההחלטה אם לרכוש כתב שירות בנוסף לביטוח, היא של המבוטח בלבד.

מחיר כתב שירות נקבע על ידי החברה המבטחת. אך חשוב לזכור כי על פי חוק מחיר כתבי השירות לא יכול להיות יקר יותר ממחיר הפוליסה עצמה. כתב השירות לא יכול להינתן ללא עלות והוא תמיד יעלה סכום כלשהו. את כתב השירות מבוטח יכול לבטל בכל רגע שירצה מבלי לספוג נזקים וקנסות. מרגע הודעת הביטול כתב השירות מבוטל. גם אם המבוטח שילם מראש על הביטוח, הוא יהיה זכאי לקבל החזר על תקופת הביטוח שלאחר הביטול.

 

באילו ביטוחים ניתן לבצע איתור כתב שירות?

ניתן לאתר כתבי שירות רק בביטוחים בהם הם קיימים. וכמו שניתן להבין, לא בכל ביטוח יש כתבי שירות. בביטוח תאונות אישיות לדוגמא, אין כתבי שירות. כדי לערוך סדר בנושא, חילקנו את סוגי כתבי השירות הקיימים בהתאם לתחומי הביטוח:

  • ביטוח דירה – כתב שירות לביטוח דירה יכלול הרחבה על נזקי צנרת שלא כלולים בפוליסה עצמה, דודי שמש, מכשירים חשמליים וכדומה.
  • ביטוח בריאות – כתבי השירות הידועים ביותר הם בביטוח בריאות. הם יכללו הרחבות כמו טיפולים משלימים, בדיקות שונות, ייעוץ מקצועי נוסף וכן הלאה.
  • ביטוח רכב – לצד ביטוח הרכב המוכר יש כתבי שירות רבים בביטוח זה: רכב חלופי, החלפת גלגל בדרכים ועוד.

 

למה לאתר כתבי שירות?

איתור כתב שירות מתבצע ממגוון סיבות:

  • מציאת כתב שירות לכיסוי העלויות – יש מבוטחים שמבצעים איתור כתב שירות לאחר שהם מעורבים במקרה ביטוחי והם מגלים שהעלויות גבוהות עבורם. איתור כתב שירות בזמן כזה נחשב למאוחר מידי. ואם המבוטח הוא לא בעל כתב שירות? הוא ימצא את עצמו סופג נזקים כבדים מהם הוא יכול להימנע ברכישת כתבי שירות מראש. יש מבוטחים שפונים לחפש את כתב השירות כי הם יודעים שיש להם אחד כזה, הם פשוט לא יודעים לאיזו חברת ביטוח עליהם לפנות כדי לממש אותו.
  • מניעה של כפל ביטוחי – יש מבוטחים שמשלמים מספר פעמים על אותו ביטוח ללא ידיעתם. וכך, יש להם גם פוליסות ביטוח זהות לצד כתבי שירות הנותנים את אותו מענה. על כל כתב שירות הם משלמים וחבל לשלם מחיר כפול. חשוב לאתר ביטוחים כפולים ולבטל אותם מבעוד מועד. במיוחד כאשר מדובר בתחום ביטוח ממנו המבוטח לא ירוויח מרכישת שני ביטוחים זהים.
  • ייעול התיק הביטוחי – שינויים בפוליסה הם דבר מתבקש. החיים הם דינאמיים וכל נתון עשוי להשפיע על צרכי הביטוח שלנו. כאשר מבוטח מחליט לקחת את העניינים לידיים ולבדוק את היקף הביטוחים שלו, הוא מגלה פעמים רבות שהוא אמנם מבוטח מפני מקרים מסוימים, אך יש הרחבות נוספות שהוא יכול לקבל בתוספת מחיר ולייעל את ההיקף הביטוחי באמצעותן. בכל ייעול של התיק הביטוחי חשוב לבצע לפני הכל איתור כתב שירות.


הדרך לאיתור כתב שירות

את כתב השירות ניתן לאתר באמצעות דו"ח הר הביטוח. מדובר במערכת ממשלתית שנועדה להקל על ציבור המבוטחים בישראל במציאת הביטוחים הקיימים על שמם. השימוש באתר הוא חינמי וללא הגבלה.

כל שתצטרכו לעשות הוא להיכנס לאתר ולהזין נתונים מזהים כמו בכל כניסה לאתר ממשלתי. לאחר האימות יהיה עליכם לבחור את השירות הרצוי: "חיפוש ביטוחים על שמי". תוך מספר רגעים יופק דו"ח הר הביטוח האישי שלכם ובו ירוכזו נתוני כל הביטוחים שלכם.

 

אילו נתונים יופיעו באתר הר הביטוח?

מערכת הר הביטוח מקבלת נתוני ביטוח מחברות הביטוח עצמן. הדו"ח יכלול רשימת ביטוחים לקריאה בלבד (לא ניתן לבצע שינויים בפוליסות הביטוח דרך האתר). רשימת הביטוחים תכלול:

  • שם פוליסת הביטוח
  • מספר הפוליסה לאיתור קל יותר
  • סוג הפוליסה -אישית או קבוצתית
  • מחיר הפרמיה של הפוליסה – האם מדובר בסכום חודשי קבוע, חד פעמי או משתנה
  • כתבי שירות והרחבות הנלוות לפוליסה
  • שם החברה המבטחת והדרך ליצירת קשר עימה
  • תקופת הביטוח – שימו לב כי שורה זו לא תמיד מעודכנת בהתאמה
  • פירוט  כיסויי ביטוח הבריאות הקיים

 

חשוב לזכור כי הדו"ח לא כולל את המידע על הפוליסות עצמן וכדי לקבל מידע מקיף על כל פוליסה, אין ברירה אלא לפנות לחברת הביטוח באופן ישיר. איתור כתב שירות דרך דו"ח הר הביטוח הוא די פשוט. הבעיה היא שלא כל מבוטח יודע לפענח את המידע שמופיע בדו"ח.

ההתייחסות אל המידע שבדו"ח צריכה להיות כאילו מישהו עשה עבורכם את העבודה, ריכז לכם את הנתונים. אבל עדיין כדי לקבל את המידע המלא (ולא את ראשי הפרקים בלבד), עליו לעבור פרט פרט ולבדוק איך ניתן לייעל אותו. זו הסיבה בשלה רבים מעדיפים לפנות לסוכן ביטוח כדי לקבל את המידע המקיף ביותר בדרך הקלה ביותר.

איתור כתב שירות באמצעות סוכן ביטוח

כל סוכן ביטוח יוכל לאתר עבורכם את כתבי השירות הרשומים על שימכם ונלווים לפוליסות הביטוח שלכם. חשוב לזכור כי בדיקת ביטוחים הנעשית על ידי סוכן ביטוח היא מקצועית ומקיפה הרבה יותר.

סוכן ביטוח ידע למפות את הנתונים ולבדוק אילו כתבי שירות אתם צריכים בהתאם לנתונים הקיימים, לאחר האיתור הוא יבדוק אם הביטוחים נותנים מענה לצרכים או שיש צורך ברכישת כתבי שירות נוספים. סוכן הביטוח יוכל להמליץ לכם על כתבי שירות מתאימים שעשויים לייעל את תיק הביטוח שלך בצורה משמעותית.

 

צוות ארנפלד ביטוחים כאן בשבילכם

כל אחד רוצה לחסוך ולשלם כמה שפחות. אך יחד עם זאת, הרצון לקבל את התמורה הגבוהה לא יורד. סוכני הביטוח של ארנפלד ביטוחים ידעו למפות עבורכם את הצרכים האישיים ולמצוא עבורכם את הביטוחים המתאימים ביותר לתנאי החיים שלכם. בסופו של דבר ביטוח נועד לספק למבוטח הגנה וביטחון. מוזמנים כבר עכשיו ליצור קשר עם מיטב המומחים כדי לקבל מענה מדויק שיגדיל את החיסכון שלכם בתחום הביטוח.

איתור כתב שירות שמשות מורחב דרך דוח הר הביטוח
איתור כתב שירות שמשות מורחב דרך דוח הר הביטוח
תמונה של קובי ענבר
נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא
השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
כתבות נוספות בנושא
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם סוכן ביטוח, אשמח לקבל פרטים.