ארנפלד סוכנות לביטוח

איתור כתב שירות טיפול משפטי – צד שלישי דרך דו"ח הר הביטוח

אין ספק כי נהיגה ברכב מלווה בסיכונים נלווים רבים. כדי להימנע מחוסר יציבות שתביעות בגין תאונות ופגיעות רכב עלולות להביא, רוכשים ביטוח רכב הכולל מגוון רחב של כיסויים ביטוחיים המספקים הגנה ומכסים נזקים במקרים מסוימים. אחד הכיסויים המוכרים הוא כתב שירות טיפול משפטי. איך מבצעים איתור כתב שירות טיפול משפטי – צד שלישי? על כך ריכזנו לכם כאן מידע שיכול לסייע לכם.

מה זה בכלל כתב שירות?

כל פוליסת ביטוח כוללת כיסויים ביטוחיים על מקרים מסוימים. כל פוליסה כוללת החרגות משלה וכך לא פעם מבוטחים מגלים שאמנם הביטוח מכסה נזק שנגרם מניסיון פריצה לרכב, אך הוא לא מכסה נזק שנגרם מוונדליזם על רקע לאומני. ברכישת פוליסת הביטוח חשוב לבדוק מה הוא כולל ומה לא מבוטח במסגרת הפוליסה הבסיסית. את כל הדברים שלא מבוטחים בפוליסה הבסיסית ניתן לבטח על ידי רכישת הרחבות לביטוח. ההרחבה לביטוח נמכרת כתבי שירות ומדובר במסמך בו חברת הביטוח מתחייבת לספק שירות חברה חיצונית מסוימת שתטפל בנזק שנגרם בגין מקרה מסוים. כתבי השירות מכונים "ריידרים" בשפה המקצועית והם נמכרים רק בצמידות לפוליסה העיקרית. על פי חוק הם לא יכולים להינתן חינם על ידי חברת הביטוח ומצד שני, מחירם חייב להיות נמוך יותר ממחיר הפוליסה עצמה. ניתן למצוא סוגים רבים של כתבי שירות כמו כתב שירות רכב חלופי, כתב שירות שירותי דרך וגרירה, כתב שירות פנסים ושמשות וכמובן, כתב שירות טיפול משפטי צד שלישי.

מה כולל כתב שירות טיפול משפטי – צד שלישי?

לדאבונינו, לא מעט נהגים מוצאים את עצמם נתבעים בגין מעורבות בתאונת דרכים או שרכבם גרם נזק ברכוש או בנפש. במקרים כאלו עוגמת הנפש היא גדולה, על הנהג לגייס לעצמו סיוע משפטי טוב כדי לצאת זכאי, הוא צריך מישהו שייצג אותו בצורה מקצועית ונכונה והסיוע המשפטי הוא קריטי. בביטוח צד ג', לצד הכיסוי הביטוחי לנזק שנגרם לרכוש גורם אחר. ניתן לרכוש כתב שירות המאפשר למבוטח לקבל הגנה משפטית מפני תביעות אזרחיות ותעבורתיות במימון חברת הביטוח. הכיסוי ניתן רק על תביעות שהוגשו נגד המבוטח לאחר חתימתו על הסכם הביטוח (יש חברות ביטוח המבטחות גם תביעה שהוגשה שנה לפני רכישת הביטוח אך הן פחות מצויות).

הכיסוי הניתן מכסה את העלויות המשפטיות הנלוות לתביעה שהתקבלה ולייעוץ המשפטי הנדרש, יש חברות ביטוח המתנהלות בצורת החזר ומחזירות למבוטח את הכסף ששילם לעומת חברות אחרות המתנהלות בצורה אחרת: המבוטח פונה לחברת הביטוח שמעמידה לרשותו עו"ד מומחה לתחום והוא נדרש לשלם דמי השתתפות בהתאם לנכתב בכתב השירות.

אילו סוגי ביטוחים ביטוח רכב כולל?

את ביטוח הרכב המוכר לנו, ניתן לסווג לשלוש קטגוריות עיקריות:

  • ביטוח רכב בסיסי – מכונה גם "ביטוח חובה" מדובר בביטוח הבסיסי ביותר ועל פי חוק כל רכב חייב להיות מבוטח בו. נהיגה ללא ביטוח היא עוון פלילי. ביטוח זה מכסה נזקים שנגרמו לאנשים בגין הרכב המבוטח. כך חברת הביטוח משלמת את הנזקים והפיצויים והנפגעים לא צריכים להתמודד עם פציעה כשאין מי שיפצה אותם עליה.
  • ביטוח צד ג' – מכסה נזקים שנגרמו לרכוש על ידי הרכב המבוטח. זה יכול להיות פגיעה ברכב אחר, פגיעה במחסומים וכדומה. פגיעות כאלו עלולות להגיע בסופו של דבר אל בית המשפט וכאן נכנס כתב שירות טיפול משפטי גורם שלישי לתמונה ומי שרוצה לרכוש אותו בצמוד לביטוח זה, יכול.
  • ביטוח מקיף לרכב – מדובר בביטוח המורכב ממגוון גדול של כיסויים אותם ניתן רכוש ככתבי שירות לחוד וניתן לרכוש אותם כפוליסה מאוחדת. ההמלצה היא לבדוק מה כוללות הפוליסות הבסיסיות, מהם הצרכים וכך, להתאים לכל צורך שעולה – כיסוי ביטוחי מתאים. לפעמים הביטוח המקיף כולל כיסויים שלא נדרשים למבוטח כמו רדיו חלופי, רכב חלופי וכדומה, מי שלא משתמש ברדיו או שיש לו גם ככה שני רכבים, לא יצטרך לשלם יותר כל חודש רק בשביל לבטח את עצמו בנקודות אלו…

איך מבצעים איתור כתב שירות טיפול משפטי – צד שלישי?

את כתבי השירות ניתן לאתר ברשימת הביטוחים כמו יתר הביטוחים. בעבר הדרך לאיתור ביטוחים הייתה מסתכמת בפנייה לחברות הביטוח ובבקשת הפרטים הרשומים בה. כיום ניתן לבצע בדיקה עצמאית ולקבל את המידע המלא על כל הביטוחים דרך מערכת הר הביטוח הממשלתית. דרך נוספת לאיתור ביטוחים היא לפנות לסוכן ביטוח לביצוע הבדיקה הזו.

איתור כתב שירות דרך דו"ח הר הביטוח

הר הביטוח הוא אתר ממשלתי שהוקם על ידי משרד האוצר במטרה להנגיש לציבור המבוטחים את המידע על הביטוחים שלהם. על פי נתוני משרד האוצר מעל חמישים אחוז מאוכלוסיית המבוטחים בישראל משלמת על ביטוחים כפולים וחבל. כך קם רעיון הקמת האתר ומאז שהוא קם המודעות לעניין הולכת וגוברת. באמצעות האתר ניתן לקבל בקלות את רשימת הביטוחים הקיימת על שימכם.

כל שעליכם לעשות הוא להיכנס לאתר הר הביטוח הממשלתי (שימו לב לסיומת האתר -IL). בשלב הבא תצטרכו להזין נתונים מזהים כמו בכל כניסה לאתר ממשלתי. בחירה בשירות "חיפוש ביטוחים על שמי" יציג לכם את רשימת הביטוחים כפי שהיא מופיעה על שימכם. כאן לצד כל ביטוח קיים, יופיעו כתבי השירות הנלווים אליו. אם יש לכם ביטוח רכב, לצידו יופיעו כתבי שירות ביטוח רכב וכך תוכלו לאתר כל כתב שירות הנלווה לביטוח רכב שלכם.

למה לאתר ביטוחים וכתבי שירות?

איתור ביטוחים וכתבי שירות מאפשר לבעל הביטוח לחסוך עלויות, להוזיל מחירי ביטוח ולגלות חסר ביטוחי או ביטוחים כפולים ומיותרים. מי שרוצה לערוך סדר בתיק הביטוחי שלו, עורך בדיקת ביטוחים שגרתית. ההמלצה היא לערוך בדיקה כזו אחת לשנתיים לכל הפחות. ענף הביטוח מתפתח כל הזמן, חברות הביטוח מציעות פוליסות בתנאים מגוונים וכך ניתן להרוויח ולרכוש ביטוח מותאם יותר לצרכים הקיימים. סוכן ביטוח שמגיע מהשטח ידע לבדוק את העניין בצורה יעילה ביותר.

ריכוז הסיבות לאיתור ביטוחים:

  • מימוש הביטוח – חיפושים רבים נעשים כדי לאתר את החברה המבטחת שתממן את המקרה הביטוחי שארע.
  • מניעת חסר ביטוחי – הרשימה הקיימת תסקור את כל הביטוחים הקיימים וכך יהיה ניתן לראות מה לא מבוטח ואיפה חסר ביטוח.
  • מניעת תשלום כפול – כפל ביטוחי מתרחש באחוזים גבוהים בציבור המבוטחים ובאמצעות בדיקה פשוטה ניתן לזהות ביטוחים כפולים ולבטל אחד מהם.
  • התאמת התנאים – תנאי הביטוח משתנים וכך גם תנאי החיים, באמצעות בדיקה כזו ניתן לאתר את חברת הביטוח, לפנות אליה לקבל כל יתר הפרטים ולבדוק איך ניתן לייעל ולהתאים את הביטוח הקיים לצורך העולה.

אנו כאן לשירותכם

ארנפלד סוכנות ביטוח מנגיש שירות בדיקת ביטוחים בהר הביטוח ללא עלות. במקום להיכנס לאתר, לקבל את הדו"ח המרכז את הנתונים ולהתחיל לפענח אותו, הכל מונגש לכם על ידי אנשי מקצוע. עכשיו כשגם אתם יכולים להנות מכך, נצלו את ההזדמנות.

 

איתור כתב שירות טיפול משפטי - צד שלישי דרך דוח הר הביטוח
איתור כתב שירות טיפול משפטי – צד שלישי דרך דוח הר הביטוח

 

 

תמונה של קובי ענבר
נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא
השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
כתבות נוספות בנושא
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם סוכן ביטוח, אשמח לקבל פרטים.