ארנפלד סוכנות לביטוח

איתור ביטוח רכב חובה דרך דו"ח הר הביטוח

דו"ח הר הביטוח מאפשר למבוטחים רבים לקבל את המידע הביטוחי כפי שהוא מופיע על שמם במערכת הממשלתית. באמצעות המערכת ניתן לאתר ביטוחים שונים כמו ביטוחי חיים, ביטוחי בריאות, ביטוחי רכב וביטוחים לעסק. כאן ריכזנו מידע על הדרך לביצוע איתור ביטוח רכב חובה. על כל שאלה בנושא, צרו איתנו קשר, נשמח להנגיש לכם מידע נוסף, צוות ארנפלד ביטוחים.

 מה זה ביטוח רכב חובה?

על פי חוק כל רכב ממונע שעולה על הכביש, חייב להיות מבוטח בביטוח רכב. מדובר בביטוח בסיסי המגן על הנוהג מפני נזקים שהוא עלול לגרום להולכי רגל ונהגים אחרים בנהיגה על הכביש. מדובר בביטוח רכב בסיסי ביותר ומי שמעוניין להרחיב את הכיסוי הביטוחי המגן על הרכב, לא מסתפק בביטוח זה ורוכש ביטוח נוספים. רבים מכנים את הביטוח הבסיסי בשם ביטוח חובה כדי להבדיל בינו ליתר הביטוחים הנפוצים.

סוגי ביטוח רכב

ביטוח רכב נמכר ב-3 רמות נפרדות:

ביטוח רכב בסיסי –  מדובר בביטוח רכב חובה שעל פי חוק חייבים לרכוש אותו לפני נהיגה על הרכב. נהיגה ללא ביטוח זה היא עוון פלילי. ביטוח זה מעניק כיסוי ביטוחי לנזקי גוף שהרכב המבוטח עלול לגרום. כך הנוסע ברכב לא אמור לשלם סכומי פיצויים גבוהים ויקרים למי שהוא פגע בו בטעות, יש חברת ביטוח שמשלמת על הנזק הנגרם והוא משלם רק דמי השתתפות עצמית.

ביטוח רכב צד ג' – ביטוח זה מעניק כיסוי לנזקי רכוש שנגרמו על ידי הרכב המבוטח. אם הרכב המבוטח גרןם נזק לרכב אחר, בעל הרכב עלול להיתבע בתשלום הנזק שנגרם. ביטוח צד ג' מכסה נזקים שנגרמו לגורם אחר וכך המבוטח נדרש לשלם רק דמי השתתפות עצמית סמליים.

ביטוח מקיף לרכב – ביטוח מקיף הוא ביטוח הכולל גם ביטוח חובה, גם ביטוח צד ג' וגם כיסויים נוספים והרחבות שלא כלולות בביטוח הבסיסי. זה יכול להיות כיסוי לרכב חלופי במקרה של תאונה, שירותי דרך וגרירה או אפילו כיסוי לפנסים ולשמשות הרכב.

מהו הביטוח המומלץ ביותר?

לא יהיה נכון להמליץ על ביטוח בלי להכיר את הצרכים שלכם. לכל אחד צרכים אחרים ולכן לכל אחד יתאים ביטוח אחר. ככלל חשוב לזכור כי ביטוח רכב בסיסי הוא חובה על פי חוק. אף אחד לא רוצה למצוא את עצמו עובר על החוק רק בגלל שאין לו ביטוח תקף… החוק בסופו של דבר מגן עלינו וכך במקרה של נזק, יש מי שישלם פיצויים ואנשים לא מוצאים את עצמם חסרי אונים מול תביעות שכאלו. לצד ביטוח חובה, על ביטוח צד ג' אסור לוותר מהסיבה הפשוטה: כל אחד עלול להיתבע בתשלום נזקים שרכבו גרם לאחר. זה יכול להיות שער חניה שקרס, רכב שנהרס או כל רכוש אחר. כשיש ביטוח צד ג', חברת הביטוח מממנת את תיקון הנזק שנגרם והסיפור נגמר. ביטוח מקיף כולל מגוון רחב של כיסויים. לחלק הוא ממש קריטי ולהרבה נהגים יש כיסויים ממש מיותרים. לכן, ברכישת ביטוח רכב חשוב לבדוק מה כולל הביטוח וכך, להרחיב את ההגנה הביטוחית ולרכוש כיסויים נוספים בהתאם לנדרש.

למה מבצעים איתור ביטוח רכב חובה?

לא מעט אנשים פונים לחפש את הביטוחים שלהם. אחד הביטוחים המבוקשים ביותר הוא ביטוח רכב חובה. הסיבות לאיתור ביטוחים הן מגוונות. ריכזנו כאן את המרכזיות שבהן:

מימוש הביטוח

מעורבות בתאונה ותביעה שהתקבלה, מעירות את המבוטח לבדוק מה קורה עם הביטוח שלו. הוא רוצה לוודא שיש מי שיכסה את הנזק והתביעה לתשלום שהוא מקבל. לא כל אחד יודע איפה הוא מבוטח וכדי לאתר את חברת הביטוח, מבצעים איתור ביטוח רכב חובה. לאחר האיתור מקבלים את יתר הפרטים החשובים ומגישים תביעה לחברה המבטחת.

מניעת כפל ביטוחי

כפל ביטוחי הוא מצב בו למבוטח יש שני ביטוחים (או אפילו יותר) זהים. אין סיבה לבטח רכב אחד מספר פעמים על אותו נהג ובאותם תנאים… במימוש ביטוח חברות הביטוח בודקות שאין כפל ביטוחי וכך, כאשר הן מגלות שיש עוד חברת ביטוח ש"חברה לצרה" הן נושאות יחד בנטל התשלום והמבוטח לא מקבל תשלום גבוה יותר בגין הכפל הביטוחי. חבל לשלם על כפל ביטוחי. באמצעות בדיקת ביטוחים שגרתית ניתן לאתר ביטוחים כפולים ולמנוע תשלום כפול ויקר.

מניעת חסר ביטוחי

על פי חוק חובה לרכוש ביטוח רכב חובה. נהיגה על רכב לא מבוטח היא עוון פלילי ועלולה לגבות מחיר יקר. אף אחד לא מעוניין להיקנס על דבר כזה או חלילה למצוא את עצמו משלם פיצויים מכספו האישי… (סכומים כאלו עלולים להגיע למאות אלפי שקלים!). ביטוח כזה נרכש אחת לשנה בדרך כלל והוא פג תוקף בסופה של התקופה. כך שאם מעוניינים להמשיך את הביטוח, יש צורך לחדש אותו. לא כל חברת ביטוח תזכיר למבוטחים שלה על תוקף הביטוח וכך עלול להיווצר מצב בו חסר ביטוח. אל תחכו שחברת הביטוח תעדכן אתכם, היו ערניים וזכרו את תאריך החידוש הנדרש.

ייעול התיק הביטוחי

בלא מעט מקרים התיק הביטוחי לא ממש רווחי למבוטח. הוא משלם לא מעט כסף, אך התמורה לא מצדיקה את עצמה. איתור ביטוח מסוים היא הזדמנות לבדוק מה קורה עם תיק הביטוח ואם יש דרך לייעל אותו. זה יכול להיות באמצעות הפחתת מחיר הפוליסות, החלפת הפוליסות בפוליסות בעלות תנאים מתאימים יותר לתנאים הנוכחיים וכו'. לצורך ייעול התיק הביטוחי חשוב למפות היטב את הצרכים ולבדוק נתוןם אחר נתון מתוך ראייה לטווח הרחוק.

איך מאתרים ביטוח רכב חובה?

את ביטוח רכב חובה ניתן לאתר באמצעות סוכן ביטוח – מתאים למי שאוהב לקבל נתונים במהירות ובקלות, או באופן עצמאי, על ידי כניסה לאתר הר הביטוח הממשלתי ואיתור הנתונים המופיעים בו.

מהו אתר הר הביטוח?

מדובר באתר ממשלתי שהוקם על ידי משרד האוצר על מנת להנגיש לציבור המבוטחים בישראל את המידע על הביטוחים שלהם. לאחר שהנתונים הראו שמרבית המבוטחים לא מודעים למה שקורה עם תיק הביטוחים שלהם ורבים ממשיכים לשלם על ביטוחים כפולים או מיותרים, רק בגלל שאין להם דרך קלה להגיע למידע הביטוחי שלהם, הוחלט על הקמת מערכת הר הביטוח שתאפשר לכל מבוטח לקבל את המידע הביטוחי שלו באופן מקוון ופשוט. עד לפני הקמת המערכת, כדי לקבל את המידע הביטוחי המבוטח היה צריך לפנות לחברות הביטוח המבטחות אותו ומהן לשאוב את המידע. וכידוע, לכל חברה התנהלות בקצב אחר…

איך מקבלים את הפרטים?

כדי לקבל את פרטי הביטוח שלכם, עליכם להיכנס לאתר הר הביטוח הממשלתי, להזין פרטים מזהים כמו בכל כניסה לאתר ממשלתי ולבחור בשירות "חיפוש ביטוחים על שמי" לאחר מכן תועברו לרשימת הביטוחים כפי שהיא מופיעה על מכם במערכת הר הביטוח. את הרשימה תוכלו לייצא לדו"ח הר הביטוח ולמצוא בה את הביטוח עליו אתם מעוניינים לקבל מידע. לצד הביטוח יופיעו כתבי השירות הנלווים אליו וכך ניתן לאתר כתבי שירות וביטוחים באמצעות הדו"ח המפורסם.

אנחנו פה בשבילכם

את בדיקת הר הביטוח אין סיבה שלא תצליחו לבצע, אך החוכמה היא לפענח את הנתונים בצורה נכונה ולייעל את התיק הביטוחי בהתאם לנדרש. אתר הר הביטוח מקל על תהליך איסוף המידע, אך עם המידע המתקבל צריך לעשות משהו… ואת זה אנו מציעים לפונים לארנפלד סוכנות לביטוח. אנו מצליחים לסייע למבוטחים הפונים אלינו בייעול התיק הביטוחי שלהם. עכשיו גם אתם יכולים להנות מכך. צרו קשר לקביעת שיחת ייעוץ ללא כל התחייבות מצידכם.

איתור ביטוח רכב חובה דרך דו"ח הר הביטוח
איתור ביטוח רכב חובה דרך דו"ח הר הביטוח
תמונה של קובי ענבר
נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא
השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
כתבות נוספות בנושא
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם סוכן ביטוח, אשמח לקבל פרטים.