ארנפלד סוכנות לביטוח

כיצד לחסוך בביטוח הרכב

ביטוח רכב הוא נקודה כואבת מאוד בכיסו של כל אדם בעל רכב בישראל. העלויות גבוהות ומדובר במוצר שהוא הכרחי, גם מעבר לביטוח חובה שאתם מחוייבים אליו מטעם המדינה, כמעט עבור כל רכב אתם תרגישו צורך וזה יהיה גם כדאי לבצע ביטוח צד ג' או מקיף (או שניהם), מעבר לחובה. מאחר ומדובר במוצר לא זול בלשון המעטה, חשבתי שיהיה כדאי לאחד עבורכם את כל הדרכים, הטריקים והשטיקים להוזיל אותו במעט. בואו לחסוך קצת כסף, למה לא…

 

לא להזמין ביטוח בלחץ ברגע האחרון

אם אתם יודעים שמועד חידוש הביטוח על הרכב שלכם מתקרב, עשו זאת מוקדם ככל האפשר. כל הזמנה שנעשת מלחץ מציבה אותנו בעמדה נחותה – אנחנו לחוצים לבצע את ההזמנה ולכן פחות נתמקח ויותר נזרום בלי משא ומתן על המחיר, ולפעמים אפילו בלי ירידה לפרטים והחלטות מושכלות אחרי בדיקה מעמיקה. נציג מכירות מנוסה מטעם חברת הביטוח יזהה אותנו כשאנחנו לחוצים ויתמרן אותנו לכדי ביצוע עסקאות מיותרות ויקרות.

 

השוו, השוו, השוו! היום הרבה יותר מפעם, זה קל, פשוט, מהיר ונוח להשוות בין חברות הביטוח השונות. עם אתרים שמשווים מחירים כמו wobi ודומיו, קל מאוד להשוות את הביטוח שתקבלו בכל חברות הביטוח ולבחור במסלול הזול ביותר.

 

התמקחו

אל תהססו להפעיל שריר על חברת הביטוח או על נציג המכירות עימו אתם משוחחים. זכרו כי אתם לקוחות שלהם והם זקוקים לכסף שלכם ולא ירצו שתברחו להם לחברות אחרות. מיקוח ומשא ומתן על המחיר ו/או התנאים יכולים להעניק לכם מחיר זול יותר, תנאי ביטוח טובים ומקיפים יותר, או במקרים מסויימים, כמה אידיאילי – את שניהם!

דברים שיכולים לשמש אתכם לטובתכם במהלך המיקוח: אם אתם מבטחים יותר מרכב אחד במשפחה דרך חברת הביטוח, אם אתם רוצים להזמין ביטוח עבור יותר מרכב אחד או אם מדובר ברכב חברה. דברים נוספים שישרתו אתכם לטובה – אם אתם נהגים זהירים, נהגים שלא נוהגים הרבה או נוסעים בעיקר נסיעות קצרות, שומרי שבת שלא נוהגים במהלך השבת, או אם אתם לקוחות ותיקים של חברת הביטוח או סוכנות הביטוח שמחדשים אצלהם את הביטוח משחלפה שנה. הסבירו לנציג שיבדוק את היסטוריית התביעות שלכם ושיבין שאתם נהגים זהירים בפועל ולא רק טוענים לכך בעל פה, מאחר ולא הפעלתם את הביטוח במשך כמה שנים, ודרשו בעבור כך הטבות, מחירים מוזלים או תנאים טובים יותר.

 

מאפיינים מקלים

עולם ביטוח הרכב עבר שינוי משמעותי לאחרונה, משנכנסו לשוק ליברה ו-weSure הדיגיטליות, שחרטו על דגלם ביטוח קליל ויעיל, עם הזמנה וגם תביעה אינטרנטית מהירה ומחירים מוזלים. היו מקוריים ויצירתיים ודרשו מנציגי המכירות הנחה כספית או תנאים מקלים, או שיפור בתנאי הביטוח, במידה ואתם הורים לילדים קטנים (שנוטים, באופן טבעי, לנהוג בזהירות יתרה), משתייכים לאוכלוסיה מסויימת, מתקשים כלכלית, סטודנטים, עובדי מדינה, גמלאים, אזרחים ותיקים, מורים במערכת החינוך, ו… הבנתם את המסר – בדקו היטב מול הנציג המכירות כל הנחה אפשרית!

באותה הזדמנות, אם השינוי שחברות הביטוח עברו כשנכנסו חברות הביטוח הדיגיטליות ליברה ו-weSure לשוק מעניין אתכם, אתם מוזמנים לקרוא את הכתבות המקיפות על ליברה, weSure, וליברה נגד weSure – מה עדיף?

 

חברות במועדוני צרכנות

לעובדים בארגוני עובדים מסודרים וגדולים בהרבה מקרים מגיעה הנחה: חבר, קרנות השוטרים, קרנות הסוהרים, הוט וכדומה – לנציג המכירות תהיה אפשרות לארגן לכם הנחה חסרת תקדים בעקבות ההשתייכות לארגון. ארגוני העובדים עבורם מציעה חברת הביטוח הנחה מצויינים מפורשות באתר האינטרנט של החברה. אתם יכולים גם לומר לנציג של חברה א', לדוגמא: "חברה ב' מציעה הנחה לחברי 'חבר', ואתם לא, אבל האם תוכל להתחרות במחיר ובתנאים שנותנים לי שם כחבר בארגון 'חבר' למרות זאת, כדי שלא יהיה לי עדיף לסגור מולם? אתם יכולים אפילו לומר את זה גם אם זה לא נכון, וגם אם המחיר בחברה ב' יקר יותר למרות שהם מציעים מחירים מוזלים לבעלי כרטיס "חבר".

נשים מרוויחות הנחה: רוב חברות הביטוח מחשיבות נשים כנהגות זהירות יותר ואחראיות יותר מגברים, בניגוד למיתוסים על כך שנשים הן נהגות גרועות, המציאות מוכיחה אחרת – הרבה יותר תאונות דרכים נגרמות באשמת גברים על הכביש. אם את אישה – דרשי הנחה במידה ואת היא הנהגת הבלעדית או העיקרית ברכב.

רכב גרוטאה? לידיעתכם – במידה והרכב שבידיכם ערכו נמוך או נמוך יחסית, אתם יכולים להתמקח ולשלם פחות. נסו לשכנע את הנציג שלא משתלם לכם לבצע עסקה מסויימת במחיר מסויים מאחר ועלות הרכב או התיקונים עליו לא מצדיקים את המחיר, ובדקו את תגובתו.

 

ביטוחים מעבר לחובה

לא תמיד כדאי לבצע ביטוחים מעבר לביטוח החובה, ובהמון מקרים כדאי רק חובה וצד ג', ללא ביטוח מקיף. ערך הרכב משחק כאן תפקיד משמעותי בכדאיות להרחיב לביטוח מקיף. אם הרכב ישן וערכו נמוך, בהחלט כדאי לשקול לבטח אותו רק חובה וצד ג', מבלי לבטח את הרכב עצמו, שכן גם אם הוא ינזק או יגנב העלויות שיוטלו עליכם יהיו נמוכות. אישית, הייתי ממליץ ממש לשקול ולא למהר לבצע ביטוח מקיף לרכבים שגילם גדול מ-10 שנים, שערכם נשחק כבר בצורה משמעותית.

 

מתקפת הכיסויים המורחבים

נציג המכירות מטעם חברת הביטוח יציע לכם שלל אפשרויות להרחבת האחריות, כיסויים מורחבים ותוספות. הקשיבו לו בתבונה ואל תמהרו להסכים להכל, יהיו דברים שהוא יציע לכם שאתם לא זקוקים להם והם מיותרים. בין התוספות והשדרוגים שיוצעו לכם יש דברים כמו שירותי דרך וגרירה ושירותי החלפת שמשות. שקלו הכל היטב והחליטו באופן מושכל למה אתם זקוקים ולמה לא.

אמצעים למיגון הרכב הם הוצאה חד פעמית שמוזילים באופן קבוע את דמי הביטוח: אם תרכשו באופן פרטי אמצעים למיגון הרכב מפני גניבה או תאונה, זו תהיה הוצאה חד פעמית, ועבור חלק מאמצעי המיגון תוכלו לקבל הנחה קבועה בדמי הביטוח השנתיים, כך שהעלות תחזיר את עצמה ותשתלם לכם. אזעקות משוכללות או נעילות חדשניות, שימוש באימובילייזר, מובילאיי ודומיו – כל אלו יכולים לתת לכם הנחות ותנאים מוטבים בביטוחי הרכב השונים. מובילאיי גם נותן החזר בדמי הרישוי השנתיים במידה ומדובר ברכב שאינו חדש, שזה גם תוספת נקודת זכות לטובתו ועוד סיבה להגן על עצמיכם נגד תאונות באמצעים טכנולוגיים.

 

נהגים צעירים או חדשים

עלות ביטוח לנהגים צעירים (עד גיל 24) או נהגים חדשים הן גבוהות מאחר ולכאורה מדובר בנהגים שהסיכוי שלהם לבצע תאונה באשמתם גדול פי כמה מנהגים בוגרים או ותיקים. רשמו את הזאטוט כמבוטח על הרכב הזול במידה ויש בידיכם יותר מרכב אחד. הוא יכול לנהוג על הסוזוקי המתיישנת של אמא, הוא לא חייב לנהוג או להיות מבוטח בוולוו החדישה של אבא. אם מדובר בחייל או נהג שינהג מעט ברכב, בדקו את האפשרות לבטח אותו בביטוח מוזל יותר לסופי שבוע בלבד או לנהג צעיר או חדש שנוהג מעט ברכב. ישנן חברות שמכירות בעובדה שנהג צעיר או חדש הוא לא בהכרח נהג פחות זהיר, ויציעו לכם להתקין אמצעי מעקב ברכב, ובמידה ומדובר בנהג זהיר למרות גילו או הותק שלו, יציעו לכם הנחות.

נהוגים בזהירות? קחו סיכון! בקשו מחברת הביטוח הוזלה במחיר הביטוח תמורת הגדלת ההשתתפות העצמית במקרה וקרתה תאונה. זו הדרך שלכם לומר לחברת הביטוח שאתם נהגים זהירים וסומכים על עצמכם, כך שאתם מעוניינים בסיכון עודף ותשלום גבוה יותר במקרה הצורך, ואתם מעוניינים במחיר חודשי טוב יותר בתמורה. במקביל ומנגד, אם קיבלתם מחיר זול מאוד שנשמע לכם זול במיוחד והמחירים המתחרים שבדקתם אינם עומדים בסטנדרט, בדקו אם זה קורה מאחר ויש השתתפות עצמית גבוהה מאוד, כי יש חברות ביטוח שיפתו אתכם לסגירת עסקה עימם באמצעות הוזלת המחיר החודשי על חשבון ההשתתפות העצמית הגבוה.

נהלו ביטוח דינמי – אם 95% מהזמן אתם נוהגים בלעדיים ברכב, בקשו ביטוח שמי לנהג יחיד. במידה ומידי פעם מתעורר הצורך שמישהו אחר ינהג ברכב, לתקופה מוגבלת ספציפית אם לדוגמא אתם נוסעים לחו"ל ומעוניינים להשאיר את הרכב לשימושו של מישהו אחר, תוכלו להוסיף עליו ביטוח נקודתית לזמן מוגדר, ולחסוך. גם אם יש שני נהגים עיקריים ברכב ואפילו יותר, תמיד עדיף לבטח את הרכב עבור אנשים ספציפיים מסויימים שמית ולא עבור כל נהג.

רכב לא פופולרי? מגיעה לכם הנחה! רכבים עם סטטיסטיקות נמוכות של גניבה זוכים להנחות משמעותיות, מאחר והם אינם חביבים על פורצי וגנבי המכוניות. מנגד, רכבים שגנבים אוהבים (רכבים פרטיים בעיקר, חדשים, בצבע לבן, רכבים מבוקשים ופופולריים וג'יפים סובלים יותר מגניבות רכב) יותר יעלו לכם יותר בביטוח. לא רק סטטיסטיקת הגניבות של הרכב אלא גם אזור המגורים שלכם יכול להשפיע על מחיר הביטוח – אזורי מגורים מעוטי פשיעה בהם בקושי מתבצעות גניבות רכבים יכולים להיות עבורכם יתרון למען הנחות במחירי הביטוח. אם אתם חונים דרך קבע (בבית או מחוצה לו) באזור סגור, ממוגן, מוסך או חניון סגור, ואם יש אבטחה אנושית במקום שבו הרכב נמצא חלק גדול מהזמן – זה עוד יתרון ותוכלו לבקש על כך הנחות נוספות בדמי הביטוח החודשיים.

 

בדקו עם חברים

בדקו עם חברים, מכרים ומשפחה כמה הם משלמים על ביטוח, ואילו הנחות הם השיגו, שאינן הנחות סטנדרטיות והם נאלצו להתאמץ או להרים מניפולציות עבורן. ככה תוכלו לקבל אומדן לגבי כמה המחיר שקיבלתם הוא טוב, או לחילופין, הם יוכלו לקבל אומדן לגבי כמה המחיר שהם קיבלו הוא טוב או לא טוב, ולפעול בהתאם.

תמונה של קובי ענבר
נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא
השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
כתבות נוספות בנושא
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם סוכן ביטוח, אשמח לקבל פרטים.