ארנפלד סוכנות לביטוח

סוכן ביטוח רכב – האם בעידן חברות הביטוח הישירות סוכן ביטוח לרכב נותן לי ערך?

סוכני הביטוח בסכנה. חברות הביטוח הגיעו לחיינו בארץ לפני יותר מ-2 עשורים, ומהר מאוד קצת לאחר מכן צצו להם סוכני הביטוח.

אותם אנשים שמנצלים כח קנייה כמותי מול חברות הביטוח, כדי לקבל מחירים טובים (ולגלגל לעצמם עמלה אחרי שהם נותנים לנו מחיר זהה או גבוה רק במעט מביטוח ישיר) מחברות הביטוח.

סוכן ביטוח הוא כמו עורך דין של הלקוחות שלו לענייני ביטוח – בעת הפעלת הביטוח הוא אמור להגן על הלקוח ולהתנהל במקומו מול חברת הביטוח ולהוציא עבורו את התנאים והכיסויים הכי טובים שיש, תוך כדי שהוא מציג תביעה מתחכמת שממקסמת את הביטוח שהלקוח יקבל.הוא מכיר את נבכי הפוליסה וכל הסעיפים, ויודע איך לנצל את המצב לטובת הלקוח.

אם מדובר בסוכן ביטוח אחראי ואמין, שאכן ישקיע את כל כולו עבור הלקוח בעת הצורך, ואם הוא נותן מחיר טוב, זול, שגבוה רק במעט מהמחיר הישיר מול חברת הביטוח – זה משתלם.

משלמים מעט יותר, ומקבלים ייצוג מעולה בעת הצורך חס ושלום.

הבעיה היא שהישראלי של היום לא מבין את היתרון המרוחק הזה.

מבחינתו הביטוח הוא משהו שמשלמים חודשית והמונה דופק, והוא לא מצליח לראות בדמיונו את היום שבו הוא יזדקק להפעיל את הביטוח וירצה ייצוג הולם ומישהו ללוות אותו בתהליך ולעזור לו איתו.

יש גם ישראלים שמבינים שבבוא היום סוכן ביטוח יעזור להם ויקל עליהם, ואולי אפילו יצליח להוציא מהתביעה יותר, אבל חושבים שהם מסוגלים לעשות עבודה לא פחות טובה בעצמם ולכן מעדיפים לעבוד ישירות מול חברות הביטוח ולחסוך עלות קטנה על הפער שבעמלת הסוכן.

 

קצת היסטוריה, ועל המאבק של חברות הביטוח הישירות מול הסוכנים

כמובן שחברות הביטוח לא מתות על סוכני הביטוח – הן היו מעדיפות להחזיק את הלקוחות שלהם באופן ישיר ולא תחת תיווכם של סוכני הביטוח.

בגדול – כל הקלפים אצל חברות הביטוח. הן יכולות להציע מחירים פחות טובים לסוכנים (והן עושות זאת), הן יכולות לכבד פחות את התביעות מצד הסוכנים שמייצגים את הלקוחות (לא לגמרי חוקי ומתנגש עם הפיקוח עליהן, וגם יפגע בהן במדד השירות בביטוח, אבל הן עדיין יכולות לנסות לשחק מעט עם זה), ולהוציא לסוכנים שם רע.

כמו שאמרתי, גם ככה רוב הישראלים לא מבינים את הערך שבייצוג דרך סוכן במידה וצריך להפעיל את הביטוח, מאחר והפעלת הביטוח נראית להם לא סבירה ורחוקה שנות אור ממקומם, והישראלי הטיפוסי נוטה לכיוון לשלם פחות ולא לעבור דרך סוכן ביטוח.

עוד דברים שחברות הביטוח יכולות לעשות כדי להקשות על הסוכנים, והם קצת יותר חוקיים ולגיטימיים, והן גם עושות: צמצום פערי מחירים בין העלות לסוכן וללקוח ופגיעה בעמלת הסוכן.

חישבו על זה, כאשר הביטוח מופעל, ביטוח מול סוכן יכול לעלות לחברת הביטוח הרבה יותר אם הוא יתעקש וימצה את כל הפוטנציאל של הכיסוי שמגיע ללקוח, ויכול לסבך את חברת הביטוח בהליכים משפטיים עודפים, ארוכים ויקרים.

לקוחות בודדים לא עומדים על זכויותיהם כמו שסוכן עושה עבור לקוחותיו, או שאין בידיהם את הידע והכישורים כדי למצות את התביעה באופן מקסימלי מחברת הביטוח. תהליכי מיצוי התביעה שבהם יכולה להבדל תוצאות תביעה של לקוח ישיר ושל סוכן הם לדוגמא:

  • תיקון במוסך שאין עבורו הסדר מול חברת הביטוח, כך שעלות התיקון גבוה יותר משמעותית. סוכן טוב יכול להוכיח שנדרש תיקון במוסך ספציפי שאינו בהסדר, או שהלקוח דורש תיקון במוסך מסויים מכיוון שמדובר בתיקון שהמוסך הזה מתמחה בו במיוחד.
  • הערכת נזק בידי שמאי מטעם הסוכן והלקוח, ולא בידי שמאי מוטה מטעם חברת הביטוח, שעשוי לתת הערכת נזק נמוכה מידי.
  • דרישה לתיקונים איכותיים יותר: אם מדובר בהחלפת חלקי פח של האוטו – התעקשות על החלפה של כל החלק ולא תיקון או ישור שלו, ואם מדובר בהחלפת חלקים – התעקשות על חלקים מקוריים ולא חלופיים.

כאשר לקוח, מתוך בורות, מקבל שירות פחות טוב, חלפים לא מקוריים, תיקוני פח במקום החלפה, תיקונים במוסכי הסדר בלבד, וכדומה – המון פעמים הוא לא יודע שנעשה עימו עוול, מודה ומקבל את גזירות חברת הביטוח כטיפול בתביעתו. חברת הביטוח חוסכת הון – והלקוח יצא מרוצה.

זה לא פוגע בחברות הביטוח בשום דרך ואפילו עושה לה שם טוב ועוזר לה עם מדד השירות בביטוח, הם מוציאים ככה לקוח מרוצה (שוב – עקב בורות, לא בזכות) וחוסכים כסף רב. כמובן שחברות הביטוח יעדיפו להפטר מסוכני הביטוח בינם לבין הלקוחות, להתעסק בכל תביעה פחות, לצאת עם פחות נזק ולשלם פחות כסף על כל תביעה אם אין לכך השלכות.

בנוסף לכל זה, נכנסו שחקניות חדשות לתחום הביטוח בשנים האחרונות והתחרות גברה, כך שחברות הביטוח נאלצו להוריד את המחיר ללקוחות ישירים – ובכך לשחוק עוד את עמלות הסוכנים.

 

חברות הביטוח רודפות אחרי הלקוח הישיר

זו הסיבה למעשה שבגללה בשנים האחרונות חברות הביטוח עושות מהלכים שיווקיים כדי להגיע ללקוחות בעצמם.

באנרים רבים נפרשים ברחבי האינטרנט, שלטי חוצות ופרסומות רבות בטלויזיה – שפונות אל הלקוח הישיר ומנסות לבטל את המתווך המעצבן באמצע.

חברות הביטוח עוסקות לא רק בשיווק ללקוחות הישירים, אלא גם בהנגשה – באמצעות מתן שירותים דיגיטליים משוכללים ויעילים ישירות לידיו של הלקוח – אל המסך.

כאשר מתפעלים ומנהלים את הביטוח בנוחות מהסלולרי מהספה בבית, לקוחות רבים מסיקים מכך שסוכן הביטוח מיותר. על פניו, ביטוח זה מוצר פשוט – קונים, משלמים, ומקבלים כסף במידת הצורך. זה מטעה לקוחות רבים לחשוב שסוכן הביטוח הוא אכן מיותר ושהם יכולים להסתדר גם מול חברות הביטוח בלעדיו, אבל זו טעות. עוד קצת כסף דרך סוכן ביטוח ובמידת הצורך תקבלו ליווי מקצועי בתביעה שיקנה לכם ביטוח איכותי פי כמה.

 

סוכני הביטוח משיבים מלחמה

סוכני הביטוח משחקים על היתרונות שיש להם, ועל עוד נקודה שכנראה תהיה חשובה לכם, ורק הם יכולים לתת אותה, חברת הביטוח לעולם לא תצליח: הכרות ושירות אישי מול הלקוח. לסוכן יש 500 לקוחות? 1000 לקוחות? בטח לא מאות אלפי לקוחות כמו לחברת הביטוח.

סוכן האינטרס שלו בצד הלקוח בעת הפעלת תביעה, ואת חלק מהלקוחות שלו הוא מכיר באופן אישי.

כשלקוח רוצה לברר או לבדוק משהו – יש לו אמא ואבא, יש לו מישהו שהוא מכיר ומכיר אותו והוא מרים אליו טלפון ומתייעץ איתו. חברות הביטוח – רחוקות מלהגיע לרמה כזו של שירות, בעבודה מול לקוחות ישירים.

חברות הביטוח בהחלט מנסות – הן מפעילות שירותים שבהן הנציגים הטלפונים שלהם משוייכים ללקוחות ספציפיים (כך שלקוח שמתקשר מקבל כל פעם את ה"נציג האישי שלו" לכאורה), וממשיכות לייעל במרץ את תפעול הביטוח בדיגיטל כדי לייתר את הצורך בשיחות טלפוניות ובפניות לכח אדם, אבל זה עדיין, כמובן, לא זהה לשירות מסוכן ביטוח אישי שהאינטרס שלו ושל הלקוחות שלו משותף.

גם סוכני הביטוח לא נחים על זרי הדפנה ויורים שיווק ומכירות לכל עבר.

כמה פעמים בחודש אתם מקבלים שיחת טלמרקטינג, ומצידו השני של הקו יש נציגה של סוכנות ביטוח, והיא משכנעת מאוד והטיעונים שלה גם נשמעים מעולה, והיא אפילו מציעה מחירים טובים, הוזלות ושירות אישי? במאבק הזה בין סוכני הביטוח וחברות הביטוח – סוכני הביטוח עדיין מנצחים, נכון לעכשיו.

עדיין מדובר במקצוע מבוקש ויוקרתי, שאפשר להרוויח בו טוב (אולי לא טוב כמו פעם אבל טוב בהחלט!), וארבע חמישיות מכלל המבוטחים עושים זאת באמצעות סוכן ביטוח ולא באופן ישיר מול חברות הביטוח. הביטוח הישיר נאבק, ונכון לעכשיו הוא עדיין בעמדת הפסד.

 

לסיכום

בין סוכני הביטוח וחברות הביטוח הישיר יש מאבק. סוכני הביטוח מפעילים תביעות גדולות ויקרות יותר לחברות הביטוח, כאשר התביעה עוברת דרכם, מאחר והם נלחמים על הזכויות של הלקוחות שלהם, וזה עולה לחברות הביטוח לא מעט.

בעבודה מול סוכן ביטוח תשלמו מחיר מעט גבוה יותר מאשר בביטוח ישיר. זה נראה לרבים כלא כדאי – אבל ביום שבו הביטוח חס וחלילה יופעל אתם תודו על הכסף העודף ששילמתם, כשיהיה מי שילווה אתכם, ייצג אתכם, וילחם מול חברות הביטוח עבורכם. גם עבור ביטוח רכב – כאשר אתם לבדכם מול חברות הביטוח הפוליסה עשוייה לא להתאים לכם, ויתכן שבעת הפעלת הביטוח חברת הביטוח תנסה להעריך נזק נמוך, ולספק תיקון לא איכותי לרכב – וסוכן ביטוח טוב ידאג שדברים כאלו לא יקרו.

בשנים האחרונות הביטוח הישיר מנסה להלחם בשירות האישי שסוכנויות הביטוח מצליחות לתת ללקוחות באמצעות נציגי מענה אישיים והנגשת ניהול הביטוח בדיגיטל, אבל הוא עדיין מפסיד במאבק.

חשוב תמיד לזכור שלכם כלקוחות ולסוכן הביטוח שלכם יש אינטרס דומה, בעוד שלכם כלקוחות ולחברת הביטוח שלכם יש אינטרס מנוגד והפוך לחלוטין.

תמונה של קובי ענבר
נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא
השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
כתבות נוספות בנושא
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם סוכן ביטוח, אשמח לקבל פרטים.