ארנפלד סוכנות לביטוח

הצעת מחיר ביטוח רכב

בין 200-300 אלף מכוניות חדשות עולות בכל שנה לכבישי ישראל ומצביעות על קצב רכישה עצום, מה שקובע תדירות גבוהה מאוד לקבלת הצעת מחיר ביטוח רכב לטובת ההשוואה בין החברות השונות ובחירה בחברה שמציעה את הביטוח המשתלם ביותר. כיצד תקבלו הצעת מחיר אטרקטיבית בקלות? הנה מה ששווה לדעת בנושא.

 

הצעת מחיר ביטוח רכב – ממה היא מורכבת?

עריכת סקר שוק בטרם רכישת כל מוצר שהוא היא פעולה חשובה. כאשר מדובר בסקר שוק שמקדים לרכישת הביטוח, הרי שמדובר בפעולה חשובה פי כמה וכמה.

מדוע? למרות שרבים מתייחסים לביטוח הרכב כמעין מוצר יחסית אחיד שאין הבדל בין רכישתו בחברת ביטוח כזו או אחרת, בפועל קיים הבדל גדול בשירות, בכיסויים המוצעים וכמובן במחיר.

 

רכיבים שונים מפוליסות אחרות

כל פוליסה עשויה לכלול רכיבים שונים מפוליסות אחרות, חלק מהחברות אימצו טכנולוגיה מתקדמת ונוחה יותר, בחברות מסוימות יהיה מענה מהיר וידידותי יותר ואחרות יעניקו מענה איכותי למצבים מאתגרים או מורכבים למבוטח שלהן.

 

איך להשוות מחירים בביטוח?

להבדיל מתחומים אחרים שנדרשת בהם השוואת מחירים, בהשוואת מחירי ביטוחי הרכב מדובר במלאכה קצרה ויעילה מאוד. ייתכן שנחשפתם למבצע הצטרפות או לתנאים חדשים בחברה מסוימת וכעת זה הזמן להיכנס לאתר שלה ולמלא את פרטיכם כדי לקבל הצעת מחיר מתאימה.

זכרו שבמידת הרצון והצורך צריך לקבל הצעה גם לביטוח מקיף וצד ג', כך שצריך להסתכל על המחיר הכולל וגם על התנאים המוצעים בכל חברה ובעבור כל אחת מהפוליסות.

כיום חלק מהחברות מספקות שליחה של הצעת מחיר דיגיטלית כך שאין צורך לשוחח עם הנציגים או להמתין שיחזרו אליכם במשך יום או שני ימי עסקים.

 

לקחת בחשבון את כל הפרמטרים

כך או כך, זכרו שהמחיר הוא אולי השורה התחתונה אבל צריך להסתכל גם על גובה ההשתתפות העצמית, תנאי מימוש הפוליסה וכל אפשרויות הכיסוי.

כך למשל, מתקיימות בתשלום נוסף אופציות לכיסויים נלווים כמו שירותי דרך וגרירה, החלפת פנסים או מראת צד, קבלת רכב חלופי במקרה של טוטאל לוס או גניבה ועוד.

המחיר עצמו מורכב מוותק הנהיגה, מעורבות קודמת בתאונות, כמות הנהגים המשתמשים ברכב, גילם וותק הנהיגה האישי ועוד. החשיבות של כל פרמטר בקביעת המחיר משתנה מחברה לחברה.

 

רכישת ביטוח באינטרנט

חלק מחברות הביטוח מאפשרות רכישה וניהול של פוליסות ביטוח מכל מחשב או סמארטפון, מה שהופך את חוויית השירות למהירה, נוחה ופשוטה יותר, לא דורשת המתנה ממושכת לנציג ושיחות טלפוניות ובטח שלא מצריכה מהם למצוא פקס או מדפסת כדי לנהל תקשורת רציפה בקשר למוצר שרכשו.

 

העדפה לתהליך מקוון

הלקוחות בדור הנוכחי מעדיפים לנהל את התהליך בצורה מקוונת, מה שכולל גם את קבלת הצעת המחיר וגם את אפשרות הדיווח המיידי במקרה שבו תידרש הפעלה של הביטוח.

ויחד עם כל אלו קיים גם יתרון לחברות המתנהלות באופן דיגיטלי – הצורך בכוח אדם פוחת וכך עלויות הביטוח פוחתות גם הן, כך שיהיה אפשר להוזיל משמעותית בפוליסת הביטוח ומבלי להתפשר על איכותו.

 

זמינות חברת הביטוח

כל דבר שתצטרכו מחברת הביטוח, כמו הוספת נהג, ביצוע שינויים ואפילו מעקב אחרי הפוליסה, יתבצעו בדרך כלל בשעות הפעילות של החברה וטלפונית.

כאן כמובן שיש יתרון מסוים לחברה שמתנהלת בצורה מקוונת, אבל את המענה שמאחורי דרך ההתקשרות היא תצטרך לספק בצורה ידידותית ויעילה מאוד, מה שלא בהכרח מבטל את היכולות המוכחות של חברות הביטוח הוותיקות יותר.

 

ביטוחי הרכב הנדרשים

ביטוח רכב הוא מוצר בסיסי לכל בעל רכב, שנועד לספק כיסוי במקרה של פגיעה או תאונה מכל סוג שבה היה מעורב אותו כלי רכב.

הביטוח מקנה שקט נפשי מוגבר ככל שהכיסוי הביטוחי מתאים יותר למבוטח והרגלי השימוש שלו ברכב ומורכב מכמה סוגי ביטוח הנבדלים ביניהם ברמת האפשרויות וכמובן המחיר.

 

סוגי ביטוחי הרכב

שלושת סוגי ביטוחי הרכב הקיימים הם ביטוח חובה, מקיף וצד ג'.

עבור הרכישה של כל אחד מהם תצטרכו לבדוק מראש את גובה התקציב לטובת הביטוח, אופן השימוש ברכב (שלכם ושל יתר הנהגים ברכב), שירותים נוספים או אפשרויות הנכללים במסגרת הביטוח, היסטוריית הנהיגה ומקום התיקון הרצוי לאחר תאונה או נזק לרכב – מוסך בהסדר עם חברת הביטוח או מוסך מורשה.

 

השוואת מחירי ביטוח החובה

ביטוח חובה כשמו כן הוא, ביטוח שכל כלי רכב ממונע חייב להצטרף אליו. ביטוח זה מכסה נזקי גוף במצב של פגיעה – בין אם זהו הנהג שנפגע ובין אם נוסע באותו רכב, נהג ונוסעים המעורבים בתאונה, הולכי רגל ורוכבי אופניים.

ביטוח זה איננו מכסה נזקי רכוש והוא תקף רק מרגע שבוצע תשלום. נהיגה ללא ביטוח חובה מהווה עבירה על החוק אך גם מעבירה כל הוצאה רפואית על הנהג עצמו.

 

אינן מחויבות לבטח כל נהג

חלק גדול מחברות הביטוח מציעות ביטוח חובה, אך אינן מחויבות לבטח כל נהג שפונה אליהן. אם הנהג נדחה מחברות הביטוח, הוא יוכל לרכוש ביטוח דרך "הפול" אבל במחיר יקר משמעותית.

מתי חברת הביטוח תדחה אותנו? בעיקר אם היסטוריית הנהיגה גרועה וכוללת שפע עבירות תנועה ותאונות.

 

התחרותיות הגבוהה בקרב חברות הביטוח

התחרותיות הגבוהה בקרב חברות הביטוח מביאה להוזלה והטבות שונות, אך מומלץ בעת קבלת הצעת המחיר לבדוק אפשרות לרכישת ביטוח זה בלבד דרך חברה מסוימת ואילו את ביטוח המקיף וצד ג' דרך חברה שונה.

מחירי הפוליסות נקבעים על פי סוג הרכב והבעלות עליו, נפח המנוע, גיל הנהג הצעיר ביותר הצפוי לנהוג ברכב, ותק הנהיגה, הרשעות שגרמו לפסילת רישיון ומעורבות בתאונה בשלוש השנים האחרונות.

 

השוואת מחירי הביטוח המקיף

ביטוח מקיף אינו מהווה ביטוח חובה, אך הרבה נהגים מצטרפים אליו כדי לכסות נזקי רכוש לרבות תיקונים, פחחות, צבע ואפילו קבלת רכב זמני או מימון רכב חדש במקרה טוטאלוס.

הכיסוי ניתן הן לגבי נזק שנגרם למכונית שלנו והן לגבי נזקים שנגרמו למכוניות או לרכוש של אחרים. כמו כן, ביטוח מקיף מספק כיסוי למקרה אש, התפוצצות, שיטפון, ברד, ברק, ניסיונות פריצה לרכב, גניבת הרכב ופגעי מזג האוויר.

 

חשוב לבדוק

חשוב לבדוק שהכיסוי שמכילה הפוליסה שלכם מציע גם אפשרויות מורחבות שיגנו עליכם כמו שירותי דרך וגרירה או השבתה במקרה של תקלה או תאונה. וודאו שחברת הביטוח מציעה לכם שירות 24 שעות ביממה ובזמינות מצוינת.

 

גובה השתתפות העצמית

כמובן שיש גם חשיבות עצומה לגובה ההשתתפות העצמית – אותו סכום המבוטחים ישלמו מעצמם יחד עם הכיסוי המסופק להם במקרה של תאונה או נזק כלשהו. התשלום על הביטוח עובד כך שככל שגובה ההשתתפות העצמית יהיה גבוה יותר, כך סכום הפרמיה יהיה נמוך יותר ולהיפך.

 

השוואת מחירי ביטוח צד ג'

ביטוח צד ג' מכסה נזקים שנגרמו לרכוש של אדם אחר כתוצאה משימוש ברכב שלנו. כיסוי זה יכול להיכלל בביטוח המקיף או בנפרד, כאשר שווי הרכב המבוטח נמוך.

בפועל מדובר בביטוח עם כיסוי רחב למדי ולכן צריך לבדוק מהו הסכום המקסימלי שיתקבל בעת אירוע ביטוחי ומהו גובה ההשתתפות העצמית.

 

לסיכום

כמו כן, צריך להעלות שאלות בנוגע לכיסוי הטיפול המשפטי במידה וצד ג' יחליט לתבוע אתכם והאם הוא יכלול רק תביעות אזרחיות או גם תביעות פליליות, האם רק למהלך הדיונים בערכאה או גם להליכי ערעור.

שאלו גם האם הכיסוי יתקבל כגילום הייצוג של עורך הדין או כהחזר על ההוצאות המשפטיות ומה ניתן להוכיח כדי לקבל את החזר זה.

בביטוח צד ג' קיימת האפשרות להרחבות נוספות כמו שמשות, גרירה, קבלת רכב חלופי ועוד. כל אלו יעניקו מחיר סופי בשיעור מסוים ולכן חשוב לקבל הצעת מחיר הכוללת הרחבות והצעת מחיר ללא הרחבות מכל חברת ביטוח שתפנו אליה.

תמונה של קובי ענבר
נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא
השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
כתבות נוספות בנושא
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם סוכן ביטוח, אשמח לקבל פרטים.