ביטוח חיים דיגיטלי – מוצר מוטה מחיר, ברכישה קלילה

ביטוח בדיגיטל – הגביע הקדוש אליו כל חברות הביטוח רוצות להגיע, בסופו של דבר. אממה? זה לא כזה פשוט… יש חוקים, תקנות, רגולציות, ועבור חלק מסוגי הביטוחים זה רחוק מלהיות אפשרי בימינו, שכן הפוליסות שונות מאוד בין החברות, אין אחידות, ולגולש קשה להשוות ולבחור. עבור ביטוח חיים – הדרך לביטוח דיגיטלי סלולה ומוכנה, ורק חסר שגלגלי הבירוקרטיה יסתובבו בכיוון הנכון ויאפשרו את זה. חברות הביטוח מחכות בציפייה.

 

איך ביטוח חיים דיגיטלי עובד?

השוואת מחירים אונליין

השלב הראשון של ביטוח החיים הדיגיטלי הוא השוואת מחירים אונליין. השלב הזה כבר מוכן ומתפקד וניתן היום להשוות בין המחירים והתנאים של שלל החברות השונות, בעיקר מאחר ומדובר בביטוח שאין אפשרות שהוא לא יהיה אחיד – ביטוח חיים מופעל כאשר בן אדם מת, לא עלינו. אין פשוט מזה – יש גופה? יש כסף. ממלאים גיל והאם אתם מעשנים או לא – ומקבלים השוואת מחירים.

השאלות היחידות שנותרו בעניין הן כמה זה עולה כל חודש וכמה כסף המוטבים שלי יקבלו אם אמות. זו הסיבה שבגללה ההשוואה מאוד קלה ופשוטה – רואים מחירים וסכומי פיצוי ועל סמך זה אפשר להחליט, יש בידיכם את כל הנתונים להשוואה מלאה. בביטוחים אחרים אין אחידות ופשטות שכזו בפוליסה, ולכן אפילו שלב ההשוואה לא תמיד עובר את מכשול הדיגיטל. ביטוחים אלו יהפכו להיות דיגיטלים רק כאשר המדינה תתערב ותחיל רגולציה שתכריח את חברות הביטוח לבטח לפי פוליסות אחידות.

 

רישום לביטוח חיים דיגיטלית, אונליין

על פניו, בגלל שמדובר בביטוח אם תנאים כל כך פשוטים וקלילים, גם את השלב הזה היה אמור לחצות בקלות ביטוח החיים הדיגיטלי. אבל לא, בישראל של שנת 2020 אין חברת ביטוח שמאפשרת רישום והצטרפות דיגיטליים לביטוח חיים.

זו לא אשמת חברות הביטוח – זו הרגולציה. הרגולציה כיום מחייבת את סוכן הביטוח לעבור מול הלקוח שיחה לבירור צרכים לפני ההצטרפות לביטוח, כך שנדרשת שיחה טלפונית (במינימום, אם לא פגישה) כדי להצטרף. ברגע שהרגולציה תרגיע קצת את הדרישה (וזה רק עניין של זמן עד שזה יקרה), תוכלו להרשם ולהצטרף בדיגיטל לביטוח חיים דיגיטלי.

 

תביעת כספי פיצויים בגין ביטוח חיים באופן דיגיטלי

פה אנחנו כבר רחוקים שנות אור מהמציאות. כיום, אף חברת ביטוח לא הקימה מערך הזדהות דיגיטלי (עדיין!) שמאפשר להגיש תביעה ולדרוש את כספי הפיצויים. ככל הנראה, זה מאחר והרגולציה מפריעה לרישום ביטוח חיים דיגיטלית, ולכן אף חברת ביטוח עדיין לא הציבה מערך הגשת תביעה דיגיטלי בגלל זה.

בעתיד כאשר קרוב הלך לעולמו, תוכלו להכנס אונליין לטופס שבו תזדהו, ובמידה ואתם מוטבים של המבוטח, תוכלו למלא פרטי חשבון בנק ולקבל את הכסף שמגיע לכם.

 

שינויים בפוליסת ביטוח החיים בדיגיטל

זה עוד משהו שלא קיים בימינו דרך אף חברת ביטוח, אבל כנראה יהיה זמין לשימוש המבוטחים כבר בזמן הקרוב, שנים בודדות וחברות הביטוח יתפקחו ויישמו את זה לדעתי. בגדול – זה בהחלט אפשרי כבר בימינו גם תחת מגבלות הרגולציה בתחום – מה כבר צריך בשביל זה? כניסת משתמש עם הזדהות, ואפשרות לשנות את סכום הפיצוי (במקביל כמובן לשינוי בתשלום החודשי מנגד).

בביטוחים מורכבים פי כמה – ביטוחי בריאות כגון מחלות קשות, ניתוחים, השתלות וכדומה, כבר יש אפשרות כזו שיישמה באופן יפה חברת כלל ביטוחים – ניתן גם להצטרף לביטוח בדיגיטל וגם לערוך שינויים בפוליסה בדיגיטל (אם כי בשלב זה עדיין לא להגיש תביעה בדיגיטל). מאחר וביטוח חיים הוא ביטוח פשוט פי כמה וכמה, זה כמעט לא הגיוני שאין עדיין אפשרות להצטרף ולעשות שינויים בפוליסה בדיגיטל אונליין דרך אתרי חברות הביטוח, אבל זה המצב, נכון להיום…

 

ביטוח חיים דיגיטלי – מתי זה קורה?

קשה מאוד להעריך מתי זה כבר יקרה ויהיה אפשר להנות מביטוח חיים בדיגיטל. בגדול – הכדור בידיים של המדינה, שכרגע לא מאפשרת להצטרף לביטוח חיים בדיגיטל ומחייבת את חברות הביטוח או את סוכנויות הביטוח לנהל שיחת טלפון או פגישה להצטרפות לצורך שאלון ובירור צרכים. ברגע שהמדינה תשחרר קצת את החבל הזה – זה יהיה כמו אבני דומינו שנופלים בזה אחר זה.

מיד חברות הביטוח והסוכנויות יאפשרו להצטרף אונליין דיגיטלית והם ימהרו להפעיל אפשרות שכזו, כי להיות חלוצים בנושא הזה זה אומר שיתכן והם גם יגרפו כמה לקוחות על פני המתחרים, לקוחות שמעדיפים לעשות דברים בעצמם ברשת במקום טלפונית או בפגישה. להערכתי ברגע שהצטרפות לביטוח חיים דיגיטלי תתאפשר מבחינת רגולציה, מהר מאוד גם יהיה ממשק משתמשים לשינויים ועדכונים בפוליסה, וזמן מה לאחר מכן, גם אפשרות לתבוע ולתת פרטי חשבון לקבל כסף על ידי המוטבים.

התביעה עצמה ודרישת הכסף – זה משהו שיקח קצת יותר זמן לדעתי, מאחר וחברות הביטוח יצטרכו להתגונן היטב מפני הונאות. גם אם ההזדהות תהיה לפי מכשיר סלולרי שמקבל קוד סודי בעת התביעה, מספר כרטיס אשראי, מספר תעודת זהות ופרטים מזהים מתעודת הזהות או הדרכון, כפי שנהוג ומקובל לזהות בן אדם ברשת באתרים ממשלתיים, עדיין חברות הביטוח יצטרכו לנקוט משנה זהירות כפול ומכופל.

תשלום לבן אדם הלא נכון עשויה להיות מכה כואבת מאוד. חברת הביטוח עוברת על החוק כאשר היא משלמת למוטב הלא נכון את סכום הפיצוי שבביטוח חיים דיגיטלי, וכמובן שהיא תצטרך לפצות מחדש את המוטב הנכון במקום, ועל הדרך יצא שהיא שילמה איזה מיליון שקל בערך לבנאדם הלא נכון.

 

איך חברות הביטוח יתגוננו מפני רמאויות?

אז כפי שאמרתי, ההזדהות תצטרך להיות הדוקה מאוד – קוד סודי שנשלח למספר הסלולרי שדווח מראש כמספר טלפון של מוטב, הזנת מספר כרטיס אשראי להזדהות, ופרטים מזהים מתעודת הזהות או הדרכון האישי של המוטב.

בנוסף לכל אלה, לדעתי חברת הביטוח תרצה לראות שחשבון הבנק לפיצוי אכן על שמו של המוטב כפי שהמבוטח הגדיר אותו, כך שידרש שיתוף פעולה מול הבנקים – הבנקים יצטרכו לחשוף את שמו של בעל החשבון שהוזן כמוטב לקבלת הכסף, ורק אם תהיה התאמה בין כל הפרטים המזהים, למוטב שמוגדר בפוליסה, ולשמו של בעל החשבון לפיצוי – רק אז חברת הביטוח תתקדם ותשלח את הכסף שהתבקש באופן דיגיטלי בלי ליצור קשר טלפוני עם המוטב לפני; כלומר: ביטוח חיים 100% דיגיטלי.

ככל הנראה גם במצב עתידי שכזה עדיין על פרטי התביעה, הפרטים המזהים ופרטי החשבון יעבור בנאדם אנושי לפני האישור ושליחת הכסף, אבל זה יהיה שקוף למשתמש והוא יחווה חוויה דיגיטלית מושלמת, בלי שיחות טלפון, אך ורק מול המסך.

 

ביטוח חיים דיגיטלי – רק בדור הבא

יש עוד עניין שמעכב את ביטוח החיים הדיגיטלי מלפרוץ. מי שמבטח את עצמו לביטוח חיים הוא המון פעמים אדם מבוגר. יש אנשים רבים שלפני גיל 40 אין להם ביטוח חיים, שלא לומר אפילו גיל 50 ו-60.

לרוב האוכלוסיה הצעירה אין ביטוח חיים נכון להיום, זה מוצר שמיועד לרוב לחבר'ה בוגרים יותר. כמובן, לכל מי שיש משכנתא יש ביטוח חיים, וזה גם אומר שלהרבה חבר'ה צעירים אין ביטוח חיים במסגרת המשכנתא, מאחר ורוב החבר'ה הצעירים בימינו הם לא בעלים של דירה ועדיין לא התחילו לשלם משכנתא. אם מדובר במוצר שהלקוחות שלו הם בעיקר מבוגרים – מדובר באוכלוסיה שחוששת מטכנולוגיה ולא תמהר להצטרף לביטוח חיים ולנהל את הפוליסה שלהם בדיגיטל.

גם אם הבירוקרטיה תאשר הצטרפות דיגיטלית לביטוח חיים, גם אם חברות הביטוח יפתרו את בעיית האבטחה והכשלים התפעוליים, עדיין ביטוח החיים בדיגיטל יניע לאט, ויהפוך לסטנדרט אך ורק בעוד דור או שניים – החבר'ה שקצת פחות מפחדים מטכנולוגיה.

תמונה של קובי ענבר
נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא
השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
כתבות נוספות בנושא
ארנפלד סוכנות לביטוח בע
5.0
מבוסס על 74 ביקורות
bnaya dikshtein
bnaya dikshtein
אין אין אין על ענבר. מעבר למקצועיות והירידה המיוחדת לפרטים, מרגיש שזכיתי בחברה..:)תודה על הדאגה ועל האכפתיות, במיוחד שהעצות והתזכורות לא בהכרח משרתים אותך כיועצת, אלא פשוט טובים יותר לי כלקוח.מעריך מאד. מכל הלב.בניה
בר וינדלר
בר וינדלר
שירות יוצא מן הכלל!אני רוצה להודות לסוכנת הביטוח ענבר זוהר על המקצועיות, האכפתיות והיחס האישי. היא תמיד זמינה לשאלות, מסבירה בצורה ברורה ופשוטה! ודואגת שאקבל את הפתרון האופטימלי ביותר לצרכים שלי. אין ספק שאני בידיים טובות! ממליץ בחום לכל מי שמחפש סוכנת ביטוח אמינה ומקצועית.
Elad Shallom
Elad Shallom
קובי סוכן פנסיוני עם לב ענק ותמיד עם רצון לעזור.והכי חשוב גם תשוקה ללמד ולחנך- בלי ליצור תלותיות ובלי מכירות מיותרות.100% מקצועי.
Rana Odeh
Rana Odeh
ענהר מסוכנות ארנפלד, הסוכנת התותחית שיש!!!!! יחס, אדיבות , מקצועניות , אין דברים כאלה תודה רבה לך. 🙏🏻🙏🏻
ella pitusi
ella pitusi
עינבר מדהימה מקצועית ביותר אדיבה ונעימה !! שירות מצויין!!!
js_loader
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 74 ביקורות
js_loader
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם סוכן ביטוח, אשמח לקבל פרטים.