ארנפלד סוכנות לביטוח

אמנות המעקב והשחזור של הכספים שלא נתבעו

אף אחד לא מעוניין לחסוך כסף מידי חודש בקופת חיסכון לעת זקנה, ולאבד את נתוני הקופה רגע לפני המימוש. הבעיה היא שהמציאות הזו מתרחשת לאלפי ישראלים מידי שנה. כדי למנוע את התופעה בה אדגם שוכח שיש לו חסכון שהוא יכול לפדות, משרד האוצר הקים מערך דיגיטלי שמאפשר איתור כספים אבודים בקלות ובמהירות. החלטנו להנגיש כאן מידע בנושא. על כל שאלה מעבר, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר, נשמח לעמוד לשירותכם ולתת מענה מדויק למקרה שלכם.

 

איך מבצעים איתור כספים אבודים?

באופן כללי, אם יש לכם חשבון בנק עם חיסכון כלשהו, אתם אמורים לזכור מכך. אבל מה עושים אם הפסקתם להפקיד לחשבון הבנק ההוא ואיבדתם את פרטי החשבון? כספים אבודים יכולים להיות במגוון פלטפורמות כמו בנקים, פוליסות ביטוח המכילות רכיבים פנסיוניים וקופות גמל. מה עושים כדי לאתר ולחלץ את הכספים האבודים? במקרים כאלו הצעד הראשון יהיה למצוא את החברה המנהלת את הכספים. אם לדוגמא אתם יודעים שיש לכם חשבון בנק עם חיסכון משמעותי אבל אתם לא יודעים באיזה בנק מדובר, יהיה עליכם לאתר את הבנק המנהל את החיסכון. לאיתור חסכונות פנסיוניים יהיה עליכם לאתר את חברת הביטוח המנהלת את החיסכון וכן הלאה. איך עושים את זה? כיום יש לא מעט כלים שפותחו לצורך כך. בעבר כדי לאתר חסכון, היה על החוסך לפנות לכל גוף רלוונטי לחוד, לחכות את זמני ההמתנה, לדבר עם נציג ולחכות למידע שיגיע במהירות ההתנהלות של אותו גוף מנהל. היום הכל קל יותר.

 

הכירו את אתר הר הכסף

אתר הר הכסף הוא אתר שהוקם על ידי משרד האוצר במטרה להנגיש את המידע הפיננסי לציבור החוסכים בישראל שאיבד את המידע על מיקום החסכונות שלו. מדובר באתר המאפשר שימוש חינמי ולאחר נתונים מזהים כמו בכל כניסה לאתר ממשלתי, בעל החיסכון יול לקבל את המידע הקיים על החסכונות והכספים הרשומים על שמו. המידע נותן סקירה על חשבונות בנק, פוליסות ביטוח בעלות אופי פנסיוני והוא מציג את מיקום חיסכון. עיון בדו"ח המתקבל לא יציג לכם את גובה החיסכון או את פרטי הפוליסה, כדי לקבל מידע מדויק יהיה עליכם לפנות לחברת הביטוח עצמה.

 

אתר הר הכסף מאפשר לקבל מידע פיננסי גם של קרוב משפחה שנפטר. זה אומר שאם מישהו  נפטר, קרובי משפחתו יוכלו לבדוק את גובה החסכונות הפנסיוניים שלו, באמצעות איתור המיקום שלהם דרך אתר הר הביטוח. הר הכסף הוא האתר היחיד שמאפשר לקבל מידע פיננסי על קרוב משפחה שנפטר.

 

מהי המסלקה הפנסיונית?

אתר המסלקה הפנסיונית הוא אתר דיגיטלי שהוקם במטרה להנגיש את המידע הפנסיוני העדכני לחוסכים בישראל. האתר מופעל על ידי חברה חיצונית ולכן גם השימוש בו עולה דמי שימוש סמליים. השימוש הוא פשוט, כל שעליכם לעשות הוא להזין פרטים מזהים לאימות הנתונים וכך תקבלו את המידע שביקשתם. ברגע הגשת הבקשה הנהלת האתר פונה לגופים הפיננסיים הרלוונטים ותוך שלושה ימי עסקים היא מביאה לכם את הנתונים. הנתונים כוללים מידע מפורט ומדויק על הסכומים הנמצאים בקופות, גובה דמי הניהול וכו'. חשוב לציין שלא תמיד המידע המתקבל הוא מדויק לחלוטין ובמקרה כזה המידע המכריע הוא מה שמופיע לגוף הפיננסי עצמו. באתר המסלקה לא ניתן לקבל מידע פיננסי של קרוב משפחה שנפטר…

 

איתור כספים אבודים ושחזורם

לא צריך לשחזר כסף שחשבון החיסכון שלו אבד. צריך לאתר את מיקום החיסכון, לפנות לגוף המבטח ולקבל את כל יתר הפרטים. אם מדובר בחשבון פעיל ניתן להמשיך אליו את ההפקדות ובמקרה של חשבונות לא פעילים ניתן לבדוק אם לא משתלם יותר למשוך את הכסף ולנצל אותו להשקעה אחרת ריווחית. על כל מקרה ההמלצה היא להיעזר בסוכן ביטוח פנסיוני שימפה את הנתונים בצורה מדויקת ומקצועית ויכוון את העתיד הפיננסי שלכם למקום בטוח יותר.

 

למי נגיש שירות המסלקה פנסיונית?

המסלקה הפנסיונית מאפשרת לכל מבוטח חוסך לקבל את המידע הפנסיוני שלו עצמו. אך גם למעסיקים יש נגישות למערכת והם יכולים באמצעות המערכת לבצע הפקדות לקרנות הגמל של העובדים שלהם. סוכני ביטוח יכולים לעיין בפרטי הפוליסות של הלקוחות שלהם וכו'. יועצים פנסיוניים וסוכני ביטוח יכולים לפתוח חשבון או לנייד אותו באמצעות האתר מבלי לפנות לחברת הביטוח עצמה – מה שמזרז את הליך הטיפול.

 

למה חשוב לבצע איתור כספים אבודים?

באמצעות המסלקה הפנסיונית ניתן לאתר כספים אבודים, ביטוחים פנסיוניים, לחשב יתרות פנסיה ולבדוק הפקדות תקופתיות. הרווח של בדיקה כזו הוא משמעותי:

 

ייעול ביטוחי החיים וביטוח אבדן כושר עבודה

באמצעות בדיקה פשוטה זו ניתן לקבל את המידע על ביטוח החיים הקיים. אם אתם משלמים על ביטוח כפול, אתם תוכלו לראות זאת באמצעות הדו"ח. כך תמנעו מעצמכם תשלום יקר מידי או מיותר על ביטוחים כפולים ולא נצרכים. ההבדל בין אדם שנפגע ללא כיסוי ביטוחי לעומת אדם שיש לו כיסוי ביטוחי על הפגיעה, הוא משמעותי מאוד.

 

אימות נתוני ההפקדות

ההפקדות לפנסיה ולקופות הגמל נעשות על ידי המעסיק אצל שכירים. אם השכיר לא יבדוק מה קורה עם תיק הפנסיה שלו והאם המעסיק אכן מפריש לו את הסכומים המופיעים בתלוש, אף אחד לא יעשה זאת במקומו… על הכסף שלכם אתם אחראיים! דרך דו"ח המסלקה הפנסיונית תוכלו לראות את נתוני ההפקדת ולאמת שמדובר בסכומים זהים לרשום בתלוש.

 

יתרת חשבונות הפנסיה

יש לא מעט חסכונות המכילים רכיבים פנסיוניים ובאמצעות הדו"ח ניתן לגלות מה גובה יתרות הפנסיה, האם מדובר בסכום שיספק אתכם בתקופת הפנסיה או שיש צורך בתכנון פיננסי מאסיבי ומקיף? לצד יתרות הפנסיה תוכלו לראות את המידע על יתרות החסכונות שלכם ולגלות אם יש לכם חסכונות נזילות ולא פעילות.

 

יתרת חשבונות החיסכון

אם יש לכם קופות גמל להשקעה הם יופיעו בטבלה נפרדת מקופות הגמל ובצבע אחר. בדף זה לא תקבלו מידע על חשבונות בנק וכספים אבודים אחרים – יופיע בו רק מידע על פוליסות ביטוח חסכוניות.

 

איפה נוח יותר לבצע איתור כספים אבודים?

אם נשווה את שירות הר הכסף לאתר המסלקה הפנסיונית, נגלה כי יש לא מעט הבדלים:

הר הכסף המסלקה הפנסיונית
האתר בבעלות ובניהול: משרד האוצר ובנק ישראל חברה חיצונית פרטית בפיקוח משרד האוצר
עלות השימוש ללא עלות כעשרים שקלים
אופי המידע המתקבל סוג החיסכון ומיקומו חישוב מדויק של גובה החיסכון
מידע על קרוב משפחה שנפטר ניתן לקבל מידע לא ניתן לקבל מידע
חשבונות בנק אבודים ניתן לקבל מידע לא ניתן לקבל מידע
ביטוחים ניתן לקבל מידע על ביטוח חיים בלבד ניתן לקבל מידע על ביטוחים פנסיוניים
ניתן לבצע פעולות רק לקבל מידע ניתן גם לקבל מידע וגם לבצע ניודים והפקדות

 

אחרי שיודעים את ההבדלים בין שני האתרים, קל יותר לדעת במי לבחור. לאמיתו של דבר, כדי לבצע איתור כספים אבודים צריך לבדוק את סוג הקופה האבודה. אם מדובר בחשבון בנק אבוד, יהיה צורך לבדוק זאת באמצעות הר הכסף. חסכון פנסיוני לעומת זאת, יהיה נוח הרבה יותר לבדוק באמצעות המסלקה הפנסיונית…  אבל אם נלך על הטוב ביותר, נגלה כי הדרך היעילה ביותר לאיתור כספים אבודים וניהול המעקב אחריהם מתחילה בליווי מקצועי של יועץ פנסיוני. התייעצות עם יועץ פנסיוני תוביל את העתיד הפיננסי שלכם למקום טוב הרבה יותר. אתם מוזמנים ליצור קשר עם ארנפלד סוכנות לביטוח בכדי לאתר את מירב הכספים שלכם.

תשובות לשאלות נפוצות

למה לעקוב אחרי מה שקורה עם הכספים?

אף אחד לא מעוניין לחסוך כל חייו אך ברגע האמת, כשהוא רוצה לממש את החיסכון עליו עמל, לגלות שאין לו את הפרטים הנדרשים למשיכת החיסכון. לפעמים החיסכון הוא של אדם שחסך כל חייו ולאחר מותו יורשיו רוצים לקבל את ירושתם ואין להם מושג למי לפנות… מי שלא רוצה שכספו ילך לאיבוד, פונה לעקוב אחר מה שקורה עם הביטוחים הפנסיוניים שלו ועם החסכונות האישיים שלו. ניתן לבצע את המעקב הזה באמצעות אתר הר הכסף והמסלקה הפנסיונית.

 

איך משתמשים באתר הר הכסף או המסלקה הפנסיונית?

מדובר באתרים שפותחו בעידוד משרד האוצר במטרה להנגיש לציבור המבוטחים החוסכים בישראל את המידע הפיננסי שלהם. כך כדי לאתר כספים אבודים על החוסך להיכנס לאתר הר הכסף הממשלתי, להזין נתונים מזהים כמו בכל כניסה לאתר ממשלתי ותוך רגעים ספורים הוא יקבל את המידע על סוגי החסכונות ועל המקום בו הם נמצאים. אם תהיו מעוניינים במידע מפורט יותר על חסכונות הפנסיה שלכם, תוכלו להיכנס לאתר המסלקה הפנסיונית, שם יש צורך בתשלום סמלי על השימוש וכך הבקשה מוגשת ותוך שלושה ימי עסקים תקבלו את המידע המפורט על מה שביקשתם.

 

מהי הדרך היעילה ביותר לאיתור כספים אבודים?

בסופו של דבר מי שמעוניין לאתר כספים אבודים בקלות ובמהירות מבלי לטרוח, פונה ליועץ פנסיוני שיעשה עבורו את עבודת השטח הנדרשת. היועץ ימפה את הנתונים הקיימים ויבדוק איך ניתן לייעל אותם בכדי שהעתיד הפיננסי יהיה טוב יותר ומותאם לצרכים הקיימים. ככל שפונים ליועץ פנסיוני בגיל צעיר יותר, כך הרווח הוא גדול יותר.

 

אמנות המעקב והשחזור של הכספים שלא נתבעו
אמנות המעקב והשחזור של הכספים שלא נתבעו

 

תמונה של קובי ענבר
נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא
השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
כתבות נוספות בנושא
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם סוכן ביטוח, אשמח לקבל פרטים.