ארנפלד סוכנות לביטוח

כיצד לנווט בהר הביטוח ולמצוא את הכיסוי המושלם

כל מבוטח רוצה לדעת איך הוא יכול למקסם את הרווחים מהביטוחים עליהם הוא משלם מידי חודש. באמצעות אתר הר הביטוח ניתן לאתר ביטוחים קיימים, למפות את הנתונים המתקבלים ולייעל אותם בהתאמה לצרכים הקיימים. כאן ריכזנו עבורכם מידע על איתור ביטוח באמצעות הר הביטוח. מה כדאי לעשות כדי להוזיל את מחיר הביטוח ואיך משתמשים באתר הכל כך פופולארי. מוזמנים להמשיך איתנו. על כל שאלה בנושא, כתבו לנו, נשמח להנגיש לכם מידע המדויק לכם.

 

מה זה הר הביטוח?

אתר הר הביטוח הוא אתר שהוקם בהוראת משרד האוצר במטרה להנגיש את המידע הביטוחי לציבור המבוטחים בישראל. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מעל חמישים אחוז מאוכלוסיית המבוטחים בישראל לא יודעת על מה היא משלמת, מה בדיוק כוללות פוליסות הביטוח ואיך הם יכולים להגן על עצמם מפני נזקים שונים. בנוסף על כך התברר שמעל חצי מהמבוטחים משלמים על ביטוחים כפולים למרות שהם לא צריכים ביטוח אחד פעמיים… במשרד האוצר הצטברו התלונות וההחלטה שהתקבלה היתה להקים מערכת שתאפשר חיפוש ואיתור ביטוחים בקלות ובמהירות. ואכן, מערכת הר הביטוח משמשת מעין מנוע חיפוש לאיתור ביטוחים. איתור ביטוח באמצעות הר הביטוח הוא דבר שבשגרה, אם אתם לא יודעים איך לעשות את זה, כדאי שתשקיעו רגע להבנה, ומכאן, הדרך להצלחה קלה וברורה.

 

איתור ביטוח באמצעות הר הביטוח בקלות – איך זה עובד?

מערכת הר הביטוח מקבלת את נתוני הביטוחים הנרכשים בחברות הביטוח. כל חברת ביטוח מחויבת על פי חוק להעביר את המידע הביטוחי למשרד האוצר. המידע נאגר במערכת המאובטחת וכך, כאשר אזרח ישראלי מבוטח רוצה לקבל את המידע על הביטוחים שלו, הוא יכול לאתר את הביטוחים באמצעות הקשת מספר זהות ונתונים מזהים…

כדי לקבל את המידע הביטוחי שלכם מאתר הר  הביטוח, אתם צריכים להיכנס לאתר הר הביטוח, שימו לב שמדובר באתר ממשלתי וכמו כל הזדהות ממשלתית, גם כאן תצטרכו להקיש נתונים מזהים כמו תאריך יציאה אחרון מהארץ / תאריך הנפקת ת.ז. ועוד.

לאחר ההזדהות, תוכלו לבחור את השירות הרצוי  – הקלקה על כפתור "חיפוש ביטוחים על שמי" תוביל אתכם לרשימת הביטוחים שלכם כפי שהיא מופיעה באתר הר הביטוח.

מה כוללות רשימות הביטוחים בהר הביטוח?

את המידע המתקבל מהר הביטוח על הביטוחים שלכם, תוכלו לייצא לדו"ח המוכנה דו"ח הר הביטוח. הדו"ח מרכז את נתוני הביטוחים שלכם.

  • שמות הביטוחים
  • מספרי הפוליסות של כל ביטוח
  • מחיר הפרמיה החודשית
  • תקופת הביטוח
  • שם החברה המבטחת ודרכים ליצירת קשר עימה
  • כתבי שירות נלווים לפוליסות

חשוב לציין כי דו"ח הר הביטוח לא כולל את תנאי הפוליסות והכיסויים הניתנים במסגרתן. כדי לקבל את המידע המלא על פוליסות הביטוח, תצטרכו לפנות לחברה  המבטחת ולבקש ממנה את הפרטים המלאים.

איתור ביטוח באמצעות מערכת הר הביטוח לא תמיד יציג את הנתונים המדויקים. זה קורה בגלל מגוון סיבות אפשריות:

  • אם הביטוח נרכש על מספר דרכון ולא על מספר זהות, הוא לא יופיע.
  • לא כל חברות הביטוח מעבירות את כל המידע למערכת – הן מחתימות את המבוטחים על אי העברת מידע בעת רכישת הביטוח.
  • פוליסות ביטוח לא תקפות או חדשות לא יופיעו בנתונים.
  • כמו כל אתר אחר, גם כאן עלולות לצוץ טעויות הקלדה ושגיאות שונות.

כדי להתגבר על הבעיות, מומלצת בדיקה מעמיקה יותר אחת לשנתיים וחצי. בדיקה אותה עורך סוכן ביטוח מומחה בתחום.

למה לבדוק את מצב הביטוחים?

אם אתם שואלים מה הרווח המתקבל מבדיקת ביטוחים באתר הר הביטוח, הרי שאתם לא היחידים.  מבוטחים רבים לא מבינים את הצורך לבדוק מה קורה עם מצב הביטוחים. אך לאחר מעשה, כולם הופכים לחכמים יותר. באמצעות בדיקת ביטוחים שגרתית ניתן לאתר ביטוחים כפולים, למנוע תשלומי פרמיה יקרים ולא נדרשים ולהוזיל את מחיר הביטוח בצורה משמעותית.

 

מה זה כפל ביטוחי?

כפל ביטוחי הוא מצב בו המבוטח משלם מספר פעמים על אותו ביטוח. אם לדוגמא יש לכם ביטוח בריאות פרטי ואתם מבוטחים במסגרתו בביטוח סיעודי, אם יש לכם ביטוח סיעודי גם במסגרת הביטוח שקופץ החולים מציעה, הרי שיש לכם ביטוח סיעודי כפול ואתם משלמים על כפל ביטוחי למרות שביטוח אחד יכול לספק אתכם.

במקרים של כפל ביטוחי המבוטח לא מרוויח יותר מהביטוח הכפול, הוא מקבל את אותו הפיצוי שהיה מקבל לו היה מבוטח בביטוח אחד. במקרים כאלו חבל לשלם על ביטוחים כפולים לחינם. בירור קטן יכול לחסוך אלפי שקלים בשנה.

איך ניתן להוזיל את מחירי הביטוח?

ניתן להוזיל את מחיר הביטוח בצורה משמעותית באמצעות איתור ביטוחים בהר הביטוח. דו"ח הר הביטוח מרכז את כל הנתונים של הביטוחים וכך ניתן לראות מה מחיר הפרמיה המשולמת על הביטוח.  עולם הביטוחים הוא ענף מלא תחרות וכדי למשוך אליהן עוד ועוד לקוחות, חברות הביטוח מוזילות את מחירי הפוליסות, מרחיבות תנאי ביטוח ומשנות פרמיות למען כך. מבוטח חכם יבדוק את מצב שוק הביטוח ויערוך השוואת ביטוחים בין מחיר הביטוח שהוא משלם למחיר הביטוח שניתן לרכוש.

כמובן שחשוב לזכור בעת עריכת השוואת ביטוחים להתייחס גם לכל יתר הנתונים כמו תקופת אכשרה, תקרת כיסוי, דמי השתתפות עצמית נדרשים וכו'. הביטוח המשתלם ביותר הוא הביטוח שעונה לצרכי המבוטח באופן מקיף יותר. כך מוזילים את מחירי הפרמיות. ואם לא די בכך, הרי שכדאי לדעת שגם על מחיר פוליסות ביטוח ניתן להתמקח. למרות שזה לא שוק, חברות הביטוח שמחות עם כל לקוח ולקוח ש"יאיים" בעזיבה לטובת חברה המציעה ביטוח במחיר זול יותר, יזכה במרבית הפעמים להנחה קלה במחיר הביטוח.

תנו לסוכני ביטוח לעבוד בשבילכם

כאשר רוצים לרכוש ביטוח במחיר מותאם אך גם לא מעוניינים לוותר על אף סעיף, צריכים לעשות עבודת שטח טובה כדי להכיר את עולם הביטוח, לראות מאיפה כדאי לרכוש ביטוח כזה. פנייה לסוכן ביטוח מומחה בתחום תחסוך לכם את כל הטרדה הזו. הוא עוסק בעולם הביטוח וככזה הוא ידע להפנות אתכם אל הביטוח המתאים לאחר שהוא עצמו יבדוק וימפה את הנתונים שאתם מחפשים. סוכני ארנפלד סוכנות ביטוח ישמחו לעמוד לשירותכם כדי שתצאו עם ביטוחים משתלמים ומותאמים לצרכים האישיים שלכם. מוזמנים ליצור קשר כבר עכשיו.

כיצד לנווט בהר הביטוח ולמצוא את הכיסוי המושלם
כיצד לנווט בהר הביטוח ולמצוא את הכיסוי המושלם
תמונה של קובי ענבר
נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא
השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
כתבות נוספות בנושא
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם סוכן ביטוח, אשמח לקבל פרטים.