ארנפלד סוכנות לביטוח

איתור ביטוח חיים משולב בחיסכון

לא מעט ביטוחי חיים ניתן לשלב בחיסכון. בביטוח זה המבוטח גם מבטח את חייו אך כל עוד והוא חי הוא יודע שיש סיכוי גדול מאוד שהוא עצמו יזכה לקבל את כספי הביטוח. לכל חברת ביטוח תנאי פוליסה אחרים ולכן לא נפרט על נתוני ביטוחים אלו. כאן נסקור את מה שחשוב לדעת על איתור ביטוח חיים משולב בחיסכון ועל הדרך לאתר אותו דרך דו"ח הר הביטוח.

 

מה זה ביטוח חיים משולב בחיסכון?

ביטוח חיים הוא ביטוח אותו המבוטח רוכש או בגלל תוכנית מימון כלשהי המחייבת אותו לבטח את חייו (כמו ביטוח משכנתא) או בגלל רצון שלו להבטיח ליקירו חיים טובים גם לאחר לכתו מן העולם. ביטוח חיים הוא ביטוח המפצה את קרובי המבוטח הרשומים כמוטבים בתיק הביטוח במקרה בו הוא הולך מן העולם. ביטוח כזה יכול להתאים לאנשים מפרנסים שכלכלת הבית נשענת עליהם.

כאשר מדברים על איתור ביטוח חיים משולב בחיסכון מדברים על ביטוח חיים המשלב רכיב חיסכון כך שמבוטח שהגיע לגיל מבוגר יכול להנות הוא עצמו מרכיב החיסכון בפוליסה ובכך הוא נהנה מפנסיה גבוהה יותר. ניתן להעביר את כספי החיסכון לקופת הפנסיה, הנתונים משתנים בין חברת ביטוח אחת לחברתה ולכן לא נתעמק בעניין.

 

למה לבצע איתור ביטוח חיים משולב בחיסכון?

ביטוח חיים הוא ביטוח שמגן על הקרובים לנו ולא על עצמנו. כאשר מדובר בביטוח חיים המשלב חיסכון, הביטוח עשוי לזכות גם את המבוטח עצמו שיוכל להנות מכספי החיסכון בהמשך חייו. הסיבות לביצוע איתור ביטוח חיים משולב בחיסכון הן מגוונות:

 

תשלומים כפולים

בשונה מיתר הביטוחים הקיימים, ביטוח חיים הוא ביטוח בו אין מושג של כפל ביטוחי. כאשר המבוטח נפטר כל חברות הביטוח המבטחות אותו משלמות את גובה הכיסוי עליו התחייבו. אין מושג של כפל ביטוחי. אך יש מושג של תשלומים כפולים שלא מידיעה. מבוטח שלא יודע כי במסגרת העבודה הוא מבוטח בביטוח כזה, עלול לרכוש באופן פרטי ביטוח חיים משולב בחיסכון וכך הוא אמנם מבוטח פעמיים, אך אין לו צורך בכך וחבל! כדי למנוע תשלומים כפולים כדאי לבדוק מה קורה בתיק הביטוחים אחת לתקופה.

 

דאגה לעתיד

אנשים המעוניינים להבטיח לעצמם תקופת פנסיה רגועה כלכלית מתכננים את תקופת הפרישה מראש. חלק מהיערכות זאת כוללת איתור ביטוח חיים משולב בחיסכון. לפעמים המתעניין מגלה כי אין לו ביטוח שכזה ואז הוא רוכש אותו בגלל שלל יתרונותיו. כך או כך, פעולה זו מומלצת לביצוע בליווי מקצועי של מומחה לתכנון פרישה.

 

ייעול התיק הביטוחי

ההמלצה הגורפת על ידי כל מי שמבין בעולם הביטוח היא לבדוק אחת לשנתיים וחצי מה קורה בתיק הביטוחים האישי שלכם. אנף הביטוח משתנה בהתאם לנתוני השוק, התחרות גדלה גם היא וכך כל חברת ביטוח יוצאת בדילים שונים בכדי למשוך אליה יותר מבוטחים. המרוויחים הראשיים מהסיפור הם המבוטחים שיודעים לערוך בדיקה שגרתית שכזו ומאתרים את הביטוחים שהם יכולים למצוא במחיר נמוך יותר בהיקף נרחב יותר. ייעול תיק ביטוח יכול להיות ביטול ביטוחים מיותרים ולא נצרכים, רכישת ביטוחים נדרשים, הגדלת היקף הביטוח וכן הלאה. כי בסופו של דבר, תיק הביטוח האישי שלכם צריך לענות לדרישות שלכם.

 

איך מבצעים איתור ביטוח חיים משולב בחיסכון?

איתור ביטוח חיים משולב בחסכון ניתן לאתר במגוון דרכים כשהמובילה שבהם היא דרך דו"ח הר הביטוח. יחד עם זאת, חשוב לציין כי באמצעות אתר הר הכסף תוכלו לאתר כספים אבודים ובהמשך ניגע גם בנושא זה ככל שתספיק היריעה.

 

מה זה הר הביטוח?

הר הביטוח הוא אתר אינטרנט שהוקם על ידי משרד האוצר במטרה להנגיש את המידע הביטוחי לציבור המבוטחים בישראל. על פי נתונים העולים מן השטח נראה כי מרבית האוכלוסייה בישראל לא יודעת מה קורה עם תיק הביטוחים שלה וכדי להקל מעליה להגיע אל המידע, הוקם אתר הר הביטוח. הבעיה היא שאתר הר הביטוח יעיל אך הוא גם מלווה בחסרונות כמו כל דבר בחיים.

אילו ביטוחים ניתן לגלות דרך דו"ח הר הביטוח?

באמצעות חיפוש באתר הר הביטוח תוכלו למצוא את כל הביטוחים הקיימים במערכת על שימכם. יחד עם זאת, סוגי הביטוחים שיופיעו לכם בדו"ח יוגבלו לביטוחים אלו בלבד:

 

חשוב לציין כי ביטוח מנהלים לדוגמא, לא יופיע באתר הר הביטוח וכדי לאתר אותו יהיה עליכם להיכנס לאתר הר הכסף עם עדיפות לאתר המסלקה הפנסיונית.

 

הדרך לאיתור ביטוח חיים המשולב בחיסכון דרך הר הביטוח

החיפוש הוא פשוט. כל שעליכם לעשות הוא להיכנס לאתר, להזין מספר זהות, פרטים אישיים לאימות נתונים ולבחור בשירות הרצוי. במקרה שלנו מדובר בשירות חיפוש ביטוח על שמי. לאחר הבחירה תקבלו את דו"ח הר הביטוח המרכז את כל נתוני הביטוח המופיעים במערכת אתר הר הביטוח.

 

אילו פרטים מופיעים בדו"ח הר הביטוח?

הדו"ח מרכז את הביטוחים הקיימים על שמכם, שמותיהם, מספרי הפוליסה של כל אחד מהם, שם החברה המבטחת, הדרכים ליצירת קשר עם החברה, קישור לאתר החברה לקבלת מידע נוסף ומחיר הפרמיה החודשית. מעיון בדו"ח לא תקבלו מידע על מחיר הפוליסה הסופית, לא תדעו מה מחיר הביטוח הממוצע נכון לאותה תקופה, לא תוכלו לראות מהם רכיבי הפוליסה כולם ולכן רבים פונים לאחר בדיקה זו לחברת הביטוח באופן ישיר לקבלת המידע החסר.

 

למה אתר הר הביטוח לא מספק?

עם כל הכבוד למשרד האוצר על הקמת מערכת הר הביטוח המסייעת לאלפי ישראלים באיתור ביטוחים, עדיין קיימות תקלות כמו בכל מערכת ולכן הנתונים המתקבלים הם לא יהיו בהכרח מקיפים מכמה סיבות:

 

  • האתר מתעדכן אחת לחודש על פי דיווחי חברות הביטוח השונות – ביטוחים חדשים לא יופיעו בדו"ח בדרך כלל.
  • כמו כל טכנולוגיה, גם כאן טעויות ושגיאות עלולות להתרחש. זו יכולה להיות שגיאת הקלדה שהובילה לנתונים שגויים.
  • יש חברות ביטוח המחתימות את מבוטחיהן במעמד רכישת הביטוח על הסכמה שלא לדווח לאתר הר הביטוח על הביטוח הנרכש וכך הן בעצם פטורות מדיווח. בתור מבוטחים כדאי לזכור לא לחתום על הסכמה שכזו.

 

פנייה לסוכנות ביטוח

בסופו של דבר, מי שאכפת לו מתיק הביטוחים שלו, פונה לאתר את הביטוחים הקיימים על שמו באמצעות סוכנות ביטוח. סוכנות הביטוח ארנפלד סוכנות לביטוח בע"מ מציעה שירות חינמי ללא עלות של איתור הביטוחים ע"י אתר הר הביטוח הפרטי וכך מבוטחים מקבלים את הדו"ח בצירוף הסבר מקצועי המקל מעליהם את חוסר האונים וההשקעה הנדרשת לצורך ייעול התיק הביטוחי. הסוכן מגיע מעולם הביטוח ולכן הוא ידע לבדוק את הנתונים ולקבוע אם יש מקום לשיפור, האם יש דרך להוזיל את מחיר הביטוחים או שיש צורך בהגדלתם. בסופו של דבר המבוטח הוא זה שמקבל את ההחלטה מה לעשות ואיך לייעל את תיק הביטוחים שלו. אז שיהיה עם המון הצלחה!

איתור ביטוח חיים משולב בחיסכון
איתור ביטוח חיים משולב בחיסכון
כאשר מדברים על ביטוח חיים משולב בחיסכון מדברים על ביטוח חיים המשלב רכיב חיסכון כך שכאשר המבוטח שהגיע לגיל מבוגר הוא יוכל להנות הוא עצמו מרכיב החיסכון בפוליסה ובכך הוא נהנה מפנסיה גבוהה יותר. ניתן להעביר את כספי החיסכון לקופת הפנסיה, הנתונים משתנים בין חברת ביטוח אחת לחברתה.
איתור ביטוח חיים משולב בחסכון ניתן לאתר במגוון דרכים כשהמובילה שבהם היא דרך דו"ח הר הביטוח. יחד עם זאת, חשוב לציין כי גם באמצעות אתר הר הכסף תוכלו לאתר כספים אבודים ובמאמר זה ניגע בשני הנושאים. כנסו לקריאת המאמר המלא >>>
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם סוכן ביטוח, אשמח לקבל פרטים.