ארנפלד סוכנות לביטוח

כוחה של היסטוריית הביטוח: מינוף פוליסות העבר לכיסוי הווה

אין ספק כי להיסטוריית הביטוח שלנו, יש השפעה על מחיר הביטוח שנשלם על פוליסת הביטוח העכשווית. זה קורה גם בגזרת ביטוחי הרכב אבל גם בביטוחים הרגילים המוכרים לנו. כאן בכתבה ריכזנו הסבר קצר על התופעה, על המניעים לה, על מה שאפשר לעשות בכדי להימנע מעבר ביטוחי לא תקין, על הדרך להנפיק עבר ביטוחי ועל הר הביטוח באופן כללי. מוזמנים לקבל את המידע על הר הביטוח עבר ביטוחי וכל המסביב.

 

איך העבר הביטוחי משפיע על מחיר הביטוח?

חברות הביטוח לוקחות על עצמן סיכון שמתן ביטוח. תמורת פרמיה חודשית אותה המבוטח משלם, הוא מקבל מהן כיסוי לנזק שעלול להתרחש לפריט המבוטח. אם המבוטח יספוג נזק, הוא יוכל לדרוש את הפיצוי לנזק, מחברת הביטוח. אחרי שהבנו את העניין הזה, יהיה קל להבין כי ככל שהעבר הביטוחי של המבוטח מראה על תביעות שהוא תבע בעבר את חברות הביטוח, הסיכון שבמתן הביטוח יהיה גבוה יותר מבחינת חברת הביטוח. לכן היא גם תגבה על הסיכון הנלווה מחיר גבוה יותר. הרי כידוע לנו, חברות הביטוח הן לא עמותות ללא כוונת רווח ולא גמ"חים שמתנדבים לפצות על כל מקרה של נזק משמעותי… מדובר בעסק לכל דבר ועניין ולכן המחיר יקבע גם הוא לפי הסיכון הנלווה ופרמטריים עסקיים נוספים.

ניקח לדוגמא נהג בעל ביטוח רכב שבשנה האחרונה היה מעורב בתאונת דרכים והוא כבר את תבע את חברת הביטוח בשנה האחרונה, ברור שמחיר הביטוח שהוא ישלם יהיה יקר יותר מנהג אחר זהיר שלא היה מעולם מעורב בתאונת דרכים… השינויים הם משמעותיים וכך היום חברות הביטוח עצמן מעודדות עבר ביטוחי נקי (נקי הכוונה ללא תביעות ביטוחיות) על ידי מתן הנחה במחיר הביטוח לבעלי עבר ביטוחי נקי שאין להם תביעות.

 

מה זה עבר ביטוחי?

עבר ביטוחי הוא היסטוריית תביעות הביטוח של המבוטח בשלוש השנים האחרונות. ניתן להוציא עבר ביטוחי של רכב ולראות אם הרכב הספציפי היה מעורב בתביעות ביטוחיות בשנים האחרונות, האם הוא נפגע, מה הנזק שהוא ספג וכו'. ניתן גם לראות עבר ביטוחי של הנהג עצמו, האם הוא היה מעורב בתאונות, האם הוא תבע את חברת הביטוח בשנים האחרונות וכו'.

 

מה ניתן לעשות כדי להימנע מעבר ביטוחי בעייתי?

כמו שכולנו יודעים, הכל מלמעלה ויש דברים שלא נמצאים בשליטתנו. חשוב לזכור שיש דברים אותם ניתן למנוע עם קצת זהירות. ולכן, כדי להימנע מעבר ביטוחי בעייתי של רכב, חשוב לנהוג בזהירות. הסיכויים של נהג זהיר לצבור תביעות בעבר הביטוחי נמוכים בצורה משמעותית.

לצד הזהירות שצריך לזכור בכל נהיגה על הכביש. לא ניתן להתעלם מדבר חשוב נוסף: תועלת מול הפסד. קרה והייתם מעורבים בתאונה? ספגתם נזק ואתם מעוניינים לתבוע את חברת הביטוח? התחילו לחשב עלות מול תועלת. אל תופתעו לגלות כי במקרים מסוימים עדיף פשוט לספוג את הנזק ולא להפעיל את חברת הביטוח. קחו בחשבון שעל מימוש הביטוח תצטרכו לשלם דמי השתתפות סמלית (שהם עצמם עלולים להיות גבוהים בהתאם לתנאי הפוליסה – ואם הם כאלו הגיע הזמן לערוך סדר בתיק הביטוחי ולהתאים אותם לתנאים שמתאימים לכם בעזרת סוכן ביטוח!) ולאחר סיום תקופת הביטוח, בעת חידוש הביטוח, מחיר הפרמיה יעלה בגלל העבר הביטוחי שלא נקי… חשוב להבהיר: הכוונה כאן היא לא לוותר על זכויותיכם ולא לתבוע את חברת הביטוח כשמגיע לכם כסף ממנה. ממש לא! מה כן? לבדוק את מחיר הנזק שנגרם ואם מדובר בסכום "נמוך" יחסית כמו 200 שקלים, הדבר הנכון יהיה לספוג אותו מאשר לתבוע אותו מחברת הביטוח ולשלם בגינו סכומים גבוהים יותר בהמשך…

 

איך מקבלים את העבר הביטוחי?

בעבר, כדי לקבל את העבר הביטוחי שלכם, היה צורך לפנות לחברות הביטוח עצמן ולבקש מהן את היסטוריית הביטוח, לחכות להגעת המכתב בהתאם לקצב ההתנהלות של חברת הביטוח. היום הכל מסונכרן עם אתר הר הביטוח שהוא אתר בהקים משרד האוצר במטרה להנגיש לציבור המבוטחים בישראל את המידע הביטוחי שלהם. כך כדי לקבל את העבר הביטוחי שלכם / הרכב שלכם, אתם יכולים להיכנס לאתר הר הביטוח ולבחור בשירות עבר ביטוחי. תוך מספר רגעים תקבלו את דו"ח הר הביטוח עבר ביטוחי.

 

מתי צריך את דו"ח הר הביטוח עבר ביטוחי?

בדרך כלל כאשר מחדשים ביטוח רכב ניתן לקבל הנחה ברגע שמוכיחים לחברת הביטוח שאין תביעות ביטוחיות בעבר על ידי הנפקת טופס העדר תביעות. להנחה זו קוראים " בונוס מאלוס". במקרים בהם העבר הביטוחי לא נקי והטופס מכיל מידע על התביעות הביטוחיות שהיו בשנים האחרונות, יהיה תוספת תשלום על הפרמיה הרגילה ולתוספת זו קוראים "מאלוס".

לא יעזור לעבור לחברת ביטוח אחרת כדי "לנקות עבר ביטוחי" המידע מונגש לכל חברות הביטוח…

 

איך זה עובד?

כדי לקבל את דו"ח הר הביטוח עבר ביטוחי, עליכם להיכנס לאתר הר הביטוח שמקבל את הנתונים המופיעים בו מחברות הביטוח עצמן והוא מתעדכן אחת לחודש. הכניסה לאתר הר הביטוח היא בדומה לכל כניסה סטנדרטית לאתר ממשלתי מאובטח ובמהלך הכניסה תצטרכו להזין נתונים מזהים לאימות הנתונים. לאחר הכניסה לאזור האישי שלכם באתר, תוכלו לבחור בשירות עבר ביטוחי לרכב, בו תוכלו לקבל את המידע על הרכב עצמו, תאריכי תביעות ופירוט מלא יותר אם היו תביעות ומה הן כללו.

עבר ביטוחי לרכב ניתן להנפיק רק אם יש התאמה בין מספר הרכב למספר הזהות של המחפש – אם הוא מופיע בעל הרכב. יש מקרים בהם בעל הרכב הוא לא זה שמחפש את המידע ולכן המידע לא יוצג למחפש. במקרים בהם מדובר בפוליסה לשני אנשים, יהיה צורך בהזנת מספר הזהות של המבוטח השני.

 

מלבד הר הביטוח עבר ביטוחי, איך עוד ניתן להפיק דו"ח כזה?

כיום לכל חברת ביטוח יש אתר אינטרנט משלה. כדי לקבל את העבר הביטוחי בחברת הביטוח הספציפית, אתם יכולים להיכנס לאזור האישי שלכם באתר חברת הביטוח ולהנפיק את טופס העדר התביעות. באזור האישי ניתן להפיק טופס העדר תביעות על העבר הביטוחי של יותר שנים ממה שניתן להפיק באתר הר הביטוח.

 

למה עוד משמש אתר הר הביטוח?

הר הביטוח הוא אתר שנועד להנגיש את המידע הביטוחי לציבור המבוטחים בaישראל. אם בעבר כדי לדעת מה קורה אם הביטוחים שלכם, הייתם צריכים לפנות לחברת הביטוח ולחכות ממנה למידע על הביטוחים שלכם, הרי שהיום הנושא השתנה לחלוטין. חברות הביטוח מחויבות על פי חוק להעביר את הנתונים למערכת הר הביטוח וכך, כל מבוטח יכול לאחר חיפוש קל והזנת מספר הזהות שלו בצירוף נתונים מאמתים, לקבל דו"ח הר הביטוח הכולל מידע מפורט על הביטוחים הרשומים על שמו, מחיר הפרמיה החודשית שהוא משלם, תקופת הביטוח ועוד.

לאחר שיש את רשימת כל הביטוחים, ניתן למפות את הנתונים ולגלות אם יש ביטוח יקר מידי ביחס למחיר הביטוח בשוק. לא מעט אנשים מגלים שהם משלמים על ביטוחים כפולים ויש להם יותר מביטוח אחד על אותו מוצר. מקרים כאלו הם דבר שבשגרה ועל פי נתוני משרד האוצר מעל חמישים אחוז מציבור המבוטחים בישראל משלם על ביטוחים כפולים… בדיקה באתר הר הביטוח מאפשרת לייעל את התיק הביטוחי בצורה משמעותית. ההמלצה הגרופת היא לבדוק אחת לתקופה של שנתיים וחצי את מצב התיק הביטוחי, גם אם לא זכורים שינויים שנערכו. כדי להקל מעצמכם את הבדיקה הזו, מומלץ לצור קשר עם ארנפלד סוכנות לביטוח שיבדוקו זאת עבורכם במהירות וביעילות.

תמונה של קובי ענבר
נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא
השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
כתבות נוספות בנושא
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם סוכן ביטוח, אשמח לקבל פרטים.