ארנפלד סוכנות לביטוח

ביטוח מחלות קשות לילדים

היום אני רוצה לדבר אתכם על ביטוח מחלות קשות לילדים, יש לכם ילדים מתחת לגיל 20? אני מציע לכם לעצור את כל מה שאתם עושים כרגע ולקרוא את הכתבה עד סופה מהסיבה – שזהו הצעד הכלכלי הכי חכם שתעשו שיכול להציל לכם את התא הכלכלי המשפחתי וכל זה בעלויות ממש מצחיקות.

 

אז מה זה ביטוח מחלות קשות?

ביטוח מחלות קשות הוא כיסוי ביטוחי שמשווק על ידי כל חברות הביטוח בישראל. יש לכל חברה וחברה רשימת מחלות, שחס ושלום במקרה והמבוטח חלה באחד מהמחלות שברשימה הוא זכאי לפיצוי בגובה הסכום שרכש.
לדוג', יש לי פוליסה של ביטוח מחלות קשות בחברת הפניקס וסכום הביטוח עומד על  200,000שקל וקיבלתי סרטן, חברת הפניקס תעביר לי 200,000 שקל חד פעמי וזאת אחרי מספר ימים בודדים לצורך בירור התביעה.

המפקח על הביטוח הגדיר מספר מחלות שחובה על החברות להכניס לתוך מבנה הפוליסה להלן רשימת המחלות:
סרטן, שבץ מוחי, טרשת נפוצה, התקף לב, ניתוחי מסתמי לב, ניתוחי מעקפי לב, ניתוח אבי העורקים וקרדיומיופטיה

המפקח על הביטוח אף נכנס לנושא של הגדרות "מהי מחלה" והכתיב לחברות הביטוח איך להגדיר מחלה בפוליסה מהסיבה, להוריד אפשרויות מחברת הביטוח להתנער בעת תביעה בתואנה של הגדרות והתפלפלויות מיותרות.

 

אז כמה מחלות יש בכל חברה?

מגדל מנורה כלל אילון ביטוח ישיר הפניקס מגדל הכשרה AIG
43 40 32 36 44 42 43 35 48

האם כדאי לי לבחור את פוליסת הביטוח שלי לפי כמות המחלות ולבחור את החברה עם מספר הפוליסות הגבוה ביותר, (שבמקרה הזה היא חברת AIG)?

התשובה היא חד משמעית לא, מהסיבה שהמחלות הקשות השכיחות נמצאות בכל חברות הביטוח והסיבה להבדלים בין החברות הם בעיקר טריקים שיווקיים של חברות הביטוח שמכניסות לרשימה מחלות עם שכיחות נמוכה מאוד וזאת בכדי לפתות את הצרכן לבחור בהן כמבטח ואז כמובן ניתן גם להגדיל את גובה הפרמיה החודשית בטענה שאצלנו הרשימה ארוכה יותר.

 

האם ילדים בכלל צריכים את הכיסוי של ביטוח מחלות קשות?

כל שנה נוספים בסביבות 30,000 ישראלים לרשימה הארוכה של חולה הסרטן, מתוכם יש 450 ילדים בכל טווח הגילאים (את הנתונים לקחתי מהאתר של האגודה למלחמה בסרטן)
סוגי הסרטן הנפוצים בקרב ילדים -סרטן המוח, לוקמיה (סרטן הדם) וסרטן מערכת הלימפה.

אז אני מסכים אתכם שהמספר 450 ילדים בשנה זה באופן יחסי לא כמות גדולה ביחד למספר הילדים הכולל, אך צריך לזכור דבר אחד שהוא חשוב, ברגע שמתרחש אסון שפוגע במשפחה ובמיוחד בילדים שלנו, לא יעניין  אותנו שום חישוב סטטיסטי או חישוב אחר ואנחנו נאלץ להתמודד ב100% בפתרונות לאסון שנחת עלינו.

שאל אותי מבוטח שנולד לו ילדה, אתה תמיד אמרת לי שעושים ביטוח בעיקר בכדי לשמר את המצב הכלכלי של המשפחה בעת אסון, הילדה שלי שנולדה עדיין לא מכניסה כסף לתא המשפחתי, היא עדיין לא מקבלת משכורת אז למה אני צריך להוציא כסף על ביטוח מחלות קשות?

התשובה לשאלה היא – אכן הילדה שלך עדיין לא מכניסה כסף, ואכן הסיבה לרכישת ביטוח היא בעיקר לשמר את המצב הכלכלי של המשפחה, אך בעת מקרה אסון של מחלה קשה בהכרח ההכנסות של התא המשפחתי יפגעו וצד ההוצאות בוודאות יגדל ואני אסביר, כשמתגלה מחלת הסרטן כדוגמא אצל הילד שלנו בשלב הראשון של ההבחנה שני ההורים בסבב רופאים/מומחים/בדיקות, דבר שלוקח ימים שלמים שבאים על חשבון העבודה, רוב המעסיקים מתחשבים במצב הזה וזה איכשהו עובר חלק, אך בשלב מתקדם יותר כשיש כבר אבחנה בדרך כלל אחד מההורים נרתם כולו למשימה והעבודה שלו יורדת משמעותית או נפסקת ובהתאם לכך ההכנסה שלו יורדת בהתאם.
מה קורה במצב שהמשפחה מתגוררת בצפון הארץ והטיפול הטוב ביותר לילד מתבצע במרכז הארץ? זה מאלץ משפחות להתגורר זמנית במרכז ,לשכור דירה, ואין סוף הוצאות נלוות.
זאת הסיבה שיש צורך לרכוש ביטוח מחלות קשות גם לילדים, אתה ממש לא רוצים בעת אסון להעסיק את עצמכם בלמצוא מקורות הכנסה ולדאוג לפרנסה, אתם רוצים לשמור את כל הכוחות והאנרגיות לילד שלכם שנמצא בשעה קשה וזקוק לתמיכה מקסימלית.

 

מאיזה גיל ניתן לרכוש ביטוח מחלות קשות ועד איזה גיל?

גיל הכניסה לילדים ברוב החברות הוא גיל הלידה למעט חברת מנורה שניתן להצטרף 15 יום לאחר הלידה ובחברת הכשרה שניתן להצטרף אחרי שנה.
למבוגרים ניתן להצטרף ברוב החברות עד גיל 64 ובכיסוי של פיצוי לסרטן ניתן עד גיל 70.
הפוליסה מסתיימת בין הגילאים 70 – 75  תלוי חברה.

 

כמה עולה לילדים ביטוח מחלות קשות?

העלות של ביטוח מחלות קשות לילדים נמוך בצורה קיצונית דבר שעושה את הרכישה כדאית ביותר מיוחד לאנשים שאין להם את היכולת הכלכלית להוציא מאות שקלים בחודש על רכישת ביטוחים.

בדוגמא שלעיל לקחתי ילדה בת 12 ורכשתי לה 100,000 ש" פיצוי וערכתי השוואה בין כל החברות, בתוצאה ניתן לראות עלות מצחיקה של 6 -7 שקלים בחודש.
השתוללתם ורכשתם 500,000 שקל פיצוי, התשלום יעמוד על 30 שקל בחודש.
אלו עלויות שכל בית בישראל יכול לעמוד בהם.

מתוך תוכנת sms2010
מתוך תוכנת sms2010

 

מהם היתרונות לרכוש את הכיסוי מייד אחרי הלידה?

היתרון המרכזי הוא – הצהרת בריאות נקיה לחלוטין ואני אסביר, כשאני רוצה להצטרף לכיסוי של ביטוח בריאות, חברת הביטוח רוצה לדעת מה מצבי הרפואי בכדי לבצע חיתום ואז לקבל החלטה האם לקבל אותי לביטוח ובאילו תנאים.

לצורך כך יש לכל כיסוי וכיסוי ביטוחי שאלון משלו שבו יש כ20 שאלות שעליהם אני חייב לענות בצורה מדויקת.
ברגע שמתגלה שיש לי בעיות רפואיות קיימות חברת הביטוח יכולה לקבל מספר החלטות:
א. לבצע דחיה ולא לקבל אותי לביטוח.
ב. לקבל אותי תחת החרגות.
ג. לקבל אותי תחת החרגות ובנוסף בתוספת תשלום פרמיה.
כל המצבים האלו נמנעים ברגע שאני מצטרף לביטוח כשאני בריא לחלוטין והצהרת הבריאות שלי נקיה ומושלמת.

והיתרון הנוסף והברור הוא שמרגע ההצטרפות שלי אני כבר מבוטח ואז לא משנה מה יקרה לי בהמשך אני יהיה מבוטח ללא החרגות או תוספות תשלום.

 

הם יש הבדל משמעותי בין החברות בביטוח מחלות קשות לילדים?

ישנם הבדלים בין החברות. ההבדלים מתבטאים בכמות המחלות, בכיסויים במקרה ומדובר במקרה תביעה שני ושלישי, במחלות ייחודיות וכמובן הגובה הפרמיה.

הדרך הנכונה והחכמה ביותר לרכוש ביטוח מחלות קשות או כל ביטוח בריאות הוא להרים טלפון לסוכן הביטוח שהוא בעל רישיון ממשרד האוצר ויש לו את הניסיון לבחון לעומק את תנאי הפוליסה ולבצע השוואה בין החברות והתאמה אישית על פי הצרכים שלכם.

אל תתפתו לרכוש את המוצר דרך מוכרנים כלשהם שמרימים אלכם טלפון ומפתים אתכם להצטרף באמתלה של הוזלת מחיר כזאת או אחרת, רק בעל רישיון עם ניסיון בתחום שידע להתאים עבורכם את הפוליסה ויקח בחשבון את ההבדלים בכיסויים, וידע למלא אתכם שאלון בריאות כפי שצריך והכי חשוב – הוא זה שיעמוד מול חברת הביטוח לצידכם בעת תביעה מול חברת הביטוח.

ביטוח מחלות קשות לילדים
ביטוח מחלות קשות לילדים
תמונה של קובי ענבר
נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא
השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
כתבות נוספות בנושא
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם סוכן ביטוח, אשמח לקבל פרטים.