ארנפלד סוכנות לביטוח

איתור כתב שירות איטום וחירום

אף אחד לא רוצה למצוא את עצמו מתמודד עם נזילה מדירת השכנים שאין ביכולתם לשלם לתיקונה… עלות איטום עלולה לעמוד על עשרות אלפי שקלים וכדי להגן על עצמכם מפני דרישות כאלו לתשלום, יש את ביטוח איטום וחירום. ריכזנו כאן עבורכם מידע על הנושא, מהו כתב שירות, איך בדיקת איתור כתב שירות איטום וחירום מתבצעת ועוד.

 

מה זה כתב שירות?

כתב שירות מכונה ריידר בשפה המקצועית. מדובר במסמך המעניק כיסוי ביטוחי נוסף לפוליסה הבסיסית. לא ניתן לרכוש כתב שירות מבלי לרכוש את הפוליסה הבסיסית. בכתב השירות יצוין איפה ובאילו תנאים המבוטח יכול לקבל את שירות הביטוח. כתב שירות לא מוגדר כביטוח. הוא רק נמכר להרחבת הכיסוי הביטוחי של הפוליסה הבסיסית, אך גם מחירו לא יכול להיות גבוה יותר ממחיר הפוליסה. כיום ניתן לרכוש כתבי שירות במגוון פוליסות: רכב, בריאות וביטוח דירה.

 

מה כולל כתב שירות איטום וחירום?

כתב שירות איטום וחירום הוא כיסוי ביטוחי שניתן לרכוש לפוליסה הבסיסית של ביטוח דירה. כך, הדירה הופכת להיות מבוטחת מפני נזקים אחרים שנגרמו מבעיות איטום. זה יכול להיות בעיות איטום במרצפות הדירה שגורמות לנזקי מים לשכנים, חדירת מים לארונות או לקירות, בעיות רטיבות בחדרי רחצה ועוד.

חשוב לציין כי לכל חברת ביטוח כתב שירות אחר. יש חברות ביטוח המציעות כיסוי ביטוחי נרחב יותר בכתב השירות ויש שפחות. לפני רכישת כתב שירות חשוב לבדוק את הכיסוי שהוא נותן, ההחרגות ותוקפו של הכיסוי הביטוחי לעומת תוקף הפוליסה.

 

למה בדיקת איתור כתב שירות איטום וחירום מתבצעת בכלל?

הסיבות לכך מגוונות. אדם לא קם ביום בהיר ומחליט לבדוק מה קורה עם ביטוח הדירה שלו והאם הביטוח כולל כתב שירות איטום וחירום… כשמבוטח מתחיל לבדוק מה קורה עם הכיסוי הביטוחי שלו, יש לו סיבה.

גילוי נזילה המצריכה טיפול

יש את האנשים שכאשר הם מגלים נזילה המצריכה טיפול, הם הולכים לבדוק אם יש להם ביטוח או כיסוי ביטוחי שיכסה את עלות האיטום הנדרש וכך הם הולכים לבדוק אילו ביטוחים קיימים על שמם… חשוב לציין כי בשלב כזה, מי שירכוש כתב שירות איטום וחירום לא יוכל לקבל את הכיסוי הביטחי לצורך הקיים… אורך זמן עד שיכולים לממש את כתב השירות.

 

לעומתם, יש את האנשים שיודעים שיש להם כתב שירות כזה. הם משלמים מידי חודש סכום גבוה יותר לביטוח דירה בגלל כתב השירות שהוסיפו, והם רק רוצים לדעת אל איזו חברה עליהם לפנות בכדי לתבוע את עלות התיקון הנדרש.

 

רצון להוזיל את מחיר הביטוח

יוקר המחיה המאמיר לא מותיר הרבה ברירות ואנשים מוצאים את עצמם מנסים לחסוך איפה שרק אפשר. ענף הביטוח מלא בתחרות. כל חברת ביטוח מנסה להוזיל את מחירי הביטוח או לשלב תנאי ביטוח ייחודיים בכדי למשוך כמה שיותר לקוחות. בתור מבוטחים, אתם יכולים לנצל את התחרות הזו לטובתכם.

בצעו איתור כתב שירות איטום וחירום, בדקו מה מחיר כתב השירות וכך, ערכו השוואת מחירים מול חברות ביטוח אחרות המציעות את אותו ביטוח. אתם יכולים לגלות כי יש חברות ביטוח המציעות כיסוי ביטוחי לדירה במחיר נמוך יותר. אבל רגע לפני שאתם מתפתים למחיר הנמוך, חשוב לזכור כי בביטוחים זול עולה יקר. וודאו שהמחיר הזול לא ימנע ממכם לקבל את הכיסוי הביטוחי המגיע לכם וכי תנאי הביטוח מתאימים לצרכים שלכם.

 

הרחבת ההיקף הביטוחי

מבוטחים בביטוח דירה רוצים לדעת מה קורה עם הביטוח שלהם. על מה הם יכולים לקבל כיסוי ביטוחי ועל מה לא. וכך, הם עורכים בדיקת לאיתור כתבי שירות הנלווים לביטוח דירה. הם בודקים כל כתב שירות בפני עצמו ובמקרה הצורך, הם גם רוכשים כיסוי ביטוחי נוסף בכדי להרחיב את המעטפת הביטוחית. ברכישת ביטוחים ידוע המשפט "עדיף להיזהר מאשר להצטער בהמשך".

 

שיפור תנאי הביטוח הקיים

כפי שציינו כאן, ענף הביטוח מלא בתחרות וכך, האפשרויות רבות יותר. אם תנאי הביטוח של חברה אחת לא מוצאים חן בעיניכם, יש עוד חברות מלבדה ואתם יכולים לפנות אליהן. בתור מבוטחים שחשוב להם הכיסוי הביטוחי הקיים, ערכו רשימה של סולם עדיפויות, מה חשוב לכם יותר ממה, כך יהיה לכם קל יותר לחפש ולמצוא את הביטוח העונה לדרישות שלכם. לצורך שיפור תנאי הביטוח ניתן לפנות לסוכן ביטוח ולהקל על התהליך משמעותית. מה גם שהתייעצות עם סוכן ביטוח לא תעלה לכם כסף.

 

מהי הדרך לאיתור כתבי שירות?

איתור כתב שירות איטום וחירום זהה לאיתור כתבי שירות אחרים. כך שכאן נרחיב על הדרך לאיתור כתבי שירות באופן כללי.

בשלב הראשוני יהיה עליכם לשייך את כתב השירות לביטוח המתאים. כתב שירות יכול להיות בביטוח דירה, או ביטוח רכב או בביטוח בריאות. אתם צריכים לדעת לאיזו קטגוריה כתב השירות שאתם מחפשים אמור להיות.

בשלב השני עליכם להיכנס לאתר הר הביטוח ולאתר את רשימת כל הביטוחים הקיימים על שימכם במערכת. הר הביטוח הוא אתר ממשלתי שהוקם על ידי משרד האוצר במטרה להנגיש מידע ביטוחי לציבור המבוטחים בישראל. התקווה הייתה למנוע כפל ביטוחי וחוסר מידע בנושא. למרות זאת, עדיין על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מעל חמישים אחוז מאוכלוסיית המבוטחים בישראל לא יודעת מה קורה עם הביטוחים שלה. על מה היא משלמת. ובכלל, יש חברות הביטוח מרוויחות מיליוני שקלים ממבוטחים שרוכשים ביטוחים כפולים. המצב אמנם השתפר מאז הקמת האתר. אך עדיין יש לא מעט ביטוחים כפולים וחוסר מידע.

לאחר שיש לכם את רשימת הביטוחים שעל שימכם, בדקו מה ביטוח הדירה / הבריאות / הרכב כולל. אם לצד הביטוח יופיע כתב השירות שאתם מחפשים, מסתבר שיש לכם כתב שירות כזה.

 

מה דו"ח הר הביטוח יכלול?

כדי להשתמש באתר הר הביטוח יהיה עליכם להזין פרטים מזהים אישיים לאימות הנתונים כמו בכל כניסה לאתר ממשלתי. לאחר הכניסה, בחרו ב"חיפוש ביטוחים על שמי" וכך, תוכלו לראות את כל הנתונים. את הנתונים הללו תוכלו לייצא לדו"ח המכונה דו"ח הר הביטוח ובו מרוכזים כל הנתונים.

הדו"ח יכלול:

  • רשימת הביטוחים
  • כתבי השירות הקיימים
  • מחיר הפרמיה
  • תקופת הביטוח
  • שם החברה המבטחת
  • הדרך ליצירת קשר עם החברה המבטחת
  • מספרי הפוליסות.

 

למה לא מסתפקים בדו"ח?

דו"ח הר הביטוח אמנם מביא נתונים יעילים. הבעיה היא שכמו בכל אתר, גם אתר הר הביטוח לא חף מטעויות. יש מקרים בהם מתגלים פערי מידע מהנתונים באתר. זה יכול להיות בגלל מידע שעדיין לא עודכן במערכת, חברת ביטוח שלא העבירה מידע לאחר החתמת המבוטח על הסכמתו לכך, הקלדת נתונים שגויה ורכישת ביטוח על מספר דרכון ולא על מספר זהות. מה עושים? פונים לסוכן ביטוח לביצוע בדיקת ביטוחים מקצועית.

 

למה בדיקת ביטוחים מקצועית?

בדיקת ביטוחים מקצועית מבוצעת על ידי סוכן ביטוח המכיר את התחום. הוא ידע לבדוק את נתוני הביטוחים הקיימים ולהתאים לכם ביטוחים מתאימים יותר לצרכים שלכם. היעילות היא גבוהה הרבה יותר כאשר איש מקצוע עורך את הבדיקה.

איתור כתב שירות איטום וחירום
איתור כתב שירות איטום וחירום
תמונה של קובי ענבר
נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא
השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
כתבות נוספות בנושא
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם סוכן ביטוח, אשמח לקבל פרטים.