ארנפלד סוכנות לביטוח

איתור ביטוח תכולה

ביטוח תכולה הוא ביטוח שיכול למנוע הפסדים כספיים כבדים. מבוטחים רבים לא יודעים מה קורה עם תיק הביטוחים שלהם וכך הם פונים לבצע איתור ביטוח תכולה. ניתן לאתר את הביטוח בדרכים שונות, הקלה שבהם היא דרך דו"ח הר הביטוח ועליה החלטנו לרכז לכם כאן מידע. תודה לצוות ארנפלד – סוכנות לביטוח, על הנגשת המידע.

 

מה זה ביטוח תכולה?

ביטוח דירה כולל שני ביטוחים: ביטוח מבנה וביטוח תכולה. אין חיוב חוקי לרכוש ביטוח תכולה. אך אנשים שרוצים להרחיב את המעטפת הביטוחית, רוכשים ביטוח תכולה. מדובר בביטוח הנותן מענה לתכולת הדירה המבוטחת. כך אם חפץ יקר ערך נגנב או נהרס, המבוטח יקבל פיצוי כספי שיאפשר לו לתקן / לרכוש אחר.

במסגרת ביטוח זה מבוטחים חפצים יקרי ערך, ריהוט, מוצרי חשמל, תכשיטים (יש פוליסות ביטוח בהן יש צורך בכתב שירות נוסף להכללת תכשיטים בביטוח) ועוד. הכיסוי הביטוחי ניתן למקרי גניבה, אובדן או נזק שאירעו מגורמים המוכרים בתקנון הפוליסה. לכל חברת ביטוח סעיפים אחרים. ולכן, כאשר רוכשים ביטוח כזה, חייבים לבדוק מה הסעיפים הכלולים בו.

אף אחד לא רוצה למצוא את עצמו נדרש לשלם סכום עתק לרכישת תכולת ביטוח בגלל נזק שקרה בדירתו (כמו שריפה או גניבה). אדם שתכולת דירתו נשרפה, יוכל לקבל את הכיסוי הביטוחי לרכישת התכולה המבוטחת וכך הוא לא יצטרך לעמוד בפני הוצאה גדולה מידי.

 

למה לאתר ביטוח תכולה?

אין ספק כי חשוב לרכוש ביטוח תכולה. בפרט כאשר תכולת הדירה שלכם כוללת חפצים יקרי ערך. הסיבה לאיתור ביטוח תכולה היא לא רק אחת. ריכזנו כאן עבורכם את הסיבות המובילות:

מקרה ביטוחי

הפנייה לביצוע איתור ביטוח תכולה מתרחשת פעמים רבות לאחר שקרה מקרה ביטוחי המאפשר מימוש של הכיסוי הביטוחי. הבעיה היא שלא כל אחד יודע איפה הוא מבוטח, מה קורה עם התיק הביטוחי וכו'. כדי לדעת לאיזו חברת ביטוח צריך לפנות, צריך למצוא את הביטוח. רק קחו בחשבון שמאוחר מידי לגלות בשלב כזה שאין ביטוח, לא ניתן לרכוש בשלב זה ביטוח שיכסה את הנזק. חכם עיניו בראשו ודואג לכך מראש.

 

כפל ביטוחי

מצב של כפל ביטוחי הוא מצב בו יש למבוטח שני ביטוחים זהים וכך כאשר הוא נזקק למימוש הביטוח, הוא לא יכול לקבל כיסוי ביטוחי כפול. כל חברת ביטוח תשלם לו רק חלק מהכיסוי המתקבל וכך הוא יקבל פיצוי ממוצע ולא כפול, למרות ששילם מחיר כפול. כדי להימנע מכפל ביטוחי חשוב לוודא כבר בזמן הרכישה כי אין ביטוח זהה קיים. בדיקת ביטוחים רגילה תאתר ביטוחים כפולים. גם לאחר איתור הביטוח, צריך לדעת איזה ביטוח משתלם לבטל ואיזה ביטוח כדאי להשאיר.

 

הוזלת מחיר הביטוח

עולם הביטוח הוא תחרותי וכך, כל תקופה צצה חברת ביטוח חדשה. החברות מתחרות ביניהן על הלקוחות וכך, כל חברת ביטוח מציעה תנאי אחרים וכמובן גם, פוליסות במחירים שונים. המרוויח הראשי הוא המבוטח שיכול לערוך השוואת מחירי ביטוח תכולה ולרכוש ביטוח בחברה שמציעה את הביטוח הזול ביותר. רק שימו לב ליתר תנאי הביטוח ולא רק למחיר הביטוח. כי מה שווה שמחיר הביטוח יהיה זול, אך הכיסוי הניתן מוגבל לדברים מסוימים בלבד…

 

ייעול תנאי הביטוח

החיפוש אחר הביטוח יכול לנבוע מרצון להרחיב את המעטפת הביטוחית הקיימת. אם מבוטח רכב פריט יקר לבית, הוא ישמח לבטח גם אותו. לכן הוא פונה לאתר את הביטוח הקיים. כך הוא מרחיב את הכיסוי הביטוחי ומייעל את תנאי הביטוח על הדרך. תנאי הביטוח יכולים להיות גובה השתתפות עצמית, החרגות קיימות, כתבי שירות מצורפים, תקופת אכשרה ועוד.

 

איתור ביטוח תכולה – איך כדאי לעשות זאת?

את הביטוח ניתן לאתר במספר דרכים. הדרך המובילה בעבר הייתה דרך דו"ח החיוב החודשי. הרי על ביטוח משלמים פרמיה חודשית. כך שצריך לעבור על החיובים בחשבון הבנק ולמצוא את שורת החיוב לחברת הביטוח. לפנות אליה ולקבל ממנה את המידע על הפוליסה הקיימת. נכון להיום, עבודת האיתור קלה הרבה יותר והיא גם מקיפה יותר. פשוט, נעזרים בדו"ח הר הביטוח.

 

הדרך הנפוצה: דרך דו"ח הר הביטוח!

דו"ח הר הביטוח מרכז את כל נתוני הביטוח הקיימים על שם המבוטח. וכך, בקלות הוא יכול לראות אם יש לו ביטוח תכולה על שמו. כיום מדובר בדרך הנפוצה ביותר.

 

מהו דו"ח הר הביטוח?

מדובר בדו"ח המרכז את נתוני הביטוח: רשימת הביטוחים הקיימת על המבוטח כפי שהיא מופיעה במערכת, פרטי הפוליסה, שם החברה המבטחת והדרך ליצירת קשר עימה ומחיר הפרמיה החודשית. הדו"ח מאפשר בדיקה יעילה במינימום מאמץ.

 

איך מנפיקים אותו?

הדו"ח ניתן להנפקה בחינם דרך אתר הר הביטוח. מדובר באתר שהוקם על ידי משרד האוצר במטרה להנגיש לציבור המבוטחים את המידע על הביטוחים שלהם. כל אחד יכול להיכנס לאתר, להזין פרטים מזהים בכניסה לאזור האישי ולבחור בשירות הרצוי. כדי לבצע איתור ביטוח תכולה, יהיה עליכם לבחור בשירות חיפוש ביטוחים על שמי. תוך מספר רגעים יופיע דו"ח הר הביטוח ובו יהיו מפורטים כל הביטוחים הקיימים. הדו"ח ניתן להנפקה חינם ומבחינה חוקית, גם אנשי מקצוע לא רשאים לגבות כסף עבור הנפקתו מהר הביטוח.

חשוב לציין כי היחס אל הדו"ח צריך להיות כאילו מישהו ריכז לכם את הנתונים לדו"ח מתומצת. אבל כמו שאתם מבינים, גם אותו צריך למפות ולבדוק. כך שגם לאחר שיש לכם ביד את דו"ח הר הביטוח, אתם עדיין צריכים לבדוק את הנתונים שבו.

 

איתור ביטוח תכולה בקלות – איך מייעלים את הבדיקה?

דו"ח הר הביטוח אמנם מקל על הבדיקה. אך בדיקת ביטוחים עדיין נשארה עול להרבה אנשים. יש צורך בבדיקת הביטוחים הקיימים, בפנייה אל חברות הביטוח הקיימות וכו'. מה עושים כדי לייעל את הבדיקה? פונים לסוכן ביטוח מקצועי לעריכת בדיקה מקיפה. סוכן ביטוח יודע לבדוק את הנתונים לעומק, הוא לא מסתמך רק על דו"ח הר הביטוח. וכך, הוא מצליח לייעל בצורה נכונה ומקצועית את הביטוחים הקיימים. כידוע, אתר הר הביטוח, לא מציג את המידע המלא פעמים רבות. זה יכול להיות בגלל כשל טכני, הסכמה של המבוטח לאי העברת מידע ועוד. סוכן ביטוח המבצע בדיקה, פונה ישירות אל מספר חברות ביטוח ובודק מול כל אחת מהן את מצב הביטוחים שלכם. כך הוא מצליח להגיע גם אל נתונים שלא מדווחים למערכת הר הביטוח.

 

לסיכום

איתור ביטוח תכולה מתאפשר דרך דו"ח הר הביטוח המונפק בצורה חינמית לכל מבוטח על ידי כניסה לאתר הר הביטוח. בגלל שהאתר לא מביא את המידע המקיף, יש צורך לפנות אל חברת הביטוח לאחר מכן באופן אישי ולהמשיך בבדיקת הנתונים. לא כל אחד יודע לעשות זאת בצורה נכונה ויעילה ולכן, סוכני ביטוח מציעים שירות בדיקת ביטוחים. מדובר בבדיקה מקיפה והיא מביאה תוצאות טובות יותר מבדיקה פשוטה. מוזמנים גם אתם לבצע בדיקה כזו. ההמלצה היא לערוך בדיקת ביטוחים מקיפה אחת לשנתיים וחצי, למניעת עוגמת נפש.

איתור ביטוח תכולה דרך דוח הר הביטוח
איתור ביטוח תכולה דרך דוח הר הביטוח
תמונה של קובי ענבר
נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא
השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
כתבות נוספות בנושא
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם סוכן ביטוח, אשמח לקבל פרטים.