ארנפלד סוכנות לביטוח

איתור ביטוח רכב צד ג'

נהיגה על רכב ללא ביטוח חובה, היא עוון פלילי. אף נהג לא רוצה להסתכן וכולם רוכשים ביטוח רכב חובה. אך מעל 75% מבעלי הרכבים רוכשים גם ביטוח צד ג'. מהו הביטוח הזה ואיך מתבצע איתור ביטוח רכב צד ג' באמצעות אתר הר הביטוח? על כך ריכזנו לכם כאן מידע. על כל שאלה בנושא, אתם מוזמנים לפנות לצוות סוכני הביטוח של ארנפלד ביטוחים שישמחו לתת לכם מענה מדויק למקרה שלכם.

 

מה זה ביטוח רכב צד ג'?

ביטוח רכב כולל 3 סוגי ביטוחים:

ביטוח חובה, ביטוח צד ג' וביטוח מקיף. אלו הן הקטגוריות של ביטוחי הרכב. כדי להבין מה משעות כל אחת מהן, נרחיב כאן בנושא:

 

ביטוח חובה

מדובר בביטוח רכב בסיסי המחויב על פי חוק. נהיגה ברכב לא מבוטח היא עבירה על החוק. ביטוח זה מעניק כיסוי ביטוחי לנפגעים בגוף מהרכב. כך נהג מגן על עצמו מתשלום פיצויים גבוהים להולך רגל שנפצע מרכבו, לדוגמא.

ביטוח צד ג'

לא מדובר בביטוח חובה על פי חוק. למרות זאת כ-80% מהנהגים רוכשים גם ביטוח זה. הביטוח נותן כיסוי לנזקי רכוש שנגרמו בגלל הרכב. כך נהגים מגנים על עצמם מפני תשלום פיצויים לרכב אחר שנפגע לדוגמא.

 

ביטוח מקיף

ביטוח מקיף נותן כיסוי מקיף לצמצום העלויות הנלוות להחזקת רכב. הוא מכסה עלויות נזקים שנגרמו לנזק עצמו, מכסה עלויות תיקונים ומפצה במקרה של טוטאלוס, אובדן או נזק אחר שנגרם.

למעשה, הביטוח הנפוץ ביותר הוא ביטוח חובה. אך נהג המעוניין להגן על עצמו, רוכש ביטוח מקיף. אם רוכש ביטוח חובה + ביטוח צד ג' + הרחבות שונות בהתאם לצורך.

 

למה לבצע בדיקת איתור ביטוח רכב צד ג'?

הסיבות לביצוע הבדיקה הן מגוונות. יש אנשים שלא יודעים מה קורה בתיק הביטוחי שלהם. הם לא יודעים על מה הם מבוטחים ובדיקה כזו תעשה להם סדר. לעומתם, יש את מי שיודע שהוא מבוטח אך הוא מעוניין להוזיל את מחיר הפרמיה החודשית כי קשה לו לעמוד בתשלומים. אין ספק כי כולם רוצים לייעל את התיק הביטוחי שלהם ולהפיק ממנו את המירב. הרחבנו כאן על הסיבות לביצוע בדיקה כזו.

 

חידוש הביטוח

ביטוח רכב הוא לא ביטוח שקונים אחת לשנה. הוא מצריך חידוש אחת לתקופה. אם לא תחדשו את הביטוח, הוא יסתיים. מרבית חברות הביטוח דואגות לעדכן את המבוטח כי תקופת הביטוח עומדת להסתיים, אך מניסיון, זה לא תמיד כך. רבים מבצעים איתור ביטוח רכב צד ג' כדי לפנות אל החברה המבטחת ולעדכן את הביטוח לתקופה נוספת.

 

מניעת כפל ביטוחי

כפל ביטוחי הוא מצב בו מבוטח פעמיים באותו ביטוח. לצורך הדוגמא, מבוטח רכב ביטוח צד ג' לרכב בשתי חברות ביטוח, הוא משלם פרמיה חודשית כפולה. ולמרות כל זאת, הוא לא יוכל לקבל מחברת הביטוח פיצוי כפול בעת מימוש הביטוח… על פי נתוני משרד האוצר מעל חמישים אחוז מהאוכלוסייה המבוטחת בישראל משלמת על כפל ביטוחי. חברות הביטוח מרוויחות מכך מיליוני שקלים. כדי לא להיות שותפים בהפסד הזה, אתם מוזמנים לבצע בדיקה לאיתור הביטוח שלכם ובמקרה שאתם מוצאים שני ביטוחים זהים, אתם מוזמנים לבדוק איזה מהם משתלם לבטל.

 

הוזלת מחיר הביטוח

עדיף להיזהר ולא להצטער ולכן רוכשים ביטוחים ומרחיבים את ההגנה הביטוחית ככל הניתן. מבוטחים רבים מעוניינים להמשיך להיות מבוטחים אך מחיר הביטוח גדול עליהם. מה ועשים במקרה כזה? עורכים השוואה בין מחירי הביטוח השונים וכך בוחרים את הביטוח הנותן את אותם תנאים במחיר נמוך יותר. לצורך כך יש לבצע איתור ביטוח רכב צד ג', לבדוק מה המחיר שמשלמים עליו וכך להתקדם הלאה בעריכת ההשוואה.

 

הרחבת ההיקף הביטוחי

פעמים רבות מבוטחים מגלים כי הביטוח חשוב יותר ממה שהם חשבו. ואז עולה בהם הצורך לראות מה קורה עם התיק הביטוחי שלהם. הם רוצים לדעת על מה הם מבוטחים, אילו החרגות קיימות ומהם המקרים מהם הם לא מבוטחים. כך הם יודעים אילו ביטוחים עליהם לרכוש כדי להרחיב את ההגנה הביטוחית. אין ספק כי הביטוחים מגנים על כיס המבוטח.

 

איך ניתן לאתר את הביטוח?

איתור ביטוח רכב צד ג' מתאפשר במגוון דרכים. בעבר הדרך המרכזית לאיתור ביטוח כזה הייתה מתבצעת דרך דו"חות החיוב החודשיים. הרי אם יש ביטוח, יש צורך לשלם עליו מידי חודש פרמיה חודשית… לכן, הלכו וחיפשו את שורת החיוב וכך ידעו מי החברה הגובה את התשלום ופנו אליה לקבלת יתר הנתונים. עד שחברות הביטוח היו נענות לשאלות זמן רב היה עובר. כמו שאנחנו יודעים, לכל חברת ביטוח קצב התנהלות משלה וכדי לייעל את התהליך, משרד האוצר הקים את אתר הר הביטוח הממשלתי ממנו ניתן לקבל מידע על התיק הביטוחי בקלות ובנוחות.

 

מהו אתר הר הביטוח?

לאחר שהצטברו במשרד האוצר תלונות כי מעל 70 אחוז מהאוכלוסייה המבוטחת לא יודעת על מה היא משלמת, הוחלט על הקמת אתר בו באמצעות כניסה לאזור אישי, המבוטח יוכל לקבל מידע על הביטוחים המופיעים על שמו במערכת. וכך, עד היום המערכת פעילה ומצליחה לתת מענה למאות ישראלים המעוניינים לקבל מידע על הביטוחים שלהם.

 

איך זה עובד?

כל שעליכם לעשות כדי לאתר את הביטוח שלכם הוא להיכנס לאתר הר הביטוח הממשלתי, להזין פרטים מזהים לאימות הנתונים ולבחור את השירות הרצוי. במקרה של איתור ביטוח יהיה עליכם לבחור בשירות "חיפוש ביטוחים על שמי". תוך מספר רגעים תקבלו את דו"ח הר הביטוח שיספק לכם מידע על הביטוחים שלכם. אם יש לכם ביטוח רכב צד ג', הוא יופיע ברשימת הביטוחים ובכך איתרם ביטוח רכב צד ג'.

 

מה הר הביטוח כולל?

דו"ח הר הביטוח יכלול מידע על הביטוחים הקיימים כפי שהם מופיעים במערכת:

  • רשימת ביטוחים
  • שם החברה המבטחת
  • הדרך ליצירת קשר עימה.
  • מספרי הפוליסה
  • כתבי שירות
  • ביטוחים פעילים
  • סעיפי הביטוח

כמו שניתן להבין, דו"ח הר הביטוח יספק מידע ראשוני בלבד שיכול להספיק במקרה בו מעוניינים לדעת אם יש ביטוח מסוים. אך כאשר מעוניינים לייעל את הביטוח הקיים, יש צורך בעבודה מקיפה יותר והיכרות עם עולם הביטוח. כי בסופו של דבר אתר הר הביטוח מביא סקירה כללית של כל הביטוחים, אך הוא עדיין לא מהווה תחליף לעבודת השטח הנצרכת כשרוצים לייעל את תיק הביטוחים ולשלם מחיר נמוך יותר.

 

מה עושים כדי לייעל את תיק הביטוח?

הדרך היעילה ביותר לייעול התיק הביטוחי בצורה נכונה ויעילה היא פשוטה: לפנות לסוכנות ביטוח אמינה ומנוסה לקבלת עזרה מקצועית. הוא עוסק בתחום וברגע אחד הוא יוכל לבצע עבורכם את הבדיקה בצורה מקיפה ויעילה. בתור אחד שמכיר את השטח הוא ידע להגיד לכם אם מחיר הביטוח הוא משתלם או שיש להשיג ביטוח במחיר נמוך יותר. בדיקה של סוכן ביטוח היא בדיקה מקיפה והיא מומלצת אחת לשנתיים וחצי לכל מי שמעוניין לשמור על המעטפת הביטוחית שלו.

איתור ביטוח רכב צד ג' דרך דוח הר הביטוח
איתור ביטוח רכב צד ג' דרך דוח הר הביטוח
תמונה של קובי ענבר
נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא
השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
כתבות נוספות בנושא
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם סוכן ביטוח, אשמח לקבל פרטים.