ארנפלד סוכנות לביטוח

איתור ביטוח סיעודי

אף אחד לא מתכנן להיות במצב סיעודי חלילה. אך ההשתדלות היא חובה וכחלק מההשתדלות, חובה להיערך למצבים כאלו. איתור ביטוח סיעודי מאפשר למבוטחים לדעת איפה הם עומדים, אילו כיסויים ביטוחיים הם יקבלו במקרה שכזה ואיך הם יכולים לצמצם סיכונים ולייעל את התיק הביטוחי. ריכזנו כאן מידע עבורכם בדיוק בנושא זה. מוזמנים לשלוח שאלות ספציפיות לקבלת מענה מדויק למקרה שלכם.

 

מה זה ביטוח סיעודי?

ביטוח סיעודי הוא ביטוח המעניק למבוטח קצבה חודשית במקרה שהוא הופך לסיעודי חלילה. ההגדרה של חולה סיעודי נבחנת בהתאם ליכולות החולה לבצע מיומנויות יומיומית בסיסיות (מה שמכונה בשפה המקצועית ADL).

 

אילו סוגי ביטוח סיעודי קיימים?

יש שני סוגי ביטוח סיעודי שגם אותם ניתן להרחיב באמצעות רכישת פוליסה מורחבת. את הביטו הסיעודי קופות החולים משווקות ולא מעט פעמים ביטוח זה נכלל גם בביטוח הבריאות הקיים. כך נוצר מצב של כפל ביטוחי, על כך נדון בהמשך. כעת נסקור את סוגי הביטוח הסיעודי הקיימים.

  • ביטוח סיעודי בסיסי – הביטוח תקף לתקופה של חמש שנים, על שהייה במוסד שיקומי המבוטח יקבל גמלה גבוהה יותר.
  • ביטוח סיעודי מורחב – תגמולי הביטוח משולמים למשך עשר שנים ברובד המורחב לאחר תשלום תגמולי חמש שנים ברובד הבסיסי.

על שני ביטוחים אלו ניתן להרחיב ולרכוש תוספת ביטוח שמקנה למבוטח סכום חודשי גבוה יותר בסופו של דבר. הסכומים משתנים בהתאם למבוטח השוהה במוסד או בבית.

 

מה קורה עם הביטוח לאחר מעבר קופה?

את הביטוח הסיעודי קופות החולים משווקות ולכן, כאשר אתם עוברים קופת חולים, אתם לא צריכים להמתין תקופת אכשרה נוספת, יהיה עליכם להביא אישור חברות בביטוח סיעודי מקופת החולים שעזבתם וכך תוכלו להצטרף לחברת הביטוח הסיעודי בקופת החולים החדשה, באותם תנאים בדיוק.

חשוב לציין כי ניתן לצרף ילדים מתחת גיל 18 לביטוח הסיעודי ללא תוספת תשלום.

 

מהם ההבדלים בין ביטוח סיעודי פרטי לביטוח סיעודי בקופת חולים?

בעבר גם חברות ביטוח פרטיות שיווקו ביטוח סיעודי. כיום, לאחר רפורמה בנושא, רק קופות החולים רשאיות לשווק את הביטוחים הסיעודיים. יחד עם זאת, לא מעט אנשים משלמים על שני ביטוחים סיעודיים – גם במסגרת קופת החולים וגם במסגרת ביטוח הבריאות שרכשו בצורה פרטית.

ההבדלים המובילים נעוצים ב:

  • מחיר הפרמיה החודשית שנמוכים משמעותית בקופות החולים.
  • הכיסוי הביטוחי במסגרת ביטוח סיעוד פרטי נקבע על ידי המבוטח עצמו, בהתאם לפרמיה שהוא מוכן להשקיע.
  • תקופת אכשרה שונות במסגרת הפרטית הן יכולות להגיע למספר שנים!
  • במסגרת הביטוח הסיעודי של קופות חולים יש מקרים חריגים שלא מבוטחים: תאונות דרכים או תאונת עבודה. בביטוח סיעודי פרטי כל המקרים מבוטחים.
  • בביטוח סיעודי פרטי תנאי הפוליסה לא משתנים למרות שבביטוח דרך קופת חולים המצב משתנה.

 

למה חשוב לרכוש ביטוח סיעודי?

מי שהגיע למצב סיעודי יודע עד כמה העלויות הנלוות לטיפולים במצב כזה, דורשים משאבים. בעלי ביטוח סיעודי מקבלים מימון חודשי שיכול לממן להם שהייה במוסד, טיפולים פרטניים יעילים וממוקדים ועזרה במשפחה שנותרה ללא משענת כלכלית. קריטי לרכוש ביטוח כזה!

 

איתור ביטוח סיעודי – למה צריך לאתר את הביטוח?

לאיתור הביטוח יש מגוון סיבות כשהראשית היא ייעול תיק הביטוח. סיקרנו כאן עבורכם את מגוון הסיבות המובילות בשלן אנשים פונים לבצע איתור ביטוח סיעודי. מירב הסיכויים שאתם מזדהים עם חלק מהן.

 

הגעה למצב סיעודי

לאחר שאדם מוגדר כסיעודי, קרוביו מחפשים במרבית המקרים את פרטי הביטוח הסיעודי ממנו הוא זכאי לקבל פיצויים. הבעיה היא שלא כל אחד מבוטח בביטוח זה וכך ההתמודדות היא גם התמודדות כלכלית לא פשוטה. ההמלצה היא לחפש כבר עכשיו אם יש לכם ביטוח כזה על שימכם. אין סיבה להגיע למצבים כאלו ללא היערכות.

 

רצון להרחיב את הביטוח הקיים

את הביטוח הסיעודי הקיים ניתן להרחיב ובכך לייעל את התיק הביטוחי ולהבטיח לעצמכם שאתם מקבלים כיסוי ביטוחי גם במקרים סיעודיים. הרי אין חובה לרכוש ביטוח סיעודי ולא מעט אנשים רוצים להגן על עצמם ככל הניתן. צמצום סיכונים נכון עושים כך.

 

מניעת כפל ביטוחי

בגלל שגם ביטוחי הבריאות מכילים ביטוח סיעודי פרטי וגם קופות החולים משווקות את הביטוחים הסיעודיים, נוצר מצב בו אנשים משלמים על שני ביטוחים סיעודי מידי חודש והם אפילו לא יודעים על כך… הבעיה בכפל ביטוחי היא תשלום כפול למרות שהוא לא מניב רווחים גבוהים יותר לבעל הפוליסה במקרה של מימוש הביטוח. הוא מקבל את אותו פיצוי שיכל לקבל מחברת ביטוח אחת ולכן חבל על התשלומים הכפולים. כדי למנוע מצב כזה, חשוב לבצע איתור ביטוח סיעודי.

 

הוזלת מחיר הביטוח

מחירי הפוליסה משתנים בין חברה אחת לשניה למרות שתנאי הפוליסה יחד עם הכיסוי הביטוחי המתקבל, הוא זהה בכל קופות החולים. ההבדל קיים במחיר וכדי להוזיל את מחיר הפוליסה, יש לאתר את הביטוח, לבדוק איפה הוא קיים וכך לערוך השוואת מחירים חכמה ויעילה.

 

איך מבצעים איתור ביטוח סיעודי?

ניתן לאתר את הביטוח הסיעדוי הקיים במגוון דרכים ידועות יותר או פחות. נתחיל בכך שאין ביטוח ללא תשלום חודשי. כך שאם יש לכם ביטוח סיעודי, אתם משלמים עליו לחברת הביטוח. בדקו את דו"ח החיוב החודשי שלכם, מה כולל, על מה אתם משלמים לקופת החולים והאם יש לכם תשלומים לחברות מבטחות. אם כן בדקו מה הן כוללות.

 

דו"ח ביטוח – אחת לשנה

אחת לשנה חברות הביטוח המבטחות בביטוח בריאות וביטוח חיים מחויבות שלוח דו"ח ריכוז נתונים שנתי למבוטחים ומדו"ח זה אתם יכולים לשאוב מידע יקר. בדקו את הנתונים, בדקו אם יש לכם ביטוח בריאות ומה הוא כולל.

 

הר הביטוח

אתר הר הביטוח הממשלתי הוקם על ידי משרד האוצר במטרה להנגיש מידע ביטוחי למבוטחים עצמם. תוכלו אתם עצמכם להיכנס לאתר הר הביטוח, לאזור האישי שלכם ולבחור לקבל את רשימת כל הביטוחים הרשומים על שימכם. כך תקבלו רשימה ותוכלו לעבור ביטוח אחר ביטוח ולבדוק מה הוא כולל. ביטוח סיעודי מסתתר בתוך ביטוח בריאות פעמים רבות. כך שכל מה שנראה לכם כביטוח העשוי לכלול ביטוח סיעודי, צרו קשר עם חברת הביטוח לבדיקת מרכיבי הפוליסה. לאחר קבלת המידע חשוב לבדוק ולמפות את הנתונים בצורה יעילה ונכונה.

 

פנייה לסוכן ביטוח

הבדיקה היעילה ביותר שאמצעותה ניתן לאתר ביטוח סיעודי או כל ביטוח אחר, היא באמצעות פנייה לאיש מקצוע העוסק בתחום: סוכן ביטוח! פנו לסוכן ביטוח שיבדוק עבורכם אם אתם חברים בביטוח סיעודי קבוצתי או שאין אחד כזה על שימכם. הוא יוכל לבדוק ולכוון אתכם לשינויים כדאיים בתיק הביטוחים שלכם ללא עלות מצידכם.

 

לסיכום

כדי לאתר את הביטוח הסיעודי, ניתן לפנות לקופות החולים ולשאול דרכה על קיום ביטוח סיעודי על שימכם. הבעיה היא שלא תמיד התשובה תאתר את כל הביטוחים שיש על שימכם ולכן ההמלצה היא להיעזר בהר הביטוח או בכלל, למי שרוצה ראש שקט בנושא, לפנות לסוכן ביטוח מקצועי דרך הר הביטוח הפרטי שיבדוק את הנתונים בצורה יעילה ומקיפה.

איתור ביטוח סיעודי
איתור ביטוח סיעודי
ישנן 4 סיבות עיקריות לאיתור ביטוח סיעודי הסיבות הן, הגעה למצב סיעודי, רצון להרחיב את הביטוח הקיים, מניעת כפל ביטוחי והוזלת מחיר הביטוח, אם ברצונכם לאתר את ביטוח הבריאות הסיעודי אשר ברשותכם בחינם כנסו למאמר הבא אשר מסביר כל מה שיש לדעת בנושא זה.
הדרכים העיקריות לאיתור ביטוח סיעודי הינן דרך דו"ח הר הביטוח הממשלתי אשר ינפיק עבורכם דו"ח ובו רשימת הביטוחים אשר בידיכם או פנייה לסוכן ביטוח אשר יתעסק בכל הכאב ראש עבורכם ויגיד לכם בצורה ברורה וקלה כיצד אתם יכולים לייעל את התיק הביטוחי שלכם ולחסוך כסף.
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם סוכן ביטוח, אשמח לקבל פרטים.