ארנפלד סוכנות לביטוח

איתור ביטוח ניתוחים עם השתתפות עצמית

ביטוח ניתוחים הוא ביטוח המממן עלויות ניתוח. מתי כדאי לבצע איתור ביטוח ניתוחים ומה הסיבה בשלה רבים עורכים בדיקה זו אחת לשנתיים וחצי? כאן ריכזנו את המידע שחשוב לדעת בנושא. על כל שאלה ממוקדת בנושא שתרצו לקבל מענה אישי ומדויק עבורכם, תוכלו לפנות לצוות סוכני הביטוח המומחים של ארנפלד סוכנות לביטוח בע"מ . הם ישמחו להנגיש לכם מידע נוסף ומדויק עבורכם. צרו קשר לצורך כך.

 

מה זה ביטוח ניתוחים?

ביטוח ניתוחים הוא ביטוח המעניק כיסוי לעלויות הכרוכות בביצוע ניתוחים בארץ או בחו"ל. ביטוח ניתוחים הוא ביטוח הנכלל בביטוחי הבריאות המוצעים היום. עד לפני שנת 2016 כל חברת ביטוח יכלה להציע איזה כיסויים שהיא רוצה. מאז הוחלה הרפורמה בנושא, הסלים המוצעים הם אחידים והשוני הקיים הוא בהרחבות על הסל הבסיסי וביתר התנאים. כך שאם רכשתם ביטוח ניתוחים לפני תחילת הרפורמה, כדאי שתבדקו מה קורה עם ביטוח הניתוחים שיש לכם, האם יש לכם בכלל ומה הוא כולל.

 

למה לבצע איתור ביטוח ניתוחים?

הסיבות לכך הן מגוונות, ביטוח ניתוחים הוא ביטוח בו הסיכויים לכפל ביטוחי גבוהים במיוחד. יחד עם זאת, לא רק כדי למנוע כפל ביטוחי אנשים פונים לבצע איתור ביטוח ניתוחים. מהן הסיבות המובילות לכך? ריכזנו אותם כאן עבורכם.

 

עלויות הטיפולים הרפואיים הופכים לנטל כלכלי כבד

הסיבה הנפוצה ביותר לאיתור ביטוח ניתוחים היא בזמן אמת. אדם מגלה שעליו לעבור ניתוח, הוא זוכר שיש לו ביטוח בריאות על שמו עליו הוא משלם כל חודש אבל הוא לא יודע האם הביטוח כולל ביטוח ניתוחים, הוא לא יודע אל מי עליו לפנות לצורך בדיקת הסיכויים לקבלת החזר כספי ומימון לעלויות הניתוח וכך הוא עורך איתור ביטוח ניתוחים.

חשוב לציין כי מרבית הביטוחים מצריכים תקופת אכשרה בה המבוטח לא יכול לממש את הביטוח והוא צריך לעבור תקופה ראשונית ש"תכשיר" אותו לזכאות מימוש הביטוח. מסיבה זו מסוכן מידי לחכות לרגע האחרון כדי לבדוק מה קורה עם ביטוח הניתוחים שלכם. מה יקרה אם תגלו שאין לכם ביטוח כזה? תישאר חסרי אונים? למה להגיע למצב כזה כשאפשר אחרת?

 

לצורך מניעת כפל ביטוחי

לא מעט מבוטחים (על פי נתונים העולים מהסטטיסטיקות האחרונות מדובר במעל 65% מהמבוטחים) מגלים לאחר איתור ביטוח ניתוחים כי הם משלמים על מספר ביטוחים וכך הם בעצם נכנסים להגדרה של כפל ביטוחי. כפל ביטוחי הוא מצב בו יש מספר גופים המבטחים את אותו מקרה ביטוחי וכך, המבוטח נכנס לניתוח לצורך הדוגמא, אך חברות הביטוח במקום לשלם כל אחת את כל העלויות הנלוות, עלות הפיצויים מתחלקת בין כל גופי הביטוח הרלוונטים. אם למבוטח יש ביטוח משלים בקופת החולים לדוגמא, חברת הביטוח הפרטית תמתין שקופת החולים תשלם את שלה ורק לאחר מכן היא תממן את ההפרש. מבוטחים מפסידים ממצב זה וכדי למנוע כפל ביטוחי, חשוב לערוך איתור מקדים.

 

רצון לייעל את התיק הביטוחי

באמצעות איתור ביטוח ניתוחים, ניתן לייעל את כל התיק הביטוחי ולבדוק מה קורה עם כל הביטוחים, האם יש ביטוחים כפולים שצריך לבטל? האם יש ביטוחים יקרים שניתן להשיג במחיר נמוך יותר? מה כל ביטוח כולל? האם הביטוחים מספקים או שיש צורך בהרחבה שלהם? את כל הנתונים הללו ניתן לבצע במסגרת איתור ביטוח ניתוחים.

 

איך ניתן לאתר ביטוח ניתוחים?

הדרך לאיתור ביטוח היא מגוונת. עד לפני מספר שנים היה צורך לפנות לכל חברת ביטוח באופן ישיר לצורך בדיקת רשימת הביטוחים הרשומים בה על שימכם. כיום יש את אתר הר הביטוח. נרחיב כאן על מגוון הדרכים לאיתור ביטוח ניתוחים שהוא כלול בביטוח בריאות המוכר לנו.

איתור ביטוח ניתוחים שלא דרך דו"ח הר הביטוח

אחת לשנה חברות הביטוח המבטחות בביטוח בריאות מחויבות לשלוח למבוטחיהן דו"ח  שנתי בו יש פירוט של כל רכיבי הביטוח. הבעיה היא שהמבוטחים לא יודעים לשמור על דו"ח זה וכך הם פונים לחפש דרכים נוספות.

דרך נוספת לאיתור הביטוח הוא באמצעות עיון בתשלומים החודשיים. הרי על ביטוח יש צורך לשלם. כך שתוכלו לעיין בדו"ח החיוב החודשי ולגלות לאיזו חברת ביטוח אתם משלמים מידי חודש. ביטוח ניתוחים הוא ביטוח הנכלל בביטוח המשלים פעמים רבות ולכן ההמלצה היא לבדוק גם מול קופת החולים מה ביטוחים כוללים. כמו שניתן להבין, שיטות אלו הן מאתגרות יותר ליישום וכשיש דרך מהירה ויעילה יותר לביצוע איתור ביטוחים, ללמה לא לפנות אליה?…

 

איתור ביטוח ניתוחים דרך דו"ח הר הביטוח

הר הביטוח הוא אתר אינטרנט שהוקם על ידי משרד האוצר במטרה לנגיש את המידע על מוצרי הביטוח לציבור המבוטחים עצמו. השימוש באתר הוא נוח ופשוט. כל שעליכם לעשות הוא להיכנס לאתר הר הביטוח, להזין את מספר הזהות שלכם, פרטים אישיים נוספים לצורך אימות נתונים ומייד תצטרכו לבחור את השירות הרצוי לכם. במקרה דנן לחצו על "חיפוש ביטוחים על שמי" ותוך שניות בודדות תקבלו את דו"ח הר הביטוח המרכז את נתוני כל הביטוחים הקיימים על שימכם.

 

מה דו"ח הר הביטוח מציג?

הביטוחים שדו"ח הר הביטוח מציג הם סוגי ביטוחים מסוימים בלבד:

  • ביטוח חיים עם או בלי מרכיב חיסכון
  • ביטוח משכנתא
  • ביטוח בריאות על כל כיסוייו
  • ביטוח רכב חובה, מקיף וצד ג'
  • ביטוח דירה – מבנה ותכולה.

ביטוח מנהלים לדוגמא, לא יהיה ניתן לאיתור דרך דו"ח הר הביטוח ולצורך איתור שלו תצטרכו להיכנס לאתר המסלקה הפנסיונית.

הפרטים שיצוינו בדו"ח הר הביטוח:

  • שמות הביטוחים
  • מספרי הפוליסה של כל ביטוח
  • הדרכים ליצירת קשר עם החברה המבטחת
  • שם החברה המבטחת
  • מחיר הפרמיה החודשית

בסופו של דבר, הנתונים הללו לא מספקים לצורך ייעול מקיף של תיק הביטוחים. לא ניתן לראות מה כולל כל סעיף ביטוחי, מה גובה הכיסוי הניתן, מה אורך תקופת האכשרה ויתר הפרטים. מסיבה זו רבים פונים לדרך אחרת יעילה לאיתור ביטוח ניתוחים.

 

איתור ביטוח ניתוחים בדרך היעילה ביותר

פעם אחר פעם מתברר כי הדרך היעילה ביותר לאיתור ביטוח ניתוחים היא באמצעות פנייה לסוכן ביטוח. סוכן ביטוח ידע לכוון אתכם בדרך הנכונה ביותר. הוא מכיר את התחום. הוא ירכז את הנתונים ויבדוק האם יש נתונים שניתן לשפר ובמקרה שכן הוא יטרח לציין זאת. מתוך היכרותו עם התחום הוא יכיר את מחירי הביטוחים הממוצעים, כך הוא יבדוק אם אתם לא משלמים מחיר יקר מידי. במרבית הבדיקות שבוצעו על ידי סוכני ביטוח נמנעו ביטוחים כפולים.

 

מתי מומלץ לבצע איתור ביטוח ניתוחים?

ההמלצה היא לבצע אחת לתקופה של שנתיים וחצי בדיקה ביטוחים מקיפה לאיתור ביטוחים מסויימים. יחד עם זאת, חשוב לבדוק את הנתונים לפני רכישת ביטוח. הציעו לכם לרכוש ביטוח בריאות? בדקו לפני כן שאין לכם כבר ביטוחים הכלולים בו. גיליתם שיש לכם כבר ביטוח כזה? רכשו ביטוח בריאות פרטי משלים שב"ן ובכך תחסכו מעצמכם לא מעט כסף. חכם עיניו בראשו. בהצלחה!

איתור ביטוח ניתוחים עם השתתפות עצמית
איתור ביטוח ניתוחים עם השתתפות עצמית
ישנן מספר רב של דרכים לאתר ביטוח ניתוחים עם השתתפות עצמית, עם זאת הדרך היעילה ביותר הינה פנייה לחברת ביטוח באופן ישיר אשר תוציא את כלל המידע הביטוחי עבורכם.
ישנן מספר סיבות מרכזיות לאיתור ביטוח ניתוחים הבולטות מביניהם הינן איתור ומניעת כפל ביטוחים וכך חיסכון כספי והתאמת התיק הביטוחי אל האדם הרוכש זאת בכדי למנוע עלויות עתידיות של טיפולים ולוודא שאינן יהפכו לנטל כלכלי כבד בעתיד. אם ברצונכם לבדוק האם אתם משלמים על כפל ביטוחים או לבדוק מה הוא הביטוח המתאים ביותר עבורכם מומלץ לפנות לסוכנות ביטוח מובילה אשר תעשה זאת עבורכם בחינם!
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם סוכן ביטוח, אשמח לקבל פרטים.