ארנפלד סוכנות לביטוח

האם כדאי בשנת 2020 לרכוש את הביטוח הסיעודי של קופות החולים?

תקופת הקורונה הותירה את העולם מבולבל ולחוץ. לפתע כולם מבינים כי אף אחד אינו חסין, כולם יכולים להיפגע בדרך כזו או אחרת ואי אפשר לדעת מה יילד יום. לאור ההבנה הזו, ברור כי כולם מתחילים לבדוק היטב באלו ביטוחים רפואיים הם מכוסים ולמה הם זכאים במידה ויחלו. אך הדאגה האמיתית בימים אלו היא דווקא לבני גיל הזהב, המבוגרים שבינינו. הם האוכלוסייה שנפגעה הכי הרבה וגם בימים כתיקונם חשופה לסיכונים גבוהים יותר למחלות ובעיות בריאות.

לכן, ביטוחים בריאותיים הם בהחלט חשובים, אך החשוב שבהם הוא כנראה הביטוח הסיעודי. אותו ביטוח שאמור לדאוג לכם בימים בהם תזדקקו לעזרה בפעילויות הבסיסיות ביותר, והשאלה היא האם אתם כן מבוטחים בצורה מספקת? 

 

ביטוח סיעודי – קופות החולים וחברות הביטוח

מהו מצב סיעודי?

במצב כזה האדם הסיעודי לא מסוגל להסתדר לבד בפעילויות היום-יום שמעידות על עצמאות. אכילה ושתייה, עשיית צרכים, קימה ושכיבה, התפשטות ולבישת בגדים וניידות. במידה וישנה בעיה ביותר משתי פעולות שכאלו האדם מוגדר כסיעודי ובעצם זקוק לעזרה כדי לחיות בכבוד את חייו. יכול גם להיות מצב בו האדם כלל אינו נפגע ביכולותיו לבצע פעילויות מוטוריות כגון אלו, אולם הוא מדרדר קוגניטיבית ואינו מסוגל לדאוג לעצמו או להיות לבד. במצבים אלו זקוק האדם לעזרה על בסיס קבוע.

 

התועלת שבביטוח במצבים אלו

ברוב המקרים, בני המשפחה והחברים אינם יכולים להתמודד לבד עם העבודה הסיעודית הנדרשת. בין אם מדובר על עבודה, חוסר בזמן פנוי או חוסר יכולת, מישהו יצטרך לדאוג לאדם הסיעודי. אם מדובר על מטפל צמוד בבית אלו יהיו עלויות שיכולות להגיע עד 10,000 ₪ בכל חודש, כאשר אשפוז במוסד סיעודי פרטי יכול להגיע לעלויות כפולות מכך.

 

מתכוננים לימים קשים

העלויות הללו קשות לכל אחד, אבל דמיינו מצב בו אדם עובד עלול להפוך בבת אחת לסיעודי. לא רק שההכנסה שלו נעלמת, אלא שההוצאות על הטיפול בו הולכות ותופחות, מה שעלול להעמיד את המשפחה בפני מצב קשה מבחינה כלכלית. בדיוק בגלל זה מומלץ שלכל אדם, לא משנה באיזה גיל או סטטוס הוא נמצא, יהיה ביטוח סיעודי שדואג עבורו להוצאות הללו.

 

מי מוכר ביטוח סיעודי?

חשוב להבדיל בין סוגי הביטוח הסיעודי. ישנו הביטוח הסיעודי הבסיסי שאותו מוכרות כל קופות החולים. עד שנת 2016 כל קופת חולים החליטה על דעת עצמה אלו כיסויים היא מכניסה לביטוח הסיעודי, מה התנאים שלה ומה היא כוללת בפנים. ההשוואה בין הקופות השונות הייתה כמעט בלתי אפשרית, והפיקוח על הביטוחים הפך להיות קשה במיוחד. בשנת 2016 חויבו כל קופות החולים לעבור למבנה של ביטוח סיעודי אחיד שכל הכיסויים שבו זהים. מה שאומר שההשוואה היחידה שנותרה לכם לעשות היא בין איכות השירות של כל קופה וכמובן המחיר שהיא דורשת עבור השירות.

 

ביטוח סיעודי פרטי

חפשו היום, דרך חברות הביטוח השונות, וככל הנראה תתקשו מאוד למצוא חברת ביטוח שמוכרת ביטוח סיעודי באותה צורה שנמכרה בישראל בשנים האחרונות. ניתן למצוא חברות כאלו, אך אם נכנסים לאתרים של החברות הגדולות, יכולים שלא להיתקל בביטוח שכזה כלל, למצוא ביטוח משלים לביטוח של קופות החולים או להבין קיים ביטוח כזה אך הוא יקר משמעותית מהביטוח הקיים בקופת החולים (אך מצד שני, חשוב לזכור כי ההוצאה על ביטוח שכזה היא גדולה ומשמעותית).

 

נתונים שחייבים להכיר

כדאי להבין כי הביטוח של קופות החולים מספק תשלום של 5 שנים עבור טיפול סיעודי בקרוב המשפחה שהפך להיות תלוי בסביבתו. לאחר סיום חמשת השנים, מבחינה חוקית, מוטל התשלום עבור טיפול סיעודי בקשיש על משפחתו הקרובה או עליו עצמו, כתלות במצבו הנפשי. כך שללא ביטוח אדם עלול לגלות שכל חסכונות חייו יוצאים על טיפול חודשי, לעיתים עד גמר הכספים כולם.

 

אז מה כדאי לעשות? 

קודם כל, חשוב לדעת שאסור לוותר בשום פנים ואופן על הביטוח הסיעודי מטעם קופות החולים. הביטוח הוכנס בחוק בשנת 2016 והוא המקיף ביותר שיש כיום, במחיר האטרקטיבי שבו הוא נמכר. אומנם מדובר על ביטוח ל-5 שנים, אך זהו פרק זמן מכובד ביותר, שישנם קשישים שעבורם ביטוח כזה יכול להיות מציל חיים.

 

השוואה בין קופות החולים

כפי שאמרנו, המרכיבים הביטוחיים זהים בין קופות החולים וכל הביטוחים מכילים את אותם הדברים, אז אם כן איך אפשר להבדיל בין הקופות השונות? הדבר הראשון שאפשר לבדוק הוא המחיר. אף על פי שהביטוח הזהה, יכולות קופות החולים לגבות מחירים שונים וכך לעודד תחרות בין הקופות לבין עצמן. במידה ואתם רוצים לשאול מדוע יש צורך להשוות הרי כל אחד יקנה ביטוח סיעודי בקופה שבה הוא חבר – התשובה היא, ממש לא! ביטוח סיעודי ניתן לרכוש דרך איזו קופה שרוצים, גם אם לא חברים בה באותו הזמן.

פרמטר נוסף אותו ניתן לבחון הוא מדד השירות.

כיצד הקופה מתייחסת לתלונות? האם היא דואגת לטיפול מהיר? מסייעת בהקלה על הבירוקרטיה? נקודות אלו חשובות מאוד ולעיתים סוג השירות יגרום לאדם להחליט היכן הוא רוצה לרכוש את הביטוח שלו ולכן כדאי לתת שירות נכון וטוב שיאפשר למבוטח את המצב האידיאלי מבחינתו.

אם כך, למרות שביטוח סיעודי פרטי יכול להיות מצוין, אן ספק שהוא מוצר משלים עבור הביטוח האחיד שנמכר בקופות החולים, המאפשר כיסוי לחמש שנים ויכול לאפשר לאדם הסיעודי להתרגל לחייו החדשים בלי דאגות כלכליות קשות שהיו לו גם לפני כן.

תמונה של קובי ענבר
נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא
השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
כתבות נוספות בנושא
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם סוכן ביטוח, אשמח לקבל פרטים.