ארנפלד סוכנות לביטוח

ביטוח למחלת ריאות חסימתית כרונית

ביטוח למחלת ריאות חסימתית כרונית (ביטוח מחלה קשה) יאפשר למבוטח לקבל פיצוי בסכום חד פעמי המאפשר לו להתמודד עם גילוי המחלה והטיפול בה. האם קיימות זכויות לחולים בחסימת ריאות כרונית, מתי מומלץ להצטרף לביטוח מתאים מבחינה רפואית ומהם יתרונותיו? את המידע המלא תמצאו במאמר הבא.

 

האם אתם סובלים ממחלה כרונית?

כל מחלה כרונית משפיעה לרעה על איכות החיים ומשבשת מעת לעת את השגרה. היא מצריכה קבלת טיפול רפואי קבוע על מנת לשמור את המחלה במצב מאוזן, אך לא בטוח שתצליח לאזן את התפקוד היומיומי השגרתי. אם מדובר במחלה כרונית קשה, כמו מחלת ריאות חסימתית כרונית, התפקוד עלול להיפגע במגוון רחב של תחומי חיים, כולל בכושר העבודה ויכולת ההשתכרות.

מחלת ריאות כרונית ובכלל, כזו שהוגדרה בדרגתה הקשה ביותר היא רק אחת ממגוון המחלות הקשות הללו. מלבד האפשרות להצטרף לביטוח רלוונטי, חשוב שהסובלים ממחלה זו יבינו מהן ההטבות או ההקלות שהם זכאים להם במוסדות והרשויות השונות.

 

זכויות החולים במחלת ריאות חסימתית כרונית

מחלת ריאות כרונית היא מחלה חסימתית שגורמת לקשיי נשימה תכופים. הסיבות לסבול ממחלה זו רבות – מגנטיקה ועד עישון כבד ונזקיה עשויים להיות בלתי הפיכים. הסובלים ממחלת חסימה ריאתית כרונית צפויים לרדת משמעותית בתפקודי הריאות ולסבול מליחה רבה. חלקם סובלים משיעולים בלתי חולפים וכאבים בחזה, קוצר נשימה מתמשך, עייפות כרונית ואפילו אי ספיקת לב במצבה הסופני. במצב מתקדם וחמור במיוחד ייתכן גם שימוש במחולל חמצן.

אז מהן זכויות החולים במחלה זו? נתחיל מהמוסד לביטוח הלאומי, בו ספר המחלות מקנה זכויות לאחוזי נכות ובכפוף לעמידה בפני וועדה רפואית שבה נקבע שיעור הנכות הכללי. גובה הנכות מקנה קצבת נכות חודשית מהביטוח הלאומי.

אם מחלה זו נגרמה מעבודה, כלומר שסביבת העבודה היא זו שגרמה באופן ישיר להיווצרות המחלה, הרי שהמבוטח בביטוח לאומי זכאי להיות מוכר כנפגע עבודה ולקבל דמי פגיעה למשך 91 ימים מיום הגילוי על המחלה. כשתקופה זו מסתיימת, מתרחשת זכאות לקבלת נכות תפקודית וקצבת נכות מעבודה בגין מחלת מקצוע.

במקרה של נכות סיעודית שבה המבוטח לא יכול לבצע מטלות בסיסיות בביתו, הוא יוכל לקבל גם סיוע נוסף כמו מטפל ומימון להוצאות ההתניידות מחוץ לבית לכל מטרה. בנוסף קיימת זכאות לקבלת תו נכה.

חולים במחלת ריאות זכאים גם לקבלת טיפולים רפואיים מטעם קופת החולים לרבות פיזיותרפיה, מכשור רפואי, הידרותרפיה ועוד.

 

ביטוח מחלת ריאות חסימתית כרונית

חולים שיש להם פוליסת ביטוח פרטית שנרכשה לפני שחלו או לפני שגילו על מחלתם, זכאים לקבל פיצוי כספי חד פעמי שיסייע להם להתמודד עם גילוי המחלה ולבלום הידרדרות קשה במצב הכלכלי שנובעת מהפסקת העבודה והצורך בטיפולים תכופים או רכישה יקרה מאוד של ציוד רפואי וטיפולים פרטיים. גובה הפיצוי ניתן על סמך הסכום שהוחלט מול חברת הביטוח במועד רכישת הפוליסה.

 

מחלות קשות וההתמודדות עמן

בשנים האחרונות יחד עם העלייה בתוחלת החיים, מתרחשת גם עלייה באבחון מחלות קשות ובטווח גילאים רחב במיוחד. למרות שישנה תחלואה מסוימת שנהוג לייחס לגיל המאוחר יותר כמו מחלות לב או סרטן, אנו עדים גם להופעתן של מחלות אלו ועוד רבות אחרות בגילאים צעירים בהרבה, מה שהופך את ביטוח המחלות הקשות לכיסוי רלוונטי וחיוני בכל שלבי החיים.

כאשר אדם מגלה כי הוא סובל ממחלת ריאות חסימתית כרונית, הוא נדרש להתמודדות קשה כדי לייצב ככל האפשר את מצבו ולאפשר את המשך אורח החיים הנוכחי עבורו ועבור בני משפחתו. גם בני המשפחה עצמם נקלעים לתקופה קשה – המחלה מעיבה על המורל הכללי של בני הבית ודורשת מהם להפנות מאמצים ומשאבים רבים לטיפול בקרוב משפחתם היקר.

 

יחד עם כל אלו, מתרחשת גם טלטלה כלכלית שעשויה להתגלות כמשמעותית מאוד:

מימון תרופות, בדיקות, טיפולים במכונים פרטיים או אצל מומחים שונים באופן פרטי, החולה נעדר מעבודתו וכך גם מי שמטפל בו מבני המשפחה באופן קבוע, ההוצאות על נסיעות מיוחדות ופינוי זמן יקר גוברות ולעתים לא ניתן לכל אלו מענה מספיק אפקטיבי במוסד לביטוח הלאומי ומצד קופות החולים.

ולכן פוליסת ביטוח למחלות קשות מספקת את ההגנה הפיננסית הנדרשת וממזערת ככל האפשר את הפגיעה הכלכלית בחיי המשפחה והחולה בפרט. במימוש הביטוח יתקבל פיצוי כספי כפי שסוכם מלכתחילה בפוליסה והוא יינתן באופן חד פעמי כך שהמטופל ומשפחתו יקבלו שקט וביטחון מוגברים ויתפנו להתרכז במאמצי הטיפול וההחלמה מהמחלה.

 

ביטוח למחלות קשות ויתרונותיו

ביטוח מחלות קשות מספק פיצוי חד פעמי של עשרות אלפי שקלים כאשר מתגלה מחלה קשה או אירוע רפואי חמור מתוך רשימה מוגדרת וידועה מראש שאותה מכסה כל חברת ביטוח. בין המחלות הקיימות ניתן למצוא: סרטן, שבץ מוחי, טרשת נפוצה, פרקינסון, התקף לב חמור, מצבי תרדמת (קומה) ובדרך כלל אצל רוב החברות גם מחלת ריאות חסימתית בדרגה משמעותית.

ביטוח זה הוא אמנם רק אחד ממגוון ביטוחי הבריאות המוצעים בחברות השונות, אך יש בו מספר יתרונות ייחודיים.

 

ראשית

המבוטחים יכולים לבחור את גובה הכיסוי ולהחליט בנוגע לסכום הרצוי בעת מקרה הביטוח. כך הם יכולים להיות בטוחים שבמידת הצורך יתקבל מענה רחב ויעיל יותר עבורם.

 

שנית

ישנה אפשרות לרכוש כיסוי גם למקרה חוזר של אותה המחלה, גם אם נתבעה בעבר מהפוליסה. כך למשל אדם שחלה בעבר במחלת ריאות חסימתית וקיבל את כספי הביטוח, איזן את מצבו הרפואי אך תוך כמה שנים הידרדר שוב, יוכל לקבל פיצוי שני במספר.

 

שלישית

זהו אחד מהביטוחים היחידים שבו לא חל כפל ביטוחי, כך שהמבוטח יכול לרכוש ביטוח למחלת ריאות חסימתית כרונית ממספר חברות ביטוח שונות ולקבל מכל אחת מהן את סכום הפיצוי הנקוב בפוליסה. הדבר מאפשר כמובן שמירה הרמטית על רמת החיים ומספק חוסן כלכלי יעיל במיוחד למצבים שבהם החולה נדרש לעלויות טיפולים גבוהות ביותר.

 

כיצד מצטרפים לביטוח מחלת ריאות (ביטוח מחלה קשה)?

קיימים מספר מרכיבים שקובעים את עלות הביטוח כמו גיל, מצב רפואי, מגדר, הרגלים אישיים כמו עישון וגובה הסכום שהמבוטח מעוניין בו. חשוב להבהיר כי החתימה על הפוליסה מלווה גם בחתימה על תצהיר רפואי, שכן אדם שיתגלה שהיה חולה במחלה קשה בזמן ההצטרפות לפוליסה ולא דיווח על כך לחברת הביטוח עשוי שלא לקבל את הפיצוי שמגיע לו בסופו של דבר.

כדי להחליט מהו גובה הכיסוי היעיל ביותר על סמך המצב הרפואי הנתון ויתר המאפיינים, כדאי להתייעץ עם סוכן ביטוח שיתאים את הכיסוי המתאים ובתנאים הטובים ביותר שניתן לקבל על הביטוח.

 

אל תמתינו עד שיהיה מאוחר מידי

רגע הגילוי על מחלת ריאות חסימתית כרונית הוא רגע מרתיע, מאיים ומטלטל. הוא נובע מהידרדרות זה מכבר במצב הרפואי כך שהחולה סובל כבר תקופה אך עדיין ממתין ל"גזירת הרופא" לאחר בדיקות וטיפולים שונים. הגילוי מלווה לא פעם גם בפירוט לגבי סיכוני החיים שכרוכים כעת במחלה, כך שהחולה עשוי להתבשר בבשורות מרות ולסבול ממצב נפשי ירוד ביותר.

המשפחה שנדרשת לתמוך בו כמובן שותפה לתחושותיו הקשות, אך נאלצת להיות גם המשענת הפיזית והמוראלית, נוסף על מאמציה בכל מה שנדרש.

אם אתם או בני משפחתכם סובלים מקשיי נשימה שמקורם במחלה כרונית קודמת (אסתמה, ברונכיט), מעשנים, אובחנתם עם חשד לחסימת ריאות בעבר או שקיבלתם המלצה להיבדק לכך בעקבות בדיקה כמו תפקודי ריאות – מומלץ שלא להמתין עם יצירת הביטוח ולוודא שאתם רוכשים ביטוח מחלות קשות ממבטחת שאחת מרשימת המחלות הנכללות בה היא מחלת ריאות חסימתית כרונית.

אם תהיו מעוניינים לייעל את הביטוח, לתכנן קדימה את גובה הכיסוי ולברר מיהן החברות שמציעות את התנאים הטובים לביטוח זה, נשמח לסייע לכם בכל עת.

תמונה של קובי ענבר
נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא
השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
כתבות נוספות בנושא
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם סוכן ביטוח, אשמח לקבל פרטים.