ארנפלד סוכנות לביטוח

ביטוח בריאות – הסתדרות המורים

ביטוח בריאות הסתדרות המורים נחשב לביטוח ייחודי ואיכותי ביותר בשוק ביטוחי הבריאות הישראלי ומאפשר לחברים בהסתדרות המורים ובני משפחתם לקבל כיסוי מקיף ביותר עד גיל 75, כולל אפשרות למצות את הפוליסה גם מעבר לתקופה זו, כאשר החברות בהסתדרות נפסקת מכל סיבה. מה כולל הביטוח ומהם יתרונותיו? האם הוא עדיף על פני ביטוחים אחרים? הכל כאן: 

 

הצטרפתם להסתדרות המורים? אתם זכאים לביטוח בריאות!

ביטוח בריאות להסתדרות המורים הוא ביטוח קבוצתי לחברי הסתדרות המורים, ידועים בציבור ואלמנים או אלמנות של חברי ההסתדרות עד גיל 75. הביטוח כולל גם את בני הזוג וילדיהם של חברי ההסתדרות לרבות ילדים חורגים ומאומצים, בני הזוג של הילדים ונכדים של חברי ההסתדרות שיוכלו ליהנות מהכיסוי הביטוחי עד גיל 30.

ביטוח הבריאות הוא ייחודי באפשרותו לצרף חברים חדשים יחד עם בני משפחתם וזאת ללא תקופת אכשרה – כל עוד ההצטרפות לביטוח מתרחשת תוך חודשיים מיום ההצטרפות להסתדרות המורים. דרישת ההצטרפות היא הצטרפות להסתדרות המורים עצמה ולכן כל אדם שהצטרף לחברות באיגוד יוכל ליהנות גם מפוליסת ביטוח הבריאות המשפחתית שלה ומהטבות מוצלחות מאוד.

 

כמה עובדות מעניינות שאולי לא ידעתם

  • הסתדרות המורים היא גוף שהוקם עוד ב-1903, מה שהופך אותה לאיגוד המקצועי הראשון והוותיק ביותר בישראל.
  • הצטרפות להסתדרות המורים מתאפשרת לכל אנשי החינוך העובדים בשליש משרה לפחות, עם הזמנתם לשנת עבודה אחת רצופה לפחות.
  • ביטוח הבריאות של ההסתדרות הוקם במסגרת תוכנית הבריאות המעודכנת שיצרה הסתדרות המורים בשיתוף עם החברה המבטחת "הראל" ונקראת "מקדם בריאות".
  • חברת הראל זכתה במכרז שכלל את רוב חברות הביטוח הגדולות בישראל, כשהפוליסה המסופקת על ידה תימשך ברציפות עד לשנת 2026.
  • חברי ההסתדרות והסגל הבכיר של הסתדרות המורים רואים בתוכנית הביטוח הנוכחית כאחת מתוכניות הבריאות המקיפות ביותר בשוק הביטוח. ולראיה – הפוליסה כוללת נתח משמעותי מאוד מכל המאפיינים והצרכים הייחודיים שקיימים ועשויים להתקיים לעובדי משרד החינוך, החברים בהסתדרות המורים.

 

יתרונות ביטוח הבריאות של הסתדרות המורים

 

היתרון הבולט הראשון

ביטוח הבריאות בהסתדרות המורים מספק כיסוי במגוון תחומים רפואיים, לרבות מימון תרופות שאינן כלולות בסל הבריאות, ביצוע השתלות, טיפולים וניתוחים בארץ או בחו"ל, ייעוץ מומחים מכל תחום (לרבות הרפואה המשלימה ובריאות הנפש), ביטוח מחלות קשות, ביטוח סיעודי, ביקור רופא, שיקום, פיזיותרפיה, בדיקות ועוד.

חברי ביטוח הבריאות של ההסתדרות נהנים מפטור מתקופת אכשרה באופן כללי. פטור זה כולל מספר סייגים כמו החובה באכשרה כאשר מדובר בבדיקות לנשים בהריון, טיפולים ברפואה משלימה או צורך בשיקום והעדר כיסוי במהלך החודש הראשון לגבי מצבים רפואיים קודמים (רלוונטי למצטרפים עד גיל 65 בלבד).

 

היתרון הבולט השני

יתרון נוסף הוא האפשרות להמשיך ליהנות מהביטוח גם אחרי סיום החברות בהסתדרות המורים, מה שמאפשר למורים שיצאו לגמלאות או שהפסיקו לעבוד במשרד החינוך מסיבה כלשהי, ליהנות מביטוח הבריאות ללא הסרתם מהפוליסה. מורים שימשיכו את הביטוח עד גיל 75 (תום תקופת הביטוח) יוכלו להמשיך אותו בתוספת תשלום של 25% מהתעריף שקובע ההסדר.

תנאי נוסף שחשוב לציין הוא העובדה שזהו ביטוח שצריך לראות בו יותר כהרחבה או ביטוח משלים, שכן הוא איננו מחליף בשום אופן את ביטוח הבריאות שניתן מטעם קופות החולים. המשמעות היא שאם דרוש כיסוי שלא ניתן במסגרת הביטוח הבסיסי והמשלים של קופות החולים (למשל מימון תרופה שאינה בסל או ניתוח בחו"ל), ביטוח הבריאות של ההסתדרות יוכל לדאוג לכך.

 

ביטוח בריאות הסתדרות המורים – מה כוללת הפוליסה?

פוליסת הביטוח הנוכחית מכילה כיסוי רחב ועשיר למדי, שהוקם מתוך ראייה פרקטית של מאפייני העיסוק של החברים באיגוד. הנה עיקרי הדברים שהפוליסה מכסה:

  • תוכנית "מקדם בריאות" מכסה כאמור תרופות שאינן בסל, השתלות, ניתוחים וטיפולים מיוחדים בארץ או בחו"ל לרבות הוצאות על הצוות הרפואי, הטיסה, השהות וקבלת גמלת החלמה.
  • ניתוחים לבעלי שב"ן המעניקים כיסוי משופר לזכאות הקיימת בגין הוצאות רפואיות כלשהן בתוך שטחי ישראל: התייעצות מומחים, טיפולים מחליפי ניתוח, הוצאות שנוגעות לניתוח ושירותי "מחלקה ראשונה" הכוללים חוות דעת שנייה במסגרת אשפוז, טיפול שיקומי, פיזיותרפי, אביזרים רפואיים, טיפולי פוריות, שכר אחות פרטית, השתתפות בבדיקה לאבחון מצב רפואי (לרבות בדיקות לנשים בהריון ובדיקות גנטיות לעובר).
  • כיסוי לתחומי הרפואה המשלימה וייעוץ תזונתי (דיאטטי) הכולל טיפולים כמו רפלקסולוגיה, שיאצו או וואטסו – עד 16 טיפולים בכל שנת ביטוח.
  • כיסוי לטיפולים פסיכולוגיים ופסיכיאטריים, לרבות מפגשים, טיפולים או ייעוץ אצל עובד סוציאלי מורשה.
  • בדיקות אבחוניות ושיקומיות לרבות ייעוץ עם רופא מתאים וביצוע טיפולים רלוונטיים.
  • אשפוזים בבתי חולים עקב ניתוח או מחלה לרבות ליווי רפואי אישי הכולל מתן אינפורמציה למבוטח, ייעוץ רפואי מקצועי לאורך כל שלבי האשפוז. הליווי הרפואי הוא של רופא מומחה, אחות במידת הצורך ומתאמת שירות המלווים הן את המבוטח והן את בני משפחתו.
  • שירותי אבחון ובדיקות בבתי החולים הפרטיים בישראל לרבות אבחון ראשוני, גיבוש מידע, הפניה לרופא מקצועי או לצורך אבחנה אצל רופא מומחה, בדיקות ופיענוחן (שירותי "רופא ממיין"). בנוסף, יחולו פיצוי והשתתפות בהוצאות רפואיות במקרי גילוי על מחלה קשה ומימון הוצאות רפואיות מיוחדות שנועדו למנוע את הישנות המחלה בישראל ובחו"ל.
  • ביטוח בריאות הסתדרות המורים מעניק גם כיסוי מיוחד לילדים הכולל פיצויים במקרה של היעדרות מהלימודים, אבחון בעיות התפתחותיות וליקויי למידה. בנוסף ניתן לקבל ייעוץ רפואי ממומחים באמצעים מקוונים בתחומי הילדים והמשפחה, לרבות שיחות וידאו וקבלת המשך טיפול לאחר מכן במרפאה על פי הצורך.
  • כיסוי טיפולי להפחתת כאבים כולל טיפולים בכאבים או סימפטומים של פגיעה, מחלה, עיוות או פגם כלשהו אצל המבוטח ובכל אמצעי טכנולוגי רלוונטי: תרופות, הזרקות, הזלפת חומר משכך כאבים שבוצעו תחת רנטגן, גלי הלם רדיו, לייזר, טומוגרפיה, תא לחץ, השתלת קוצב או משאבה וכל שילוב שמומחה הכאב, הנוירולוג או מומחה רפואי אחר המליץ עליו.
  • השתתפות בהוצאות על טיפולי שיניים למבטחים בכל מרפאת שיניים: טיפולים לשיקום הפה, כירורגיית פה ולסת, טיפולים משמרים (שיננית, ניקוי אבן וכיוצ"ב), ניתוחי חניכיים, שתלים, טיפולי יישור שיניים לילדים.

 

קבלת פיצוי כספי במידת הצורך

ביטוח הבריאות מממן לא פעם את השתתפותו באמצעות העברת פיצוי ישירות למבוטחים, כך שהוא יוכל לשמש אותם לכיסוי כל הוצאותיהם הרפואיות וכמובן לאלו שנובעות מהמצב הרפואי עצמו.

הביטוח של הסתדרות המורים מספק פיצוי בסך 360,000 שקלים למבוטחים בעלי מצב רפואי המחייב השתלה (כל עוד ההשתלה כלולה ברשימת האיברים שמכילה הפוליסה).

פיצוי על סך 10,000 ₪ לביצוע טיפול מיוחד בחו"ל וכן פיצוי חד פעמי על סך 200,000 ₪ אם נגרם חלילה מוות כתוצאה ישירה מניתוח וזאת במהלך פרק הזמן של 7 ימים מיום הניתוח.

במקרה של גילוי מחלה קשה זכאים המבוטחים לפיצוי חד פעמי של 50,000 ₪.

 

האם עדיף ליצור ביטוח בריאות נוסף?

ביטוח הבריאות של ההסתדרות איננו מחליף או מבטל את הכיסוי של ביטוח הבריאות הבסיסי והשב"ן אלא משלים אותו. אבל מה לגבי ביטוחים פרטיים כמו ביטוח סיעודי או גילוי מחלה קשה שיתכן שאינם מכסים מצבים ייחודיים למבוטח?

במקרה כזה אנו ממליצים להתייעץ עם סוכן ביטוח מקצועי ואובייקטיבי, שיוכל לסקור את הפוליסה ולאפיין את מצבו ונסיבותיו האישיים של המבוטח כדי להבין האם יש ביניהם תאימות טובה, או שכדאי ליצור גם ביטוח אישי שיספק כיסוי נוסף אם חלילה נידרש לכך.

תמונה של קובי ענבר
נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא
השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
כתבות נוספות בנושא
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם סוכן ביטוח, אשמח לקבל פרטים.