ארנפלד סוכנות לביטוח

אמנות איתור כספי נפטר

אין ספק שלאתר כספים של נפטר זו אמנות! כיד לבצע איתור כספים אבודים על קרובי משפחת הנפטר לאתר את מיקום החיסכון ואז לאחר שהם יודעים מי החברה המנהלת את כספי החיסכון של הנפטר, עליהם לגשת אליהם ולתבוע אותה בהתאם למוטבים הרשומים בחיסכון הפנסיוני. באמצעות ממשק הר הכסף נפטרים קרובי משפחה של מי שהלך לעולמו יכולים לאתר בקלות כספים אבודים. חשוב לזכור שהתביעה עצמה היא עוד סעיף המצריך מיומנות. ריכזנו כאן את המידע בנושא. מוזמנים להמשיך איתנו.

 

איך מאתרים כספי נפטר?

לא מעט אנשים חוסכים כספים ליום שיבוא, אך בסופו של דבר המציאות חזקה יותר מכל דמיון ולצערינו אנשים רבים הולכים לעולמם לפני שהם עצמם מספיקים לנצל ולממש את הכסף אותו חסכו כל חייהם. לפעמים מדובר בחסכונות או פקדונות בנק, ולפעמים מדובר בביטוחים יקרים מהם מוטבי המבוטח יכולים לקבל סכומים משמעותיים. כדי לקבל את הכסף לאחר הפטירה, נדרשת מיומנות מיוחדת. בתחילת הדרך חשוב לאתר את מיקום הכספים. לאחר איתור הכספים, יש לפנות באופן ישיר לכל אחת מחברות הביטוח באופן ישיר. אבל לפני הכל, איך מאתרים את הכספים? כיום יש שתי פלטפורמות בהם ניתן להיעזר למציאת ביטוחים או כספים של קרובי משפחה שנפטרו: הר הכסף נפטרים והר הביטוח.

 

איתור באמצעות הר הכסף נפטרים

הר הכסף הוא אתר אינטרנטי שהוקם על ידי משרד האוצר במטרה להנגיש לציבור החוסכים בישראל מידע פיננסי על חסכונות שבבעלותם. אם יש לכם קופת פנסיה ואתם לא יודעים איפה היא מנוהלת, אתם יכולים להיכנס לאתר הר הכסף ולקבל את המידע המדויק.

הר הכסף משמש כמנוע חיפוש לאיתור כספים אבודים. האתר מאפשר למצוא כספים נשכחים בחשבון בנק או השקעה מסוימת. יש לא מעט חשבונות בנקים שבעליהם נפטרו ואין מי שדורש אותם. בעבר היו לא מעט מקרים בהם יורשי הנפטר אף לא ידעו על הכסף הקיים וכך הוא הלך לטמיון (מבחינת היורשים). וחבל. במשרד האוצר החליטו לשנות את התמונה וכך באמצעות האתר ניתן כיום לאתר חשבונות פעילים ולא פעילים גם של קרובי משפחה שנפטרו (בעבר היה ניתן לאתר אך ורק חשבונות לא פעילים, היום האתר שופר לטובת המשתמשים).

 

איתור ביטוח באמצעות הר הביטוח

הר הביטוח הוא אתר אינטרנטי המאפשר למבוטחים לקבל את המידע הביטוחי שלהם לאחר הזנת מספר הזהות שלהם וחיפוש הביטוחים המופיעים על שמו במערכת הר הביטוח הממשלתית. כך אם בעבר כדי לאתר ביטוח היה צורך בפנייה ישירה נפרדת לכל חברת ביטוח לחוד, הרי שהיום הרבה יותר קל למצוא ביטוחים אבודים תודות למערכת הר הביטוח אותה הקים משרד האוצר. הבשורה היא שניתן לאתר באמצעות המערכת גם ביטוחים של קרוב משפחה שנפטר. לצורך קבלת המידע יש להזין תאריך פטירה ונתונים מאמתים נוספים אותם המערכת מבקשת, וכך מונפק דו"ח הר הביטוח של קרוב המשפחה שנפטר.

 

למה לבצע איתור ביטוחים של נפטר?

חשוב לזכור שעל ביטוח משלמים. אם יש לכם ביטוח חיים, אתם משלמים עליו מידי חודש סכום מסוים. ברגע שאדם נפטר, הוא ממשיך להיות מבוטח ולשלם: מחשבון הבנק שלו הוראת הקבע תמשיך לרדת לחברת הביטוח כל עוד וחברת הביטוח לא עודכנה על פטירת המבוטח… כך יורשי המבוטח צריכים פעמים רבות לאתר את הביטוח הקיים ולו רק בשביל למנוע את החיוב המיותר.

לפעמים צריך לאתר את הביטוח ולהסב אותו למבוטח אחר. אם לדוגמא דירת הנפטר היתה מבוטחת בביטוח דירה על שם המבוטח שנפטר, הדירה עדיין צריכה ביטוח למרות שבעליה נפטר, כעת היא עוברת לידי הבן של הנפטר ולכן ביטוח הדירה החדש יכול להישאר על כנו לטובת היורש, אותו ביטוח לטובת מישהו אחר.

את הביטוח אנחנו עושים בשביל לקבל הגנה ביטוחית כספית. כך שאם אדם מבוטח בביטוח חיים, ברגע שהוא נפטר, יורשיו יהיו זכאים לקבל את סכום הביטוח. רק מי שרשום כמוטב בפוליסת הביטוח יוכל לקבל את הכסף. כל המוטבים יקבלו את כספי הביטוח והכסף יחולק ביניהם. לכן, ברגע שאדם נפטר, המוטבים הזכאים ירצו לאתר את הביטוחים שלו על מנת לקבל את הכסף המגיע להם.

 

מה עושים לאחר חיפוש באתר הר הכסף נפטרים?

כספים אבודים כמו חשבונות בנק פעילים ולא פעילים, חסכונות בחברות ביטוח, כספי פנסיה והשקעות שונות, ניתן לאתר באמצעות הר הכסף נפטרים. החיפוש באתר הוא חינמי ללא עלות, קליל מהיר והיישום שלו קל. כדי להצליח לקבל את כספי הנפטר כפי שמגיע לכם, יהיה עליכם לפנות לחברת הביטוח / הבנק עצמם ולבקש את פרטי ההשקעה. לאחר עיון בפרטי הפוליסה (חברת הביטוח תיתן לכם אותם רק אם אתם אכן קרובי משפחה של הנפטר או רשומים כמוטבים) תוכלו להיות חכמים יותר ולדעת ולבקש את המגיע לכם. יש מקרים בהם מומלץ לערב עורך דין כבר מהצעד הראשון, ויש מקרים בהם המוטב עצמו יול לדרוש את המגיע לו ולקבל לא שהייה… ההמלצה היא כן לפנות לסוכן ביטוח מומחה שידע למפות את המצב ולהמליץ לכם על המשך הצעדים הרצויים.

 

למה עוד משתמשים באתר הר הביטוח?

גם אתר הר הביטוח וגם אתר הר הכסף מאפשרים לקבל מידע פיננסי וביטוחי של קרוב משפחה שנפטר. אך זה לא אומר שרק זה מה שאפשר למצוא שם. אתר הר הביטוח מאפשר לאתר ביטוחים. זה אומר שאם יש לכם ביטוחים שאתם לא יודעים על קיומם או על פרטיהם המדויקים, אתם יכולים להזין נתונים מזהים לאימות הנתונים באתר הר הביטוח, ולאתר את כל הביטוחים הרשומים על שימכם. כך אנשים מוצאים ביטוחים שיש להם למרות שהם שכחו מקיומם. לפעמים לאחר מקרה ביטוחי אנשים רוצים לקבל את הפיצויים ולכן הם פונים לאתר את הביטוח כדי לדעת אל מי עליהם לפנות לקבלת הפיצויים. באמצעות פלטפורמה זו ניתן להוזיל את מחירי הביטוח, לערוך השוואת ביטוחים יעילה ולהנות מתיק ביטוחים יעיל ומותאם לצורך הקיים. זה לא אומר שאתר הר הביטוח מבטיח ביטוחים יעילים למי שמשתמש בו לאיתור ביטוחים… באמצעות האתר ניתן לערוך סדר בתיק הביטוחי בקלות רבה יותר והיחס לחיפוש הוא כאל "קיצור דרך" שמאפשר להנות מתוצאות של פעילות מייגעת ומושקעת במינימום מאמץ.

 

אל איזה סוכן ביטוח כדאי לפנות?

בכל רכישת ביטוח מומלץ לפנות לסוכן ביטוח ולרכוש דרכו את הביטוח, ולא בשביל שהסוכן ירוויח. אלא כדי להנות משירות יעיל לאורך כל תקופת הביטוח. גם מחיר הפוליסה יהיה נמוך יותר במרבית המקרים כאשר היא תימכר על ידי סוכן ביטוח ולא על ידי חברת הביטוח עצמה. סוכני הביטוח מנהלים שיתופי פעולה וקשרים ענפים עם חברות הביטוח כדי להצליח להביא את הביטוחים הטובים והזולים ביותר ללקוחותיהם…

אם אתם מחפשים סוכן ביטוח שיסייע לכם במציאת פוליסות הביטוח המתאימות ביותר לצרכים שלכם, אחד שישאר לשירותכם גם לאחר הרכישה, הגעתם למקום הנכון. צרו קשר עם צוות סוכני הביטוח של ארנפלד סוכנות לביטוח ותהנו משירות ויחס אישי לאורך כל הדרך. אם תצטרכו עזרה באיתור ביטוחים של קרוב משפחה שנפטר, תוכלו לקבל את השירות הזה מצוות המומחים מבלי שתצטרכו לטרוח על כך. ככלל, ההמלצה היא לפנות לסוכן ביטוח לבדיקת הביטוחים והכספים האבודים בכל פטירה של קרוב משפחה שיש סיכוי שאתם מוטבים או יורשים שלו. כך תהיו בטוחים שאתם מקבלים את הכספים המגיעים לכם.

אמנות איתור כספי נפטר
אמנות איתור כספי נפטר
תמונה של קובי ענבר
נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא
השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
כתבות נוספות בנושא
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם סוכן ביטוח, אשמח לקבל פרטים.