ארנפלד סוכנות לביטוח

איתור כתב שירות נזקי מים בדרך היעילה ביותר

כאשר רוכשים ביטוח דירה, ניתן להרחיב את הביטוח לכיסוי נזקים שנגרמים ממקורות נוספים שלא מבוטחים בפוליסה המקורית. כל הרחבה מכונה כתב שירות. וכך, יחד עם הביטוח הבסיסי, המבוטח רוכש כתב שירות לנושא בו הוא רוצה להיות מבוטח. הפעם נעסוק בנזקי מים. איך מבצעים איתור כתב שירות נזקי מים ומה שצריך לדעת בנושא.

 

מה זה כתב שירות נזקי מים?

כתב שירות הוא הרחבה נוספת לפוליסת הביטוח הבסיסית. המבוטח לא יכול לרכוש כתב שירות מבלי שרכש את הביטוח הבסיסי. הכתב שירות הוא מסמך בו חברת הביטוח מתחייבת לתת שירות ביטוחי גם במקרה מסוים שלא נכלל בפוליסת הביטוח המקורית. במקרה של כתב שירות נזקי מים, מדובר על נזקי מים שגרמו למבוטח הפסד. מים עלולים לחדור לדירה, זה יכול להיות דרך האינסטלציה וכך, המים עלולים להציף את הדירה ולגרום לה נזק. כל עוד ויש לכם ביטוח כתב שירות נזקי מים, חברת הביטוח תשלם את עלויות התיקונים או הנזק שנגרם מהמים.

 

מה עושים כאשר יש נזקי מים בדירה?

אם הדירה שלכם הוצפה במים אי פעם, אתם וודאי יודעים כי הנזק הראשוני הוא נזק שחייבים לעצור אותו במהירות. המים עלולים להתפשט ולהזיק לעוד ועוד חלקים. לפני הכל חשוב לעצור את התפשטות הנזק. לאחר מכן, יש לבצע במהירות איתור כתב שירות נזקי מים הקיים על שימכם וכך לבדוק מה גובה ההיקף הביטוחי שלכם. אם אתם יכולים לפנות לאחד מהשרברבים בהסדר או שבאפשרותכם לקבל החזר על תשלום לעלויות השרברב שבחרתם.

 

בשלב הבא חשוב ליצור קשר עם החברה המבטחת, לעדכן אותה באירוע שקרה, לצלם את הנזק ולצרף מסמכים לקבלת פיצויים על הנזק שנגרם. אם יש לכם ביטוח המכסה שרברב בהסדר, תוכלו לפנות לאחד מהם לתיקון הנזק דרך מוקד שירות ייעודי שנועד לכך. חברת הביטוח תמשיך לבדוק את המסמכים, היא תשלח שמאי להערכת הנזק שנגרם ובהתאם לכך היא תפצה את המבוטח.

 

למה לרכוש כתב שירות לנזקי מים?

כאשר רוכשים ביטוח דירה, הוא לא כולל ביטוח על נזקי מים שנגרמים. אם יש נזקי מים המבוטח לא יכל לקבל כיסוי כספי מחברת הביטוח, אלא אם כן הביטוח כולל הרחבה של נזקי מים. במקרה כזה חברת הביטוח תדאג למימון עלות התיקון הנדרש, פיצוי על הנזק הנגרם והמבוטח יצא מסיפור כזה עם נזק כספי מינימלי. ואיך אומרים? "עדיף להיזהר מאשר להצטער"… חכם עיניו בראשו!

 

למה לבצע איתור כתב שירות נזקי מים?

לא ביום בהיר אנשים קמים ומחליטים לאתר את כתב השירות של ביטוח הדירה שלהם… יש לכך מגוון סיבות. ריכזנו לכם כאן את העיקריות שבהם.

 

נזק מים שהתרחש

לא מעט מבוטחים מבצעים איתור כתב שירות נזקי מים לאחר שהם מגלים שנזק מים התרחש בדירתם ואם הם לא יערבו את חברת הביטוח שלהם, הנזק עלול לעלות להם ביוקר… רכישת ביטוח בשלב זה לא תועיל למימון הנזקים שכבר נגרמו… ולכן, חכם עיניו בראשו ורוכש את הביטוח בעת רכישת ביטוח הדירה – יחד עם רכישת הדירה.

 

ייעול התיק הביטוחי

לכל חברת ביטוח תנאי ביטוח משלה. אמנם, יש לא מעט רפורמות בנושא הביטוחים. אך עדיין ניתן לייעל את התיק הביטוחי ולרכוש ביטוח משתלם יותר בגלל שהוא עונה ליותר הרבה קריטריונים של המבוטח. כדי לייעל את התיק הביטוחי יש צורך ביותר מבדיקה שטוחה באתר הר הביטוח וההמלצה  היא לפנות לסוכן ביטוח מקצועי לצורך כך.

 

הוזלת מחיר הביטוחי

כל חברת ביטוח גובה מחיר אחר. יש חברות שחשובה להן התדמית הזולה ולכן הן גובות פרמיה חודשית שנראית זולה אך היא עולה ומתייקרת עם התקדמות שנות הפוליסה. לעומת זאת, יש חברות ביטוח בהן מחיר הפרמיה קבוע לאורך כל תקופת הביטוח. ניתן להוזיל את מחיר הביטוח על ידי עריכת השוואת מחירי ביטוח. לצורך כך יש לאתר בשלב ראשון את הביטוח הקיים.

 

כפל ביטוחי

באמצעות איתור ביטוחים קיימים ניתן לאתר ביטוחים כפולים. מצב של כפל ביטוחי הוא מצב בו מבוטח באותו ביטוח מספר פעמים. הוא משלם מחיר כפול לחברות הביטוח ולמרות זאת, הוא לא מקבל פיצוי כפול בעת מימוש הביטוח. בכתב שירות פחות נפוץ לראות כפל, אך גם הוא קיים כאשר יש כפל של הפוליסה. מה עושים במקרה של כפל ביטוחי  בודקים מיהי חברת הביטוח המספקת את הביטוח המתאים ביותר לצרכי המבוטח וכך, מבטלים את הביטוח הפחות מתאים.

 

איתור ביטוח כתב שירות נזקי מים – איך עושים את זה?

ניתן לאתר ביטוח כתב שירות באמצעים שונים. כיום, הדרך הנפוצה ביותר לעשות זאת היא באמצעות כניסה לאתר הר הביטוח הממשלתי. מדובר באתר שהוקם על ידי משרד האוצר כדי להנגיש למבוטחים מידע על הביטוחים הקיימים על שמם. זה קרה לאחר שנתוני הביטוחים הראו כי מעל חמישים אחוז מהמבוטחים משלמים על ביטוחים כפולים. חברות הביטוח הרוויחו מכך מיליוני שקלים והמצב לא השתנה גם לאחר הגברת המודעות לעניין. מבדיקות עם ציבור המבוטחים עלה כי קבלת המידע הביטוחי מסורבלת וכך, מבוטחים ממשיכים לא לדעת מה קורה עם התיק הביטוחי שלהם.

 

איך הר הביטוח מסייע באיתור כתב שירות נזקי מים?

כדי לאתר את כתב השירות, עליכם להיכנס לאתר הר הביטוח הממשלתי, להזין פרטים מזהים, וכך, לאחר אימות הנתונים, יהיה עליכם לבחור בשירות "חיפוש ביטוחים על שמי". תוך מספר רגעים תופיע רשימת הביטוחים הקיימת על שימכם וכך תוכלו לראות באילו ביטוחים בדיוק אתם חברים. את הנתונים הללו תוכלו לייצא לדו"ח המכונה דו"ח הר הביטוח.

 

מה דו"ח הר הביטוח כולל?

דו"ח הר הביטוח מרכז את כל נתוני הביטוח כפי שהם מופיעים במערכת הר הביטוח.

  • רשימת הביטוחים – שמותיהם ומספר הפוליסה של כל אחד מהם.
  • שם החברה המבטחת
  • הדרך ליצירת קשר עם החברה המבטחת
  • מחיר הפרמיה החודשית
  • כתבי שירות המצורפים לפוליסה הבסיסית
  • סעיפי ביטוח בריאות – אם קיים.

אם יש לכם כתב שירות נזקי מים, הוא יופיע לצד ביטוח הדירה שיש לכם. אם הוא לא מופיע, יתכן שאין לכם כתב שירות כזה או שהוא לא פעיל. מה עושים במקרה כזה? פונים לעריכת בדיקת ביטוחים מקיפה.

 

איך מבצעים בדיקת ביטוחים מקיפה?

כיום בדיקת ביטוחים מקיפה מתאפשרת בקלות באמצעות פנייה לסוכן ביטוח. הוא מכיר את התחום, הוא עוסק בו מידי יום וכך, הוא יוכל בקלות לבצע עבורכם בדיקה יעילה ומקצועית. הוא יבדוק את הצרכים האישיים שלכם. מה אתם צריכים שהביטוחים שלכם יכללו, מהם התנאים המועדפים עליכם וכו'. לאחר בדיקת הנתונים, הוא יערוך מיפוי ויוודא כי הביטוחים הקיימים עונים לצרכים שלכם. הוא יפנה לצורך כך לחברות הביטוח השונות לבדיקת הביטוחים הרשומים על שימכם, הוא ייעזר באתר הר הביטוח וינהל בדיקה יעילה. בסיום הבדיקה הוא ידע להמליץ לכם על השינויים המומלצים בתיק הביטוחי שלכם בכדי להגדיל את יעילותו.

אל מי פונים? יש מגוון רחב של סוכני ביטוח. אתם מוזמנים לפנות לצוות הר הביטוח שיבצע עבורכם בדיקת הר הביטוח בסיסית ללא תשלום.

איתור כתב שירות נזקי מים בדרך היעילה ביותר
איתור כתב שירות נזקי מים בדרך היעילה ביותר
תמונה של קובי ענבר
נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא
השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
כתבות נוספות בנושא
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם סוכן ביטוח, אשמח לקבל פרטים.