ארנפלד סוכנות לביטוח

איתור ביטוח קבוצתי של קופת החולים

כדי לרכוש ביטוח סיעודי, יש לפנות אל קופות החולים. כדי להבין את הנושא, החלטנו לרכז כאן מידע שפחות מכירים. מהו ביטוח סיעודי פרטי לעומת ביטוח קבוצתי ואיך ניתן לבצע איתור ביטוח קבוצתי של קופת החולים. מוזמנים להמשיך איתנו לקבלת המידע. לקבלת מענה על שאלה ספציפית, אתם מוזמנים ליצור קשר עם צוות המומחים של ארנפלד ביטוחים.

להאזנה:

 

מהו ביטוח סיעודי?

מדובר בביטוח המעניק כיסוי ביטוחי למקרה שהמבוטח הופך לסיעודי והוא נזקק לעזרה בביצוע מטלות היום יום. זה יכול להיות עזרה ברחצה, אכילה וכו'. עזרה סיעודית מצריכה ליווי צמוד שעולה לא מעט כסף. ביטוח סיעודי מעניק כיסוי ביטוחי למקרים כאלו. עד לשנת 2019 מי שרצה לרכוש ביטוח סיעודי, יכל לפנות לחברת ביטוח פרטית ולרכוש דרכה את הביטוח בו הוא חפץ. משנת 2019 חלה רפורמה בנושא וכיום, כדי לרכוש ביטוח כזה, פונים אל קופת החולים בה חברים ומצטרפים לביטוח סיעודי קבוצתי של קופת החולים.

 

מה ההבדל בין ביטוח קבוצתי לביטוח סיעודי פרטי?

יש לא מעט הבדלים בין הביטוח הפרטי שהיה ניתן לרכוש בעבר לבין הביטוח הסיעודי המוכר יותר: הביטוח הקבוצתי במסגרת קופת החולים. ריכזנו את הנתונים בטבלה, להקלת ההבנה בנושא.

 

ביטוח סיעודי קבוצתי בקופת החולים ביטוח סיעודי פרטי
אורך הביטוח תקופת הביטוח קבועה מראש ולאחריה תנאי הביטוח משתנים. תקופת הביטוח היא ל-15 שנים בלבד תנאי הביטוח קבועים לאורך כל תקופת הביטוח שנקבעה בהסכם הרכישה.
תקופת הביטוח היא בהתאם לנקבע במועד הרכישה.
מחיר הביטוח עלות חודשית מופחתת שעולה עם גיל המבוטח. מבוטחים ילדים ובני נוער, פטורים מתשלום. מחיר הביטוח זהה לאורך כל חודשי תקופת הביטוח והוא נקבע בהתבסס על גיל המבוטח.
גובה הפיצוי הניתן הפיצוי ניתן בהתאם לתנאי הפוליסה והרבה פעמים הוא לא מספק לצרכים הקיימים המבוטח קובע את גובה הפיצוי שיקבל בעת רכישת הביטוח.
מתי ניתן לממש את הביטוח רק לאחר שישים יום שהמבוטח סיעודי לכל חברת ביטוח תנאים משלה. יש חברות ביטוח הדורשות מספר שנים לעומת כאלו הדורשות מספר חודשים.
החרגות קיימות הביטוח לא יחול על מצב שנגרם ממעורבות בתאונה אין החרגות קבועות בהתאם לתנאים שנקבעו בפוליסה

 

למה מבצעים איתור ביטוח קבוצתי של קופת חולים?

אנשים רוצים להגן על עצמם מפני מקרים לא נעימים. מדובר בצורך אנושי. אף אחד לא רוצה להיות במצב שבן משפחתו במצב סיעודי ואין לו איך לסייע לו. רכישת ביטוח סיעודי חיונית כדי להתגונן ממצב כזה. הסיבות לחיפוש הביטוח הקיים, נובעת ממספר גורמים. יש מי שמעוניין לחסוך בעלויות והוא מעוניין לראות כמה הוא משלם על הביטוח, יש מי שמעוניין לדעת אם הוא מבוטח בכלל ויש מי שרוצה לעשות סדר בתיק הביטוחי. הרחבנו לכם כאן על הדרכים בהם ניתן לייעל את התיק הביטוחים באמצעות איתור ביטוח קבוצתי של קופת חולים.

 

מקרה ביטוחי

יש אנשים שלצערנו נזכרים לבדוק מה קורה עם הביטוח שלהם רק לאחר שקרוב משפחתם הגיע למצב סיעודי והם נוכחים לראות עד כמה העול כבד. אם מדובר בקרוב משפחה שהם מממנים, לא יעזור לרכוש ביטוח סיעודי לאחר שהמבוטח כבר נמצא בכזה מצב. שימו לב לכך. חכם עיניו בראשו וחשוב לדאוג להרחבת המעטפת הביטוחית בכל עת.

 

סדר בתיק הביטוחי

באמצעות איתור ביטוח קבוצתי של קופת חולים, ניתן להגיע אל רשימת כל הביטוחים המופיעים על שם המבוטח ולערוך סדר בתיק הביטוחי. לדעת מה כל ביטוח כולל ואיזה ביטוח חשוב לרכוש. מחירי הביטוח משתנים מחברת ביטוח אחת, למרות שתנאי הפוליסה והכיסוי הביטוחי הניתן במסגרתה, זהים לכל הקופות והם בהתאם לדרישת החוק.

 

מניעת כפל ביטוחי

כפל ביטוחי הוא מצב בו המבוטח משלם מספר פעמים על אותו ביטוח. בביטוח סיעודי השכיחות של ביטוח כפול היא גבוהה הרבה יותר מכל ביטוח אחר. וזה בגלל שבעבר כדי לרכוש ביטוח סיעודי היה ניתן לפנות אל חברת ביטוח פרטית ולרכוש דרכה ביטוח. משנת 2019 לא ניתן לרכוש ביטוח כזה באופן פרטי וכך, אנשים שלא ידעו שיש להם ביטוח פרטי רוכשים ביטוח נוסף במסגרת קופת החולים שמבצעת את הרכישה מול חברת הביטוח באופן קבוצתי ובכך היא מוזילה עלויות.

שימו לב, אם איתרתם שני ביטוחים סיעודיים המופיעים על שימכם, בדקו מה כולל הביטוח הפרטי. קחו בחשבון שהיום כבר לא ניתן להשיג ביטוח פרטי ויכול להיות שיש לכם שם תנאים שלא כדאי להפסיד. במקרה כזה חשוב לבדוק את תנאי שתי הפוליסות ולבטל את הפוליסה הפחות משתלמת. על פי רוב ההמלצה תהיה לבטל את הביטוח הקבוצתי. לפני ביטול כזה, כדאי להיעזר בסוכן ביטוח שידע למפות את הנתונים בצורה מקצועית.

 

הדרך לביצוע איתור ביטוח קבוצתי של קופת חולים

כדי לאתר ביטוח כזה, ניתן לפנות אל קופת החולים ולבדוק מולה את הנתונים. פעמים רבות קופת החולים מעבירה את המבוטח המתעניין אל חברת הביטוח. ולכן, במקום לעבור ממקום למקום, קבלו את השיטה המקובלת לאיתור ביטוח קבוצתי של קופת חולים: דרך דו"ח הר הביטוח.

 

מהו הר הביטוח?

מדובר באתר ממשלתי שהוקם על ידי משרד האוצר לאחר שהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה העלתה כי מרבית המבוטחים בישראל לא יודעים על מה הם מבוטחים, מה גובה הפרמיה החודשית שהם משלמים ולא מעט מהם שילמו מחיר כפול על כפל ביטוחי. בכדי להימנע ממצב כזה, הוחלט על הקמת אתר בו כל מבוטח יוכל לקבל מידע שיסייע לו הנגשת המידע, במקום להיות תלויים בקצב ההתנהלות של חברות הביטוח.

 

איך זה עובד?

כל שעליכם לעשות כדי לאתר את הביטוח שלכם הוא להיכנס לאתר הר הביטוח הממשלתי, להזין פרטים מזהים לאימות נתונים (כמו בכל כניסה לאתר ממשלתי). וכך, לאחר הכניסה יהיה עליכם לבחור את השירות הרצוי. במקרה שלנו השירות הוא "חיפוש ביטוחים על שמי". וכך, לאחר שתבחרו שחיפוש ביטוחים, תופיע לפניכם רשימת הביטוחים המופיעה על שימכם. את הנתונים תוכלו לייצא לדו"ח המכונה "דו"ח הר הביטוח".

 

מה דו"ח הר הביטוח כולל?

הדו"ח כולל נתונים על הביטוחים הקיימים, מדובר רק בביטוחים פעילים – המערכת לא תביא מידע על ביטוח לא פעיל. לצד כל שם ביטוח, יופיע מספר פוליסת הביטוח שלו, שם החברה המבטחת והדרכים ליצירת קשר עימה. גם מחיר הביטוח יופיע. שימו לב כי מחיר הפרמיה החודשית יופיע ולא המחיר הכולל. יש חברות המעלות את מחיר הביטוח, עם התקדמות תקופת הביטוח. וחשוב לבדוק זאת מראש. לצד כל ביטוח יופיע כתבי השירות המצורפים. ביטוח בריאות יכלול מידע על ביטוח סיעודי. וכך תאתרו את הביטוח שלכם.

 

סיכום

בסופו של דבר, דו"ח הר הביטוח מאפשר לכל מבוטח לקבל את המידע שהוא מחפש בצורה נגישה ונוחה. הבעיה היא שלא לכל אחד יש את הידע להסתדר עם מערכות אלו וגם לאחר קבלת המידע, יש צורך במיפוי הנתונים לייעול התיק הביטוחי. מה עושים כדי לייעל את המצב? פונים לסוכנות ביטוח לעריכת בדיקת ביטוח מקיפה.

בהצלחה!

איתור ביטוח קבוצתי של קופת החולים דרך דוח הר הביטוח
איתור ביטוח קבוצתי של קופת החולים דרך דוח הר הביטוח
תמונה של קובי ענבר
נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא
השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
כתבות נוספות בנושא
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם סוכן ביטוח, אשמח לקבל פרטים.