ארנפלד סוכנות לביטוח

איתור ביטוח ניתוחים

אף אחד מאיתנו לא יודע מה צופן לו העתיד, אילו התמודדויות צפויות לו ומה הוא עוד הולך לפגוש במהלך חייו. כדי לצמצם סיכונים, הורגלנו לרכוש ביטוחים ולהפחית את העלויות ביום שאולי יבוא. ביטוח ניתוחים הוא ביטוח המכסה עלויות ניתוחים בארץ או בחו"ל – בהתאם לתנאי הפוליסה. הבעיה היא שלא מעט מבוטחים המופנים לניתוח, לא זוכרים את פרטי הביטוח שלהם בשעת הצורך. בדיוק בשביל זה ריכזנו לכם כאן מידע על איתור ביטוח ניתוחים.

 

מה זה ביטוח ניתוחים?

ביטוח ניתוחים הוא ביטוח המכסה את עלויות הניתוח ואת העלויות הכרוכות בניתוח בין אם הוא מבוצע בארץ ובין אם הוא מבוצע בחו"ל. בעבר חברות הביטוח לא היו מחוייבות למכור ביטוח ניתוחים אחיד וכך יש כאלו שיש להם פוליסה הכוללת מרכיבים אחרים ממה שהפוליסה העכשווית כוללת. אם רכשתם ביטוח ניתוחים לפני שנת 2016, כדאי שתבדקו את הפוליסה שלכם.

הכיסוי הביטוחי במסגרת ביטוח זה משולם ישירות לידי הרופא המטפל או ספק השירות – זה יכול להיות סוכן הנסיעות דרכו רכשו את כרטיסי הטיסה וכדומה. ביטוח זה ניתן לרכישה במסגרת ביטוח בריאות פרטי. הבעיה היא שלא מעט פעמים אנשים רוכשים ביטוח זה למרות שהם כבר מבוטחים בו. הם לא מודעים לכך שהם יוצרים לעצמם כפל ביטוחי. כדי למנוע זאת חשוב לבדוק את מצב התיק הביטוחי שלכם.

 

מה ביטוח ניתוחים כולל?

ביטוח ניתוחים כולל מגוון כיסויים אחידים לכל חברות הביטוח (חברות הביטוח לא רשאיות לגרוע מכיסויים אלו, הן כן רשאיות להוסיף עליהם):

  • עלויות הניתוח – עלות האשפוז, אחות פרטית, התייעצות עם רופא מומחה, עלות רופא מרדים וכן הלאה.
  • בחירת המנתח ובית הרפואה בו יבוצע הניתוח – בהתאם לתקנון החברה המבטחת.
  • העלויות הנלוות לניתוח – עלות שיקום מניתוח, עלות טיפול ריפוי בדיבור לאחר הניתוח, פיצוי על מוות שנגרם בניתוח וכן הלאה.

 

למה לבצע איתור ביטוח ניתוחים?

ביטוח ניתוחים הוא ביטוח יעיל המסייע למטופלים רבים לקבל מענה רפואי הולם במגזר הפרטי מבלי להיקרע עם תשלומים גבוהים. הבעיה היא שלפעמים הדברים לא כל כך פשוטים.

 

פרטי הביטוח נשכחו

לא כל מבוטח זוכר על קיומו של הביטוח ולא כל אחד זוכר מי החברה המבטחת אותו ואל מי יש לפנות לצורך קבלת הכיסוי הביטוחי. באמצעות איתור ביטוחים דרך הר הביטוח, ניתן לקבל מידע על הביטוח, לדעת אם קיים ביטוח כזה ומי החברה המבטחת אליה ניתן לפנות לקבלת מימון.

 

מניעת כפל ביטוחי

ביטוח ניתוחים הוא ביטוח שחלקו קיים גם במסגרת הציבורית בקופת החולים במסגרת ביטוח משלים. הביטוחים המשלימים משתנים בין חברת ביטוח אחת לשניה וכך מבוטח יכול לשלם פעמיים על אותו ביטוח לשני גורמים אחרים. במקרה ביטוחי הוא לא יזכה לקבל בגין התשלום הכפול כיסוי ביטוחי כפול ובמילים אחרות – התשלום הכפול היה לחינם.

כדי למנוע מצב של כפל ביטוחי חשוב לבדוק את הנתונים מראש, עוד לפני רכישת הביטוח. אם כבר רכשתם ביטוח, בדקו מה אתם מבוטחים במסגרת ביטוח הבריאות המשלים. תמיד תוכלו להיעזר באנשי ביטוח מענף הביטוח שישמחו לערוך לכם סדר בתיק הביטוחי למניעת תשלומים מיותרים.

 

ייעול התיק הביטוחי

כל מוצר שקנינו בעבר, נוכל לרכוש אותו היום במחיר שונה מהמחיר שהיה לו בעבר. המחירים משתנים בהתאם למאפייני השוק. כך גם ענף הביטוח חווה עליות ומורדות. פעם מחיר הביטוח עולה ופעם הוא יורד. מסיבה זו אחת לתקופה מומלץ לערוך סדר בתיק הביטוחי ולבדוק אילו ביטוחים קיימים, מה הם מכסים והאם ניתן להשיג ביטוח יעיל ומקיף יותר במסגרת ביטוחים אלו? כך הנתונים נבדקים, נערכת השוואת מחירים וסקר שוק בענף הביטוחים שמוצא לכם את הביטוחיים המקיפים והזולים המתאימים עבורכם. במסגרת ייעול התיק הביטוחי ניתן להוזיל את מחיר פוליסות הביטוח על ידי ביטול ביטוחים לא יעילים וכמובן גם להגדיל את היקף הביטוח לרמה מספקת ובטוחה יותר.

 

איתור ביטוח ניתוחים – איך זה מתבצע?

ניתן לאתר את ביטוח הניתוחים הקיים במגוון דרכים. הדרך הקלה ביותר היא דרך אתר הר הביטוח הממשלתי שהוקם על ידי משרד האוצר במטרה להנגיש את פרטי מוצרי הביטוח למבוטחים עצמם. כך או כך, סיקרנו כאן עבורכם את מגוון הדרכים המובילות להתחלת איתור ביטוח ניתוחים.

בדיקת המצב הביטוחי

כל שנה מחדש חברות הביטוח שולחות לכם את דו"ח הביטוח השנתי בו הם מפרטות את הביטוחים בהם אתם מבוטחים בהן. עיון בדו"ח הביטוחים השנתי יתן לכם תמונת מצב של מה שקורה עם תיק הביטוחים שלכם.

 

בדיקת החיוב החודשי

אם זרקתם את דו"ח הביטוחים השנתי, תוכלו לבדוק את דו"חות החיוב החודשיים. האם אתם משלמים לחברת ביטוח בין שאר התשלומים. עבור איזה ביטוח? מה הוא כולל? אם אתם מבוטחים, אתם אמורים לשלם פרמיה חודשית לחברת הביטוח… כך שתוכלו לנצל זאת ולאתר את הביטוח יחד עם המחיר שאתם משלמים עליו.

 

פנייה לחברת הביטוח

אם אתם זוכרים כי הייתם מבוטחים בחברת ביטוח מסוימת, נשארה לכם חצי עבודה, פנו לחברת הביטוח הספציפית ובקשו לקבל את פרטי הביטוח שלכם. כך תקבלו פירוט על הביטוח שלכם. הבעיה היא שזה לא יתן לכם מענה לבדיקת כפל ביטוחי וכדי לבדוק כפל ביטוחי ההמלצה היא להיעזר באתר הר הביטוח.

 

בדיקת דרך דו"ח הר הביטוח

אתר הר הביטוח הוא האתר הממשלתי שהוקם להנגשת המידע הביטוחי. באמצעות כניסה והזדהות קלה תקבלו דו"ח ריכוז נתוני הביטוח הקיימים על שימכם. הדו"ח ירכז פרטים על כל ביטוח, דרכים ליצירת קשר עם החברה המבטחת וכך, אתם בכוחות עצמכם תוכלו לבצע איתור ביטוח ניתוחים. הבעיה היא שלא מעט חברות ביטוח מחתימות את מבוטחיהן על אי העברת מידע לאתר הר הביטוח וכך נוצרים פערי מידע. כדי להתגבר על פערים אלו, פונים לסוכן ביטוח מומחה לאיתור ביטוחים.

עם כל הכבוד לרצון הממשלה להנגיש את המידע הביטוחי, עדיין קיימים כשלים במערכת: כמו בכל מערכת דיגיטלית, שגיאות טכניות מתרחשות, יש מקרים בהם בשל טעות בהקלדה הנתונים לא יופיעו או יהיו שגויים, במקרים בהם הביטוח הוא חדש מהחודש האחרון, המערכת תתעדכן בו רק כעבור חודש ובמקרה שחברת הביטוח החתימה אתכם על אי העברת מידע, המידע לעולם לא יופיע במערכת וכך הפערים גדולים. מסיבה זו לא כדאי לסמוך על המערכת וחשוב לפנות לסוכן ביטוח במקרים בהם מעוניינים לאתר ביטוחים חשובים.

 

בדיקת סוכן ביטוח

בדיקת ביטוחים המקיפה ביותר היא באמצעות סוכן ביטוח מומחה בתחום. הוא יבדוק את נתוני הביטוח הקיימים על שימכם באמצעות פנייה לכל חברות הביטוח בבקשה לקבלת מידע הרשום על שימכם. הוא יתחיל בהצלבת נתונים וכך הוא יבדוק ביטוח אחר ביטוח: האם מדובר בביטוח חיוני? האם ניתן לייעל אותו ולרכוש במקומו ביטוח מקיף או זול יותר? כאשר איש מקצוע לוקח את העניינים לידיים, המבוטח נהנה מראש שקט לאורך כל התהליך.

בסופו של דבר, כדי לערוך איתור ביטוח ניתוחים בצורה מקיפה ויעילה פונים לסוכן ביטוח. אין כמו בדיקה של איש מקצוע שבודק את הנתונים.

איתור ביטוח ניתוחים
איתור ביטוח ניתוחים
ביטוח ניתוחים כולל מגוון כיסויים אחידים לכל חברות הביטוח (חברות הביטוח לא רשאיות לגרוע מכיסויים אלו, הן כן רשאיות להוסיף עליהם): עלויות הניתוח, בחירת המנתח ובית הרפואה בו יבוצע הניתוח, העלויות הנלוות לניתוח. במידה ותרצו לדעת מה כלול בביטוח אשר ברשותכם כנסו לקריאת המאמר המלא בנושא.
אתר הר הביטוח הממשלתי או הפרטי הינם הדרכים הקלות והיעילות ביותר לאתר את הביטוחים אשר בידיכם, כל אשר עליכם לעשות זה לאתר את תעודת זהותכם, למלא מספר פרטים פשוטים ולאחר מכן יופק עבורכם דו"ח ובו פירוט הביטוחים אשר ברשותכם. כנסו לקריאת המאמר המלא.
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם סוכן ביטוח, אשמח לקבל פרטים.