ארנפלד סוכנות לביטוח

איתור ביטוח מוות מתאונה

מוות מתאונה הוא מוות טראגי ביותר. לא מעט מבוטחים רוצים לוודא כי באמתחתם ביטוח שיכסה אותם מפני מקרים שכאלו. כאן סיקרנו עבורכם את הנתונים שכדאי לדעת על איתור ביטוח מוות מתאונה דרך דו"ח הר הביטוח. מוזמנים להמשיך לקבלת המידע. רק נציין כי על כל שאלה ספציפית וממוקדת בנושא, אתם מוזמנים ליצור קשר עם צוות סוכני הביטוח של ארנפלד ביטוחים שישמחו לסייע לכם בהנגשת מידע מדויק העונה לצרכים האישיים שלכם. אז בואו נתחיל.

 

איתור ביטוח מוות מתאונה – לאילו ביטוחים הכוונה?

אז נכון, אין בחברות הביטוח ביטוח המכונה "ביטוח מוות מתאונה". יחד עם זאת, מדובר בכינוי נפוץ ולכן כאן נשתמש בו. ביטוח חיים הוא ביטוח המכסה מקרה של מוות מתאונה. מלבד ביטוח זה, גם החברה המבטחת את הנהג בביטוח חובה צריכה לפצות את משפחת הנפגע על התאונה שהתרחשה. כך שהביטוחים שנאתר במקרה כזה יהיו ביטוח חיים וביטוח רכב חובה.

 

הסיבות לביצוע איתור ביטוח מוות מתאונה

אתם לא היחידים ששואלים למה אנשים צריכים לחפש אם יש להם ביטוחים ואיפה הם. הסיבות לכך מגוונות. ריכזנו כאן את המובילות הנפוצות:

ייעול התיק הביטוחי

לא מעט מבוטחים רוצים לדעת מהן הביטוחים הקיימים על שמם כדי לייעל את היקף הביטוח. זה יכול להיות רצון להוזיל את מחיר הפוליסה החודשית, רצון למגן את קרובי המשפחה מפני מוות מוקדם או אובדן המשענת הכלכלית וכו'. ההמלצה הגורפת היא לבדוק אחת לשנתיים וחצי מה קורה בתיק הביטוחים האישי שלכם וכך לייעל את מה שניתן לשפר.

 

הדרך לאיתור ביטוח מוות מתאונה – לא דרך דו"ח הר הביטוח

ניתן לאתר ביטוחים במגוון דרכים. אחת הדרכים לאיתור ביטוח חיים היא באמצעות עיון בדו"ח הביטוח השנתי, חברות הביטוח מחויבות על פי חוק להנפיק אחת לשנה דו"ח ביטוח המפרט את הביטוחים הקיימים שלכם בתנאי שמדובר בביטוח חיים או ביטוח בריאות. כדאי לשמור דו"ח זה.

 

דרך נוספת לאיתור ביטוח מוות מתאונה היא דרך עיון בדו"ח החיוב החודשי. הרי על כל ביטוח שיש לכם, אתם נדרכים לשלם פרמיה חודשית ולכן כדאי לבדוק את דו"ח החיוב החודשי או אפילו את תלושי המשכורות לאיתור הניכויים בהם אתם בעצם משלמים על הביטוחים שיש לכם. ברגע שתגלו מי הן החברות הגובות ממכן את התשלום תוכלו לפנות אליהן לקבלת יותר מידע ופרטים על הביטוח שיש ברשותכם.

 

דו"ח הר הביטוח המסייע לאיתור ביטוח מוות מתאונה

הר הביטוח הוא אתר ממשלתי שהוקם על ידי משרד האוצר במטרה להנגיש מידע לציבור המבוטחים בישראל. לא מעט מבוטחים טענו כי אין להם מידע על מוצרי הביטוח הרשומים על שמם. הם משלמים פרמיה חודשית ובסופו של דבר, הם לפעמים מגלים כי הם משלמים על ביטוחים כפולים, ביטוחים מיותרים או יקרים מידי וכך, מטרת הקמת האתר הייתה להנגיש את המידע לציבור המבוטחים. השימוש באתר הוא נוח ופשוט. מה שצריך לעשות הוא בסך הכל הזנת נתונים אישיים פשוטה לצורך אימות נתונים וזיהוי וכך לאחר הזיהוי תוכלו לבחור את השירות הרצוי לכם. במקרה כזה תצטרכו להקיש על "חיפוש ביטוחים על שמי" וכך כעבור שניות בודדות תקבלו את דו"ח הר הביטוח המרכז את נתוני כל הביטוחים הקיימים על שימכם.

 

אילו ביטוחים יופיעו בדו"ח הר הביטוח?

הדו"ח מרכז את הנתונים העיקריים אך כדי לקבל מידע נוסף יהיה עליכם לפנות לחברה המבטחת באופן ישיר.

הביטוחים המופיעים בדו"ח הם:

  • ביטוח רכב חובה, מקיף וצד ג'
  • ביטוח מבנה ותכולה
  • ביטוח משכנתא
  • ביטוח בריאות על כל כיסוייו.
  • ביטוח חיים עם או בלי מרכיב חיסכון.

 

הנתונים שיופיעו בדו"ח יכללו:

  • שם הביטוח
  • שם החברה המבטחת
  • מספר הפוליסה
  • הדרכים ליצירת קשר עם החברה המבטחת
  • מחיר הפרמיה החודשית

בדו"ח לא יופיעו נתונים מפורטים יותר כמו רכיבי הביטוח, תקופת האכשרה הנדרשת, סכום הביטוח הכולל ועוד. כך שלצורך בירור מעמיק יותר של פרטי הפוליסה, פונים בסופו של דבר לחברת הביטוח המבטחת.

 

למה דו"ח הר הביטוח לא מספק לצורך איתור ביטוחים?

אתר הר הביטוח אמנם מסייע לרבבות ישראלים לקבל את המידע החיוני להם. אך האם הנתונים האלו מדויקים תמיד? לא ממש. הסיבות לכך הן מגוונות:

  • האתר מתעדכן אחת לחודש ולכן אורך זמן עד שביטוחים חדשים מוטמעים במערכת
  • באתר לא יופיעו ביטוחים לא פעילים כך שאם לדוגמא ביטוח הרכב שלכם פג תוקף, לא תראו אותו בדו"ח הר הביטוח.
  • כמו כל אתר טכנולוגי, האתר לא חף משגיאות העלולות להיגרם אפילו מטעות הקלדה מקרית.
  • יש חברות ביטוח המחתימות את מבוטחיהן על הסכם אי דיווח למערכת אתר הר הביטוח וכן הן לא מחויבות להעביר את הנתונים הלאה. אל תחתמו אל הסכם שכזה.


איתור ביטוח מוות מתאונה בדרך היעילה ביותר

פנייה לסוכן ביטוח מתבררת פעם אחר פעם כדרך היעילה ביותר לאיתור נתונים. הרי לא מעט מבוטחים טוענים שאין להם מושגי ביטוח וגם לאחר שיש להם את דו"ח הר הביטוח ביד, הם עדיין לא יודעים איך מתקדמים הלאה ומה עושים כדי לייעל את תיק הביטוח. סוכן ביטוח שבא מהתחום ומכיר את נתוני הביטוח. ידע למפות את נתוני הביטוחים הקיימים ולבדוק אותם בהתאמה לצרכי המבוטח. במקרה הצורך הוא יפנה לחברת הביטוח באופן ישיר ויבדוק מה כולל הביטוח, מהי תקופת הביטוח והאם יש הצעות שוות יותר. לאיתור הביטוחים שלכם בליווי סוכן ביטוח תוכלו להיכנס לטופס הר הביטוח.

 

מתי כדאי לבצע איתור ביטוח מוות מתאונה?

ביטוח כזה הוא חשוב במיוחד למי שחשוף לסיכונים גבוהים יותר מכל אדם. יחד עם זאת, ביטוח חיים הוא ביטוח מומלץ לרכישה למי שמפרנס ופרנסת הבית נשענת על הכנסותיו. במקרים כאלו רכישת ביטוח חיים היא מומלצת ממש. יחד עם זאת, את איתור הביטוח כדאי לבצע עוד לפני רכישת הביטוח החדש כדי למנוע מצב של תשלום כפול לביטוחים זהים. (אמנם בביטוח חיים אין מצב של כפל ביטוחים, אך אין סיבה לשלם סכומים גבוהים ללא צורך). בסופו של דבר, רכישת ביטוח חיים היא השתדלות  המבוטח למען יקיריו. מי מאתנו לא שמע על קמפיינים לגיוס המונים בשל הורה שהלך לעולמו והשאיר אחריו יתומים רכים. מי שיש לו ביטוח כזה, לא בהכרח יצטרך שיצאו במסע תרומות שכזה. קשה לחשוב על זה, אבל חשוב ממש להקדים מחשבה ככל הניתן.

איתור ביטוח מוות מתאונה
איתור ביטוח מוות מתאונה
ביטוח זה הינו מומלץ עבור אנשים שחשופים לסיכונים גבוהים או שפרנסת משפחתם נשענת עליהם. עם זאת גם במידה והינכם עונים על אחד מן הקריטריונים אשר צוינו, לפני שאתם רצים לרכוש ביטוח מוות מתאונה יש לבדוק האם קיים בידכם ביטוח זה וכך למנוע תשלום כפול המכונה "כפל ביטוחים", במאמר זה נרחיב על הנושא ונציג בפניכם את הדרכים היעילות ביותר לייעל את תיק הביטוחים שלכם בצורה שתוזיל בעלויותיה ותתאים עבורכם.
אף על פי שאתר הר הביטוח סייע לישראלים רבים המידע אשר מוצג בו אינו משקף את המציאות ב-100 אחוזים, להלן המקרים בהם אתר " הר הביטוח" אינו משקף את המציאות: – האתר מתעדכן פעם בחודש – באתר לא יופיע ביטוחים אשר פג תוקפם – יש חברות ביטוח המחתימות את מבוטחיהן על הסכם אי דיווח למערכת אתר ובמקרה זה הביטוחים לא יוצגו במידה והינכם רוצים לבצע בדיקת ביטוחים מקיפה יש להיוועץ עם סוכנות ביטוח או סוכן ביטוח פרטי אשר יבצע את הבדיקות בצורה המקיפה ביותר ויבטיח את ייעול התיק הביטוחי שלכם.
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם סוכן ביטוח, אשמח לקבל פרטים.