ארנפלד סוכנות לביטוח

איתור ביטוח אשראי

ביטוח אשראי מגן על חברות ועסקים מפני הפסדים שנגרמו להם בעקבות אי תשלום מצד לקוחותיהם מכל סיבה שהיא. בעולם עסקי שבו הקצב האינטנסיבי מייצר גם אפשרויות תשלום כמו שיקים דחויים, שוטף פלוס לכמה חודשים או אפילו משבר כלכלי שאליו נקלע הקונה, אין למעשה ביטחון שבמועד הפירעון יתקבל התשלום המלא עבור השירות או המוצר שכבר סופק. במאמר זה נבין מהו איתור ביטוח אשראי ואת הוא משמש.

ולכן ביטוח זה מקטין ככל האפשר את סיכוני אי הוודאות ומבטיח שגם אם אמצעי התשלום ניתן, אך מי שעומד מאחוריו הפך לחדל פירעון, נכנס לקשיים תזרימיים או לא יכול מכל סיבה אחרת להוציא את הכסף מכיסו, התשלום המבוטח יתקבל במלואו.

 

כל היתרונות בביטוח אשראי

כיסוי זה מאפשר לארגון לנהל טוב יותר את סיכוני האשראי והתזרים שלו ומשפיע משמעותית על קבלת ההחלטות בעסק ובייחוד אלו שנוגעים לתהליכי מכירה והרחבת הפעילות. היתרונות כאן ברורים: ביטוח אשראי מגן על התזרים והמאזן הפיננסי של החברה, מספק פתרונות לסיכוני אשראי אפשריים ומעניק לחברה שקט נפשי בתהליך הגביה ובכלל בכל פעולותיה הפיננסיות.

ביטוחי האשראי הנמכרים כיום, מתאימים לבעלי עסקים שעובדים בשיטת B2B בלבד, כלומר ספקים שמוכרים מוצרים לבתי עסק אחרים. ביטוח אשראי מאפשר לכם לקבל כיסוי כאשר בעל החוב לא יכול להיפרע ממנו ולעמוד כנדרש מצידכם לתשלומים הלאה, לטובת החזר הלוואות, תשלומים לעובדים או מיסים שאותם כבעלי העסק אתם חייבים, מבלי לפגר מאחור כתוצאה מעיכוב הכנסות.

אין ספק כי ביטוח האשראי מייצר לבעל העסק גם תמרון טוב יותר לגבי בחירת הלקוחות. במצב שבו קיים לו ביטוח אשראי, מתייתר הצורך לבדוק כל לקוח ולברור אותו בקפידה על סמך נתונים או מצבו בעבר ויציבות התזרים בחברה עדיין תימשך כסדרה ללא שינוי.

כאשר התזרים נותר יציב, גם הבנק נהנה מכך ומספק לאותו העסק דירוג גבוה יותר, מה שיסייע לו להגדיל את האשראי במידת הצורך ולהתרחב כפי שהוא מעוניין ובתנאים הרבה יותר טובים.

 

לא כל עסק יוכל להצטרף לביטוח

חברות הביטוח שמציעות ביטוחי אשראי הן כמובן גוף כלכלי לכל דבר ומטרתן היא להגדיל רווחים באופן קבוע. לכן אם מדובר בבעל עסק שהחברה לא תמצא אותו משתלם, היא לא תבטח אותו. אז מהם השיקולים של החברה וכיצד היא תחליט מי משתלם לה ומי פחות?

הדבר הראשון שתבדוק החברה המבטחת הוא את גודלה של החברה והיקף המסחר הכלכלי שלה. אם חברת הביטוח מזהה שמדובר בעסק יציב ומבוסס ביחס לשוק שבו הוא פועל, היא נוטה לאשר את ההצטרפות לביטוח ומבינה שמדובר בחברה שתוכל להסתדר קודם כל ברשות עצמה ולא תדרוש סיוע מתמשך ותדיר מאוד מחברת הביטוח.

הדבר השני שאותו בודקים הוא את הגורם שעמו אותו עסק מקושר, כלומר האם מדובר בעסק מקומי או עסק שיש לו קשרי מסחר גם מחוץ לגבולות המדינה. זהו עניין חשוב, משום שייצוא הוא עניין נפלא ומשתלם, אך ישנם מצבים שבעקבות תמורות פוליטיות או בעיות שנוגעות לאותה המדינה בתקופה כלשהי מונעים בפועל מרוכש השירות לשלם בעבורו, מה שיגרום למבוטח להפעיל את הביטוח שלו.

עוד עניין שנבדק על ידי חברת הביטוח הוא רמת הסיכון מהלקוחות של אותו ספק ומאותו ספק עצמו. אם קיימת היסטוריית אשראי תקינה וטובה, סביר להניח שלא יהיו בעיות בהצטרפות לביטוח אשראי.

חשוב להדגיש שגם אם חברת הביטוח הגישה הצעה לביטוח אשראי על סמך כל אלו, היא עדיין לא בטוח תאשר לכלול את כל היקף העסקים של אותה החברה.

ככל שהחברה מפגינה יציבות בפעולותיה, מנעד לקוחותיה יציב ורחב והיא מתנהלת כשורה ברמת תזרים המזומנים, אפשר לומר שקרוב לוודאי שהחברה תוכל לקבל ביטוח אשראי לעסק.

 

ביטוח אשראי מתאים בעיקר לספקים

כיום יותר ויותר עסקים מתעניינים ביצירת ביטוח אשראי על מנת להבטיח לעצמם שקט כלכלי ונפשי בפעולות העסקיות ויציבות התזרים. ביטוחים אלו מתאפשרים כיום במספר יחסית דל של חברות ביטוח, כאשר בחו"ל מדובר כבר בתחום רחב למדי.

כיום ביטוח זה מוצע כאמור רק לעסקים וחברות מתחום ה-B2B שיש להם מחזור כלכלי שנתי גדול למדי (עשרות אלפי שקלים ומעלה) ובמגוון תחומים כמו יצוא וייבוא, תעשיה, תחום היהלומנות, תחום הסלולר, החשמל וקמעונאות לסוגיה.

 

ביטוחים נוספים שיגנו על העסק שלך

מהיום שבו בעל עסק מתחיל לפעול, הוא חשוף לסיכונים שונים ולא כולם בהכרח נוגעים ללקוח שאיננו משלם. מספיקה תביעה אחת מלקוח או אפילו אסון טבע שפגע בבית העסק כדי להוציא את המאזן הכספי משליטה ולהביא למהלומה עסקית קשה, לעתים אפילו עד כדי קריסה. ולכן עסקים כיום נהנים ממגוון רחב של סוגי ביטוח לעסקים המגנים עליהם מפני סכנות:

 

ביטוח אחריות מקצועית

לקוח הגיש נגדכם תביעה. האם תוכלו להתמודד עם כל ההוצאות המשפטיות? בעיות המוניטין? השם הטוב? זהו ביטוח שבו כל פוליסה תתחייב להגן כלכלית על עסק שנתבע כתוצאה מטעויות או כשלים שהתרחשו בו והיא כוללת בין היתר את הטיפול המשפטי בנושא.

 

ביטוח רכוש

בין אם זוהי חנות ובין אם מדובר בעבודה מהבית, רכוש זה הוא קריטי ביותר ומכסה ציוד, מלאי, ריהוט וכל אלמנט אחר שנפגע כתוצאה משריפה, גניבה או פגעי מזג האוויר. זהו ביטוח שיעזור לעסק לקבל שקט נפשי אם חלילה משהו יתרחש לציוד החשוב שלו ויפצה אותו עד גובה שווי הרכוש שניזוק.

 

ביטוח עובדים

ביטוח זה מכסה טיפולים רפואיים, נכות מעבודה וגם פטירה חלילה, אם התרחשו לעובדים שעובדים אצלכם ופגיעתם התרחשה במקום העבודה. זהו ביטוח יעיל גם למקומות שבהם הסיכון מעבודה הוא נמוך משום שהוא מבטח מפני כל פגיעה שהעובד עלול לתבוע אתכם בגינה.

 

ביטוח בית העסק

אם יש לכם חנות או קליניקה, ביטוח זה חיוני ביותר עבורכם והוא מכסה את נזקי המבנה במקרה של תקלה, הצפה, רעידת אדמה ועוד.

 

ביטוח סייבר

כיום שום עסק איננו מוגן מפני מתקפת סייבר ופריצות אבטחה משוכללות שיש להן כמובן מטרה זדונית או מסוכנת. ביטוח זה לא ימנע את המקרה, אך כן יוכל לפצות עסק שנגרם לו נזק כלכלי ישיר כתוצאה מהמתקפה, כמו למשל אובדן הכנסות בזמן שאתר המכירות הושבת, תשלום כופר תמורת שחרור הנכסים הדיגיטליים וכו'.

 

איתור ביטוח אשראי ויצירת כיסוי מותאם לעסק

ביטוחים אלו, יחד עם ביטוח האשראי מספקים לעסק חוסן כלכלי משמעותי ומונעים ממנו פגיעה שממנה לא בטוח שיהיה אפשר להתאושש. אם אתם מתלבטים כעת לגבי יצירת ביטוח אשראי ביחס לשאר התיק הביטוחי, תוכלו לעיין בכל הביטוחים הקיימים לכם דרך אתר הר הביטוח, להתייעץ עם סוכן הביטוח, לייעל את הביטוחים הקיימים ולהוזיל עלויות.

המטרה היא להבין אילו מהביטוחים הנוכחיים שלכם רלוונטי ולוודא שהפוליסות בכל אחד מהם מעודכנת, כך שבבוא קבלת ההצעה לגבי ביטוח האשראי תוכלו לדעת שיש לכם את הכיסוי הביטוחי המושלם להפעלת העסק.

רצוי לעיין בביטוחים הקיימים לכם באתר הר הביטוח ולצפות בפוליסות המעודכנות אצל כל החברות המבטחות, כדי להבין על מה בדיוק אתם מבוטחים ועד לאיזו תקרה. ייתכן שמאז מועד יצירת הביטוח כבר עברו המון מים בנהר, העסק התרחב וצמח אך כעת הכיסוי שקיים לא מתאים.

בנקודה זו חשוב לערוך שינוי מול חברת הביטוח, לעדכן אותה במאפיינים החדשים של העסק וליצור פוליסות חדשות שמסוגלות לספק לכם את כל ההגנה שאתם זקוקים לה.

איתור ביטוח אשראי
איתור ביטוח אשראי
תמונה של קובי ענבר
נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא
השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
כתבות נוספות בנושא
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם סוכן ביטוח, אשמח לקבל פרטים.